Antony Flew (Yanılmışım Tanrı Varmış)

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Antony Flew Yarım yüzyılı aşkın bir süredir ateizmin önde gelen savunucularından olan bir İngiliz felsefe profesörü… Çok sayıda ateist felsefeciler yetiştirdi. Flew, sonunda, doğadaki düzenin kaynağına ilişkin en iyi izahın, ilahî bir akıl olduğunu kabul etti. Bunu da "Yanılmışım, Tanrı Varmış” adlı bir eser kaleme alarak açıkladı ve ilan etti. Bu eserde Flew, artık büyük ölçüde bilimsel kanıtlara dayanarak Tanrı’ya inandığını söylüyor. Ateizmin yanılgılarına ve Allah’ın varlığının kanıtlarına dikkat çekiyor. Flew, “Eğer kanunların olduğu gerçeğini kabul ediyorsanız, evrende bu düzeni sağlayan bir şey olmalıdır." hakikatini tekrar ediyor, “Doğanın rasyonelliğinin arkasında bir Tanrı duruyor.” diyor. (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 107.).
“İnce ayara ilişkin argümanlar hakkında üç şey söylenebilir. Öncelikle, belirli kanunları ve değişmezleri olan bir evrende yaşadığımız ve bunların bazılarının farklı olması durumunda yaşamın mümkün olamayacağı inkâr edilemez bir gerçekliktir. İkinci olarak, mevcut kanunlar ile değişmelerin yaşamın devam etmesini sağlıyor olması gerçeği, yaşamın kaynağı sorusunun cevabını vermemektedir. …bu koşullar yaşamın başlaması için gerekli ama yeterli değildir…” (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 123.)
"Doğanın kanunlarının yalnızca evrenin büyük patlamadan sonra soğuma biçiminin tesadüfî sonuçları olduğunu söyleyenler vardır... bir kez daha belirtmek gerekir ki, doğanın kanunlarının evrimi ve değişmezlerin uğradığı değişimler bile belirli kanunları izler. 'Önümüzde hâlâ bu "daha derin" kanunların nereden kaynaklandığı sorusu durmaktadır.' " "Dolayısıyla birden fazla evren olsun veya olmasın, doğanın kanunlarını kaynağı meselesini sonuca bağlamak zorundayız. Ve bunun için geçerli sayılabilecek tek açıklama ilahî akıldır.” (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 115.)
"Yaşamın kaynağına ilişkin çalışmalrda cevaplanmamış olan felsefî soru şudur:
— Bu kadar akılsız bir evren nasıl olur da özgün amaçları, üreme kabiliyetleri ve 'kodlanmış kimyaları' olan varlıkları yaratabilir?" (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 118.)
Tabiatta yaşama elverişli koşullar vardır. Ancak bu, yaşamın nasıl başladığını açıklamaz. "Yaşam ancak gezegenimizdeki elverişli koşullar sayesinde devam edebilmiştir. Fakat maddenin güdümlü, kendisini çoğaltabilen varlıklar üretmesini emreden bir doğa kanunu yoktur.” (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 123.)
Flew şu soruyu tekrarlamaktadır:
— Ortada çok sayıda başka seçenek varken nasıl oluyor da yaşamı besleyen birbirine bağlı hayret verici özelliklere sahip bir evrende yaşıyoruz?
Onun bu soruya cevapı açıktır:
"Yeryüzünde gördüğümüz bu tür güdümlü kendisini çoğaltabilen yaşamın kaynağı için yapabilecek yegâne tatmin edici açıklama sonsuz zekâya sahip bir aklın varlığıdır." (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 124.) O, ateistlere de şu soruyu yöneltmektedir:
— En azından üstün bir zihnin varlığını düşünmeniz için bir neden oluşturmak üzere ne olması yada ne olmuş olması gerekir? (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 135.)


http://3kelam.wixsite.com/sosyal-kelam/ateizmden-dn-
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Ateizm = İnâdi küfür.

Bir ateist kendini akıl üzerinden pazarlasa da ateist oluşunun uzaktan yakından akılla alâkası yoktur.

