Faiz v.s. Kar Payı?

ibrahimi

Has Uşak
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Tepkime puanı
1,831
Puanları
0
Yaş
37
Konum
forvet arkası
Soru net.
Farkı var mıdır?

Cevaplar da net olsun istiyorum.
@hirahos @kacak @Verda @fakiri @DostunDostu
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,931
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Soru çok güzel cevapları merak ile bekliyorum...
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
Bu altın vuruşu, adams kardeşime hediye ediyorum

Takvanın olduğu yerde, fetvaya gerek yoktur...
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Kapitalist bir ekonomi düzeni içinde doğup büyüdüğümüz için kâr payını helal sayabiliyoruz. Oysa İslam-i bir ekonomide emeksiz yattığın yerden para üzerinden para kazanmak yoktur..

Şunu akıldan çıkarmamak gerektir ki; emek harcamadan elde edilen her kuruş, fazla emek harcamış başkasının üzerinden gelir.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
"Kar payi" faize bulasmadigi sürece ticari bir kar olmali.

Herhangi bir insan ticareti bir sirkete ortak olabilir, kardan da pay alabilir, ancak ayni zamanda zarara da ortaktir .
 

ibrahimi

Has Uşak
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Tepkime puanı
1,831
Puanları
0
Yaş
37
Konum
forvet arkası
Kapitalist bir ekonomi düzeni içinde doğup büyüdüğümüz için kâr payını helal sayabiliyoruz. Oysa İslam-i bir ekonomide emeksiz yattığın yerden para üzerinden para kazanmak yoktur..

Şunu akıldan çıkarmamak gerektir ki; emek harcamadan elde edilen her kuruş, fazla emek harcamış başkasının üzerinden gelir.

Gider x şirkete ortak olursam?
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
"Kar payi" faize bulasmadigi sürece ticari bir kar olmali.

Herhangi bir insan ticareti bir sirkete ortak olabilir, kardan da pay alabilir, ancak ayni zamanda zarara da ortaktir .
Salt para verdiği için kâre ve zarara ortak yani he? Bunun doğru olmadığını şuradan anlayın ki Jetfadıl gibi tipler bu sayede kazık çakmaktalar ve kimse de yaptığı işe haram diyemiyor ve her daim kendini aklayıp gene geliyor ve gene çakıyor. :D Ekonomi düzeni bu düstura dayalı bir islam devletini hiç düşünmek bile istemiyorum..
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
Gider x şirkete ortak olursam?

Gider bi şirkete ortak olursan kontrolün altında değilse adamlar paraları faizde değerlendirirlese haberin dahi olmaz ..

Büyük holdingler ve şirketlere bu yüzden ortak olunması biraz riskli

Orta ve küçük ölçekli şirketlere ortak olsanda yine kontrolün altında olması lazım ..
 

Ebu Computer

Kıdemli Üye
Katılım
11 Haz 2013
Mesajlar
24,997
Tepkime puanı
1,501
Puanları
113
Kapitalist bir ekonomi düzeni içinde doğup büyüdüğümüz için kâr payını helal sayabiliyoruz. Oysa İslam-i bir ekonomide emeksiz yattığın yerden para üzerinden para kazanmak yoktur..

Şunu akıldan çıkarmamak gerektir ki; emek harcamadan elde edilen her kuruş, fazla emek harcamış başkasının üzerinden gelir.

Fıkıhta o iş ile fiilen iştigal etmesenizde belirli bir oranda paranızı koyarak ortak olmanın yeri vardır.

Örneğin ben fırın işinden anlamam ama siz bana geldiniz kar zarar ortak olalım işletmeside bana ait dediniz.

Ben size parayı verdim siz fırını açıp işletmeye başladınız.

Benim para dışında başka hiç bir katkım hiç bir emeğim olmasada bu yöntem caizdir, kazanılan para helaldir.

Sizin mesajınızda hata var.

Kişi emek harcamasada parmağını kıpırdatmasada koyduğu para oranında ortak olur ve kar payını alır.

Sermayeyi koyan kişi belirlenen oranda karada zararada ortaktır.

Sonuçta bu bir akit meselesi.

Konuya gelecek olursak faiz ile kar payı farklı şeylerdir ama TR de ki kullanım şeklinde ikiside aynıdır.

Buna delil isterseniz faiz veren kurumlar ile kar payı veren kurumların oranları hemen hemen bir birine yakındır.

Ayrıca size kar payı veren kurum 5 senede bire on büyürken sizin kar payınız neden düşük kalıyor.

Kar payı ise, kurum bire on büyüyünce sizin kar payınızında bire on büyümesi gerekmez mi.

