Hazreti Muaviye kimdir?

muallim08

Paylaşımcı ÜYe
İhvan Üyesi
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
6,336
Beğeniler
919
Puanları
113
#61
Konuya açıklık getirmek adına bir gerçeğin altını çizmek gerekir. Sahabe-i Kiramın bir kısmı Emeviler döneminde yaşamıştır. Tabiun ve tebei tabiun ise Abbasiler devrinde yaşamıştır. Emevilerin yönetimsel hataları o devirde yaşayan sahabe-i kiram efendilerimizin güzelliklerine gölge düşüremez.

Emevilerin ardından gelen muhalif dönem ise Abbasiler dönemidir. Bu dönem tepkisel olarak ortaya çıkmış bir felsefenin dönemidir ve bizdeki 600 yıllık osmanlı tarihine küfredip Cumhuriyet dönemini göklere çıkaracak sözlerle tarih yazanlar gibi Emevilere lanet okuyarak tarih yazıcılığı yapılmıştır. Bu dönemin İslam tarihi yazarlarının önemli bir kısmı da Şİİ mezhebindendir. Dolayısıyla kitaplarının giriş kısmında devrin halifesine methiyeler ve ardından geçmiş halifelere yergiler mevcuttur. Bu günde yaşayan biz müslümanların bu gerçekten hareketle iki döneme de aşırılıklardan ve duygusal tepkilerden uzak yaklaşması gerekmektedir.

Onlar Allahın rahmetiyle gölgelediği yüce bir makamda ömürlerini tamamlamışlardır. Bizim imtihanımızsa devam ediyor. Birbirimize çamur atarak çatışmamız ehli salib ve Yahudilerin iştahını kabartır.... Saygı... Saygı.... Saygı... Sevmesekte...:)
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
5,926
Beğeniler
391
Puanları
83
#62
Konuya açıklık getirmek adına bir gerçeğin altını çizmek gerekir. Sahabe-i Kiramın bir kısmı Emeviler döneminde yaşamıştır. Tabiun ve tebei tabiun ise Abbasiler devrinde yaşamıştır. Emevilerin yönetimsel hataları o devirde yaşayan sahabe-i kiram efendilerimizin güzelliklerine gölge düşüremez.

Emevilerin ardından gelen muhalif dönem ise Abbasiler dönemidir. Bu dönem tepkisel olarak ortaya çıkmış bir felsefenin dönemidir ve bizdeki 600 yıllık osmanlı tarihine küfredip Cumhuriyet dönemini göklere çıkaracak sözlerle tarih yazanlar gibi Emevilere lanet okuyarak tarih yazıcılığı yapılmıştır. Bu dönemin İslam tarihi yazarlarının önemli bir kısmı da Şİİ mezhebindendir. Dolayısıyla kitaplarının giriş kısmında devrin halifesine methiyeler ve ardından geçmiş halifelere yergiler mevcuttur. Bu günde yaşayan biz müslümanların bu gerçekten hareketle iki döneme de aşırılıklardan ve duygusal tepkilerden uzak yaklaşması gerekmektedir.

Onlar Allahın rahmetiyle gölgelediği yüce bir makamda ömürlerini tamamlamışlardır. Bizim imtihanımızsa devam ediyor. Birbirimize çamur atarak çatışmamız ehli salib ve Yahudilerin iştahını kabartır.... Saygı... Saygı.... Saygı... Sevmesekte...:)
Şia günümüzden çok o tarihte yaşıyor hala ruhen. O dönemin travmasını atlatamadılar malesef ve öyle bir kültür inşa etmişler ki bunu sürekli yeniden güncelliyorlar. Sahabe nin imanını da güncelleseler sorun kalmayacak ama güncelledikleri sadece savaş ve fırkacılık
 

seringel

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
12 Ara 2018
Mesajlar
127
Beğeniler
5
Puanları
18
#63
Ardından bu azımsanamayacak sünni ulema kimlerdir onların listesini isteyeceğim. :) Süleyman ATEŞ bir yere kadar eyvallah ama Yaşar Nurinin en mantıklı işi Chp den milletvekili olmasıydı. Sünni alimlikten ziyade kokana karıların imamlığına soyunmuş sosyete imamıydı. Hani kendinize yakıştırıyorsanız tamamen sizin olabilir.
Soruma cevap vermemişsiniz.

Neyse bu yazdığınız cevaptan şu paragraf ilgimi- dikkatimi çekti.

Ben Yaşar Nuri nin alim olduğunu bilirim. Lakin laiklik ve bu reankarnasyon u kuran ın neresinden çıkardığını bir türlü anlayamamıştım.
Yoksa mesela merhum Yaşar Nuri hayatta iken çok güzel konulara değinmiştir. Mesela cami altlarının ticarethanelere kiraya verilmesinin yanlışlığının beyanı gibi mesela..

Demek o şii likten türev bir fikriyatın ürünü bu; reankarnasyon! Bu varsayım oradan mı uydurulmaktadır?

Yanlış anladıysam düzeltiniz lütfen. Çünkü ben kuran ın hiç bir yerinden bir laiklik veya bir reaankarnasyon a dair emare- delile ulaşamadım.
 

muallim08

Paylaşımcı ÜYe
İhvan Üyesi
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
6,336
Beğeniler
919
Puanları
113
#64
Soruma cevap vermemişsiniz.

