Etiketlenen üyelerin listesi

Yasin Suresi Tefsiri

KARDEŞLERİM BİLİYORUM HEPİNİZ YASİN SURESİNİN EHEMMİYETİNİ BİLEN İNSANLARSINIZ. DÜŞÜNDÜM DE YASİN SURESİ İLE İMAN ARASINDA ÇO GÜZEL BİR BAĞ VAR.. O HALDE BİZ DE BURDA KENDİ LİSANIMIZCA YASİN SURESİNİ BİRLİKTE DERSLER ÇIKARA ÇIKARA HAYATIMIZA NASIL YANSITIRIZ ONUN GAYESİYLE BİR TEFSİR ÇALIŞMASI YAPALIM.. yasin hakkında söylenmiş olan faziletli sözlerden başlayalım inşallah... EFENDİMİZ: '' her şeyin bir kalbi vardır, kuran'ın kalbi yasindir'' insanın

Bu konu 17663 kez görüntülendi ve 37 yorum aldı ...
Bu Konuya abone ol…

Sayfa 6/7 İlkİlk ... 234567 SonSon
38 sonuçtan 31 ile 36 arası
  1. #31
    Durumu:
    Çevrimdışı
    Profesör
    FUZULİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Ordinaryus

    Üyelik tarihi
    12-06-2007
    Mesajlar
    1.020

    Standart

    hocam Allah razı olsun..

    1-Allah cc neden biz diyor?

    2-ölüleri dirilteceğiz derken ölü kalpleri yoksa cenazeleri mi?

  2. #32
    Durumu:
    Çevrimdışı
    Agâh ol ey nefsim..
    Edibe Ziyâi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Ordinaryus

    Üyelik tarihi
    13-11-2006
    Mesajlar
    1.293

    Standart

    llah Teâlâ'nın "biz" buyurması büyüklük ve yücelik içindir. Yani büyüklük şanımız olan biz, güç ve kuvveti bilinen Allah'ız, yahut biz başka değil...

    hem bedenleri hem de ölü kalpleri diriltmeye Allah Teala muktedirdir. Ayetin bir önceki kısmında bıraıklan eserler-amellerden bahsedildiğinden dolayı , ölümden sonra ki dirilmeden bahsediliyor olabilir


    Allahualem...
    İnsan! Tepeden-tırnağa, sen arzu, dileksin.
    Nefsinde doyumsuz, fakat aşkında meleksin
    Zulmün yüzüne hak denilen silleni çeksen,
    Sillende mühürlenmiş o gayrettedir Allah.

    Bahtiyar Vahabzade

  3. #33
    Durumu:
    Çevrimdışı
    Profesör
    FUZULİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Ordinaryus

    Üyelik tarihi
    12-06-2007
    Mesajlar
    1.020

    Standart

    ALLAH (cc) NEDEN BİZ DİYOR:

    *Yaptığı işin büyüklüğüne işaret etmek için.

    *kendi azametine işaret etmek için.

    *İşin dolaylı olduğuna işaret etmek için.Yapılan amelleri yazan Allah cc değil melekler olduğu için biz der. örneğin ''yağmuru biz indirdik'' bu işte Mikail (as) aracılığı olduğu için biz der.

    Allah cc doğrudan yaptığı iş için ''BEN (ENE)'' der..

    ALLAH-U ALEM...

  4. #34
    Durumu:
    Çevrimdışı
    EnE AbDuKeL Asİ
    aBı ReyyaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Katılımcı Üye

    Üyelik tarihi
    15-11-2006
    Mesajlar
    149

    Standart

    ALLAHU TELANIN ben dememesinin sebeplerinden birininde benlik olmaması adına ve bu konuda kullarına örnek teşkil etmesi amacıyla böyle buyurduğunu duymuştum...


    13. Sen onlara, o şehir halkının örneğini ver; hani oraya elçiler gelmişti.


    13- "Sen onlara o şehir halkını örnek ver." Eserlerin yazılmasına ve asil bir örnekte birçok şeyin sayılmasına bir misal gibi olan bu mesel, gerek üzerlerine azab sözü hak olanları korkutmak ve gerekse Kur'ân'a uyanları müjdelemek konusunda peygambere vaad edilmiş olan inkılâbların önemli bir örneğini vermekte dir ki, buna bu itibarla Yâsin'in kalbi denilse yeridir.
    Yani Hıristiyanlığın karşısında müşrik Romalılar nasıl söndüyse İslâmiyetin karşısında da öyle devletler yıkılacak "Onu bütün dinlere üstün kılma." (Fetih, 48/28) sırrı ortaya çıkacaktır. Burada, bu şehrin Antakya, elçilerin de İsa (a.s.)ın havarilerinden gönderilenler olduğu naklediliyor. O halde şehir halkının, memleket halkı ve anılan kavmin de Romalılar olduğu anlaşılır.
    Umuda yelken açınca bir gün,
    en zamansız fırtına uğrarsa denizine,
    sakın ah etme.
    Teslim ol seni senden iyi bilene..




    Ne kadar kendi oldu insan , okadar başka..




