Çarşaflı Bir Kadın ile Şortlu Bir Erkek Asansörde Mahsur Kalırsa

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
anlasildi

saygili olmayi ogrendiginde haber ver de tekrar muhatap alayim seni
o zamana kadar sana iyi geceleeeerr
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,874
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
Ne oldu alıngangiller çayı verseydin bari
 

iqra

Asistan
Katılım
1 Nis 2015
Mesajlar
251
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Ayet veya hadis ile delil getirin oyleyse - yuzu ortmenin farz olduguna dair

tabii ki, buyurun.. buradan da detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz.

http://www.tahavi.com/tesettur/index.html



59- Ey Peygamber! Hanımlarına da, kızlarına da, bütün müminlerin kadınlarına da söyle. Görülüyor ki, burada yalnız Peygamberin hanımlarına ve kızlarına değil, Nur Sûresi'ndeki "Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar, zinet yerlerini göstermesinler." (Nûr, 24/31) âyeti gibi müminlerin kadınları dahi bu hükmün kapsamına dahil edilmiştir. Bununla birlikte müminlerin kadınlarında aslolan hürriyet olduğu için, bundan kastolunanın hür kadınlar olduğu beyan edilmiştir. Araplarda tesettür adet değildi. Cahiliyet devrinde kadına hürmet yoktu. Eski cahiliye kadınlarında erkeklerin dikkatlerini çekecek şekilde göz alıcı biçimde açık saçık çıkan, açılıp saçılan orta malı olanlar bulunurdu. Bundan dolayı kız çocuklarını diri diri gömenler olmuştu. İslam ise kadının şanını iffet ve ısmetle, vakar ve haysiyetle yükseltiyordu.
Nur Sûresi âyetleri "Mümin erkeklere söyle, gözlerini sakınsınlar" (Nur, 24/30) ve "Mümin kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar." (Nur, 24/31), mümin erkeklerin ve mümin kadınların, yani bir cinsin karşı cinse göz dikmeyip, bakışlarını kısarak edeblerini ve iffetlerini korumayı öğreterek terbiyelerini yükseltmiş olduğu gibi, burada da imanlı hür kadınların hiçbir şekilde eziyete uğramamalarını pekiştirmek için buyuruluyor ki: Cilbablarından üzerlerini sıkı örtsünler.
CİLBAB: Baştan aşağı örten çarşaf, ferace, câr gibi dış elbisenin adıdır. "Kadınların elbiselerinin üstüne giydikleri her çeşit giysidir." " Tepeden tırnağa örten giysidir", "Kadınların tesettür ettikleri her türlü elbise ve başka şeylerdir." "Çarşaf ve peçedir".
İDNÂ: Yaklaştırmak demek ise de, âyette ile kullanılması, kapsamak
suretiyle sarkıtmak mânâsını da ifade ettiğinden üzerinden sıkı örtmek demek olur. Cilbabdan örtmek tabirinde de iki şekil vardır. Birisi cilbablarından birisiyle bütün bedenini sıkıca örtmek, birisi de bir cilbabın bir tarafıyla başından yüzünü örtmek demek olur. Bu beyanda da iki suret vardır. Birisi kaşlarına kadar başını örttükten sonra büküp yüzünü de örtmek ve yalnız tek bir gözünü açık bırakmak. ikincisi de alnının üzerinden sıkıca sardıktan sonra, burnunun üzerinden dolayıp gözlerini ikisi de açık k alsa bile, yüzün büyük bir kısmını ve göğsü tamamen örtmüş bulunmaktır. Rivayet olunduğu üzere Ümmü Seleme (r.a.) demiştir ki: "Cilbablarından üzerlerini sıkı örtsünler' âyeti nazil olduğu zaman Ensar kadınları üzerlerine siyah elbiseler giyerek öyle bir ağırbaşlılık ile çıkmışlardı ki, başları üstünde kuşlar varmış gibi idi."
Hz. Aişe'den rivayet edilmiştir ki; "Ensar kadınlarına Allah rahmet etsin. Bu "Ey Peygamber, hanımlarına, kızlarına bütün müminlerin kadınlarına da söyle" âyeti indiği zaman mırtlarını yardılar, onunla başlarını sardılar da Resulullah'ın arkasında öyle namaz kıldılar ki, sanki başlarında kargalar varmış gibi..." demiştir. Bu tesettür onların tanınmalarına, dağınık cariyelerden, adi kadınlardan vakar ve heybetle seçile r ek hürmet edilmelerine ve dolayısıyla incitilmemelerine elverişli olan biçimdir. Gerçi eziyeti kendilerine davet edecek olan içi bozukları örtü tutacak değildir. Fakat imanlı, temiz kadınların, kirli bakışlardan yuvalarında gizli inciler gibi korunmuş kalmalarına en uygun olan biçim de budur. Asıl o zamandır ki onlara eziyet edecek olanların açık bir vebal ve iftira yüklenmiş oldukları ortaya çıkar. Ve dolayısıyla bundan önceki ve sonraki âyetlerin hükümlerine dahil olacakları anlaşılır. Bununla birlikte Allah bağışlayıcı ve çok merhamet edici bulunuyor. Burada yukardaki âyetlerin eki gibi getirilen bu son cümle çok anlamlıdır. Bu bize şu mânâları ilham eder: 1- Allah'ın bağışlaması çoktur. Bugüne kadar geçmiş açıklıkları bağışlar. O kusurları örter. Rahmeti de çoktur; bundan böyle emrini tutanları rahmetiyle arzusuna çok ulaştırır. 2- Allah bağışlayıcı ve merhametli olduğu içindir ki, kadınlara eziyet edilmesine razı olmaz ve onun için örtülmelerini emreder. 3- Tesettür emrolunduğundan dolayı da kadı n lar bir baskıya uğratılmasın, aşırıya gidilmesin; çünkü Allah bağışlayıcı ve çok merhametlidir. Bu emri onların
aleyhine değil, lehine olarak vermiştir demek de olabilir.
Kaynak: Elmalılı Hamdi Yazır - Ahzab Suresi Tefsirinden
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
Saçma hümaniter reklamlar :D

