gerçek islam yerine uydurma dine uyanlar

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
Temel İslami ilkelere, ölçülere, yasalara sadakat yerine cemaat/tarikat/hizip liderine sadakat, her duruma sorgulama yapmaksızın itaat, zihinlerin bir biçimde baskı altına alınması, metne bağlılığın yerine cemaat’e, cemaat liderine/çıkarına bağlılık vb. gibi nedenlerle, kapitalist ve sömürgeci yayılma karşısında bir direniş gerçekleştiremedik.

Ey Abdumenaf oğulları! Allah’ın yanında size faydam olmaz. (Amcam) Abdulmuttalib oğlu Abbâs! Allah’ın yanında sana faydam olmaz. (Halam) Safiyye! Allah’ın yanında sana faydam olmaz. Ey kızım Fatma! Benim malımdan dilediğini iste. Ama Allah’ın yanında sana faydam ol*maz.” dedi. (Buhârî, Vesâyâ, 11)

şimdi yukardaki konuyu okuyan tarıklar vede cematler hopluyor madem öyle altınada sizin sağlam kaynak dediğiniz bir hadisle destek verelim bakalım ne diyeceksiniz
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
Allah'ın yanında size faydam olmaz demek
Allah'ın rızası dışında benim bir yönelişim olamaz demektir.
zira Nuh a.s. söylenen (o senin ailenden değildir, senin ailen iman edenlerdir)
nuh sana söylüyorum müttaki anlasın demektir.
fakat Allah'ın rızası olursa Allah faydalansın diye kullarını yönlendirir.
kimse gidipte Allahtan faydalanamaz. Allah'ın sopası yok ki demişler, illa bir vesile kul'lanır.
bu olayı iyi anlamak gerek. fayda da bir mahluktur. Allah sebepsiz hiçbirşey halketmez
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
Allah'ın yanında size faydam olmaz demek
Allah'ın rızası dışında benim bir yönelişim olamaz demektir.
zira Nuh a.s. söylenen (o senin ailenden değildir, senin ailen iman edenlerdir)
nuh sana söylüyorum müttaki anlasın demektir.
fakat Allah'ın rızası olursa Allah faydalansın diye kullarını yönlendirir.
kimse gidipte Allahtan faydalanamaz. Allah'ın sopası yok ki demişler, illa bir vesile kul'lanır.
bu olayı iyi anlamak gerek. fayda da bir mahluktur. Allah sebepsiz hiçbirşey halketmez

evet gayet güzel anlatmışsın bak ne diyor nuh as ma o senin aylenden değildir sana uyanlar senin aylendendir
işte seyit diye peşine düşdükleriniz seyit değildir peygamber efendimize uyanlar seyittir vede ehli beyittir

işte birde şeyhinde himmet bekleyenler imanlarına kefil tutanlar yanılıyorlar ALLAH c.c. dan gayrisi imanınıza kefil olamaz size şefaat erdemez
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
evet gayet güzel anlatmışsın bak ne diyor nuh as ma o senin aylenden değildir sana uyanlar senin aylendendir
işte seyit diye peşine düşdükleriniz seyit değildir peygamber efendimize uyanlar seyittir vede ehli beyittir

işte birde şeyhinde himmet bekleyenler imanlarına kefil tutanlar yanılıyorlar ALLAH c.c. dan gayrisi imanınıza kefil olamaz size şefaat erdemez

sevgili ömerusta seyyit diye kimin peşine düştüğümüzü gördün.
kimden himmet beklerken imanımıza kefil ararken gördün

ben imansızken imanıma kefil arayamam ki.
ben açıkça söylüyorum imansızdım şeyhim beni iman ettirdi.

ya sen kendi imanına neyi kefil tutuyorsun kuranı kerimi mi? kuranı kerim senin imanına kefil oldu mu?
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Boyundan büyük işlere gire gire iyice batmışsın.Yakında boğulup gideçeksin.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
sevgili ömerusta seyyit diye kimin peşine düştüğümüzü gördün.
kimden himmet beklerken imanımıza kefil ararken gördün

ben imansızken imanıma kefil arayamam ki.
ben açıkça söylüyorum imansızdım şeyhim beni iman ettirdi.



ya sen kendi imanına neyi kefil tutuyorsun kuranı kerimi mi? kuranı kerim senin imanına kefil oldu mu?

