Fakr ile Röportaj

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Selam

Kibirden Allah'a sığınırım...Karşı tarafla nasıl konuştuğunuza bir bakın daöyle ''tanı'' koyun.Zaten bu tür davranışlar olayı değiştirme adınadır...

Uslubunuzdan dolayı sizlere birşeyler hatırlatmak ve bilmediğinizi itirafaçağırmanın adı ''kibir'' değildir...

Dediğim gibi halen yukarıdaki sözleri kurman beni haklı çıkarmaya devamettiğinin göstergesi...

Bunu ''kibir'' ile adlandırmış olman bunu değiştirmez...Biz bilmediğin,hakimolmadığın konulara girmemen hususunda biraz daha temkinli davranmanı tavsiyeettik.Bunun akabinde biraz yardımcı olma adına sorular sorduk...Sırf sorduğumuzsoruların cevaplarını bulsan olayı ana hatları ile anlamana yeter.Bu açıdanısrar ettik...İşte biz bunu yapmaya çalıştık ve usulümüzü yaklaşımımız dilegetirdik.Bunun adı ''kibir'' değildir...

Olaya hakim olamadığını gösterme adına kendinden örnekler verdik...Ama senbizleri,söylediğimizi ''küfürle'' itham ettin...Bizde daha kendi cümlerinedayanarak daha olayı anlamadığını biraz daha idrak etmen adına birşeylersöyledik.Sense önyargı ile söylemediğim sözleri bana isnad ettin...

Sonrasında kendince bir ''tanı'' koyarak kulaktan duyduğumu nereden çıkardındiyorsun...Sözlerini biraz dikkatli okusan bunları rahat bir şekildegöreceksin...

Bir incelik sorusu daha ''Hiç tarihte biri çıkıp ta Enel allah'' demiş mi?Yoksa''enel hakk'' mı demiş?

Ayrıca biraz daha ilerisine gidelim...Ayetle başlayalım sonrasında hadislerdende örnek verelim...

Kimse enel allah dememiş iken bile şu ayeti nasıl açıklıyorsunuz?Kasas Suresiayet 30...

Selametle...

kibrin devam ediyor farkında değilsin her neyse konumuz bu değil

ene rabbikumul ale firavun bunu demiştir

Allah kelimesi Arapçada ilah anlamındadır dolayısıyla Arapların dışındaki insanlar elbette ilahlık taslayarak ben tanrıyım yada ben rabbım yada kendi dillerinde neyse o olduklarını ıdaa etmişlerdir.kutan ayetlerinde delilleri vardır

kasas 30.ayetten sana delil çıkmaz

ağaç direk seslenmemiştir ayette ağaçtan seslenildi Allah ağacı vesile kılarak HZ musayla konuşmuştur Bu Allahın haşa ağaca tecelli ettiğini göstermez ki Allah hiç bir yaratılmışla birleşmez

sana soru ALLAH Yarattığı bir maddenin içine girermi
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Selam

Ayrıca bir soru daha soralım...

Allah resulü buyuruyor ki ''Benim bildiklerimi bilseydiniz az güler çok ağlardınız''...

Şimdi ALLAH RESULUnün bizden fazla bilmesi bu sözü söylemesi (haşa) bir ''kibir''midir?Yoksa bizden daha çok bildiğini göstermesi adına bir tanımlamadır?

Selametle...

Sen Allahın resülü ile normal ahmet mehmet efendiyle bir mi tutarsın Allah onu üstün yaratmıştır.Alemlere rahmettir makamı mahmudun sahıbidir Muminlere canlarından ileridir peygamberler elbetteki normal kullardan buyuktur üstündür
 

Fakr

Profesör
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
449
Tepkime puanı
25
Puanları
28
kibrin devam ediyor farkında değilsin her neyse konumuz bu değil

ene rabbikumul ale firavun bunu demiştir

Allah kelimesi Arapçada ilah anlamındadır dolayısıyla Arapların dışındaki insanlar elbette ilahlık taslayarak ben tanrıyım yada ben rabbım yada kendi dillerinde neyse o olduklarını ıdaa etmişlerdir.kutan ayetlerinde delilleri vardır

kasas 30.ayetten sana delil çıkmaz

ağaç direk seslenmemiştir ayette ağaçtan seslenildi Allah ağacı vesile kılarak HZ musayla konuşmuştur Bu Allahın haşa ağaca tecelli ettiğini göstermez ki Allah hiç bir yaratılmışla birleşmez

sana soru ALLAH Yarattığı bir maddenin içine girermi

Selam

İşte sen şöyle söylüyorsun dediğimizde kızıyorsun...Kulaktan duyam diyince kızıyorsun....

