Hece Öykü Dergisi

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
hece-oyku-nisan.jpg
Fantastik Edebiyatın Dünü ve Bugünü



ÖYKÜ GÜNDEMİ
Yılmaz Yılmaz İlk Öykü Kitapları Üzerine Söyleşiler 3
Hasan Hüseyin Kemal Havva’nın Dem’e İlk Adımı 7


ÖYKÜLER
Necati Mert Hatıraltı 10
Yunus Develi Tezgâhtar 13
Mihriban İnan Karatepe Beyaz Güvercin 18
Güray Süngü En Güzel Yüzün 21
Fatih Özkafa Apart Man 24
Murat Taş Harpagon 26
Gülçin Durman Kizzuwatna Benim Uzak Sevgilim 30
Hasan Aycın Çizgi 39
DOSYA FANTASTİK ÖYKÜ-2
Hilmi Uçan Guy De Maupassant/E.A.Poe/F. Kafka ve Fantastik Anlatı 41
Harun İçöz Fantastik Edebiyatın Dünü ve Bugünü 52
Ertan Örgen 1980 Sonrası Öyküde Eski Yolculukların Yeni Fantastiği 62
Semiha Kavak Popüler Fantastik Yapıtlara Eleştirel Bir Bakış 70
Ebru Kış Aşk Artık Burada Oturmuyor Üzerine Bir İnceleme ve
Bu Eserde Fantastiğin İşlevleri 73
Salih Nurdağ Ne İçindeyim “Fantastik”in ne de Büsbütün Dışında 78
ÖYKÜLER
Aykut Ertuğrul Tüfek 82
Zeynep Hicret Yıkıklar ve Deliler 86
Esra Demirci Kese 91
Murat Çelik Kara Köseleleri Bağlarken 94
Merve Tat Kilim 100
Yasin Aydınlık Dışavurum/Yaz Boz/Ses Aynası 102
Cemile Bayraktar Sevgili Bay X Postanız Geldi 104
Pınar Çelik Sibel Hanım/Kırk İki Yaşındayım 108
Recep Ayık Rahtsız Tuğla 110
Zülküf Oruç Derinceli Ekrem’in Sır Dolu Ölümü 114
Senem Asil Yeryüzünü Güzelleştiren Kadınlar Ansiklopedisi 118
Emine Batar Babam Ölünce 120
Ayla Coşkun Ceren Sonun Başlangıcı 123
Kadir Kulu Kukla Oyunu 125
Ayşe Bağcivan Annemin Zuhal Yıldızları 129
Zeynep Delav Serinlik 132
Ömer Faruk Dönmez Yunus Develi’yle Kumercin ve Öykü Üzerine Söyleşi:… 136
Ercan Yıldırım Kumercin 142
Yavuz Demir Kurmaca-lık Yazılar: Gün Doğar Hikâyenin Üstüne 149
Lütfi Bergen Esendal’ın Öyküsü ve İdeolojisi 156
ÖYKÜ KİTAPLIĞI
Merve Koçak Kurt Asla Pes Etme 171
Yoksa 172
İsmail Sert Yaşamak Üç Defa 173
Şule Akkaya Aklımdaki Yılan 175

 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
Çağdaş Azerbaycan Öyküsü



ÖYKÜ GÜNDEMİ
Cemal Şakar/İnsanın Bireyselleşmesi 3
Aykut Ertuğrul/Yarı Harf Yarı İnsan Yarı Öykü Yarı Hezeyan 5
Bünyamin Kasap/Kafka’da ‘Şiir’in Ruhuna Fatiha! 7
Paul Auster/Bir Hikâye Anlatmak İstiyorum Size 7
ÖYKÜLER
Necati Mert/Tozlu Topraklı Kitaplar 12
Cemal Şakar/Uzak 14
Köksal Alver/Sıradaki 17
Ahmet Büke/Hidroloji Mühim Mevzu! 22
Mihriban İnan Karatepe/Duvar 24
Hasibe Çerko/Ocak 27
Cafer Özgül/Yecuc-Mecuc 31
Hasan Aycın/Çizgi 39
DOSYA
ÇAĞDAŞ AZERBAYCAN ÖYKÜSÜ