bak sevgili kardeşim buradaki konular kimsenin şahsına açılmış konular değil yani senin şahsına sözümüz yoktur
sizin iman etmenize bir köpekte vesile ola bilirdi ALLAH c.c. vesile kılar diyorya işte budur bir insanıda bir hayvanıda iman etmenize vesile kılabilir hatta bir kafiri bile vesile kılar

kimse imanına kefil falan tutamaz kimsenin imanı garantide değildir ancak ALLAH c.c. hın merhametine muhtaçtır
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
bak sevgili kardeşim buradaki konular kimsenin şahsına açılmış konular değil yani senin şahsına sözümüz yoktur
sizin iman etmenize bir köpekte vesile ola bilirdi ALLAH c.c. vesile kılar diyorya işte budur bir insanıda bir hayvanıda iman etmenize vesile kılabilir hatta bir kafiri bile vesile kılar

kimse imanına kefil falan tutamaz kimsenin imanı garantide değildir ancak ALLAH c.c. hın merhametine muhtaçtır

eyvallah bizde ortaya yazdığınızı biliyoruz. fakat şunu açmaya çalışıyoruz

eğer ben bir hayvandan daha aşağı imanlıysam o imanı hayvandan öğrenebilirim
fakat bir hayvandan ancak hayvanın imanı kadar iman öğrenebilirim.
insan imanını yani kamil bir imanı öğrenemem.
eğer öyle olsaydı hayvandan da peygamber gönderilirdi.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
eyvallah bizde ortaya yazdığınızı biliyoruz. fakat şunu açmaya çalışıyoruz

eğer ben bir hayvandan daha aşağı imanlıysam o imanı hayvandan öğrenebilirim
fakat bir hayvandan ancak hayvanın imanı kadar iman öğrenebilirim.
insan imanını yani kamil bir imanı öğrenemem.
eğer öyle olsaydı hayvandan da peygamber gönderilirdi.

bak kardeş konuyu böyle yorumlaman yanlış olur imanınıza bir hayvan veya bir kafir bile vesile olabilir dedim
hayvanın imanı olmaz dinide olmaz
dininizi öğrenmektense kastınız kurandan vede kuranı anlayan vede anlatandan öğrenirsiniz
ama masal anlatanlardan değil uçtu kaçtı himet kefil keramet dini olmamalı vay bu seyittir vay bu ehli beyittir olmaz
kuranla geliyorsa ayetlerle sünnetlerle dininizi anlatıyorsa size kuran hakikatlarını öğretiyorsa isterse iki kulağı kesik köle olsun ona uyun buyurulmaktadır veda hutbesine baka bilirsiniz
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
bak kardeş konuyu böyle yorumlaman yanlış olur imanınıza bir hayvan veya bir kafir bile vesile olabilir dedim
hayvanın imanı olmaz dinide olmaz
dininizi öğrenmektense kastınız kurandan vede kuranı anlayan vede anlatandan öğrenirsiniz
ama masal anlatanlardan değil uçtu kaçtı himet kefil keramet dini olmamalı vay bu seyittir vay bu ehli beyittir olmaz
kuranla geliyorsa ayetlerle sünnetlerle dininizi anlatıyorsa size kuran hakikatlarını öğretiyorsa isterse iki kulağı kesik köle olsun ona uyun buyurulmaktadır veda hutbesine baka bilirsiniz

kime veda ettiyse onlar baksın. bize veda etmedi.

Allaha iman var. kuranı kerime iman edersem Allaha iman etmiş olurum
kitaplara iman var. ben kuranı kerime iman edersem tüm kitaplara iman etmiş olurum.
peygamberlere iman var. ben kuranı kerime iman edersem tüö peygamberlere iman etmiş olurum.
meleklere iman var. kuranı kerime iman edersem meleklere iman etmiş olurum.
ahiret günü var. kuranı kerime iman edersem ahirete iman etmiş olurum.

kuranı kerime iman ettim demekle iman etmiş olunmuyor ki. önemli olan nefsine,aklına, kalbine iman
ettirmek. buda kitap okumakla(kuranı kerim dahil) olmaz. ben yaptım oldu diyen varsa birşey diyemem.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
kime veda ettiyse onlar baksın. bize veda etmedi.

Allaha iman var. kuranı kerime iman edersem Allaha iman etmiş olurum
kitaplara iman var. ben kuranı kerime iman edersem tüm kitaplara iman etmiş olurum.
peygamberlere iman var. ben kuranı kerime iman edersem tüö peygamberlere iman etmiş olurum.
meleklere iman var. kuranı kerime iman edersem meleklere iman etmiş olurum.
ahiret günü var. kuranı kerime iman edersem ahirete iman etmiş olurum.

kuranı kerime iman ettim demekle iman etmiş olunmuyor ki. önemli olan nefsine,aklına, kalbine iman
ettirmek. buda kitap okumakla(kuranı kerim dahil) olmaz. ben yaptım oldu diyen varsa birşey diyemem.