''Vahdedi Vucud'' diye isimlendirilen ''hal'' hiç bir zaman ''Allah yarattığının içine girmiştir'' demez.Hatta bahsettiğin isim bile İbn Arabi bunu kabul etmez...Bunun adı hulul'dur.Bu küfürdür...Araştır diyince de ''kibirlisin'' diyorsun...


Tecelli hususunda ise bana söyler misin?Tecelli ne demektir?O'NUN Tecelli etmediği bir varlık var mıdır?

Allah'ın seni beni yaratması hangi esmasının tecellisi?

Selametle...
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
bi husben kardeşim gereksiz uzatıyorsun. fakr sen de. lafons sen de.


Sahabe bu tür tartışmalara girmiş midir? Hayır.

Susan kurtulur.
 

Fakr

Profesör
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
449
Tepkime puanı
25
Puanları
28
Sen Allahın resülü ile normal ahmet mehmet efendiyle bir mi tutarsın Allah onu üstün yaratmıştır.Alemlere rahmettir makamı mahmudun sahıbidir Muminlere canlarından ileridir peygamberler elbetteki normal kullardan buyuktur üstündür

Selam

Bir problem daha...Sen diyeceksin ki bir mesele ile karşılaştığında Allah'a ve Resulune gitmek gerekir diyeceksin?Sonrasında benim için en güzel örnek olan ve hayatımı ona uydurmam gerekecek ama ondan bir hadis getirince bir şey anlatmaya çalışınca olmayacak...

''Buharlaşmış bir peygamber '' tasavvuru söylemi içeren sözler çıkacak...

İyi O'nun alemlere rahmet olması müminlerin canından üstün olması makamı mahmuda ulaşması ki hepsine iman etmişim onu örnek edinmemden ve bu sözü örnek getirmeme neden engel olmaktadır?

Peygamber sadece DİNİN bazı yerlerinde örnek bazı yerlerinde örnek değil mi?

Not: 30 dakika sonra devam edebilirm.Okuldan çocugu alacagım...

Selametle....
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Selam

İşte sen şöyle söylüyorsun dediğimizde kızıyorsun...Kulaktan duyam diyince kızıyorsun....

''Vahdedi Vucud'' diye isimlendirilen ''hal'' hiç bir zaman ''Allah yarattığının içine girmiştir'' demez.Hatta bahsettiğin isim bile İbn Arabi bunu kabul etmez...Bunun adı hulul'dur.Bu küfürdür...Araştır diyince de ''kibirlisin'' diyorsun...


Tecelli hususunda ise bana söyler misin?Tecelli ne demektir?O'NUN Tecelli etmediği bir varlık var mıdır?

Allah'ın seni beni yaratması hangi esmasının tecellisi?

Selametle...

vahdetul vucud birleşmiştir der hululda budur brileşmektir birleşmek demek nedemektir fakr?
şebi aruz sapıklığıda buna örnektir Allahla birleşme halvet olma sapıklığıdır başka bir şey değildir kelimeleri eğip bükerek kimseyi temize çıkaramassın vahdetul vucud sapıklıklıktır

firavun ene rabikumul ale deyip allahlık taslamamışmıdır hanı tarıhte kimse boyle bir idaada bulnmamıştı ?
 

Fakr

Profesör
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
449
Tepkime puanı
25
Puanları
28
bi husben kardeşim gereksiz uzatıyorsun. fakr sen de. lafons sen de.


Sahabe bu tür tartışmalara girmiş midir? Hayır.

Susan kurtulur.