Hiçbir başörtülü hanımın (hele de çarşaflı peçelinin) başörtüsü altından öyle dağınık saçlı bir baş çıkmaz :)
 

Mahpeyker

Kıdemli Üye
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
4,456
Tepkime puanı
742
Puanları
0
tabii ki, buyurun.. buradan da detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz.

http://www.tahavi.com/tesettur/index.html



59- Ey Peygamber! Hanımlarına da, kızlarına da, bütün müminlerin kadınlarına da söyle. Görülüyor ki, burada yalnız Peygamberin hanımlarına ve kızlarına değil, Nur Sûresi'ndeki "Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar, zinet yerlerini göstermesinler." (Nûr, 24/31) âyeti gibi müminlerin kadınları dahi bu hükmün kapsamına dahil edilmiştir. Bununla birlikte müminlerin kadınlarında aslolan hürriyet olduğu için, bundan kastolunanın hür kadınlar olduğu beyan edilmiştir. Araplarda tesettür adet değildi. Cahiliyet devrinde kadına hürmet yoktu. Eski cahiliye kadınlarında erkeklerin dikkatlerini çekecek şekilde göz alıcı biçimde açık saçık çıkan, açılıp saçılan orta malı olanlar bulunurdu. Bundan dolayı kız çocuklarını diri diri gömenler olmuştu. İslam ise kadının şanını iffet ve ısmetle, vakar ve haysiyetle yükseltiyordu.
Nur Sûresi âyetleri "Mümin erkeklere söyle, gözlerini sakınsınlar" (Nur, 24/30) ve "Mümin kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar." (Nur, 24/31), mümin erkeklerin ve mümin kadınların, yani bir cinsin karşı cinse göz dikmeyip, bakışlarını kısarak edeblerini ve iffetlerini korumayı öğreterek terbiyelerini yükseltmiş olduğu gibi, burada da imanlı hür kadınların hiçbir şekilde eziyete uğramamalarını pekiştirmek için buyuruluyor ki: Cilbablarından üzerlerini sıkı örtsünler.
CİLBAB: Baştan aşağı örten çarşaf, ferace, câr gibi dış elbisenin adıdır. "Kadınların elbiselerinin üstüne giydikleri her çeşit giysidir." " Tepeden tırnağa örten giysidir", "Kadınların tesettür ettikleri her türlü elbise ve başka şeylerdir." "Çarşaf ve peçedir".
İDNÂ: Yaklaştırmak demek ise de, âyette ile kullanılması, kapsamak
suretiyle sarkıtmak mânâsını da ifade ettiğinden üzerinden sıkı örtmek demek olur. Cilbabdan örtmek tabirinde de iki şekil vardır. Birisi cilbablarından birisiyle bütün bedenini sıkıca örtmek, birisi de bir cilbabın bir tarafıyla başından yüzünü örtmek demek olur. Bu beyanda da iki suret vardır. Birisi kaşlarına kadar başını örttükten sonra büküp yüzünü de örtmek