Tamam, bir şeriate, bir din sistemine inanmayabilir çünkü dinin bu unsurları nakil üzerinden geliyor. Diyebilir ki, görmedim, orada değildim, şahit değilim, kim bilir neler eklendi, ....., ...., . Başka bir deyişle dinin zaman ve mekâna bağımlı kısmını inkâr edebilir ammaa zaman ve mekânı aşkın Tevhid hakikati için bunu diyemez. Bazı alimler aklın bu hakikate imanla mes'ul olduğunu söylemişler. Akıl bununla mes'ul peki ya nefis? Nefsin amleiyyesi için şeriat lazım. Bunu gene akılla bulabilir. Yani etrafında mevcut olan din sistemlerine bakacak; hangisinde tevhid hakikati var? Bunu aradığı zaman görecektir ki İslâm'da halis muhlis bir tevhid akidesi var. Dolayısıyla bu sisteme teslim olmayı akledecektir. Eğer nefsinin arzuları aklına galipse bu sisteme teslim olmayacak, dalâlete sapacaktır. Acaba diyorum bu durumda olanlar Mü'min sayılırlar mı. Müslüman değil ama Mü'min! Çünkü Mü'min olmak akılla, Müslüman olmak ise nefisle alâkalı bir durum. Mü'minler cehennemde yanıp çıkacaklar mı?
 
Son düzenleme:

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
Şaka yahu!

Ateizm nedir tam olarak senden öğrenmek isterim dostum.

Öğrenci hazır olduğunda öğretmeni onu bulur. Her şeyin bir vakit ve zamanı vardır eğer vaktinden önce bir yerde olursan yada vaktinden sonra bir yere varırsan kaçırmış olduğun çok şey olur.

Benden öğrenmek yerine O 'ndan öğrenmeyi talep etsen daha doğru olur. Ben sadece gördüğümü söyledim vazifem sana öğretmek değil.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Öğrenci hazır olduğunda öğretmeni onu bulur. Her şeyin bir vakit ve zamanı vardır eğer vaktinden önce bir yerde olursan yada vaktinden sonra bir yere varırsan kaçırmış olduğun çok şey olur.

Benden öğrenmek yerine O 'ndan öğrenmeyi talep etsen daha doğru olur. Ben sadece gördüğümü söyledim vazifem sana öğretmek değil.
Sende orjinal bir New Age akımı başlatacak kabiliyet görüyorum. Bu ağızlar, bu hitap tarzı falan.. Bence bunu değerlendir.. (y)
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Celal Şengör hoca kainatta düzen yok tam tersine kaos var diyor. Burada mantık cambazlığı yapıyor, çünkü biri diğerinin tersi olmak zorunda değil. İç içe ve farklı farklı pozisyonlarda kaosun düzene dönüşmesi, düzenin kaosa dönüşmesi, .... Bu bir devirdaim. Belli fizik kuralları var ve her şey bu dairenin içinde bozulup bozulup düzene giriyor.
 
Son düzenleme:

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Celal Şengör hoca kainatta düzen yok tam tersine kaos var diyor. Burada mantık cambazlığı yapıyor, çünkü biri diğerinin tersi olmak zorunda değil. İç içe ve farklı farklı pozisyonlarda kaosun düzene dönüşmesi, düzenin kaosa dönüşmesi, .... Bu bir devirdaim. Belli fizik kuralları var ve her şey bu dairenin içinde bozulup bozulup düzene giriyor.
bozulma dediğimiz şeyler de bize göre bozulma, yoksa bozuluyor dediğimiz süreçde de yeni sanatlar ve icraatler hakim.. bir peynir bozulup küfleniyor çürüyor ama yeni yaşamlara kapı açıyor..o yaşamlar için bozulma değil yaşamın ta kendisi..
kaos olarak gördükleri şeyler de bir düzenin ve kanunların içinde cereyan eden olaylar. ve kaos olarak gördükleri olaylar sonucu sanatlı varlıklar meydana geldiğini göremiyorlar..

tartıştığım her ateiste sinema örneğini veririm, içinde fırtınalar depremler seller yangınlar olan bir macera filmi o filmin yönetmeninin becerisine ve yeteneğine delilken hatta filmin büyük bütçeli olmasını sağlarken, "bu film başıboş kimse yönetmemiş" denilemez..
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
Güzel örnekmiş, bende diyorum ki bu ateistleri kim müslüman yapıyor ;)
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
bozulma dediğimiz şeyler de bize göre bozulma, yoksa bozuluyor dediğimiz süreçde de yeni sanatlar ve icraatler hakim.. bir peynir bozulup küfleniyor çürüyor ama yeni yaşamlara kapı açıyor..o yaşamlar için bozulma değil yaşamın ta kendisi..
kaos olarak gördükleri şeyler de bir düzenin ve kanunların içinde cereyan eden olaylar. ve kaos olarak gördükleri olaylar sonucu sanatlı varlıklar meydana geldiğini göremiyorlar..