ya mubarek hz ömer rah peygamber ölmedi öldü diyenin kafasını vururum diyordu hz ebubekir rah buyurdu ya ömer
peygamber efendimizde bir kuldu her kul gibi ölümlüydü ölümü tatdı buyurdu
şimdi veda hutbesi sen içine sindirsende sindirmesende var son hutbesidir orada görevimi tam manasıyla yaptımmı şahitmisiniz diyor üç kere ümmetini şahit tutuyor görevini tamamladığına veda ediyor fakat ümmeti onun üzerine konduramıyor bu gün senin kondurmadığın gibi
ikin ci mevzu kuran okumakla imanı salih olunmaz kuranı hayatına geçiriyorsan amel ediyorsan imanı salihlerden olursun
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
ya mubarek hz ömer rah peygamber ölmedi öldü diyenin kafasını vururum diyordu hz ebubekir rah buyurdu ya ömer
peygamber efendimizde bir kuldu her kul gibi ölümlüydü ölümü tatdı buyurdu
şimdi veda hutbesi sen içine sindirsende sindirmesende var son hutbesidir orada görevimi tam manasıyla yaptımmı şahitmisiniz diyor üç kere ümmetini şahit tutuyor görevini tamamladığına veda ediyor fakat ümmeti onun üzerine konduramıyor bu gün senin kondurmadığın gibi
ikin ci mevzu kuran okumakla imanı salih olunmaz kuranı hayatına geçiriyorsan amel ediyorsan imanı salihlerden olursun

benim rabbim ölülerin değil dirilerin rabbidir. eğer O'nun yaşantısını içselleştirenler var ise bana veda etti
diyebilir mi? hz.Aliye eti etimdir kanı kanımdır Ali benim ben Aliyim demişken O'nun bedenini
kendi elleri ile toprağa koymuş olduğu halde nasıl resülAllah öldü diyebilir ki.

hz.ebubekir'in söylediği söz o zaman yaşananlar için doğrudur.

resülAllah hutbede merdivenin 5. basamağından anlatırdı.
sonra ebubekir halife olunca resüle edeben 4.basamaktan anlattı.
sonra ömer halife olunca edeben 3.basamaktan hz.osman 2. basamaktan anlattı
hz.ali halife olunca 6. basamağa çıktı

dediler ki ya Ali senden önceki halifeler böyle yapmadı. sen niye böyle yapıyorsun
hz.Ali: ben 2. basamaktanda anlatsam 5.basamaktan da anlatsam resülAllah benim üzerimdedir.
işte toprağa gömülmek ile ölmek aynı şey değildir.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
benim rabbim ölülerin değil dirilerin rabbidir. eğer O'nun yaşantısını içselleştirenler var ise bana veda etti
diyebilir mi? hz.Aliye eti etimdir kanı kanımdır Ali benim ben Aliyim demişken O'nun bedenini
kendi elleri ile toprağa koymuş olduğu halde nasıl resülAllah öldü diyebilir ki.

hz.ebubekir'in söylediği söz o zaman yaşananlar için doğrudur.

resülAllah hutbede merdivenin 5. basamağından anlatırdı.
sonra ebubekir halife olunca resüle edeben 4.basamaktan anlattı.
sonra ömer halife olunca edeben 3.basamaktan hz.osman 2. basamaktan anlattı
hz.ali halife olunca 6. basamağa çıktı

dediler ki ya Ali senden önceki halifeler böyle yapmadı. sen niye böyle yapıyorsun
hz.Ali: ben 2. basamaktanda anlatsam 5.basamaktan da anlatsam resülAllah benim üzerimdedir.
işte toprağa gömülmek ile ölmek aynı şey değildir.

muttaki sen işi karıştırdın hadis diye şiiyanın yalanlarını koydun buraya şii ola bilirsin ama ben ne şii yim nedesünni
ben müslümanım bölünmemiş bir ümmetim benim tarikatım mesebim olmaz bölünmüşlede işim olmaz
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
muttaki sen işi karıştırdın hadis diye şiiyanın yalanlarını koydun buraya şii ola bilirsin ama ben ne şii yim nedesünni
ben müslümanım bölünmemiş bir ümmetim benim tarikatım mesebim olmaz bölünmüşlede işim olmaz

sayın ömerusta

sen daha işin başlangıcındasın. ben şii değilim. şii olduğumu zan ediyorsun.
görmediğin bilmediğin konular hakkında zanlarda bulunuyorsun. buda işin başlangıcında
olmandan kaynaklanıyor.