Selam

Ben bu konuşma hevesli değilim.Ki bunu ilk forumda tartışmada anladım.Bunu burada anlayacak sayısı az.Burada da asılı duracağı için girmeme kararı almıştım.Buna ABDULLAHYÜCE şahittir.

Ama problem kişiyi altın üstünü bilmeden ve bazende söylemediğimiz sözlerle ''küfürle'' itham etmek üzerine biraz olay anlaşılması adıan değinmeye çalıştım...İstenilirse açık açık konuşuruz ama herkes bilerek konuşacak yoksa sonuç elde edilmez.Ayrıca bu işler biliyorsunuz ''kopyala-yapıştırlara''da çözülmez...

Selametle...
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
''Enel Allah'' demekle ''Enel hakk'' demek arasındaki farklar ise Kur'an'da kullanılanımlarını anlamdan mümkün değil...

Bu anlaşılmadığında işte ''ben Allah'ım'' dedi oluyor.Hiç bir zaman Hallac ''Ben Allah'ım'' demedi...''Ben Hakk'ım'' dedi...

Allah esması uluhiyette kullanılır.Oysa Hakk yeryüzü,gökler ve arasındakiler için kullanılır.Bakın Kur'an okuyun...

Ya Fakr bunu da nereden çıkartıyorsun?

"Hallac hata etmiştir, vecd-sekr halinde söylemiştir dikkate alınmamalıdır" diyenler senin gibi anlamamış olacaklar ki bunu deme (aklama) ihtiyacı hissetmişler. Buna şiddetle karşı çıkanlardan mesela onun öldürülmesine fetva veren hanbeli kadı da senin anladığını anlamamış.


 

Fakr

Profesör
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
449
Tepkime puanı
25
Puanları
28


Ya Fakr bunu da nereden çıkartıyorsun?

"Hallac hata etmiştir, vecd-sekr halinde söylemiştir dikkate alınmamalıdır" diyenler senin gibi anlamamış olacaklar ki bunu deme (aklama) ihtiyacı hissetmişler. Buna şiddetle karşı çıkanlardan mesela onun öldürülmesine fetva veren hanbeli kadı da senin anladığını anlamamış.



Selam

Redvekabul kim ne demişleri konuşmayalım isterseniz...Bu bizleri çıkmazlara götürüyor....Bunu en iyi anlayanlardan birisinin sen olmalısın değil mi?

Ayrıca Hallacı Mansur'un öldürülmesinden önceki süreci lütfen dikkatli okuyalım...Hanbeli kadı'nın fetvasının ana nedeni SİYASİDİR.Bu alenen bellidir.Süreç bas bas bağırmaktadır.Ama buna bir kılıf bulunması lazımdı...O da bu...

İlave olarak soruyorum;şatahat desinler başka bir şey desinler ne derlerse desinler bunların neden bu şekilde davrandıkları malum(ister yanlış anlasınlar ister doğru)...Soruyorum neden''enel Allah'' dememişde ''enel hakk'' demiş?

Allah aşkına şunu bunu bırakalım söylediklerini bırakalım.Sen Kur'an okuyan birisisin.Hakk kavramları nerelerde ve nasıl kullanılmış oku...

Kur'an'ı da bunları diyenleri de önyargısız oku'yalım...Bakın nasıl olacak?

Selametle...
 

Fakr

Profesör
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
449
Tepkime puanı
25
Puanları
28
vahdetul vucud birleşmiştir der hululda budur brileşmektir birleşmek demek nedemektir fakr?
?

Selam

Bihusben sen bir daha konuyu araştır.Ama bu sefer kişinin kendi kitabından araştır/oku.Şerhini dahi okuma.Aslını oku...

Bak bakalım orada senin dediğin mi yoksa başka mı?

Hulul nedir araştır...Tecelli nedir araştır...Esma'nın kullanımlarını araştır...vs.Şu veya bunun ağzıyla değil...Benim ağzımlada başkasının ağzıyla da değil...Sizden ricam Kur'an'dan tek tek bakın...Niye ısrar ediyorum...Bir gerçekliğin daha ortaya çıkması için ...Ayrıca birini ''küfürle'' itham ediyorsunuz eğer üzerine yoksa o kişinin sizin yanlış algınız ise ne olacagını Allah resulu bildiriyor...Buna düşmemeniz için sadece bir ''destek''...

