Fetva vermek kelle vermeye benzer bir kisi kellesini masaya koyamiyorsa nasil olur da bir fetva vermekte hirsli hareket eder.
Fetva vermeden önce o kelleni hazirla eger o kadar cok cesarettin var ise buna sen ilkönce bir müftü degilsin.
Bir kisi mütfü olmadan ona fetva vermek uygun olmaz, sayet bir kisi fetva verecek ise o da ancak verilmis bu konuda fetvayi zikir etmesi ile yetinir.
Fetva vermek bir konuda hüküm belirtmek olur bir sey hakkinda bu caiz yada caiz degil demek hüküm oldugu icin bu gibi sözler birer fetva olurlar.
Kisi cok okumus ve ögrenmis olduklarini seyler demekle üstüne düsen bir vazifeyi yerine getirmis olur,ona her hangi bir konuda ayriyeten bir görüs belirtmek uygun düsmez.
Müftü kisi havas ehlinden degil ise oda bir mukallid olur ona da verilmis o konudaki fetvayi vermek bir uygun düser,oda öyle müftü de olsa tek kendi aklindan bir seye karar veremez sayet onu kesin ve bir sekilde saglam bilmiyorsa sukut etmesi kendisinin lehinde bir is olur.
Fetva vermek daha cok bir müftü nün isi olur eger o kisi bu konuda bir uzman ise en güzel olarak müftünün ayni zamanda bir alim insan olmasidir.
Verilen bir fetva ya itibar edilmesi icin de o kisinin o konuda uzmanligi var mi buna bir bakmak gerekir bu kisi müftü mü veya alim mi kendisi.
Bir misal olaraktan her okumus ve bilgi sahibi bir insan müftü ve alim gibi bir seviye de degil ise fetva veremez tek onada su düsmekte verilmis olan bu konudaki fetvayi vermekle yetinir.
Fetva vermek baska verilmis bir fetvayi zikir etmek farkli seyler misal olarak fetva vermek müftü gibi insan dan yada bir alim insan dan verilmis fetvayi zikir etmekte o müftü yada alim bir insanin sözünü nakil yapmak olur.
Fetva isi mütfü ye bakar bu konuda kisi alim ise müftü olmasada bir fetva vermeye ehil olur.
Her zaman bir müftü alim gibi bir insan da olmayabiliyor, bugün günümüz de ki insanlar icin diyorum bir misal olarak türkiye de böyledir.
Fetva vermeden önce o kelleni hazirla eger o kadar cok cesarettin var ise buna sen ilkönce bir müftü degilsin.
Bir kisi mütfü olmadan ona fetva vermek uygun olmaz, sayet bir kisi fetva verecek ise o da ancak verilmis bu konuda fetvayi zikir etmesi ile yetinir.
Fetva vermek bir konuda hüküm belirtmek olur bir sey hakkinda bu caiz yada caiz degil demek hüküm oldugu icin bu gibi sözler birer fetva olurlar.
Kisi cok okumus ve ögrenmis olduklarini seyler demekle üstüne düsen bir vazifeyi yerine getirmis olur,ona her hangi bir konuda ayriyeten bir görüs belirtmek uygun düsmez.
Müftü kisi havas ehlinden degil ise oda bir mukallid olur ona da verilmis o konudaki fetvayi vermek bir uygun düser,oda öyle müftü de olsa tek kendi aklindan bir seye karar veremez sayet onu kesin ve bir sekilde saglam bilmiyorsa sukut etmesi kendisinin lehinde bir is olur.
Fetva vermek daha cok bir müftü nün isi olur eger o kisi bu konuda bir uzman ise en güzel olarak müftünün ayni zamanda bir alim insan olmasidir.
Verilen bir fetva ya itibar edilmesi icin de o kisinin o konuda uzmanligi var mi buna bir bakmak gerekir bu kisi müftü mü veya alim mi kendisi.
Bir misal olaraktan her okumus ve bilgi sahibi bir insan müftü ve alim gibi bir seviye de degil ise fetva veremez tek onada su düsmekte verilmis olan bu konudaki fetvayi vermekle yetinir.
Fetva vermek baska verilmis bir fetvayi zikir etmek farkli seyler misal olarak fetva vermek müftü gibi insan dan yada bir alim insan dan verilmis fetvayi zikir etmekte o müftü yada alim bir insanin sözünü nakil yapmak olur.
Fetva isi mütfü ye bakar bu konuda kisi alim ise müftü olmasada bir fetva vermeye ehil olur.
Her zaman bir müftü alim gibi bir insan da olmayabiliyor, bugün günümüz de ki insanlar icin diyorum bir misal olarak türkiye de böyledir.