Çarşaflı Bir Kadın ile Şortlu Bir Erkek Asansörde Mahsur Kalırsa

Mahpeyker

Kıdemli Üye
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
4,456
Tepkime puanı
742
Puanları
0
Ortunun ustunden Su icmek beceri gerektirir diye Dusunuyorum. Carsafi hakki ile tasimayan yapamaz bunu

Gerci bugun PE hayatta olsaydi bu sekilde ortunmeyi emr eder miydi ?
Yasadigimiz fitne zamani goze alinirsa belkide Emr edilmezdi. .... bilemiyorum
 

Mahpeyker

Kıdemli Üye
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
4,456
Tepkime puanı
742
Puanları
0
Ortunun ustunden Su icmek beceri gerektirir diye Dusunuyorum. Carsafi hakki ile tasimayan yapamaz bunu

Gerci bugun PE hayatta olsaydi bu sekilde ortunmeyi emr eder miydi ?
Yasadigimiz fitne zamani goze alinirsa belkide Emr edilmezdi. .... bilemiyorum
 

menzil5453

Doçent
Katılım
11 Eyl 2014
Mesajlar
579
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Saçma ve islam aleyhine yapılmış, başörtüsü ve bütün olarak da tesettür'ün aslında önemsiz olduğu gerektiği yerlerde açılabilir mesajı verilmeye çalışılmış bir video.
 

Mahpeyker

Kıdemli Üye
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
4,456
Tepkime puanı
742
Puanları
0
Benim mesaj niye 2 defa atilmis anlam adim : /
Videonun sacmaliginda hem fikiriz Forum ahalisi olarak....
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Ortunun ustunden Su icmek beceri gerektirir diye Dusunuyorum. Carsafi hakki ile tasimayan yapamaz bunu

Gerci bugun PE hayatta olsaydi bu sekilde ortunmeyi emr eder miydi ?
Yasadigimiz fitne zamani goze alinirsa belkide Emr edilmezdi. .... bilemiyorum

o zaman da bu şekilde örtünme emredilmemişti. o zamanın kadınları bu şekilde örtünmezdi. bunlar sonradan çıktı.

kuran'ın ayeti bu şekilde yorumlanır olmaya başladı. aslında kastedilen şey, genel toplumsal ahlak ölçüsüne göre örtünmekti.

şimdi ise zaten böyle bir örtünme emri gelmez, çok daha açık bir şekilde belirtilirdi.

ancak şu da var: o zaman da çok açık belirtilmişi aslında. o zamanın ümmeti bu ve diğer pek çok ayeti açık ve doğru anlamıştı. sonradan anlama güçleşti.

yani şimdi gelecek olsa yeni bir emir, o da ileride farklı şekilde anlaşılabilecek.

mesela bin yıl sonra... gerçi artık bilgi çağındayız ve anlam değişimi daha güç olur.

örtü üstünden su içmeye gelince... bunu bir insandan istemek benim aklımın alamayacağı bir şey. üstelik bir kadın söylerse daha tuhaf geliyor. kadının kadına erkek emri oluyor bu. günümüzde hele! hijyen kuralları, mikroplar, bulaşıcı hastalıklar vb hep biliniyor. böyleyken kadına su içmeyi örtünün üstünden yapmasını layık görmek çok vahim.

düşünün ki sadece asansörde kapalıyken olmayabilir. yazın sıcakta kadınlar da sık sık susar doğal olarak. onlar da sürekli örtülerinin üzerinden mi su içecek? yemeği nasıl yiyecek peki?

kendi duvarlarımızı kendimiz örüyoruz, işte böyle...
 

Mahpeyker

Kıdemli Üye
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
4,456
Tepkime puanı
742
Puanları
0
Size kismen katiliyorum. Zaten tesettur ayatlerinde yuzu ortulmesi gecmiyor - yuz kismi avret mahalli olarak belirtilmemis. Sanirim orf ve adet olarak zamanla bazi milletlerde yer bulmus. Gerci Aise Anamizinda gozleri haric her yerini siyah ortusu ile kapattigi biliniyor.