hz.Ali bugün gelse sana resülAllahı anlatsa hayır sen yanlış biliyorsun kuranı kerim böyle demiyor
diyebilirmisin. ya hu kucağında büyümüş. resülAllahta O'nun imanını, irfanını ümmetine bildirmiş iken
bunu diyemezsin. bu misali niye verdim. çünkü hz.Ali O'nun idraki ile idraklenmiştir.
ssen mustafa islamoğlu hocayı takip ediyorsun. hoca bir talebe alsa tüm bildiklerini talebesine öğretse,
talebe sana mustafa islamoğlu bu konuda böyle düşünürdü dese hayır böyle düşünmüyordu
diyebilirmisin. diyemezsin. sana göre resülAllah kimseyi yetiştirmedi. O'nun anlayışında kimse kalmadı.
herkes O'nun indirdiği kitaba baksın başka birşeye bakmasın. ben senden bunu anlıyorum.
resülAllah'ın anlayışı bugün yaşamıyor demek resülAllah öldü demektir. işte ben bunu kabul etmiyorum.
bedeninin gömülmesini değil.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
sayın ömerusta

sen daha işin başlangıcındasın. ben şii değilim. şii olduğumu zan ediyorsun.
görmediğin bilmediğin konular hakkında zanlarda bulunuyorsun. buda işin başlangıcında
olmandan kaynaklanıyor.

hz.Ali bugün gelse sana resülAllahı anlatsa hayır sen yanlış biliyorsun kuranı kerim böyle demiyor
diyebilirmisin. ya hu kucağında büyümüş. resülAllahta O'nun imanını, irfanını ümmetine bildirmiş iken
bunu diyemezsin. bu misali niye verdim. çünkü hz.Ali O'nun idraki ile idraklenmiştir.
ssen mustafa islamoğlu hocayı takip ediyorsun. hoca bir talebe alsa tüm bildiklerini talebesine öğretse,
talebe sana mustafa islamoğlu bu konuda böyle düşünürdü dese hayır böyle düşünmüyordu
diyebilirmisin. diyemezsin. sana göre resülAllah kimseyi yetiştirmedi. O'nun anlayışında kimse kalmadı.
herkes O'nun indirdiği kitaba baksın başka birşeye bakmasın. ben senden bunu anlıyorum.
resülAllah'ın anlayışı bugün yaşamıyor demek resülAllah öldü demektir. işte ben bunu kabul etmiyorum.
bedeninin gömülmesini değil.

ben sana şii demedim şii misin dedim yani sordum çünki yukarda verdiğin hadis değil şii uydurması idi
yalnız hz ali rah değil tüm sahabi onun idrakindeydi o basamak hikayeside düzmece yalan iftira idi
hepsi edebinden peygamberimizin durduğu yerde durdu oturduğu posta oturdu onlar resüle tıpa tıp uyarlardı
ne bir eksik nede bir fazla
 

elbiss

Ordinaryus
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
2,514
Tepkime puanı
43
Puanları
0
Konum
Türkiye
sayın ömerusta

sen daha işin başlangıcındasın. ben şii değilim. şii olduğumu zan ediyorsun.
görmediğin bilmediğin konular hakkında zanlarda bulunuyorsun. buda işin başlangıcında
olmandan kaynaklanıyor.

hz.Ali bugün gelse sana resülAllahı anlatsa hayır sen yanlış biliyorsun kuranı kerim böyle demiyor
diyebilirmisin. ya hu kucağında büyümüş. resülAllahta O'nun imanını, irfanını ümmetine bildirmiş iken
bunu diyemezsin. bu misali niye verdim. çünkü hz.Ali O'nun idraki ile idraklenmiştir.
ssen mustafa islamoğlu hocayı takip ediyorsun. hoca bir talebe alsa tüm bildiklerini talebesine öğretse,
talebe sana mustafa islamoğlu bu konuda böyle düşünürdü dese hayır böyle düşünmüyordu
diyebilirmisin. diyemezsin. sana göre resülAllah kimseyi yetiştirmedi. O'nun anlayışında kimse kalmadı.
herkes O'nun indirdiği kitaba baksın başka birşeye bakmasın. ben senden bunu anlıyorum.
resülAllah'ın anlayışı bugün yaşamıyor demek resülAllah öldü demektir. işte ben bunu kabul etmiyorum.
bedeninin gömülmesini değil.

Kuran Hükümleri Allah tarafından gelendir ve dogru olandır...Allah Hükmü ve İradeyi bildirmeden Dünyada İnsan Tek bir çivi dahi çakamaz..HZ.Ali peygamberimiz gelsede Allahın dileği dogrultusunda hareket eder Allahın Hükmü olmadan da Yanlış yada Doğru diyemez..Esas kaynak Kuranı Kerim dir..İnsanların Rehberi ve Hazinesidir..İnsan başka yerde ne hüküm nede Sonuç aramalıdır..İnsan okursa Erdem ve Ahlak sahibi sonrasında uygularsa İlahi Emir vacizelerini yerine getirir sonrasında insan imanıyla vicdanıyla tatbik edip kalpen tastikleyip uygularsa işte hakiki İslam yolunda ilerlemiş olur..

