+ Yeni Konu aç
4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: Ayetler ne zaman yazılmaya başlandı ?

  1. #1

    • Kısıtlı Erişim
    • Offline

      Üyelik tarihi
      14-01-2007
      Mesajlar
      15.260
      Konular
      696

    Standart Ayetler ne zaman yazılmaya başlandı ?

    AYETLER NE ZAMAN YAZILMAYA BAŞLANDI ?

    Bazı akl-ı evveller kuran-ı Kerim ayetlerinin Rasulullah (s.a.v.) efendimiz öldüktten sonra yazıldığı hezeyanını yaymaktadırlar. Bu asla doğru değildir.
    Nâzil olan âyetlerin Mekke döneminin ilk yıllarından itibaren yazıldığına dair bizzat Kur’an’da (meselâ bk. el-Furkan 25/5; et-Tûr 52/1-3; Abese 80/11-16; el-Beyyine 98/2), hadis kaynaklarında (Müsned, III, 12, 21, 39, 65; Buhârî, ''Cihâd'', 129, ''Feçâ,ilü'l-Kur,ân'', 4; Müslim, ''İmâre'', 24/92-94, ''Zühd'', 16/72; İbn Mâce, ''Cihâd'', 45; Tirmizî, ''Tefsîr'', 10) ve tarih kitaplarında bilgiler bulunmaktadır. Müslümanların sayıca az olduğu ilk birkaç yılda vahyin yazdırılmamış olabileceği düşünülse bile bu bir mahzur teşkil etmemiştir. Çünkü bu dönemde inen sûreler, gerek çok kısa olmaları gerekse üslûp özellikleri dolayısıyla Resûl-i Ekrem ve sahâbîler tarafından kolayca ezberlenmekte ve okunmaktaydı. Vahyin erken dönemlerden itibaren yazıldığına dair en önemli delillerden biri Hz. Ömer’in müslüman olması hadisesidir. Ömer, kız kardeşi ve eniştesi yazılı bir metin üzerinden Tâhâ sûresini okumakta iken onların yanına girmiş, okudukları metni istemiş ve gusül abdesti aldıktan sonra bunu okumuştur (İbn Hişâm, I, 370-373).

    Hz. Peygamber tarafından görevlendirilen vahiy kâtipleri nâzil olan âyetleri mevcut malzemeler üzerine yazıyorlardı (Buhârî, ''Feçâ,ilü'l-Kur,ân'', 4). Bu malzemeler çok çeşitli olup en meşhurları develerin kürek ve kaburga kemikleri (azm), tabaklanmış deri parçaları (edîm), yaprak taşlar (lihaf), hurma dallarının uygun yerleri (asib), seramik parçaları (hazef), tahta (kateb), parşömen (rakk) ve papirüslerdir (kırtâs; vahyin yazıldığı malzeme için bk. Müsned, V, 185; Süyûtî, el-İtkan, I, 185-186; Hamîdullah, Kur’ânı Kerîm Tarihi, s. 43). Yazılan metinlerin Resûl-i Ekrem’in veya vahiy kâtiplerinin yanında muhafaza edildiği konusunda farklı görüşler bulunmakla birlikte Resûlullah’ın, yazıya geçirilen vahyin başka kişilerce de yazılıp öğrenilmesi için vahiy kâtiplerinin yanında kalmasına izin verdiği anlaşılmaktadır (Heysemî, I, 152).


    Abdülhamit Birışık

    Tüm forumdan rastgele konular:

    • » -Muhammed- Kardeşimiz üniversiteye...
    • » Reformist İslamcı feminist kadınlar
    • » islamderyasi
    • » Anayasa Mahkemesi'nden önemli kararlar
    • » msn tv çıktı...
    • » abdullah birisi tarafından şikayet...
    • » Semerkant nedir?
    • » MİT TIR'larının gizemli planı ortaya...
    • » Bici Bici
    • » Sesli Hadîs-i Şerifler - Download

    Aynı kategoriden rastgele konular:

    • » Zulüm
    • » Mü'minlerin Tâğutu Veli Edinmesi
    • » thats good
    • » Satırlardan sadırlara... Hafızlık...
    • » Çok küçük Mushaflar var. Bunları kolye...
    • » Beyyine Süresi
    • » Kur'an ve Sünnet İlişkisi
    • » Gece Kur'ân Okumak...
    • » bir yaprak bile düşmez.
    • » Kuranı Doğru Okumak

  2. #2

    • Ordinaryus
    • Offline

      Üyelik tarihi
      21-10-2009
      Mesajlar
      2.649
      Konular
      146

    Standart

    Paylaşım için teşekkürler @fakiri
    Ayetle ve hadisle de sabittir,Kuranı Kerim Peygamber efendimizin sağlığında ve Onun gözetiminde kitap haline getirilip ümmete teslim edilmiştir.
    Sanıldığı gibi ve anlatıldığı gibi Zeyd bin Sabit başkanlığında bir heyetin Peygamberimizden sonra deri kemik taş parçalarından derlenmesi mümkün değildir.
    Çünkü Kuran ayetleri iniş sırasına göre dizilmemiştir,sıralama vahiy iledir.Bunu da Hz.Peygamberden başka yapabilecek kimse yoktur.

    TUR SURESİ:
    1-8) Tura, yayılmış ince deri üzerine satır satır dizilmiş Kitap'a, mamur bir ev olan Kabe'ye, yükseltilmiş tavan gibi göğe, kaynayacak denize and olsun ki, Rabbinin azabı hiç şüphesiz gelecektir. Onu savacak yoktur....



    17- ......Abdülaziz İbn Rufey’ şöyle dedi: Ben Şaddat İbn Ma’kıl ile beraber İbn Abbas’ın yanına girdim. Şaddat İbn Ma’kıl, Abbas’a:
    -Peygamber (s) bir şey bıraktı mı? diye sordu.
    İbn Abbas:
    - Mushaf ‘ın iki yanını kuşatan ciltler arasında bulunandan başka bir şey bırakmadı, dedi.
    Biz yine beraberce Muhammed İbnu’l -Hanefiyye’ nin yanına girdik ve ona’da aynı suali sorduk. Muhammed İbnu’l Hanefiyye de:
    - İki kapak arasında bulunandan başka bir şey bırakmadı, dedi. (Buhari,Kitâbu Fedail’l -Kur’an 39 Cilt 11 sayfa 5112 Ötüken 1988
    ŞUARÂ-128 : Siz her yüksekçe yere bir anıt dikip boş şeyle mi oyalanıyorsunuz?

  3. #3

    • Kıdemli Üye
    • Offline

      Üyelik tarihi
      16-01-2012
      Mesajlar
      5.742
      Konular
      406

    Standart

    evet aynen doğrudur emeğinize bereket arkadaşlar ALLAH c.c razıolsun

  4. #4

    • Kısıtlı Erişim
    • Offline

      Üyelik tarihi
      14-01-2007
      Mesajlar
      15.260
      Konular
      696

    Standart

    Hala forumda barındırılan Hadis Munkiri 'ne cevab olsun diye bu bilgileri naklettim.
    Bu forum dostunu ve düşmanını tanımıyor azizim tanımıyor !

+ Yeni Konu aç

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66