Hatta ihrama gereken PE yuzunu acmasini soyluyor. Boyle bir durumda var.
Lakin Bu sekilde ortunmeyi kinamak ve daha da ileri gidip hakir gormek hic birimizin haddi degil kanaatimce

Bir filimde carsafli bayan p.kizartmasi yiyiyordu. Kibar kibar tane tane hafif agiz ortusunu acip agzina goturuyordu. dudaklari bile gozuk muyordu. Dedigim gibi galiba beceri ile alakali bir sey. Yani bu sekilde ortunen bayanlar icin zor olmasa gerek
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,874
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
Siz neyi okudunuz arkadaş :) (video için diyorum)

Dervişin fikri neyse zikride odur derler ya biraz öyle olmuş.

Ula bu şeytan doğru yolu nasıl biliyorda üzerine oturuyor diye düşünüyordum:) sonunda anladım galiba onu geçince yollar hep doğru bu yüzden nereye oturacağını bilerek oturmuyor :)
 

iqra

Asistan
Katılım
1 Nis 2015
Mesajlar
251
Tepkime puanı
17
Puanları
0
bu biraz, sapık düşünceli birinin fantezi olsun diye çarşaf üzerinden kurduğu iğrenç bir hayale benzemiş. başka alternatifi vardı. yalnız kalmaması gerektiği konusunda yeterince bilgiye sahip olmayan takva sahibi olmayan biriymiş ki asansörden çıkmamış. gerçi zaten hayal ürünü.
yorumlayacak olursak örtünün altından yenir de içilir de. böyle endamlı cazibeli adama dönük açıp suyu içmek bir mümine kadının asla yapmayacağı bir şey. hele başını açması bak bende insanım, kadınım, güzelim sizin korktuğunuz gibi bir öcü değilim dercesine kendini ispatlamaya gitmesi çok küçük düşürücü ve iffetsizce bir davranış.

yüzü kapatmayla ilgili yorumlar katmış bazı arkadaşlar. bir erkek bir bayanın yüzünü görse tüm güzelliğini görmek ve anlamak ve fitne çıkması için yeter. tesettür konusu farz olan bir emirdir. biz yap(a)mıyoruz, zorlanıyoruz diye benceli yorumlar yaparak kendi kendimize tevilde bulunmak yerine bu konuda yetkili ve geniş ilme sahip bilir kişilerin kitap ve tefsilreri var. onlardan örnekler verelim.kendi varsayımlarımızla yapacağımız yorumlar hem bize hem okuyanlara zarar verebilir.
 

Mahpeyker

Kıdemli Üye
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
4,456
Tepkime puanı
742
Puanları
0
bu biraz, sapık düşünceli birinin fantezi olsun diye çarşaf üzerinden kurduğu iğrenç bir hayale benzemiş. başka alternatifi vardı. yalnız kalmaması gerektiği konusunda yeterince bilgiye sahip olmayan takva sahibi olmayan biriymiş ki asansörden çıkmamış. gerçi zaten hayal ürünü.
yorumlayacak olursak örtünün altından yenir de içilir de. böyle endamlı cazibeli adama dönük açıp suyu içmek bir mümine kadının asla yapmayacağı bir şey. hele başını açması bak bende insanım, kadınım, güzelim sizin korktuğunuz gibi bir öcü değilim dercesine kendini ispatlamaya gitmesi çok küçük düşürücü ve iffetsizce bir davranış.

yüzü kapatmayla ilgili yorumlar katmış bazı arkadaşlar. bir erkek bir bayanın yüzünü görse tüm güzelliğini görmek ve anlamak ve fitne çıkması için yeter. tesettür konusu farz olan bir emirdir. biz yap(a)mıyoruz, zorlanıyoruz diye benceli yorumlar yaparak kendi kendimize tevilde bulunmak yerine bu konuda yetkili ve geniş ilme sahip bilir kişilerin kitap ve tefsilreri var. onlardan örnekler verelim.kendi varsayımlarımızla yapacağımız yorumlar hem bize hem okuyanlara zarar verebilir.