Yok ben buyum diyorsanız sizden ricam kendinize zarar olmaması yani hadisteki durumu yaşamamanız adına ''eğer bu sözden kasıt şu ise '' yani ''Kendini Allah ilan ediyorsa,hulul inancında ise bunlarsa diyorsa vb. '' diyerek sözü tekfir edin...

Ama bilin ki kimse kendisini Allah ilan etmiyor,hululuda kabul etmiyor...

Selametle...
 

Leylifer

Kıdemli Üye
Katılım
7 Ocak 2011
Mesajlar
5,986
Tepkime puanı
1,625
Puanları
113
Esselam

Arkadaşlar burada Fakr'ı tanımaya yönelik röportaj yapılıyordu, düşüncelerin irdelenmesine yönelik değildi sanki...

Çıkmazlara sürüklenen sohbetleri burada değil münazara forumunda yapabilirsiniz...

Selam ve dua ile...
 

nefahtü

Kıdemli Üye
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
5,117
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Konum
istanbul
bi kere çok kibirlisin bu kibrin bile seni helak etmeye yeterde artarda her neyse bılmedığin konular hakkında neden yorum yaparsın

kulaktan dolma bılgılerle konuştuğumu nerden neye dayanarak idaa ediyorsun bu sadece senın kibrinden dolayıdır

bi husben kardeşim , fakr ile yaptığınız yazışmaları okuyor ve faydalanıyoruz lakin kişisel yazdığınız an da tüm zevki bitti okuduklarımızın..
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Sewgili @Fakr saygı ifadesini nasıl ele almalıyız belli sınırları var mıdır ya da olması gereken anlamı ile kullandığımız arasında bir fark? mesela ben saygı ifadesinin içinde "benimseme" o da olabilir kabulu olduğunu görüyorum ki biraz daha açarsam onun olabileceği fakat benimsenilmemesi gereken durumlar noktasında tartışılır bi durum olduğunu düşünüyorum, biraz daha açarsam mesela ben @Mesihçi'nin inancına olan samimiyetine ve onu sawunma usul ve uslubuna saygı duyarım ki insan olarak bazı müslümanlardan daha da değer verebilirim kendisine fakat inancına saygı duyamam çünkü eğer bunu yaparsam "o da olabilir" durumunu kabul ederim ki bu benim inancıma muhalif düşmeme sebep olur ve inancımla çelişirim! bu noktaların çok hassas fakat oldukça da önemli olduğunu düşünüyorum yani herkese inandığı gibi yaşama alanı tamam fakat kabul edilen değerler üzerinde daha dikkatli olmamız gerektiğini düşünüyorum. Mesihçiyi etiketledim onun da bu konu da görüşünü merak ediyorum açıkcası bir şeyler yazarsa da sewiniriz. Umarım çok karışmamıştır kafanız =)
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Sewgili @Fakr saygı ifadesini nasıl ele almalıyız belli sınırları var mıdır ya da olması gereken anlamı ile kullandığımız arasında bir fark?

Birine saygı duyup koruma altına alabiliriz taraf tutarak karşı tarafın tenkitlerini düşüncelerini silerek taraftarlılığımızı teyıt ettikten sonra saygı kavramını herkes için değil sadece tarafı olduğumuz kişilere göstermeliyiz

evet ve bu mesajıda silerek taraftarlılığımızın bir nışanı olarak doğrulayacaz
 

Fakr

Profesör
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
449
Tepkime puanı
25
Puanları
28
Selam

Verda Naz nerede olduğumuzu sormuşunuz geldim!!!

İnternette birkaç gündür sıkıntı yaşıyordum.O sorun çözüldü...

İnşaallah bu akşamdan itibaren sorulara cevap vermeye devam edeceğim...

Selametle...
 