Selam ve dua ile...
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0

Salt para verdiği için kâre ve zarara ortak yani he? Bunun doğru olmadığını şuradan anlayın ki Jetfadıl gibi tipler bu sayede kazık çakmaktalar ve kimse de yaptığı işe haram diyemiyor ve her daim kendini aklayıp gene geliyor ve gene çakıyor. :D Ekonomi düzeni bu düstura dayalı bir islam devletini hiç düşünmek bile istemiyorum..

dogru degil diyorsun yani?

Jet Fadil kandirmis olabilir milelti orasini bilemem. Ama ticarette ortaklik diye bir sey var. Hisse alip bir sirkete hissedar olmak diye bir sey var ve bu caiz görülüyor. Hisse alinca ortak oluyorsun karada , zarrarada. Bu ticarettir.

Kendin arastirabilirsin tabii .
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
"Kar payi" faize bulasmadigi sürece ticari bir kar olmali.

Herhangi bir insan ticareti bir sirkete ortak olabilir, kardan da pay alabilir, ancak ayni zamanda zarara da ortaktir .

Aynen olabilir lakin kişi kendi emeği ilede otak olsa daha iyi olabilir gibi geliyor bana
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
dogru degil diyorsun yani?

Jet Fadil kandirmis olabilir milelti orasini bilemem. Ama ticarette ortaklik diye bir sey var. Hisse alip bir sirkete hissedar olmak diye bir sey var ve bu caiz görülüyor. Hisse alinca ortak oluyorsun karada , zarrarada. Bu ticarettir.

Kendin arastirabilirsin tabii .
Alimler ekonomiden anlamiyor. Günümüze uygun bir islam ekonomisi çıkartılabilmesi için ekonomi sisteminin işleyişini anlamak gerek. Sosyalist ekonomiyi de anlamak gerek. Zira alternatifleri bilmeden sağlıklı hüküm verilemez.
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
KONU İSLAMİ FİANS KURUMLARI

BAKTIM MESAJ YAZANLARA ne gereği var kafanızı yoruyorsunuz BU KURUMLARA FETVA VEREN Hayrettin KARAMAN

Özel finans kurumlarının faizsiz sisteme -ekonomik ve sosyal etkisi bakımından- daha yakın, daha uygun bulunan iki işlemi daha vardır: Mudârabe ve müşâreke.

Şimdi Bu kurumların herhangi birinden Konut kredisi aldınız.

KONUT YANGIN POLİÇESİ YAPMAK ZORUNDASINIZ : Poliçede kendilerini DAİNİ MÜRTEİN yazdırırlar Yani BİNA YANDIĞINDA KALAN ALACAKLARI EV SAHİBİNDEN ÖNCE ALIRLAR.

ZORUNLU DASK ( DEPREM SİGORTASI ) : Poliçede kendilerini DAİNİ MÜRTEİN yazdırırlar Yani BİNA YANDIĞINDA KALAN ALACAKLARI EV SAHİBİNDEN ÖNCE ALIRLAR.

FERDİ KAZA POLİÇESİ : Poliçede kendilerini DİANİ MÜRTEİN yazdırırlar Yani KREDİ ALAN ÖLDÜĞÜNCE KALAN LACAKLARI MİRASÇILARDAN ÖNCE ALIRLAR.

ÖzetlerseK BU POLİÇELERİ YAPMADAN ASLA SİZE KREDİ VERMEZLER Gerçi son zamanda FERDİ KAZA yı Hükümet kaldırdıda UYGULANMIYOR NE YAZIKKİ.

AYRICA BORÇLARINIZI GEÇİKTİRDİNİZMİ Duble karşı kar payı orantısında ve HER ZAMAN KAR PAYI ORANLARI NEDENSE + % 1 VEYA 3 KADAR FARKLI.

Şimdi TAKVA ile yaşayan ve forum u yöneten @Dut_agaci ne bir sorum olacak

BİRİ EV ALMAK İSTİYOR VE BEŞ SENEDE ÖDEYECEK HAŞA BENDEN BORÇ İSTİYOR BENDE DİYORUM ki ARKADAŞ Para eline veremem sen alcağın evi göster ben alayım sana satayım ama KAR ALMAM LAZIM YANİ EVİ 100 ALDI İSEM SANA 130 TL ( ÖRNEK )

Bu fetvalardan faydalanan KUYUMCULAR önce altını satıyorlar K.K.ile altın satıyorlar K.K.BOZDURMA FARKI İLE 2 NCİ EL ALTIN FİATINA ANINDA GERİ ALIYORLAR.BAZI KUYUMCUAR ÇOK HASAS ÖNCE MÜŞTERİNİN ELİNE VERİYOR KOY CEBİNE DİYOR SONRA CEBİNDEN ÇIKARTIP GERİ ALIYOR.

SİZ EN İYİSİ H.KARAMAN a maille sorun.

Kuyumcu olaylarının doğru olup olmadığınıda araştırın.