tartıştığım her ateiste sinema örneğini veririm, içinde fırtınalar depremler seller yangınlar olan bir macera filmi o filmin yönetmeninin becerisine ve yeteneğine delilken hatta filmin büyük bütçeli olmasını sağlarken, "bu film başıboş kimse yönetmemiş" denilemez..
Hz. Rezzak tecelli ederken herbir canlıyı vesile kılmış. Mesela bizi rahatsız eden ortamlar başka canlılar için en güzel ortam olabiliyor. Unutmamak lazım ki bakteriler de Allah'ın yarattığı canlılardır ve onları da rızıklandıran gene Hz. Allah'tır.

Örneğin bir balığın yüzbinlerce yumurta bırakıp bunlardan sedece birkaçının hayatta kalması düzensizliğe/kaosa/tesadüfe delil değildir. O ölen yumurtalar dahi isrif değildir. Belki o yumurtalardan beslenen diğer canlılar olmasa o hayatta kalan birkaç balık dahi başka bir açıdan zarar görüp yok olacaktır. Her şey birbiriyle bir vahdet bütünü içinde var..

Allah muhafaza etsin, bazı gözler merkeze kendini gözlemci olarak koyunca bu muhteşem düzeni göremiyor. Oysa öyle bir göz lazımdır ki gerektiğinde kuş, icab ederse tarla faresi olabilmeli, o zaviyeden bakabilmeli, hatta kendini yok bilip ilahi mekanizmanın esmaına murakabe ederek vahdet deryasına dalabilmeli, lütuflara mazhar olarak meydan bulmalıdır.
 
Son düzenleme:

t@mam

Üye
Katılım
26 May 2018
Mesajlar
208
Tepkime puanı
19
Puanları
0
Celal Şengör hoca kainatta düzen yok tam tersine kaos var diyor. Burada mantık cambazlığı yapıyor, çünkü biri diğerinin tersi olmak zorunda değil. İç içe ve farklı farklı pozisyonlarda kaosun düzene dönüşmesi, düzenin kaosa dönüşmesi, .... Bu bir devirdaim. Belli fizik kuralları var ve her şey bu dairenin içinde bozulup bozulup düzene giriyor.

Bilim adamları cambazlık yapmazlar. Bu bakış açısı ve sorgulamadan bir yerlere varmak imkansızdır.
Kitaba(Kuran' a) göre farkındaysanız Musa defaatla tanrıdan varlığının delilini istemiştir.

Varsa deliliniz buyurun getirin. Gayba imandan başka veriniz olmadığına göre bence hiç bir şey kanıtlamaya uğraşmayın..
Çünkü ateist forumlarda bu konular fazlası ile tartışılmış ve sonuç hiç iç açıcı değil gördüğüm kadarı ile...

Hiç bir şeyi açıklamak zorunda değilsiniz. Sorun işte şöyleydide böyleydide diye zorlama yorumlarla savunma ile başlıyor zaten değil mi?

Ben şahsen birbirimizi yeme(kaos) hususunda Celal Şengör e hak veriyorum. Çok doğru bir tespit yapmış.
 

t@mam

Üye
Katılım
26 May 2018
Mesajlar
208
Tepkime puanı
19
Puanları
0
“Ölümü ve öldükten sonra ceset ve kemiklerin çürümesini hatırlayın! Âhiret hayatını isteyen, dünya hayatının süsünü terk eder.” (Tirmizî, Kıyâmet, 24)

İmdi böyle bir hadis var mı? Var.

Diğer tarafdan beş zümrenin cesedi çürümez diye bir öğreti duymuşsunuzdur bir çok alim ve hocalardan..

;http://www.hadisdua.com/cesedi-curumeyen-insanlar/

Hadismiş. Şimdi sizde bana çürümeyen ceset göstermekle işe başlamak istemezmisiniz .) :)
 
Üst