+ Yeni Konu aç
5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Hanbeli mezhebinde namaz kılmamanın hükmü (gerçekten önemli)

  1. #1

    • Enemy of Liars!
    • Offline

      Üyelik tarihi
      14-12-2011
      Yaş
      23
      Mesajlar
      6.156
      Konular
      260

    Standart Hanbeli mezhebinde namaz kılmamanın hükmü (gerçekten önemli)

    Namazı küçümsediği ve namaza ehemmiyet vermediği için kılmayan kimse ittifakla İslam dininden çıkmış ve küfre girmiş olur. Namazı küçümsediği için kılmayan kimsenin kâfir olacağı hususunda hiçbir ihtilaf yoktur.

    Bu arada “küfre girme”nin ne demek olduğunu da beyan edelim: Küfre girmek demek, İslam dininden çıkmak ve Müslüman olma sıfatını kaybetmek demektir. Yani artık o kişi bir Müslüman ile evlenemez, kestiği yenilemez, öldüğünde yıkanmaz ve kendisine cenaze namazı kılınmaz, ebedi cehenneme girer ve asla cennete giremez. Yani o kişi şeriat nazarında artık kâfirdir. “Ben de Müslümanım.” demesi ona hiçbir fayda vermez.

    Demek, namazı küçümsediği için kılmayan kişi kâfirdir. Bu kişinin tekrar İslam’a girebilmesi için günahına tövbe etmesi ve tekrar kelime-i şehadet getirmesi gerekir.

    Nefsi emmarenin damarına dokunan bu fetvayı ve fıkhî hükmü naklediyoruz ki, namazı küçümsediği ve ehemmiyet vermediği için kılmayan kişinin aklı başına gelsin ve hemen günahına tövbe ederek iman dairesine girsin!..

    Namazı küçümsediği ve namaza ehemmiyet vermediği için kılmamanın hükmünü böylece öğrendik. Şimdi, namazı tembellikten dolayı kılmamanın fıkhî hükmüne bakalım:

    Namazı, kıymetine ve önemine inandığı halde tembellikten dolayı kılmama hususunda iki farklı görüş mevcuttur. Birinci görüş Hanefilerin, Malikilerin ve Şafilerin görüşüdür ki, bu üç mezhebe göre, namaz kılmayan kişi, çok büyük bir günah işlemekle birlikte yine de Müslümandır. Namazı terk etmesi onu dinden çıkarmamaktadır. Bu kişi, günahkâr bir Müslüman olmakta ve namazı terk etmesi sebebiyle küfre girmemektedir.

    Hanbelî mezhebine göre ise namaz kılmayan kişi kâfirdir. Hanbelî mezhebine göre, mazereti olmaksızın tek bir vakit namazını kılmayan kişi kâfir olur. Bu kişiye, dinden dönenlere tatbik edilen hükümler tatbik edilir. Ölünce yıkanmaz, kefenlenmez ve cenaze namazı kılınmaz. Bir çukur kazılarak cenazesi içine bırakılır ve üzeri toprakla örtülür.

    Hanbelî mezhebinin görüşü olan, namaz kılmayanın dinden çıkması ve küfre düşmesi, aynı zamanda birçok sahabenin de görüşüdür. Hz. Ömer, Abdurrahman bin. Avf, Muaz bin. Cebel, Ebu Hüreyre, İbn-i Mes’ud, İbni Abbas, Cabir İbni Abdullah, Ebu’d Derda gibi sahabelerin büyükleri; ayrıca İshak b. Râhuye, Abdullah bin. El-Mübarek, İbrahim en-Nehai, Hakem bin. Uteybe gibi adlarını saymakla bitiremeyeceğimiz kadar çok İslam âlimi de, Ahmed İbni Hanbel gibi, namaz kılmayanın dinden çıkıp kâfir olduğuna hükmetmişlerdir.