Gerçekte esasiyetlerde her ölümlü gibi Peygamberlerde ölümlüdür..Dünyada ölümü tatmayan hiçbir canlı kalmayacaktır diye bizlere bildiren İlahi kanunlar Tabiatın ve yaşamdaki canlıların kuralı düzeni ve sistemidir..

Nasıl insan vücudu başlı başına bir sistem ise Dünyada bir sistem üzeredir.
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
Kuran Hükümleri Allah tarafından gelendir ve dogru olandır...Allah Hükmü ve İradeyi bildirmeden Dünyada İnsan Tek bir çivi dahi çakamaz..HZ.Ali peygamberimiz gelsede Allahın dileği dogrultusunda hareket eder Allahın Hükmü olmadan da Yanlış yada Doğru diyemez..Esas kaynak Kuranı Kerim dir..İnsanların Rehberi ve Hazinesidir..İnsan başka yerde ne hüküm nede Sonuç aramalıdır..İnsan okursa Erdem ve Ahlak sahibi sonrasında uygularsa İlahi Emir vacizelerini yerine getirir sonrasında insan imanıyla vicdanıyla tatbik edip kalpen tastikleyip uygularsa işte hakiki İslam yolunda ilerlemiş olur..

Gerçekte esasiyetlerde her ölümlü gibi Peygamberlerde ölümlüdür..Dünyada ölümü tatmayan hiçbir canlı kalmayacaktır diye bizlere bildiren İlahi kanunlar Tabiatın ve yaşamdaki canlıların kuralı düzeni ve sistemidir..

Nasıl insan vücudu başlı başına bir sistem ise Dünyada bir sistem üzeredir.

sayın elbiss

kuranı kerimde 6000 küsür ayet var. başıma bir iş geldiğinde kuranı kerimde onun cevabını
arayacak kadar vaktim olmmuyor. çok hızlı bir şekilde bir tavır takınmam gerekiyor.
ve genellikle de kendimize yakışmayan tavırlarda bulunuyoruz.

eğer kuranı kerimde onun cevabını bilirsem de başıma bir iş geldiğinde kuran bu konuda bana ne diyor
diye soracak kadar kendime hakim olmam gerekiyor. bilmek kendime hakim olmamı sağlamıyor.

işte bilgi ile irfan arasında ki fark burada. sen kuranı kerimde hüküm ve sonuç arayıp bulamazsın.
hüküm sana ya verilir, ya da verilmez. kuranı kerimde ancak hükme giden yolda bilgisini bulabilirsin.

selametle
 

elbiss

Ordinaryus
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
2,514
Tepkime puanı
43
Puanları
0
Konum
Türkiye
sayın elbiss

kuranı kerimde 6000 küsür ayet var. başıma bir iş geldiğinde kuranı kerimde onun cevabını
arayacak kadar vaktim olmmuyor. çok hızlı bir şekilde bir tavır takınmam gerekiyor.
ve genellikle de kendimize yakışmayan tavırlarda bulunuyoruz.

eğer kuranı kerimde onun cevabını bilirsem de başıma bir iş geldiğinde kuran bu konuda bana ne diyor
diye soracak kadar kendime hakim olmam gerekiyor. bilmek kendime hakim olmamı sağlamıyor.

işte bilgi ile irfan arasında ki fark burada. sen kuranı kerimde hüküm ve sonuç arayıp bulamazsın.
hüküm sana ya verilir, ya da verilmez. kuranı kerimde ancak hükme giden yolda bilgisini bulabilirsin.

selametle

Kuranı Anlayabilmek ve Hakim olabilmek gerçektende çok güzel olur ama bunu yapabilmek için AŞK ı yaşamak gerek sonrasında bu AŞK ı hissetmek gerek...Aşkı yaşayıp hissedersen zaten Vaktim olmuyor gibi vss çeşitli insansı bahanelere sıgınma gereğini hissetmesin..

Hayatımızda o kadar fazla vaktimiz var ki aslında istesek biz insanlar olarak dogru olabilecek olan bir çok şeyi yapabiliriz fakat malesef insanlar olarak çokta işimiz (nefis ve istek) dogrultusunda değil diyelim...sadeleştirelim..

Şimdi güzel insan...

Başına bir iş geldiğinde İnsansın ebette tam manasıyla Kuranı bilemeyebilirsin ama vaktim olmuyor gibi kelimeyi kabul etmem vakit var ama zaman ayırılmıyor diye yumuşatalım...Konuya dönmem gerekirse..