Ömer Küçükmehmetoğlu/Azerbaycan Edebiyatının Genç ve Usta Kalemi
Selim Babullaoğlu’yla Öykü Üzerine Söyleşi 41
Elçin Efendiyev/Söğüt Fidanı ile Güzel Oleandr’ın Hikâyesi 44
Yaşar Aliyev/Ayrılık 48
Elçin Hüseynbeyli/Damızlık Boğa 52
Vahid Memmedli/Buda’nın Dönüşü 57
Eyvaz Zeynalov/Tanıyamadığım Moskova 68
Novruz Necefoğlu/Kısmetli Misafir 83
Kamil Efseroğlu Ağrı 91
Aslan Guliyev/Dondurmanın Hikâyesi 98
Natig Memmedli/Dolma 108
Elabbas Bağırov Yanyana Masalar 114
ÖYKÜLER
Ömer Egi/Terzi Zeynep: Âşık Olunması Muhtemel
Bir Sima İçin Şehir Monologları 116
Esra Odman İyier/Boşluk, Bakışlarımın Biçimini Alıyor 121
Fikri Özçelikçi/Ayın Işığı Düşüyordu Şehrin Kör Sokaklarına 124
Merve Koçak Kurt/Annem, Ben ve Ayris 132
Mehmet Kahraman/Düş Birikintisi 137
Osman Alagöz/İlk Pişmanlık 141
Pınar Çelik/Sevim Hanım 145
Yavuz Demir/Kurmaca-lık Yazılar: Benim Oğlum Bina
Okur/Kurmacanın Üst Yapı Unsurları: Olay 148
Sezai Coşkun/Zamanın Kıskacındaki İnsan: Al Çiçeğin Moru 155
İsmail Sert/Ercan Yıldırım’la Modern Türk’ün Hikâyesi
Üzerine Söyleşi… 162
Banu Altınova/Modern Türk’ün Hikâyesi 168
ÖYKÜ KİTAPLIĞI
Merve Koçak Kurt/Taş Devri / Çıldırtan Öyküler 171
Hatice Bildirici/Bazuka 173
Zeynep Sönmez/Bebek Patikleri: Kısa Öykü 175

http://dergilik.com/tag/hece-oyku-haziran-2011/
 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
hece.jpg




Hece Öykü’deki Cemal Şakar'ın “Edebiyat Ortamının Melezleşmesi” yazısı, melezliğin baş tacı edildiği edebiyat ortamında, terimin sadece çokluk ve hoşgörü ikliminden ibaret olmadığını gösteriyor




Asım Öz/ Kültür Servisi
Cemal Şakar, Hece Öykü'nün son sayısında edebiyat ortamının melezleşmesinin oluşturduğu sıkıntılı hallere değinmekte. Melezliğin hoşgörü iklimini ihlal eden ama ilkeleri ihmal etmeyen bu yazı melezlik meselesini düşünmek için de bir imkân.
Önce melezliğin genel olarak nasıl anlamlandırıldığına bakmakta yarar var. Muhamed Abduh ve Reşid Rıza'nın kaleme aldıkları Menar tefsirinin girişinde kültürel hayatla ilgili olarak üç aşamanın söz konusu olduğu belirtilir: Taklit, melezlik ve özgünlük olarak sıralanır bu aşamalar. Melezliğin geleneksel ile modern toplum ve paradigmalarının arasında kalmış bir uğrak olduğunu ifade eden postkolanyal yaklaşımlarla da benzerliği var bu üçlü kategorinin. Tabii bazı durumlarda tersinden bir okuma da yapılabilir kültürel olanın aşamalarına dair. Sözgelimi günümüzde sıklıkla karşılaştığımız özgünlükten melezliğe düşüş, geri çekiliş gibi. Bu durum, kültürel öznenin özgünlük düşüncesinden farklılaşarak bölünürken yeniden oluşması; oluşurken başka bir tadı, kültürü de bünyesine alması, çoğalması; başka bir kültürel coğrafyaya dönüşmesi; dönüşürken içindekiyle içinde yaşadığını da kendine çevirme halidir. İşte bu yönüyle bakan kişinin yüklediği anlama göre melezlik kültür uyuşmasının ya da çelişkisinin bir fotoğrafı biçiminde karşımıza çıkar.
SÖZCÜĞÜN SERENCAMI
Her ne kadar Nilüfer Göle Melez Desenler'(2002)i yazmış olsa da kelime ile ilgili hiçbir deyimin, atasözünün Türkçede olmayışı bunun yeni bir durum olduğunu ortaya koyabilir. Melez, Hulki Aktunç'un Büyük Argo Sözlüğü'nde (1980), ya da Alper Sedat Aslandaş- Baskın Bıçakçı'nın hazırladığı Popüler Siyasal Deyimler Sözlüğü'(1996)nde de yok. D.Mehmet Doğan'ın hazırladığı Doğan Büyük Türkçe Sözlük'(2010)te kelime ile ilgili üç söczük var: Melez, melezleşme, melezleme. Sözcüğün sözlük anlamı "karışık", "dönük" "katışık", "karanlık" "ırkları ayrı bir ana babadan doğmuş, her iki ırkın kimi özelliklerini taşıyan kişi". İşe yaramaz anlamına da geliyor. "Soyu karışık, dölü değişik olan yaratık, belli bir soydan değil de döllenme yoluyla karışık soydan gelen" anlamına da geliyor. Sözlüklerde yer alan tanımlama biçiminin sıkıntılı olduğunu düşünen Caner Taslaman İslami unsurla Batılı unsurların bir arada olduğu süreçleri anlatmak için kullanılan melez kimlikler ifadesine haklı olarak rezerv koyduğunu da hatırlamak gerekecektir. Taslaman, Küreselleşme Sürecinde Türkiye'de İslam(2011) kitabında kelime hakkındaki rezervleri babında şunları ifade eder: "Fakat "melezlik" ifadesi; daha ziyade bir Finlandiyalı ile bir Arap'ın veya bir beyazla zencinin evlenip melez çocuklara sahip olmaları gibi anlamları çağrıştırmaktadır. Oysa Batı ile İslam'ın karşı karşıya bir durumdayken, bireylerin kimliklerinde beraberce buluşması; başlangıcı bir arzuya dayanmadan, rastgele ve karmaşık süreçlerin sonucunda olmuştur. Bu yüzden "melez kimlikler" demek yerine "karışım kimlikler" demeyi tercih ettim." Bu rezervi akılda tutarak devam edelim.
Siyasal konumlanışları yeniden anlamlandırma sürecinde de kullanılır melezlik. Enternasyonalin bugün doğru kavram olamayacağını düşünen İmparatorluk kitabının yazarları, M. Hardt ile A. Negri, bugün yaşadığımız dönemin baskın niteliğinin, "milletler örgüsü"nü aşan "kırma-melez" bir karışım oluşuna vurgu yaparlar. Kıbrıslılık da bu noktada anılabilir. Eti, Mısır, Asur, Pers, İskender İmparatorluğu, yeniden Mısır ve Roma egemenlikleri sürecinde oluşan "melez halk" tanımı yapılır onlar için.
Çok olasılığı bir arada zikretmek zorunda kalabileceğimiz melezlik kültürünün asgari öngörüleri ya da varsayımları hakkında bazı kanılara ulaşmamızı sağlayacak verilere de sahibiz Türkçe kültür dünyasında. Melezlik, genel hatları ile günümüzde yaşanan kültürel küreselleşme süreçlerini adlandırmak için kullanılan ve çoğu zaman allanıp pullanan bir sözcük olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle ister gerçek ortamda isterse hiper-gerçek ortamda olsun Batı'ya göç edenlerin yaşadığı kültür şokuna bir ad bulmak ve çok kültürlü bir toplumun diliyle, geleneğiyle, yaşam biçimiyle, müziğiyle, resmiyle, günlük yaşamıyla, sanatsal etkinlikleriyle ve insan ilişkileriyle kendi kimliği arasında geliş gidişler yaşayan kişilerin durumunu izah babında benimseyerek kullandıkları bu sözcüğe dair Türkçe kültür dünyasında hem genel bir bakış hem de türler üzerinden özel bir bakış geliştiren yazarlar söz konusu. Öykü-şiir, nesir-şiir kavramları üzerinden öykünün kolaylıkla şiirsel değerlerle doldurulabileceğini ve yeni bir melez edebi tür elde edilebilir diyen isimler var. Müge İplikçi Kafdağı romanı özelinde, melez roman kavramını kullanır parçalanmış öznenin halini anlatmak için. Enis Batur ise, Akdeniz'in öbür ucunda, İspanya'nın çok kültürlü geçmişinden melez bir edebiyatın tohumlarına ulaşan Juan Goytisolo üzerinden "bu uçta, çok kültürlü bir dünya başkenti olan İstanbul'da da, benzeri ürünlerle daha sık karşılaşmış olmalıydık" diyerek melezliği olumlar.
Melezin, soyca karışma olarak "melezleşme" iki ayrı türü birleştirip yeni bir tür ortaya çıkarma anlamında "melezleme" gibi kullanımları sözcüğün anlamını biraz daha çeşitlendirir. Türkçe kültür dünyasını da ucundan kıyısından etkileyen sözcüğün seyrinde Melih Cevdet Anday'ın bir şiirinde bir yaprağın melezliğine bir imge olarak değinir. Melez adlı bir dergi çıkaran Gültekin Emre ise melez şiirden söz eder. Emre'ye göre ""Melez şiir, dil, ırk, renk uyumunun, çatışkısının boyutunu genişletme savaşının da bir aracıdır"
İLKELERİN AŞINMASI OLARAK MELEZLİK
Edebiyat dünyasının bugünkü "melez" hali üzerine düşünen Cemal Şakar "Edebiyat Ortamının Melezleşmesi" başlıklı yazısında melezliğin baş tacı edildiği edebiyat ortamında terimin sadece çokluk ve hoşgörü ikliminden ibaret olmadığını yalın ve çarpıcı bir üslupla gösteriyor bize. Yazının girişinde andığımız özgünlük düşüncesinin kaybı Şakar'ın melezlik hakkında gündeme getirdiği ilk nokta olarak karşımıza çıkmaktadır: "Bunun postmodern durumun her şeyi düz bir zeminde yan yana çekme iştahıyla bir ilgisi olduğu kesin. Zira bir ideolojiye yaslanarak dünyaya vaziyet etme, dünyayı değiştirip dönüştürme talepleri, 'pek modernist' bir yaklaşım olarak değerlendirileli ve bu taleplerin parodisi yapılmaya başlanalı yirmi-yirmibeş yıl oluyor."
Üstelik bu sadece dar anlamıyla kültürel hayatta değil siyaset, iktisat, hukuk ve devlet anlayışlarına uzanan hatta bütün hayatı kuşatan "hoşgörü vasatı"nın genel tasviridir. İnsanları ilkelerin bir araya getirdiği edebiyat ortamının melezlik öncesi dönemdeki hali hakkında ise şunları ifade ediyor: "O zamanlar edebiyat dergileri, ortak bir düşünüşün ve duyarlılığın ifade biçimlerinin arandığı tezahür alanı olarak çıkardı. Dahası edebiyata 'bir söz söyleme' vasıtası olarak bakılırdı. Yazarlar peşinen otosansürü önemser ve her daim murakabe altında eser vermeye çalışırdı. Editörler de -ki bunlara genellikle 'abi' denirdi- dergilerini, başta belirlenmiş ilkeler doğrultusunda yayınlamaya özen gösterirlerdi. Murakabe ve yayın ilkelerinin, bugünün postmodern zemininde otoriter, baskıcı ve sansürcü göründüğünün farkındayım. "
Kültürel çoğulculuğun ortaklarını çoğaltma romantizminin birçok maraz doğurduğunu gözlemlemek de mümkün. Edebi kamuda yaşanan ilkesizliğin yol açtığı sorunlara da değinen Şakar, kişilerin yaşadıkları derin çelişkiler konusunda çok önemli noktalara değiniyor: "İdeolojik ilkelerin belirleyici olmadığı bu tür ortak alanların oluşmasında yaşanan en bariz sorun; olgu ve olayların 'neye göre değerlendirileceği', 'neye göre bir tutum alınacağıdır.' Bütün özgürlükleri savunmak gibi romantik bir ilkesizlik, insanı her daim, aslında çok da hoşlanmayacağı nahoş hallere itebilir. Örneğin 'beraber çıkardığınız' bir dergide ya da internet sitesinde pornografik bir imgeyle sizin yazınız pekala yan yana gelebilir; dininize diyanetinize söven bir yazıyla sizin vaaz u nasihatiniz yandaş olabilir; muzır bir neşriyatı, ifade özgürlüğü bağlamında savunmak size düşebilir ya da çok da farkında olmadan kendinizi, bunlar da iktidarlar parayla tanışalı çok bozuldu bağlamında 'mahallenize' söverken bulabilirsiniz."
Yazılan yazılardan dünya görüşünün çekilmesi müphemliği ve bulanıklığı beraberinde getirmektedir. Batı yerelliğinin evrenselleştirilmesi ile baştan kültürel taşra olduğunu kabul eden insanlar, bu bakışın altında kendi dünya görüşünü okuyan muhafazakâr zihinler kolaylıkla var olana eklemlenebilmektedirler: "bu yeni okumalarla birlikte, dinin ne kadar da demokrat, liberal, özgürlükçü filan olduğu keşfedilmektedir. Örneğin Hz. Peygamberin kimi şairlerin 'hal'li yönündeki görüşü karşısında ya bu rivayetin sıhhatinden şüpheye düşülmekte ya da 'o zamanın şartları' ile 'bu zamanın şartları' diye farklı iki düzlemden söz ederek Hz. Peygamberin örnekliği iptal edilmiş olmaktadır. " Kültürel ittifakın ve melezleşmelerin de yardımıyla din algısının nasıl dönüştüğü ise ayrıca üzerinde durulması gereken bir başka nokta.
Yeni bir entelektüel biçim olarak melezliğin oluşturduğu şaşı bakışa dikkat çeken önemli bir yazı Cemal Şakar'ın yazısı.


 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
hece-oyku.jpg


Çağdaş Türkmen öyküsü Hece Öykü’de

İki ayda bir çıkan Hece Öykü Dergisinin Şubat - Mart sayısında Çağdaş Türkmen Öyküsü inceleniyor






Dünya Bülteni/ Kültür Servisi
Hece Öykü dergisinin 49. Sayısı okuyucusuyla buluştu.
İki aylık öykü dergisi Hece Öykü, Şubat – Mart sayısında Çağdaş Türkmen Öyküsü'nü ele alıyor.
Öykü Gündemi ile açılan dergi ilk öykü kitapları yayımlanan genç yazarlarla yapılan kısa söyleşilerle başlıyor.
Çağdaş Türkmen Öyküsü dosyasında Orazgılıç Çarı, 'Rivayetten Realizme Doğru' başlıklı yazısında Türkmen Edebiyatında hikaye türünün gelişimi ve bugünkü seyrini inceliyor.
Cuma Hudaygulı, Nargılıç Hocageldiyev, Kömek Kulı, Ahmet Halmırat, Aman Goşa, Arap Gurbanov ve Meretmemmet Hanmemmedov'un birer hikayesine yer verilerek derginin Türkmen Öyküsü dosyası tamamlanmış.
Türkmen Dosyası'nın haricinde dergide Cemal Şakar, Mihriban İnan Karatepe, Aykut Ertuğrul, Ayşe Aldemir, Zeynep Hicret, Uğur Uzunok, Ziya Koyuncu ve Necip Mahfuz'un birer öyküsü yer alıyor dergide.
Ali Abalı, Necip Tosun'la 'Modern Öykü Kuramı' kitabı çerçevesinde bir söyleşi gerçekleştirmiş. Tosun, 'Kalıcı öyküler, gerçeğin yeni dilini bulan metinlerdir.' diyor.
Lütfi Bergen'in Ömer Seyfettin'e ait İlk Namaz öyküsünü incelediği yazısının da yer aldığı derginin sonunda yeni çıkan öykü kitaplarının tanıtımı yer alıyor.
 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
'Hece Öykü' dergisinin 52.sayısı




Ağustos-Eylül 2012


ÖYKÜ GÜNDEMİ
Necip Tosun Öykü Birikimimize Yerli Pencereden Bakmak 3
Necati Mert Üç Kişiye İki Hikâye 5
Yavuz Ahmet Koç Hikâye Yarışmaları Üzerine 8
Osman Alagöz Recep Şükrü Güngör’le Memleket Meselesi Üzerine 10

ÖYKÜLER
Cemal Şakar Babamın Kokusu 14
Mihriban İnan Karatepe Her şey Çok Güzel 17
Hasibe Çerko Diana’nın Kanlı Kavakları 19
Handan Acar Yıldız Zımpara Tutmayan Sıfat 24
Veysi Erdoğan Fotoğraf 28
Bedia Koçakoğlu Erguvanlar Açmadı Bu Mevsim 35
Merve Koçak Kurt Sevgilim Kardan Adam 39
İsmail Sert Kımıldayan 43
Gülsüm Ekinci Onlar 47
Mustafa Orman Bir Daha Bir Daha 54
Aytaç Ören Sen Erken Başladın Güze 58
Hasan Aycın Çizgi 59

DOSYA ÇAĞDAŞ KAZAKİSTAN ÖYKÜSÜ
Zhandos Kumganbayev 20. Asrın Başında Çağdaş Kazak Edebiyatının Temeli
Atılırken Oluşan Siyasi Durum 61
Ömer Küçükmehmetoğlu Kazakistan-Türkiye Kültürel İlişkilerinin Yorulmaz Emektarı
Abdulvahap Kara ile Röportaj 66
Beyimbet Maylin Kavganın Başı–Dayrabay’ın İneği 71
Gabit Müsirepov Gökyüzünde Düello 81
Bolat Kanatbayev Denizden Esen Rüzgâr 91
Didahmet Aşimhanulı Akkaba’nın Dalgaları 99
Nurdavlet Bebihanulı Akış Üzgün Gözlerin Parıltısı 108
Nesip Jünisbayulı Kertolğau 119
Ömirjan Abdıhalık Toprak 140

ÖYKÜLER
Esra Demirci İhtimal 143
Mehmet Kahraman Çok Uzun Bir Sahne 146
Ayşe Bağcivan Ziyaret 151
Akif Hasan Kaya Kuş Çocukları 154
Ayla Şenel Tombul Saat 156
Ayla Coşkun Ceren Benim Adım P ... 162
Sevgül Yılmaz Kör Kurşun 164
Necib Mahfûz Gül Bahçesi 168
Firdevs Canbaz Yumuşak Yunus Develi’yle Frenk Havası ve Öykü Üzerine Söyleşi 171
Firdevs Canbaz Yumuşak Yunus Develi’nin Frenk Havaları Üzerine Notlar 176
Arzu Kaplan Modernizme Sanatsal Bir Başkaldırı: Fener Bekçisinin Rüyaları 181