    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰


  5. #35
    Durumu:
    Çevrimdışı
    Profesör
    FUZULİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Ordinaryus

    Üyelik tarihi
    12-06-2007
    Mesajlar
    1.020

    Standart

    Alıntı amade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ALLAHU TELANIN ben dememesinin sebeplerinden birininde benlik olmaması adına ve bu konuda kullarına örnek teşkil etmesi amacıyla böyle buyurduğunu duymuştum...


    13. Sen onlara, o şehir halkının örneğini ver; hani oraya elçiler gelmişti.


    13- "Sen onlara o şehir halkını örnek ver." Eserlerin yazılmasına ve asil bir örnekte birçok şeyin sayılmasına bir misal gibi olan bu mesel, gerek üzerlerine azab sözü hak olanları korkutmak ve gerekse Kur'ân'a uyanları müjdelemek konusunda peygambere vaad edilmiş olan inkılâbların önemli bir örneğini vermekte dir ki, buna bu itibarla Yâsin'in kalbi denilse yeridir.
    Yani Hıristiyanlığın karşısında müşrik Romalılar nasıl söndüyse İslâmiyetin karşısında da öyle devletler yıkılacak "Onu bütün dinlere üstün kılma." (Fetih, 48/28) sırrı ortaya çıkacaktır. Burada, bu şehrin Antakya, elçilerin de İsa (a.s.)ın havarilerinden gönderilenler olduğu naklediliyor. O halde şehir halkının, memleket halkı ve anılan kavmin de Romalılar olduğu anlaşılır.
    HOCAM ALLAH RAZI OLSUN..GERÇEKTEN GÜZEL VE VURUCU İFADLERLE ANLATMIŞINIZ...

  6. #36
    Durumu:
    Çevrimdışı
    EnE AbDuKeL Asİ
    aBı ReyyaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Katılımcı Üye

    Üyelik tarihi
    15-11-2006
    Mesajlar
    149

    Standart

    14- إِذْ أَرْسَلْنَا إِلَيْهِمُ اثْنَيْنِ فَكَذَّبُوهُمَا فَعَزَّزْنَا بِثَالِثٍ فَقَالُوا إِنَّا إِلَيْكُمْ مُرْسَلُونَ


    Biz onlara iki [elçi] gönderdik, ikisini de yalanladılar; bunun üzerine [onları], üçüncü biri ile destekledik; ve bu (elçi)ler, "Bakın, biz [Allah tarafından] size gönderildik!" dediler. (10)

    10 - Bu tür pasajlarda alışılmış olduğu gibi, müfessirler, bu şehirlerin ve elçilerin "kimliği" konusunda çeşitli spekülasyonlar yapmışlardır. Ancak kıssa, tamamen bir temsîl olarak anlatıldığından, tarihî bir tasvirden çok böyle bir çerçeve içinde anlaşılmalıdır.

    Bana öyle geliyor ki, burada, Hz. Musa, İsa ve Muhammed (s) tarafından tebliğ edilen ve temelde aynı manevî hakikatleri kapsayan üç büyük tevhid dininin bir temsîli ile karşı karşıyayız. Kıssada zikredilen "şehir" (karye), bana göre, bu üç dinin içinden çıktığı ortak kültürel çevreyi simgelemektedir.
    İlk iki elçinin birlikte gönderildiğinin belirtilmiş olması, ikisinin öğretilerinin tek ve aynı metin içinde, Kitâb-ı Mukaddes'in Eski Ahid kısmında toplandığına işaret eder. Onların hitab ettikleri kitlenin etik davranışlarını biçimlendirmekte zamanla yetersiz kalmaları üzerine Allah, onları nihaî mesajı, yani insanlığa üçüncü ve son elçi Muhammed (s) tarafından tebliğ edilen mesajı yoluyla "destekledi".


    kaynak ; Muhammed Esed


    Umuda yelken açınca bir gün,
    en zamansız fırtına uğrarsa denizine,
    sakın ah etme.
    Teslim ol seni senden iyi bilene..




    Ne kadar kendi oldu insan , okadar başka..




    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰


Sayfa 6/7 İlkİlk ... 234567 SonSon

Benzer Konular

  1. Fatiha Suresi Çok Kısa Tefsiri [İbn Abbas Tefsiri]
    By Hattabi in forum KUR'ÂN-I KERİM
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 17-11-2014, 00:33
  2. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20-05-2014, 19:01
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20-05-2014, 18:54
  4. Fatiha Suresi Uzun Tefsiri 1 [İbn Abbas Tefsiri]
    By Hattabi in forum KUR'ÂN-I KERİM
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20-05-2014, 18:47
  5. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 10-02-2012, 12:00

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Hakkında
İhvan Forum 2006 yılında kurulmuş ve kuruluşundan itibaren kesintisiz yayın yapmış bir forum sitesidir. "Özgür düşünce paylaşım platformu" sloganıyla yayın yapan sitemiz her kesimin düşüncesini kolaylıkla yazabilmesini misyon edinmiştir.

Genel Genel
Tavsiye Siteler
Sitenizin link reklamı için bilgi@ihvanforum.org adresi ile iletişime geçiniz.
Takip Et