+ Yeni Konu aç
Sayfa 1/2 12 SonSon
10 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: ataizm nedir??

  1. #1

    • şehid adayı
    • Offline

      Üyelik tarihi
      17-06-2006
      Yaş
      29
      Mesajlar
      1.462
      Konular
      186

    Standart ataizm nedir??

    ataist kelimesini çok duymuşluğum vardır ama anlamını tam olarak bilemiyorum ataizm nedir bana inanmamak demeyin çünki inanmamaya inanmakta sonuçta inanamaktır

    Tüm forumdan rastgele konular:

    • » Kaktüse kazınmış ilahi mucize..
    • » Cep Kur'an [ Java ] İndir - Download
    • » Eğer kalp hissetmezse söylenmek kar...
    • » Ekrem Dumanlı'da Aydın Doğan'a sahip...
    • » Twİtter'İn korktuĞu sÖz :) bana ne...
    • » Milyoner Fransız Bir İş Adamı,Müslüman...
    • » ALLÂHU EKBER KELiMESiNiN OKUNUŞU
    • » Anne Babalar Bu Oyuna Dikkat!
    • » Çocuk da Yaparım Kariyer de ???
    • » samsun gönderilmede padişahın rolü

    Aynı kategoriden rastgele konular:

    • » Protez Devlet – Probeter Cumhuriyet
    • » Hakk'imi helal ediyorum; Helallesmek...
    • » Her İslamcı Ruhçudur,Her Ruhçu İslamcı...
    • » yemek seçiyormuyuz
    • » Başka dine inanan biri ile evlenir...
    • » en çok neyi israf ediyoruz?
    • » Kınıyorum!!!
    • » ihvanlar!!!
    • » Kuş Tüyü ÖğütLer
    • » miladi yılbaşını nasıl geçireceksiniz?

  2. #2

    • Üye
    • Offline

      Üyelik tarihi
      27-10-2006
      Mesajlar
      14
      Konular
      1

    Standart

    ateizm ruhsal açıdan çıkmaza düşen insanların varlık hakkındaki delilleri yok sayarak kendince ortay attığı inançsızlık kavramına aklını satmasıdır

  3. #3

    •      SaLtan
    • Misafir

    Standart

    islami bir kaynaktan ateizm yorumu...