ve yalnız tek bir gözünü açık bırakmak. ikincisi de alnının üzerinden sıkıca sardıktan sonra, burnunun üzerinden dolayıp gözlerini ikisi de açık k alsa bile, yüzün büyük bir kısmını ve göğsü tamamen örtmüş bulunmaktır. Rivayet olunduğu üzere Ümmü Seleme (r.a.) demiştir ki: "Cilbablarından üzerlerini sıkı örtsünler' âyeti nazil olduğu zaman Ensar kadınları üzerlerine siyah elbiseler giyerek öyle bir ağırbaşlılık ile çıkmışlardı ki, başları üstünde kuşlar varmış gibi idi."
Hz. Aişe'den rivayet edilmiştir ki; "Ensar kadınlarına Allah rahmet etsin. Bu "Ey Peygamber, hanımlarına, kızlarına bütün müminlerin kadınlarına da söyle" âyeti indiği zaman mırtlarını yardılar, onunla başlarını sardılar da Resulullah'ın arkasında öyle namaz kıldılar ki, sanki başlarında kargalar varmış gibi..." demiştir. Bu tesettür onların tanınmalarına, dağınık cariyelerden, adi kadınlardan vakar ve heybetle seçile r ek hürmet edilmelerine ve dolayısıyla incitilmemelerine elverişli olan biçimdir. Gerçi eziyeti kendilerine davet edecek olan içi bozukları örtü tutacak değildir. Fakat imanlı, temiz kadınların, kirli bakışlardan yuvalarında gizli inciler gibi korunmuş kalmalarına en uygun olan biçim de budur. Asıl o zamandır ki onlara eziyet edecek olanların açık bir vebal ve iftira yüklenmiş oldukları ortaya çıkar. Ve dolayısıyla bundan önceki ve sonraki âyetlerin hükümlerine dahil olacakları anlaşılır. Bununla birlikte Allah bağışlayıcı ve çok merhamet edici bulunuyor. Burada yukardaki âyetlerin eki gibi getirilen bu son cümle çok anlamlıdır. Bu bize şu mânâları ilham eder: 1- Allah'ın bağışlaması çoktur. Bugüne kadar geçmiş açıklıkları bağışlar. O kusurları örter. Rahmeti de çoktur; bundan böyle emrini tutanları rahmetiyle arzusuna çok ulaştırır. 2- Allah bağışlayıcı ve merhametli olduğu içindir ki, kadınlara eziyet edilmesine razı olmaz ve onun için örtülmelerini emreder. 3- Tesettür emrolunduğundan dolayı da kadı n lar bir baskıya uğratılmasın, aşırıya gidilmesin; çünkü Allah bağışlayıcı ve çok merhametlidir. Bu emri onların
aleyhine değil, lehine olarak vermiştir demek de olabilir.
Kaynak: Elmalılı Hamdi Yazır - Ahzab Suresi Tefsirinden






Getirdiginiz ayetin hic bir yerinde yuzun ortulmesi belirtilmiyor. Zaten Imam-i Hanefi Hz. de kadinlarin avret mahallini aciklarken yuz kismini belirtmemistir.
Ayette gecen "zinet yerleri" nden kasit, saclar boyun bogaz ve kulaklardir.