Ayet veya hadis ile delil getirin oyleyse - yuzu ortmenin farz olduguna dair
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
1- Taberî İbni Sirin'den şöyle rivayet eder: «Abide es-Selman (ra)'ye «...dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle.» âyetinin manasını sordum. Büyük bir çarşaf alarak onunla bütün vücudunu örttü. Başını ta kaşlarına kadar kapattı. Yüzünü de tamamen kapattı. Yalnız sol gözünü açık bıraktı. Böylece âyeti fiilî olarak tefsir etti.» (3)

2- Taberî ve Ebu Hayyan, İbni Abbas (ra)'tan şöyle rivayet etmişlerdir: «Kadın cilbabını alnının üzerine İndirir ve oradan sıkar. Alttan da burnunun üzerine kadar kapatır. Yalnız gözleri dışarıda kalmalıdır. Yüzünün kalan kısmı ile göğsünü tamamen 'kapatmalıdır.» (4)

3- Yüzü örtmenin keyfiyeti hakkında Süddî'den şöyle rivayet edilmiştir: «Örtü, kadının sol gözü hariç bütün yüzünü kapatmalıdır.» Ebu Hayyan şöyle der: «Endülüs'teki adet de Süddi’nin tarif ettiği gibi idi. Kadın bütün vücudunu örter, yalnız tek gözü açıkta kalırdı.» (5)

4- Abdürrezzak ve bir cemaatin rivayetine göre müminlerin annesi Ümmü Seleme (ra) şöyle demiştir: «Bu âyetin nüzulünden sonra ensarî kadınları siyah çarşaflara büründüler. Sanki hepsinin başına birer karga konmuştu.» (6)

(3) Taberi, Hazin, el-Cemel, Celaleyn Haşiyesi.
(4) Ebu Hayyan, age. C. 7, S. 250.
(5) Ebu Hayyan, age, C. 7, S. 250.
(6) Cessas.age. C. 3. S. 372.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,874
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
1- Taberî İbni Sirin'den şöyle rivayet eder: «Abide es-Selman (ra)'ye «...dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle.» âyetinin manasını sordum. Büyük bir çarşaf alarak onunla bütün vücudunu örttü. Başını ta kaşlarına kadar kapattı. Yüzünü de tamamen kapattı. Yalnız sol gözünü açık bıraktı. Böylece âyeti fiilî olarak tefsir etti.» (3)

2- Taberî ve Ebu Hayyan, İbni Abbas (ra)'tan şöyle rivayet etmişlerdir: «Kadın cilbabını alnının üzerine İndirir ve oradan sıkar. Alttan da burnunun üzerine kadar kapatır. Yalnız gözleri dışarıda kalmalıdır. Yüzünün kalan kısmı ile göğsünü tamamen 'kapatmalıdır.» (4)

3- Yüzü örtmenin keyfiyeti hakkında Süddî'den şöyle rivayet edilmiştir: «Örtü, kadının sol gözü hariç bütün yüzünü kapatmalıdır.» Ebu Hayyan şöyle der: «Endülüs'teki adet de Süddi’nin tarif ettiği gibi idi. Kadın bütün vücudunu örter, yalnız tek gözü açıkta kalırdı.» (5)

4- Abdürrezzak ve bir cemaatin rivayetine göre müminlerin annesi Ümmü Seleme (ra) şöyle demiştir: «Bu âyetin nüzulünden sonra ensarî kadınları siyah çarşaflara büründüler. Sanki hepsinin başına birer karga konmuştu.» (6)

(3) Taberi, Hazin, el-Cemel, Celaleyn Haşiyesi.
(4) Ebu Hayyan, age. C. 7, S. 250.
(5) Ebu Hayyan, age, C. 7, S. 250.
(6) Cessas.age. C. 3. S. 372.

Tekfircimisin ?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
1430486242547.jpg
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,874
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
Peygamberi bonus olarak kullanmak ile postacı olarak kullanmak arasındaki farkı bana kim izah edecek acaba?
@Kaptan köşküne soralım bakalım ne diyor.
 
Üst