    hiçbir ilâh kabul etmeyen, tanrıtanımaz felsefi doktrinlerin ortak adı.
    sistemleştirilmiş bir ekol oluşturulmaksızın filozoflardan bir bölümünce benimsenmiş olan bu anlayış, doğrudan doğruya tanrının varlığını inkâr üzerine kuruludur. bu özelliğiyle de benzer yanlar taşıyor olsa da- tanrının varlığını ya da mahiyetini tartışan doktrinlerden ayrılır; tanrının yokluğunu kesin bir biçimde öne sürer.
    hemen hemen tüm felsefe ekolleri ve öğretileri gibi ateizm'in kökleri de eski yunan'a uzanır. maddeci yapı belirten çeşitli felsefe okullarının bağlıları, ontolojik yorumları sonucunda ateist bir inanç sergilemişlerdir. "gölge etme başka ihsan istemem" sözüyle yaygın bir ünü bulunan diyojen bunlardan biri ve felsefe tarihinde kâfir diye nitelenen ilk kimsedir. atom kuramcısı demokrit, onun izleyicisi leocippus, sofist'lerden gorgias ve protegoras, kendi adıyla anılan ekolün kurucusu epikür, öne sürdükleri materyalist görüşler bağlamında birer ateist olarak göze çarparlar.
    rönesans'tan sonra batı'da varlığını hissettiren din-dışı eğilimler ve özellikle de evrenin, doğanın ve insanın, insan toplumunun dinden bütünüyle soyutlanarak yorumlanması sonucu ortaya çıkan görüşler, ateist tutumlara büyük katkılarda bulunmuş, onlara bolca kullanabilecekleri veriler sağlamıştır.
    nitekim, dinden ve törelerden bağımsız bir siyasetin oluşturulması savını öne süren makyavel, ateizm'i bu alana sokarken; birer ateist olmadıkları hâlde dekart, david hume ve kant gibi kimselerin akılı dinden bağımsız kılma çabaları ve bu doğrultuda öne sürdükleri düşünceler çağdaş ateizm'e tutanaklar hazırlamış oldu. pozitivist yorumlarla oluşturulan bilimsel kuramlar ve evrene yönelik rasyonalist bakış açılarının oluşturduğu ortam, feuerbach'ın öne süreceği düşünceler için çok elverişliydi. xix. yüzyılın en önemli ve sonraki dönemler bakımından da en etkili ateisti olan bu düşünür, tanrı'nın insana özgü ülkülerin bir yansıması olduğunu, insanın özgürlüğünün tanrı'yı inkârla gerçekleşebileceğini öne sürmüş; dini insanın etkinlik alanına indiren bu görüşten yola çıkan marks ise, ezilenlerin egemenliğiyle birlikte dinin de yok olacağı varsayımıyla ateizm'i doruk noktasına çıkarmıştır. bu çizgiyi kemâline ulaştıran nietzsche ise, "tanrı'nın ölümü" adlı kitabında, insanın kendisini bütünlemesi ve özünü bulması için göstermesi gereken en insanca tepkinin ateizm olduğunu söylemiştir.
    darwin, geliştirdiği kuramla yaratıcı-tanrı kavramını dışlarken; freud, tanrı inancının çaresızlık içindeki insanın çocukluk durumuna dönerek koruyucu bir babaya sığınma ihtiyacından doğduğunu öne sürerek, psikolojik çerçevedeki inkârı gündeme getirmek yoluyla ateizm'e bir başka boyut kazandırmıştır.
    yüzyılımızdaysa, ateizm'i jean paul şartre, albert camus gibi varoluşçular temsil ettiler. bunlar, insanın evrende bir başına olduğu ve kendi değerlerini belirlemek özgürlüğüne sahip bulunduğu düşüncesinden yola çıkarak, bu özgürlüğü kabulün kaçınılmaz sonucu olarak tanrı'nın inkârına gitmektedirler.
    agnostizm (bilinmezcilik) ve pozitivizm (olguculuk) gibi ateizm'i andıran görüşler, açıkça "tanrı yoktur" demeyip de "bilinemez" "tartışılması bilimsel değildir" türünden ifadeler kullandıklarından konumuzun dışında kalmaktadır.
    islâm literatüründe, dehriyye* diye adlandırılan ateizm, kronolojik bakımdan iki ayrı safha halinde irdelenebilir. cahiliyye dönemi dehriliği ve islâm sonrasındaki dehriyyun...
    kur'an-ı kerîm'de: "dediler ki: o (hayat dedikleri) şey, dünya hayatımızdan başkası değildir; ölürüz, diriliriz, ve bizi ancak dehr (zaman) helâk etmektedir.' halbuki onların bu sözlerinde hiçbir ilimleri yoktur. onlar ancak zanda bulunuyorlar. " (el-casiye, 45/24) haberiyle bildirilen cahiliyye dehriliği, yaratılmayı inkârla zaman ve maddenin ebediliğini öne süren bir inançtır.
    felsefî anlamdaki islâm sonrası dehrilik ise, muhtemelen, sâsânîler döneminde yaygın bir inanç olarak gözlenen "herşeyi değiştiren ve herşeyden kuvvetli olan, tüm olayları oluşturan ve yönlendiren büyük güç, ilâhî zat olan hürmüz değil, yalnızca sınırsız zamandır" temel inancı üzerine oturtulmuş bulunan zurvanig'in karşılığı ve uzantısıdır. bu inancın sahipleri allah'ı inkâr ederek, bütün oluşları zaman, dehr ya da felek adını verdikleri akışa bağlamaktaydılar.
    öte yandan, kısmî inkâr diyebileceğimiz bir tutum içinde bulunan maddiyun, tabiiyun (maddecilik, tabiatçılık) gibi düşüncelerle dehriliği karıştırmamak gerekir. çünkü, dehrilikde, ateizm'de olduğu gibi kesin bir inkâr, yüce allah'ı açık bir biçimde yok sayma sözkonusudur. yüce allah'ın kimi esma ve sıfatlarını değil de, gerek yaratıcılık, gerek ilâhlık ve gerekse rablık plânında küllî bir inkâr vardır. ateizm, gerçek anlamıyla, işte böylesine bir küllî inkârdır.

  4. #4

    • O beni biliyor
    • Offline

      Üyelik tarihi
      08-06-2006
      Yaş
      30
      Mesajlar
      998
      Konular
      198

    Standart

    patlamış bir futbol topu

  5. #5

    • susss gönlüm!!!
    • Offline

      Üyelik tarihi
      02-11-2006
      Yaş
      30
      Mesajlar
      900
      Konular
      104

    Standart

    Ataizm; herşeyi bilen, herşeyi düzenleyen, yüce bir kudreti yok saymakla, kainatı oluşturan tüm zerrelere herşeyi bilmek gibi bir kudret yüklüyor

    Ataizm ve darwinizm de yüce Allah’ın yaratıcılığını inkar temseline dayandığı ve ... Ataizm ve Darwinizm, Allah’ı yok saydığı ve yaratıcı olarak kabul etmediği
    görülür.

    Bediüzzaman, ahir zamanda ateist felsefelerin bir tehlike oluşturacağını bildirmiş, özellikle Darwinist, materyalist felsefelerin ateizmle güç bulacaklarını ve Allah'ın varlığını inkar edecek tehlikeli bir çizgiye geleceklerini ifade etmiştir


    Geçmiş zaman kilitli bir odanın karanlığında erimiş,
    var ile yok arasında kaybolmuş...

  6. #6

    Standart

    ateizm kısaca din kavramını ve yaratıcıyı kabul etmemektir

+ Yeni Konu aç
Sayfa 1/2 12 SonSon

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67