    Demek namazı terk etmenin hükmü şöyledir: Namazı küçümseyerek ve ehemmiyet vermeyerek terk eden ittifakla kâfir olur. Ebedi olarak cehennemde kalır ve cennet kendisine haram olur. Küçümseme olmaksızın, tembellik gibi bir sebeple namazı terk edenler hakkında ise ihtilaf vardır. Üç mezhebe göre, iman dairesinden çıkmamakla beraber büyük bir günah işlemektedir. Hanbelî Mezhebine göre ise, bu kişi dinden çıkmakta ve kafir olmaktadır ki, isimlerini saydığımız birçok sahabe ve âlim de Ahmed İbn-i Hanbel hazretlerinin görüşündedir.

    alıntı: www.ilmedavet.com

    Tüm forumdan rastgele konular:

    • » dusunelım
    • » Ak Parti karşıtları el ele
    • » SeNoL Tarafından Rapor Edildi!
    • » Euro 2008 Soundtrack
    • » Yüzden fazla çocuğu olan padişah
    • » Hüseyin Karatay : Öykünmecilik...
    • » Dalgalar Buz Tutarsaaa =)
    • » İmam-i rabbanİ hazretlerİnden genclere...
    • » Kainatin Mayasi Muhabbettir
    • » Diyanet işleri başkanlığının risalei...

    Aynı kategoriden rastgele konular:

    • » nerde bu hadisler?
    • » Islam dısı mahkemeye basvurmak ,hukum...
    • » Asrı Saadet 'te Bunlar Varmıydı
    • » siz olsaydınız ne yapardınız?
    • » bankada çalışmak
    • » El-Kabıt / El-Basıt
    • » Ehven_i şer ne demektir
    • » Yaşadığımız olayları doğru yorumluyor...
    • » selefiler hakikaten selefi salihinin...
    • » Kulaktan cıkan iltihap ve benzeri...
    Ehl-i Sünnet (03-07-2012),Enderun (03-07-2012),zınâr (03-07-2012) Bunu beğendi

  2. #2

  3. #3

    • Doçent
    • Offline

      Üyelik tarihi
      24-04-2010
      Mesajlar
      695
      Konular
      199

    Standart

    konu yanlış açılmış sanırım. namaz kılmanın hükmü hangi mezhepte değişik olabilir. nass ile sabt olan daha doğrusu ayet -i kerime ile sabit olan bir şeye mezheb arası hüküm sormak abesle iştigaldir. bu soruda ki amaç nedir ne değildir bunu tam anlamadım. konuyu açan kardeşimiz daha güzel bir başlık seçmesi kendisi açısından elzem olacaktır.

    bir kaç kelam ile namaz kılmamanın hükmü sorulacaksa eğer namazın önemine binanen ve hadis-i şeriflerde varid buyurulan mübarek sözlere istinaden terk etmenin hükmü ahirette 80 yıl azaba düçar olmak dünyada ise ehli sünnet görüş ve mezheblere göre farklılık arzetmek olsa bile birbirlerine cok yakındırlar. ayrıca bütün görüşler farzı ayn iken üzerinde fazla konusmaya luzüm kalmamaktadır inşAllah cc.

  4. #4

    • Enemy of Liars!
    • Offline

      Üyelik tarihi
      14-12-2011
      Yaş
      23
      Mesajlar
      6.156
      Konular
      260

    Standart

    Alıntı mahmud enes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu yanlış açılmış sanırım. namaz kılmanın hükmü hangi mezhepte değişik olabilir. nass ile sabt olan daha doğrusu ayet -i kerime ile sabit olan bir şeye mezheb arası hüküm sormak abesle iştigaldir. bu soruda ki amaç nedir ne değildir bunu tam anlamadım. konuyu açan kardeşimiz daha güzel bir başlık seçmesi kendisi açısından elzem olacaktır.