HAA BENİM İÇİN FİNANS KURULARI dedim ya FETVA ile yaşıyorum TAKVA ile değil FETVAYI VEREN AHİRETTE HESABINI VERİR.YANLIŞ FETVA VERDİ İSE.
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
KONU İSLAMİ FİANS KURUMLARI

BAKTIM MESAJ YAZANLARA ne gereği var kafanızı yoruyorsunuz BU KURUMLARA FETVA VEREN Hayrettin KARAMAN

Özel finans kurumlarının faizsiz sisteme -ekonomik ve sosyal etkisi bakımından- daha yakın, daha uygun bulunan iki işlemi daha vardır: Mudârabe ve müşâreke.

Şimdi Bu kurumların herhangi birinden Konut kredisi aldınız.

KONUT YANGIN POLİÇESİ YAPMAK ZORUNDASINIZ : Poliçede kendilerini DAİNİ MÜRTEİN yazdırırlar Yani BİNA YANDIĞINDA KALAN ALACAKLARI EV SAHİBİNDEN ÖNCE ALIRLAR.

ZORUNLU DASK ( DEPREM SİGORTASI ) : Poliçede kendilerini DAİNİ MÜRTEİN yazdırırlar Yani BİNA YANDIĞINDA KALAN ALACAKLARI EV SAHİBİNDEN ÖNCE ALIRLAR.

FERDİ KAZA POLİÇESİ : Poliçede kendilerini DİANİ MÜRTEİN yazdırırlar Yani KREDİ ALAN ÖLDÜĞÜNCE KALAN LACAKLARI MİRASÇILARDAN ÖNCE ALIRLAR.

ÖzetlerseK BU POLİÇELERİ YAPMADAN ASLA SİZE KREDİ VERMEZLER Gerçi son zamanda FERDİ KAZA yı Hükümet kaldırdıda UYGULANMIYOR NE YAZIKKİ.

AYRICA BORÇLARINIZI GEÇİKTİRDİNİZMİ Duble karşı kar payı orantısında ve HER ZAMAN KAR PAYI ORANLARI NEDENSE + % 1 VEYA 3 KADAR FARKLI.

Şimdi TAKVA ile yaşayan ve forum u yöneten @Dut_agaci ne bir sorum olacak

BİRİ EV ALMAK İSTİYOR VE BEŞ SENEDE ÖDEYECEK HAŞA BENDEN BORÇ İSTİYOR BENDE DİYORUM ki ARKADAŞ Para eline veremem sen alcağın evi göster ben alayım sana satayım ama KAR ALMAM LAZIM YANİ EVİ 100 ALDI İSEM SANA 130 TL ( ÖRNEK )

Bu fetvalardan faydalanan KUYUMCULAR önce altını satıyorlar K.K.ile altın satıyorlar K.K.BOZDURMA FARKI İLE 2 NCİ EL ALTIN FİATINA ANINDA GERİ ALIYORLAR.BAZI KUYUMCUAR ÇOK HASAS ÖNCE MÜŞTERİNİN ELİNE VERİYOR KOY CEBİNE DİYOR SONRA CEBİNDEN ÇIKARTIP GERİ ALIYOR.

SİZ EN İYİSİ H.KARAMAN a maille sorun.

Kuyumcu olaylarının doğru olup olmadığınıda araştırın.

HAA BENİM İÇİN FİNANS KURULARI dedim ya FETVA ile yaşıyorum TAKVA ile değil FETVAYI VEREN AHİRETTE HESABINI VERİR.YANLIŞ FETVA VERDİ İSE.

Soruna cevap agbi

“Allah, ilmi insanların arasından soyarak almaz. Fakat ilmi alimlerin ölmesi ile (ve yeni alimlerin yetişmemesi sebebiyle) alır. Nihayet alimler kalmayınca insanlar cahilleri rehber edinirler. Ve onlara sorular sorarlar. Onlar da ilimsizce fetva verirler. Hem sapar hem de saptırırlar.”(8) Buharî, İlim, 34

 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
Soruna cevap agbi

“Allah, ilmi insanların arasından soyarak almaz. Fakat ilmi alimlerin ölmesi ile (ve yeni alimlerin yetişmemesi sebebiyle) alır. Nihayet alimler kalmayınca insanlar cahilleri rehber edinirler. Ve onlara sorular sorarlar. Onlar da ilimsizce fetva verirler. Hem sapar hem de saptırırlar.”(8) Buharî, İlim, 34


Fetva verenlerin başında h.karaman var şimdi bu sözlerinde H.KARAMAN da dahilmi ?
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
“Allah, ilmi insanların arasından soyarak almaz. Fakat ilmi alimlerin ölmesi ile (ve yeni alimlerin yetişmemesi sebebiyle) alır. Nihayet alimler kalmayınca insanlar cahilleri rehber edinirler. Ve onlara sorular sorarlar. Onlar da ilimsizce fetva verirler. Hem sapar hem de saptırırlar.”(8) Buharî, İlim, 34

 
Üst