Başına bir iş geldiğinde nasıl güzel DUA ediliri çok iyi bilmem ögrenmen gerekli sonrasında bu DUA yı kalben tastiklemen çok önemli...yani samimi sahihi ve ihlaslı olman gerekli....bu ifadeleri bilemiyorsak nasıl olunuru anlayamıyorsak araştırarak yada herhangi bir cami imamından danışarakta ögrenebiliriz..

Kuran yorum yapma değildir...Yorum oldugunda kuranın özü bir çok kişiden kişiye göre değişir...Kuran okunması gereken ve söyledikleri bizzat uygulanması gereken Allahın hükümleridir...öncelikle bunu iyi bilmek gerek...yani kuran yorumlanırsa bu kişinin yorumlamasına göre değişir ki dediğim üzere Kuran yorum değil aksine Allahın İlahi Kutsal Metinleridir..Peygamberleri aracılıgıyla insanlara getirilmiştir..

Kurana hakim olabilen biri ama değiştirmeden yorumlama katmadan yani özüne sadık kalarak hareket eden biri bunu imanıyla kalbiyle vicdanıyla tastik edip sahihi ve samimi olursa işte bir çok noktada kişi kendini düzenleyebilir fakat güzel kardeşim...erdemli olmak ahlak sahibi olmak düzenli ve iş biterbilir olmak gibi erdemli yapılarımızıda geliştirebilmeliyiz...ve bu yapılarıda Peygamberlerimizin içtimaatlarda sundukları uyguladıkları yollaruı takip ederek olmalı...

Hayatında başarılı olmak isteyen bir insan illa başarılı birinin fortföyünü örnek alır değil mi...misal futbolcu olmak isteyen biri Hakan Şükür ü örnek alsın diyelim..

Öncelikle Hakan şükür gibi biri olmak için FC değerinde kalitede ...ne yapması gerek kişi bu futbolcuyu araştırması bilmesi tanıması gerek...gerek kişilik hayatından tutda futbolculuk gelişim süreçlerine kadar devamında Hakan Şükürün hataları var ise bu durumada futbolculuk yaşantısında düşmemesi gerek..Misal Torino macerası çok kısa sürdü...nedenleri ve sonuçları ile araştıran çıkarabilir..

Bunlar gerçektende esasen başarılı olmak isteyen birinin yapması gereken ve dahada fazlası olmak isteyen biri için kısa -orta ve uzun vadede planlarla şemalandırıp uygulaması gereken etmenler...uzun vadede Messi ideolü olabilir...

İşte şuraya baglamak istiyorum..

Eğer İslam dinini ve sonrasında Bütün olan İlslamiyeti yaşamak istiyorsan öncelikle konuya çok iyi hakim olmak gerek...konuya hakim olmadan Messi olamadığın gibi Konuya hakim olamadan da Kuran ı analayabilmek çok zor...

öncelikle taban için okuma ve çaba gerekli...yorumdan kaçınılmalıdır ve özellikle ilahi hükümleri sorgulamamalıyız...Dönemleri o zamanın şartlarında gelişen neticeler diye aklımızda not edersek o zaman olması gerekenler onlardı değip üstünde fazla durmamak gerek..

Bilgi kazanmak için çaba gerekli güzel kardeşim...yoksa ekmek bugün çalışmadan sana kimse vermez...Kuranda bilgiler değil HAZİNELER vardır...Trilyonlar döksen o hazineleri bulamazsın..

Benim herdaimn söylediğim çok güzel bir sözüm var hadi sanada söyleyeyim..

Bakmak ile Görmek arasında çok farklar vardır...

Neyi gördüğünü iyi biliyorsan Kuranı okurkende Allahın ilahi Kutsal Metinlerdeki sesini hissedersin...ama sakın yanlış anlama...Allah ıbizim bildiğimiz yapılarla sınıflandırmamak gerek..Zamanı gelince her kul Rabbini görecektir ama bu görme durumu kişiden kişiye göre değişiyormuş...Dogrusunu Allah bilir...

Elbette birşeyi bilmen Tamam bitti demen değildir...Bilmek bir üst basamağa tırmanmanın başlangıcıdır diyebilirim...Nasıl sınavda (öss örnek verelim)...başarılı olmak için konu ögreniyorsak(bu bilmektir) ama konuyu unutmamak için sürekli test çözüyorsa işte buda (bilmeyi sürekli hale getirip bir üst basamakta olmaya gitmektir...yani hataları aza indirebilmektir)..

Tam manasıyla bilmek ile Hakim olmayı irade gücünün farkındalığı diye niteleyebilirim...İrade gücün ve hafızan ne kadar yeteri üst katmanda olursa Hakim olma ve sahiplenme hissiyatında o derece ileride olacaktır....ama şunu unutma hiçbir zaman hayatta ne yaparsak yapalım hiç bir konuya tam hakim olmayız çünkü insanız ve beşeriz hataya açığızdır hata yapabilirizde...bunu unutmamak gerek...hani kurana hakim olmak hata hiç yapmayacağın anlamına gelmez...İnsan mümkün olanın en iyisini yapabilmek için ugraşması gerekir...(hepimiz için geçerli)...yoksa hatalar hep var ve olacakta güzel kardeşim..inşallah rabbim dogru yolundan hakikatinden ayırmasın büyük günahları göstermesin diyelim...Gönül hiç olmasın elbette ister ama Allah ı iyi tanıyabilmek çok önemli...İsteklerini iyi bilebilmek çok önemli...ki bu dünyada çok zor diyebilirim..

Böyle.
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
ya hu sayın elbiss ne diyeyim. çok güzel yazmışsınız yüreğinize sağlık.

biz başımıza iş geldiğinde kuranı kerime bakacak vaktim olmuyor dedik.
yani biri gelip bana çatınca dur bi dakika bu konuda kuranı kerim ne diyor diye bakacak vaktim yok diyorum.
sen kuranı kerim okumaya vakit bulamıyorum anlıyorsun. gerçekten ne demek istediğim hakkında
düşünmeden yazdığını sanıyorum.

kuran muhkemdir. yani hükmü açıktır. peki dini kemale erdirdim ayeti müttaki için muhkemmidir.
bunu ne zaman yaşarsam o zaman müttaki için muhkem olur. eğer yaşayamazsam birileri için
muhkemdir fakat daha müttaki orada değildir.

yani hüküm ya verilmiştir, ya verilmemiştir. bu okumakla anlaşılmaz. yaşanarak anlaşılır.

selametle
 

elbiss

Ordinaryus
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
2,514
Tepkime puanı
43
Puanları
0
Konum
Türkiye
ya hu sayın elbiss ne diyeyim. çok güzel yazmışsınız yüreğinize sağlık.

biz başımıza iş geldiğinde kuranı kerime bakacak vaktim olmuyor dedik.
yani biri gelip bana çatınca dur bi dakika bu konuda kuranı kerim ne diyor diye bakacak vaktim yok diyorum.
sen kuranı kerim okumaya vakit bulamıyorum anlıyorsun. gerçekten ne demek istediğim hakkında
düşünmeden yazdığını sanıyorum.

Tek tek gideceğim ama Farklı anlatım tarzıyla..

Vakit dardıcığı kelimesi insanların zamanla çelişkilendirmede kullandığı bir terimleme...Terimlemenin esasında ise gerçekte yada mucziplide ne olacağıdır..

Yani gerçekte vakit bir zaman dilimi içinde ifade biçimide olabilir buna sıgınma eğilim durumuda olabilir...

Bu zaman dilimini ben pek kıstaslı bulamıyorum insan isterse zaman içinde vakit ve hatta vakitler açabilir....Ki şuanki dünya saniyeler içinde ONLİNE taban olarak sana bilgiye ulaşmada çok büyük kolaylıklar sağlamakta...Bugün online bilgiyle bir çok ULUSUN yapısına envanterine tabanına ulaşabiliyorsun hatta HACKER için bile eğitim alabiliyorsun demek ki önemli olan vakti NASIL kullanabildiğimiz...

İnsanları hükümde endişe yada sıkıntıya düştüğünde bilgi envanterin sende hakim olması gerekir...Yani bir Müslüman oldukça donanımlı bilgilere sahip olmalıdır Yani Çalışkan olmalıdır...Müslümanda tembellik istenmeyen en son özelliktirç...o yüzden de senin Vakit terimlemesine katılmadım :)

Bende zaman vakit çok güzel kardeşim :)..Buda bir terimdir kime göre zaman ?...Bana göre.. nasıl bir zaman?..olacalı yani göreceli şimdiki şuan zaman diyebiliriz..

Biri sana çatınca illa birşeyi ispat etmek durumda değilsin sana düşen hakikat ne söylüyorsa bildiklerini dogru değiştirmeden iletebilmendir...İslamiyet kanıtlamayla ugraşmaz İslamiyet insanlar zorlamaz İslamiyet özünü bildiklerini anlatır söyler ve dinde zorlama yapmaz..oke..

Biri çatınca sende ona çatarsan araya kin ve öfke dogar islamiyette bunu ASLA istemez....Analatacaksın o an şimdiki şuanda buldugun envanterle kardeşimizi yada kişiyi aydınlatacaksın ama düşünce ve irade idrak kısmını ona bırakacaksın....

Yani o an içinde Konuda tıkanan kardeşimize katkı vermek isteyeceğin bilgiye ulaşabilmen gerek...buda Online ise Çalışman gerek..ne demiştim bak konuyu ne güzel nereye bağlıyorum...İslamiyet Çalışmaktır...İcraat edip Yönetebilmek ve eşit terazide MİZAN oluşturmada yardımcı olabilmektir...

İslamiyeti yorumdan uzak tutmak önemli...iSLAMİYETTE esasiyet İlahi hüküm ve kurallardır...

Vakit kısmını böyle geçelim...diğer yazına değinmek istiyorum..
 

elbiss

Ordinaryus
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
2,514
Tepkime puanı
43
Puanları
0
Konum
Türkiye
kuran muhkemdir. yani hükmü açıktır. peki dini kemale erdirdim ayeti müttaki için muhkemmidir.
bunu ne zaman yaşarsam o zaman müttaki için muhkem olur. eğer yaşayamazsam birileri için
muhkemdir fakat daha müttaki orada değildir.

yani hüküm ya verilmiştir, ya verilmemiştir. bu okumakla anlaşılmaz. yaşanarak anlaşılır.

selametle

İşin esasiyetin Peygamberimiz Hz Muhammed S.A.V çok daha dogru bilir fakat bu zamanda Peygamberimizi bulamayacağımız için şahıs olarak yorum yada açıklama yapabiliriz ki buda ne kadar dogru olur bilemem ama şunu söylemem gerekirse..

Yukarıdaki yazdıklarından bir çıkarım verebilmek için öncelikle Peygamberimizi çok iyi anlamamız gerek..iyi tanımamız gerek..

Yani şöyle sıkıntılı bir durumda ne yaptığını sözleri hayatı yaşamı gibi konulara iyi hakim olabilmek gerek..eğer bu hakimlik var ise dini tamama erdirdimden şu sonuca varabiliriz dogru değil bilemem Allah bilir..

Burada demek istediği Allahın isteklerini görevim vasıtasıyla yerime getirdim diyor...Yani Allah ne istediyse onları insanlara tebliğ ettim her zorluga ve sıkıntıya ragmen diye düşünebiliriz..ama işin dogrusunu Allah bilir..

Veda hutbesinde de Görevini yaptıgına dair şahitlik istiyor bir nevi helallikte denilebilir...Ümmeti için şefaatçi olacağınıda söylüyor..Bir güzel insanın bunu istemesindeki en temel neden şudur...

İnsanın içindeki Allaha olan AŞKı ve onu KAYBETME korkusudur...Çünkü AŞK olan bir İnsan sevdiğini asla kaybetmek istemez...Ki görev yerine gelemezse Allah ı kaybetme ve bir daha onla olamama korkusu dünyada bir çok korku yanında en güçlüsü diyebiliriz..

Elbette peygamberdir bir çok hatalardan arındırılmıştır güzel kardeşim ama bu AŞK bambaşka bir aşk bunu yaşayamadan bilebilmek çok zor...Ki gördüğü durumlar ve magruz kaldığı anlar düşünülürse Muhteşemlikle birlikte İnsanda Ürperti ve hoş bir seda yada eda da diyebiliriz..

Allah ı görmek onu işitebilmek gibisi varmı hiç...herkesin ulaşmak istediği ama ulaşamadığı mükemmel ötesi Allah yani onu kaybetmemek kimse istemez zaten..Ki iAllah yi ki başımızda varda En azından Adalet divanı sağlamda diyebiliriz.Ve bir çok güzellikleri..

hee dine inanmayan insanlara karşı bir şey diyemem bizler sadece yazıp geçiyoruz ötesi insanların düşüncesinde ve irade gücünde diyebilirim..İnsan hani demiştik ya eğer düşünür ve isterse bir çok sorunlara çözüm bulabilir..

Dünyada çözümsüz diye bir konu yoktur....İnan bana dünyadaki tüm sorunların ana başlangıcı insandır...İnsan çözümsüzlüğe neden olur...ama insan isterse çözümsüz bir konu olmaz ama her insanın aynı akli iradeyi bütün halde sağlayabilmesi çok zor...zaten insanlar bütünlüğü ne zaman sağlarsa işte o zamanlar en modern ve refah huzurlu dönemlerini yaşarlar insanlar ne zaman ayrışır ve fıkralara bölünürse işte sorunlar yumağı ve bataklıklarda bir çok insanı heba ve hezeyan eder halde olur..

Yani aklında hiç geçirme benle yazışıyorsan kesinlikle yazının her kelimesini tek tek okuyorum ...ben okumadan yanıt yazamam :)...kanıtınıda tek tek ayrıntılı cevap vermeyle çalıştım umarım olmuştur...hatamız var isede sürçi lisan olmuştur güzel insan..

Böyle.
 
Üst