Neyse bu yazdığınız cevaptan şu paragraf ilgimi- dikkatimi çekti.

Ben Yaşar Nuri nin alim olduğunu bilirim. Lakin laiklik ve bu reankarnasyon u kuran ın neresinden çıkardığını bir türlü anlayamamıştım.
Yoksa mesela merhum Yaşar Nuri hayatta iken çok güzel konulara değinmiştir. Mesela cami altlarının ticarethanelere kiraya verilmesinin yanlışlığının beyanı gibi mesela..

Demek o şii likten türev bir fikriyatın ürünü bu; reankarnasyon! Bu varsayım oradan mı uydurulmaktadır?

Yanlış anladıysam düzeltiniz lütfen. Çünkü ben kuran ın hiç bir yerinden bir laiklik veya bir reaankarnasyon a dair emare- delile ulaşamadım.
Tenasüh inancı hint kökenli bir inanç olup yaklaşık dört bin yıllık mazisi var. Şia kendi tezini savunmak adına bu batıl felsefeye sahip çıkıyor. Konuya dahil edilen ayetler ve özet yorumuyla linkte mevcut. :)

Tenasüh ve Reenkarnasyona Delil Olarak Gösterilen Ayetler Hakkında Açıklama Yapar mısınız? | Sorularla İslamiyet
 

seringel

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
12 Ara 2018
Mesajlar
127
Beğeniler
5
Puanları
18
#65
Tenasüh inancı hint kökenli bir inanç olup yaklaşık dört bin yıllık mazisi var. Şia kendi tezini savunmak adına bu batıl felsefeye sahip çıkıyor. Konuya dahil edilen ayetler ve özet yorumuyla linkte mevcut. :)

Tenasüh ve Reenkarnasyona Delil Olarak Gösterilen Ayetler Hakkında Açıklama Yapar mısınız? | Sorularla İslamiyet
Verdiğiniz kaynak hoşuma gitmesede,

Genede kısaca baktım evet bir bakara-28., mümin 11., ayet maddesi var.
Aslında tamamıylada(müteşabih kavramı var mı? Var) haksız sayılmazlar.. Yani İsa nın da mucize neviinde ölü dirilttiği ayet de vardır.

Yaşar Nuri daha başka bir şeyler söylüyor; İnsan yaşamının kısalığı-uzunluğu üzre sorgulamalarda bulunuyor..
bkz;



Herkeze 150 sene vermiş?? Bu nerede yazıyor..:unsure:
 
Son düzenleme:

Aleviyyun

Aktif Üye
İhvan Üyesi
Katılım
17 Tem 2018
Mesajlar
211
Beğeniler
32
Puanları
28
#66
Ehlibeyte bağlıyız kalanı safsatadır demişsin. Ardından da ruh göçüyle ilgili yüzlerce ayet var demişsin. Hodri meydan sadece yüz tane ekle :) Ekleyemezsen sen safsatasın
Reenkarnasyon hakkında ayet ve hadisler sunulup tartışılmıştır. Bunun için konuyla ilgili başlığa girerek, konuyu okuyup incelemeniz yeterlidir.

Link; Reenkarnasyon, Tekrar Yaratılma Kur'an da Var mıdır?

Ehlibeyti referans almadıkları iddian çok doğru bir cümle olmamakla beraber ehli sünneti sırf bu yüzden şirk - küfürle itham ediyorsun. Üstelik sadece bununla kalmayıp günahlarını da kat be kat arttırıyorlar diyorsun :) Niye ? ... şii olmadıkları için :)
Maşallah! Sizde peygamber ve peygamber vasileri dışında herkesi dokunulmaz kabul ediyorsunuz.

Burada Sünni inanca sahip müslüman kardeşlerimiz değil, din adamları eleştirilmiştir. Sünni din adamlarını eleştirip hata yaptıklarını dile getirmiş olmam da, onları itham ettiğim anlamına gelmez.
Din adamları günahsız değil, onlar da hata yapabilirler. Yeri geldiğinde aynı eleştirileri kendi din adamlarımıza da yapıyoruz.

Ayrıca -ister Sünni, ister Alevi olsun- din adamlarının, toplumu bilgilendirme-öğretme gibi sorumlulukları vardır. Bu, onların günah ve sevaplarını etkileyecek önemli bir sorumluluktur.

Alıntı yaptıklarım dışında kalanları ise abartılı ve saçma buluyorum. ☺
 
Son düzenleme:

seringel

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
12 Ara 2018
Mesajlar
127
Beğeniler
5
Puanları
18
#67
aleviyyun bey,

Yaşar Nuri merhum hoca 150 seneyi nereden çıkarmış? 5 yaşında rahleye oturması hasebi ile mi bu müteşabihata vakıf?
Yani bu ilim denen meret musa-hızır kıssasında anlatıldığı gibi değil öyle mi?

Peygamber den daha bilgilisi varken. Yaşar Nuri alim(peygamber varisi) olarak mı bu sırra vakıf olmuştur? Yoksa onun üstünde de kimsenin bilmediği kullar(hızır varisleri leduni kullar) olabilir mi?
 
Üst