Fakr

Profesör
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
449
Tepkime puanı
25
Puanları
28
Sewgili @Fakr saygı ifadesini nasıl ele almalıyız belli sınırları var mıdır ya da olması gereken anlamı ile kullandığımız arasında bir fark? mesela ben saygı ifadesinin içinde "benimseme" o da olabilir kabulu olduğunu görüyorum ki biraz daha açarsam onun olabileceği fakat benimsenilmemesi gereken durumlar noktasında tartışılır bi durum olduğunu düşünüyorum, biraz daha açarsam mesela ben @Mesihçi 'nin inancına olan samimiyetine ve onu sawunma usul ve uslubuna saygı duyarım ki insan olarak bazı müslümanlardan daha da değer verebilirim kendisine fakat inancına saygı duyamam çünkü eğer bunu yaparsam "o da olabilir" durumunu kabul ederim ki bu benim inancıma muhalif düşmeme sebep olur ve inancımla çelişirim! bu noktaların çok hassas fakat oldukça da önemli olduğunu düşünüyorum yani herkese inandığı gibi yaşama alanı tamam fakat kabul edilen değerler üzerinde daha dikkatli olmamız gerektiğini düşünüyorum. Mesihçiyi etiketledim onun da bu konu da görüşünü merak ediyorum açıkcası bir şeyler yazarsa da sewiniriz. Umarım çok karışmamıştır kafanız =)


Selam
Aslında bana sorduğunuzun cevabı siz kendiniz vermişiniz. Bana bir şey bırakmamışınız! :)
Ama biraz yine de birkaç kelam da biz edelim… :)

Saygı geniş bir alanı barındıran/alana hitap eden bir kelime. Kişisel alandan tutunda ‘’inanç’’ boyutuna kadar geniş bir yelpaze içerisinde yer alan, kullanılan bir kelime/sözcük.

Bu anlamlardan en önemli hususlardan birisi; belki de birinci sırada yer alan anlama değinmişiniz. Biz de bunun üzerine yoğunlaşmış olalım…

Sizin de ifade ettiğiniz üzere saygı ‘’benimsemektir/kanıksamaktır’’.Bir bağlantı kurma adına da ister kişisel ister ‘’inanç’’ alanında ‘’hürmet’’ içerisinde olmaktır.

Bu anlam içeriğinde benim ‘’tevhid inancı’’ dışında her hangi bir inanca saygı duymam ve hürmet etmem mümkün değildir. Yani ‘’benimsemem/kanıksamam’’ mümkün değildir.Bu ‘’tevhid inancı’’ dışında her hangi bir inancı barındıran bir inanca sadece ‘’müsamaha’’alanında bir yaklaşım söz konusu olur.

Bir kişinin üslubunda ‘’terbiyesizlik’’ yapmaması ile onun ‘’inancını’’ kabul veya red durumu farklıdır. Dediğiniz gibi o kişiye şahıs olarak yaklaşmak farklıdır.’’İnanç’’ olarak yaklaşmak farklıdır. Buna bir misal verecek olursak: ‘’Bir müşrik ana babaya kişisel olarak ‘’saygı duymak/hürmet etmek’’ ile farklı ‘’inancına’’saygı duymamak/benimsememek farklıdır. Bunun yansımalarını bazı sahabelerin hayatında bolca görüyoruz/mevcut…/İlgili ayet(ler)i düşünelim…

Kısacası bir kişiyi dinlemek, kişiye müsamahalı davranmak ve kişilere haklar tanımak farklıdır, kişilerin inançlarına saygı duymak kanıksamak,benimsemek farklıdır…

Bu konuyla bağlantılı olduğunu düşündüğüm aşağıda linkini verdiğim yazıyı da okumanızı tavsiye ederim…

http://www.ihvanforum.org/showthread.php?128704-İslam-da-Hoşgörü&highlight=


Umarım sorunuza cevap olmuştur….

Selametle…
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Sewgili @Fakr bizimle röportaj yapmayı kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz..
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Fakr'e bir soru da biz soralım :
Bu kâinatta karşılığı olmayan mücerrred (soyut) veya müşahhas (somut) herhangibir şeyin adı olabilir mi ? Bu nokta-ı nazardan hareketle "ruh" kelimesinin karşılığını yok saymak nasıl mümkün olabilir ?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst