Diyanet Reisi Neden Hedefte - Abdulkadır SELVİ

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara

يَا بَن۪ٓي اٰدَمَ خُذُوا ز۪ينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَكُلُواوَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُواۚ اِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِف۪ينَ۟

ARAF 31:
Ey Âdemoğulları, namaz kılacağınız her vakit, elbisenizi giyin, süslenin ve yiyin, için, israf etmeyin, şüphe yok ki o, müsrifleri sevmez.



 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,142
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::

يَا بَن۪ٓي اٰدَمَ خُذُوا ز۪ينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَكُلُواوَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُواۚ اِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِف۪ينَ۟

ARAF 31:
Ey Âdemoğulları, namaz kılacağınız her vakit, elbisenizi giyin, süslenin ve yiyin, için, israf etmeyin, şüphe yok ki o, müsrifleri sevmez.





sermaye, üretimin doğa kaynağı, insan kaynağı , tüketimin doğaya ve insana vereceği zarar bağlamında; israfın ucuz ve güvenliksiz araçlar mı olduğu yoksa pahalı ve yüksek güvenlikli araçlar mı olduğu yeniden masaya yatırılmalıdır.

kapitalist ve endüstiriyel bir dünyada sadece bir diyanet reisinin arabasının masaya yatırılması vicdan rahatlatmaktan başka bir şey değildir.

türkiye de hızla endüstri ve neoliberalizmde çağ atlamak durumunda ve zorundadır.
islamın üretim ve tüketim anlayışı ideali yine bir rüya kalıp evrene hüküm salmış bu sermayeci iktisad ve üretim biçimine ayak uyduruyoruz.

tek sevindiren nokta ise hükümetin dünya müslümanlarına parayı esirgememesi
ve değerli diyanet işleri başkanımızın dünya müslümanlarına ulaşabilmesidir.

kapitalist endüstirinin ürettiği böylesi bin araba elleri öpülesi sayın görmez hocama feda olsun.
onun duygu ve fikirlerini okuyamayanlar işte böyle bir hatada kardeşlerini satmaya götürür.
 

Muhtazaf

Profesör
Katılım
22 Ocak 2014
Mesajlar
1,866
Tepkime puanı
87
Puanları
0
Konum
Almanya
Web sitesi
www.facebook.com
Hoca komşu köye gitmek için yola çıkar.
Yolda bunları gören bir köyün delisi gülerek:
- “Hocam eşeğin boşta ama siz yürüyorsunuz.” Deyince Hoca hemen oğlunu eşeğe bindirmiş giderken yolda karşılaştıkları bir ihtiyar:
- “Ayıp kardeşim, ihtiyar babasını yürütüyor kendi eşeğe binmiş.” Diye Hoca’nın oğlunu yadırgar. Bunun üzerine Hoca eşeğe kendi biner.
Biraz sonra bir grup kadın karşılarına çıkar:
- “İnsaf et Hocam el kadar çocuğu yürütüyorsun kendin eşeğe biniyorsun.” Derler.
Hoca tutar oğlunun elinden ve arkasına oturur ve beraber yola devam ederken katırcı ile karşılaşırlar katırcı:
- “Yazık Hocam zavallı bir eşeğe bu sıcakta iki kişi binilir mi hiç?” Sonunda Hoca dayanamaz hayatta bir kişinin herkesi memnun etmesi mümkün değildir der ve oğluyla birlikte eşeği sırtlanıp giderler.
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
türkiye de hızla endüstri ve neoliberalizmde çağ atlamak durumunda ve zorundadır.
islamın üretim ve tüketim anlayışı ideali yine bir rüya kalıp evrene hüküm salmış bu sermayeci iktisad ve üretim biçimine ayak uyduruyoruz.

Ben islamı rüya ,gerçekleşmesi imkansız bir sistem olarak görmüyorum ki bunun örneği önümüzde.Hz.Peygamber bunu gerçekleştirmiştir,biz de gerçekleştirebiliriz.

Şeytanın düzeni neoliberilizm ayak uydurulması gereken bir sistem değil,mücadele edip gömülmesi gereken bir zulüm düzenidir.

Siz bu yazınızla islamı bir hayat nizamı olarak görmediğinizi açıkladınız,bunun diğer anlamı islama inanmamaktır yazık....
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
Hoca komşu köye gitmek için yola çıkar.
Yolda bunları gören bir köyün delisi gülerek:
- “Hocam eşeğin boşta ama siz yürüyorsunuz.” Deyince Hoca hemen oğlunu eşeğe bindirmiş giderken yolda karşılaştıkları bir ihtiyar:
- “Ayıp kardeşim, ihtiyar babasını yürütüyor kendi eşeğe binmiş.” Diye Hoca’nın oğlunu yadırgar. Bunun üzerine Hoca eşeğe kendi biner.
Biraz sonra bir grup kadın karşılarına çıkar:
- “İnsaf et Hocam el kadar çocuğu yürütüyorsun kendin eşeğe biniyorsun.” Derler.
Hoca tutar oğlunun elinden ve arkasına oturur ve beraber yola devam ederken katırcı ile karşılaşırlar katırcı:
- “Yazık Hocam zavallı bir eşeğe bu sıcakta iki kişi binilir mi hiç?” Sonunda Hoca dayanamaz hayatta bir kişinin herkesi memnun etmesi mümkün değildir der ve oğluyla birlikte eşeği sırtlanıp giderler.

Mütevazi erdemli yoksulun mazlumun yanında yer aldı da biz bir şey mi dedik.Fıkranız bu belamı kapsamıyor.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,142
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Ben islamı rüya ,gerçekleşmesi imkansız bir sistem olarak görmüyorum ki bunun örneği önümüzde.Hz.Peygamber bunu gerçekleştirmiştir,biz de gerçekleştirebiliriz.

Şeytanın düzeni neoliberilizm ayak uydurulması gereken bir sistem değil,mücadele edip gömülmesi gereken bir zulüm düzenidir.

Siz bu yazınızla islamı bir hayat nizamı olarak görmediğinizi açıkladınız,bunun diğer anlamı islama inanmamaktır yazık....
Kendi sistemini ayağa kaldirmadikca başka sistemlere ayak diremek, dengeli davranmak durumundayız; başka türlü mümkün değil, ekonomi vd den kopamazsiniz.

::mobil ileti::
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Nebevi mucadelenin hangi merhalesinde bu dedigin var Hakperest?
Ayrica Peygamberimiz uzlasma yoluna gitmedi, tam tersi uzlasma tekliflerinin
hicbirini kabul etmedi.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,142
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Nebevi mucadelenin hangi merhalesinde bu dedigin var Hakperest?
Ayrica Peygamberimiz uzlasma yoluna gitmedi, tam tersi uzlasma tekliflerinin
hicbirini kabul etmedi.
Din çoğu kez statik ve normatifdir ancak ekonomi din ve sınır tanımaz. Senin islam ekonomi, üretim, tüketim anlayışına göre yaptığını sandığın esnaflık aslında devasa sistemin çarkını döndüren bir hücre olmaktan ötesi değildir. Anlamaniz için örnek vereyim. Ayni kalitede ve aynı fabrikadan çıkan aynı ayakkabidan biri uzerindeki patentli lisanslı ufacık marka yazısı, ürünü fahiş fiyata sattirir ve sen sadece sermayecilik döngüsünü seyretmekle kalirsin.

::mobil ileti::
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Din çoğu kez statik ve normatifdir ancak ekonomi din ve sınır tanımaz. Senin islam ekonomi, üretim, tüketim anlayışına göre yaptığını sandığın esnaflık aslında devasa sistemin çarkını döndüren bir hücre olmaktan ötesi değildir. Anlamaniz için örnek vereyim. Ayni kalitede ve aynı fabrikadan çıkan aynı ayakkabidan biri uzerindeki patentli lisanslı ufacık marka yazısı, ürünü fahiş fiyata sattirir ve sen sadece sermayecilik döngüsünü seyretmekle kalirsin.

::mobil ileti::

cikis noktan yanlis

ayrica soruma cevap degil bu
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,142
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
cikis noktan yanlis

ayrica soruma cevap degil bu
Değerli hocam, islami strateji ve hareket metodu, geleneksel muslumanlarin es geçtiği, dinamik muslumanlarin tikandigi alandir. Sizin çözüm anlayışınız ile benimki birbirini tutmaması normal çünkü ikimiz de yerimizde sayiyoruz. Uygun adim marş diyecek bir kurum ve ağ oluşmadı zira. Bu oluşmadan beni nebevi metosuzlukla suclayamazsin

::mobil ileti::
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Değerli hocam, islami strateji ve hareket metodu, geleneksel muslumanlarin es geçtiği, dinamik muslumanlarin tikandigi alandir. Sizin çözüm anlayışınız ile benimki birbirini tutmaması normal çünkü ikimiz de yerimizde sayiyoruz. Uygun adim marş diyecek bir kurum ve ağ oluşmadı zira. Bu oluşmadan beni nebevi metosuzlukla suclayamazsin

::mobil ileti::

guzel kardesim, sevgili Hakperest'cigim (kizmiyon degil mi) :)

Hz Peygamberin 23 yil suren mucadelesi Kuran'i ilkeleri hayata aktarmanin en guzel ornekligidir.
Bunun temel niteligi sonuca degil ilkelere odakli bir metod olusudur. Bizler de aynen bunun gibi
istikametimizi tayin ederken vahyin ve nebevi metodun bu olculerini esas almak durumundayiz.

Bizler Islam disi karsit strateji ve pozisyonlara veya konjonkturel gelismelere gore bir hareket belirleyemeyiz.
Islam'in degismez olcu ve ilkelerine gore belirlemek durumundayiz. Cunku Islam guncel ve
donemsel gelismelere gore farklilasan bir degisken degildir.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,142
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
guzel kardesim, sevgili Hakperest'cigim (kizmiyon degil mi) :)

Hz Peygamberin 23 yil suren mucadelesi Kuran'i ilkeleri hayata aktarmanin en guzel ornekligidir.
Bunun temel niteligi sonuca degil ilkelere odakli bir metod olusudur. Bizler de aynen bunun gibi
istikametimizi tayin ederken vahyin ve nebevi metodun bu olculerini esas almak durumundayiz.

Bizler Islam disi karsit strateji ve pozisyonlara veya konjonkturel gelismelere gore bir hareket belirleyemeyiz.
Islam'in degismez olcu ve ilkelerine gore belirlemek durumundayiz. Cunku Islam guncel ve
donemsel gelismelere gore farklilasan bir degisken degildir.
Sizden azar işitirsem kizacagim siz değil kendimdir, endişeniz olmasın [emoji176] [emoji256] [emoji255] . Konu detaylı incelenmesi gereken bir konu. Ben mobilim ayrica seminer dolayisiyla aof derslerimden geri kaldım. Metod meselesini ileriki zamanlarda inceleyelim inşaallah, tabi siz başkasıyla konuşursaniz bu başka

::mobil ileti::
 
Üst