Yazinin hic bir yerinde sordugum soruya cevap yok bacim. Aise Anamiz gozleri haric yuzunu ortmus. Bu bilinen bir sey. Peygamberimizde buna seslenmemis - tasvib mahiyetindeki sukutu yani.

Ummu Seleme Annemizin "kargalar gibi" tesbihi uzerlerine alinan siyah dis ortusundendir. Yoksa yuzun kapatildiginin isbati degildir.

Kaldiki ihramda Allahin rasulu Aise Anamiza yuzunu acmasini soylemistir, Allahin emri uzere.
Ihramda yuzun acik olmasi farzdir ve bundan dolayi ihramda olenlerin yuzu kefenle dahi ortulmez - acik birakilir.

Ortmek isteyenin kendi tercihidir. Lakin islamda yuzunu ortmek farzdir diyemezsiniz. Cunku farz degildir !!!
 

iqra

Asistan
Katılım
1 Nis 2015
Mesajlar
251
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Getirdiginiz ayetin hic bir yerinde yuzun ortulmesi belirtilmiyor. Zaten Imam-i Hanefi Hz. de kadinlarin avret mahallini aciklarken yuz kismini belirtmemistir.
Ayette gecen "zinet yerleri" nden kasit, saclar boyun bogaz ve kulaklardir.

Yazinin hic bir yerinde sordugum soruya cevap yok bacim. Aise Anamiz gozleri haric yuzunu ortmus. Bu bilinen bir sey. Peygamberimizde buna seslenmemis - tasvib mahiyetindeki sukutu yani.

Ummu Seleme Annemizin "kargalar gibi" tesbihi uzerlerine alinan siyah dis ortusundendir. Yoksa yuzun kapatildiginin isbati degildir.

Kaldiki ihramda Allahin rasulu Aise Anamiza yuzunu acmasini soylemistir, Allahin emri uzere.
Ihramda yuzun acik olmasi farzdir ve bundan dolayi ihramda olenlerin yuzu kefenle dahi ortulmez - acik birakilir.

Ortmek isteyenin kendi tercihidir. Lakin islamda yuzunu ortmek farzdir diyemezsiniz. Cunku farz degildir !!!

Birisi kaşlarına kadar başını örttükten sonra büküp yüzünü de örtmek ve yalnız tek bir gözünü açık bırakmak. ikincisi de alnının üzerinden sıkıca sardıktan sonra, burnunun üzerinden dolayıp gözlerini ikisi de açık k alsa bile, yüzün büyük bir kısmını ve göğsü tamamen örtmüş bulunmaktır.



bu kısımda bahsetmiş. alimler fitne olacaksa yüzü kapatmak farzdır diyorlar. Kuran ve hadislere göre tabi. zaruret varsa onu bilemem. elbetteki önce tesettürü ruhuna indirip hal ve hareketlerine yansıtmak asıl olan. bununla beraber bedeni de setr etmek. kalp ile tasdik dil ile ikrar etmek gibi. işin takva boyutu bayan kardeşlerimize kalmış.

(bacım mı?! bacı olduğuma dair nasıl bir alamet gösterdim merak ettim.: ) )
 

Ebu Computer

Kıdemli Üye
Katılım
11 Haz 2013
Mesajlar
24,982
Tepkime puanı
1,501
Puanları
113
Videoda konunun tutulacak hiç bir tarafı yok.

Asansörde kaldılar diyelim:

Adamın telefonu yok mu ?

Kadının telefonu yok mu ?

Asansörde acil durum diafonu yok mu ?

Neyse, hiç biri yok diyelim ve ayak yaralandı kadın yardım etmek istiyor.

Önce çevresine sağına soluna bakmaz mı ?

Çevresinde yarayı kapatmak için bir şeyler bulmaya çalışması gerekmez mi ?

Hepsini geçtik gelelim yarayı kapatma şekline, normalde bu tür yaralanmalarda kanama bölgesinin az gerisinden turnike yapmanız gerekir.

Yarayı örtmeniz hiç bir fayda sağlamaz.

Hepsini geçtik iffet sahibi bir hanım bu kadar rahat başörtüsünü çıkaramaz.

İlla çıkarması gerekirse de utanır sıkılır.

Neyse, kısacası sayın @Büşra

Rh9bL.gif
 
Üst