ÖYKÜ KİTAPLIĞI
Necip Tosun Ömrün Yazı 188
Hatice Bildirici Karışık Odalar 188
Akif Hasan Kaya Ama Sizden Değilim
 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
Niçin öykü yazıyorlar?

heceoyku.jpg



Heceöykü dergisinde Ekim-Kasım 53. sayısının dosyanın konusu: Niçin Öykü Yazıyorlar?


Heceöykü dergisinde Ekim-Kasım 53. sayısının dosyanın konusu: Niçin Öykü Yazıyorlar?
Dosyada yer alan yirmi beş öykücüden yirmi ikisinin bu soruya verdikleri cevaplardan Ç/alıntıları sizlerle paylaşmak istedim.
“Başka türlü anlatılamaz olanı anlatabilmek için öykü yazıyorum.” (Rasim Özdenören)
“Ben, yaşadıklarımdan yola çıkarak gerçeği anlayıp anlatmak için yazıyorum” (Adnan Özyalçıner)
“Lafı uzatmayı sevmem. Miktarınca sözcükten yanayım.” (Necati Mert)
“Öykü yazarken kendimi hızla yol alan bir araçtaymış gibi hissediyorum.” (Cemil Kavukçu)
“Derdimi şiir ve roman olarak anlatamadığım zaman öykü yazıyorum.” (Kemal Gündüzalp)
“Bana tersini söyleme zevkini öykü verdiği için öykü yazıyorum.” (Özcan Karabulut)
“Hayatın gösteremediklerini ve öğretemediklerini sanattan ve edebiyattan öğrenmeye çalışırız.” (Hüseyin Su)
“Yazmaya nasıl baktığımız eserlerimizden çıkarılmalıdır.” (Cemal Şakar)
“Yazarak geçmişte veya anda yaşadığım bir tecrübeyi yeniden yaşıyorum.” (Sadık Yalsızuçanlar)
“Yazmak, bir anlama ve görme biçimidir.” (Behçet Çelik)
“Şiir yazdım, çünkü şairim. Öykü yazdım, çünkü şairden başka bir şey değilim.” (A. Ali Ural)
“İnsanı insana yaklaştırıyor, tanık kılıyor.” (Köksal Alver)
“Bir derdi olmayanın yazamayacağına inanıyorum.” (Mihriban İnan Karatepe)
“Tutkulu bir oyalanmadır yazmak benim için.” (Dilek Aslaner)
“Çünkü öykünün sesi güzeldir.” (Yunus Develi)
“Kendimi çok çaresiz hissettiğim günlerden birinde oturup öykü yazmaya başladım.” (Ahmet Büke)
“Yazmanın şiddetini doğuran şey benim için paylaşma tutkusunda saklıdır.” (Selçuk Orhan)
“Benim öykü yazıyor oluşum, doktorluğu başaramayan bir gencin öğretmenliğe gönül indirmesi gibi bir şeydir.” (Abdullah Harmancı)
“Biz, hikâyelerimizi, olur da düşünürler diye anlatıyoruz.” (Ömer Faruk Dönmez)
“Yazıyorum; çünkü ‘yaşamak hastalığı’ndan başka çare bilmiyorum.” (Seyit Göktepe)
“Yazmasaydım çıldırmazdım belki ama hayat daha gri, daha çirkin, daha çekilmez olurdu.” (Özlem N. Yılmaz)
“Dokunarak varlığını hissetmekten kaçınamadığım bir şey gibi yazmak, benim için.” (Güray Süngü)

Sergül Vural haber verdi
 
Üst