    bir kaç kelam ile namaz kılmamanın hükmü sorulacaksa eğer namazın önemine binanen ve hadis-i şeriflerde varid buyurulan mübarek sözlere istinaden terk etmenin hükmü ahirette 80 yıl azaba düçar olmak dünyada ise ehli sünnet görüş ve mezheblere göre farklılık arzetmek olsa bile birbirlerine cok yakındırlar. ayrıca bütün görüşler farzı ayn iken üzerinde fazla konusmaya luzüm kalmamaktadır inşAllah cc.
    kardeş içtihad meselesidir bu Ahmed bin Hanbel hazretleri bu şekilde içtihad etmiş ve demiş ki; Namazı tembellikten bırakan kafirdir gelelim bu konuyu açma sebebime ŞÜPHELİ CAN CENNETE GİRMEZ derler sitemizdeki kardeşler bu iş şüpheli diyip bir vakit namazı kazaya bıraksınlar istemiyorum inşaallahu teala..
    mahmud enes (03-07-2012) Bunu beğendi

  5. #5

    • Doçent
    • Offline

      Üyelik tarihi
      24-04-2010
      Mesajlar
      695
      Konular
      199

    Standart

    Ahmed b. Hanbel namaz kılmayanın kafir olacağı ve bu yüzden öldürüleceği görüşündedir. Ona göre böyle bir kimse üç gün boyunca her namaz vakti namaz kılmaya çağrılır. Bu süre zarfında hapiste tutulur, ölümle korkutulur. Yine de kılmazsa mürted hükümlerine tabi tutularak öldürülür. Bir müslüman için yapılan yıkama, kefenleme, cenaze namazı kılma ve müslüman mezarlığına gömme işlemleri bu kimse için yapılmaz. Müslüman varisleri ile aralarında miras hükümleri uygulanmaz.153

    en-Nehaî (ö.96/714), eş-Şa’bî (ö.109/727), Hasan el-Basrî (ö.110/728), Hammâd (ö.120/738), Zeyd b. Ali (ö.122/740), Eyyûb es-Sahtiyânî (ö.131/749) ve el-Evzâî de bu görüştedirler.154

    Ahmed b. Hanbel ve onun görüşünde olanlar, bu konuda Kur’an ve sünnetten bazı delillere baş vurmuşlardır. Kur’an’dan getirdikleri delilleri şöyle ifade etmektedirler:

    "Allah teala, ‘Haram aylar çıkınca müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün. Onları yakalayın, hapsedin; her gözetleme yerine oturup onları bekleyin. Eğer tevbe eder, namazı kılar ve zekatı verirlerse siz de onların yollarını boşaltın’155 buyurmuştur. Bu ayette müşriklerin öldürülmesi mübah kılınmış, serbest bırakılmaları için, müslüman olmaları ve zekat vermeleri şart koşulmuştur. Şu halde bir kimse namazı kasten terk edince, serbest bırakılmasının şartlarını yerine getirmemiş olmakta, böylece öldürülmesinin gerekliliği hükmü devam etmektedir.”156

    Namazı kasten terk edenin kâfir olacağına delil olarak gösterilen rivayetlerin başlıcalarını da şöyle zikretmek mümkündür:

    "Onlarla bizim aramızdaki ahit namazdır. Kim onu terk ederse kâfir olmuştur."157 "Kişi ile şirk arasında namazı terk etmek vardır."158 "Kim namazı kasten terk ederse Allah’ın koruması ondan uzak olur"159 "İnsanlardan ilk kaldırılacak şey emanet duygusu, onlarda en son kalacak şey de namazdır. Nice namaz kılanlar vardır ki onlarda hayır yoktur."160 Abdullah İbnu Süfyan şöyle demiştir: "Allah Resülü’nün ashabı, namazdan başka hiçbir amelin terkini küfür saymıyordu."161

    Görüldüğü üzere bu rivayetler namazı terk etmenin kişiyi küfre sokacağını açıkça ifade etmektedir. Küfür ise öldürme sebebidir. Şu halde namaz kılmayan kâfir olur ve öldürülür.162

    ayrıca hanbeli mezhebinde namazı tek kılmak ta caiz değildir. illa cemaatle olması elzemdir zira Rasullah efendimiz zamanında cemaatle kılınırdı namazlar ve cemaate bir kaç güç gelmeyenin evine tabut ile gidilirdi bu adam ölmüş diyerekten...
    Kafkas Kartali (03-07-2012) Bunu beğendi

+ Yeni Konu aç

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67