Hristiyanlık ve Hz. İsa

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Aşağıda İsa Mesih'in bir konuşmasından bir bölüm göreceksiniz.Öfke,Zina,İntikam gibi en temel ahlaki konuların işlendiği bu konuşma her gerçek Mesihçi'nin yaşaması gereken hayatı yansıtmaktadır.Bizim ahlaki öğretilerimizi merak eden arkadaşlara yardımcı olur umuyorum.


Matta 5:
Öfke ve Cinayet
21 “Atalarımıza, ‘Adam öldürmeyeceksin. Öldüren yargılanacak’ dendiğini duydunuz. 22Ama ben size diyorum ki, kardeşine öfkelenen herkes yargılanacaktır. Kim kardeşine aşağılayıcı bir söz söylerse, Yüksek Kurul’da yargılanacaktır. Kim kardeşine ahmak derse, cehennem ateşini hak edecektir. 23-24Bu yüzden, sunakta adak sunarken kardeşinin sana karşı bir şikâyeti olduğunu anımsarsan, adağını orada, sunağın önünde bırak, git önce kardeşinle barış; sonra gelip adağını sun. 25Senden davacı olanla daha yoldayken çabucak anlaş. Yoksa o seni yargıca, yargıç da gardiyana teslim edebilir; sonunda da hapse atılabilirsin. 26Sana doğrusunu söyleyeyim, borcunun son kuruşunu ödemeden oradan asla çıkamazsın.”


Zina ve Boşanma
27 “ ‘Zina etmeyeceksin’ dendiğini duydunuz. 28Ama ben size diyorum ki, bir kadına şehvetle bakan her adam, yüreğinde o kadınla zina etmiş olur. 29Eğer sağ gözün günah işlemene neden olursa, onu çıkar at. Çünkü vücudunun bir üyesinin yok olması, bütün vücudunun cehenneme atılmasından iyidir. 30Eğer sağ elin günah işlemene neden olursa, onu kes at. Çünkü vücudunun bir üyesinin yok olması, bütün vücudunun cehenneme gitmesinden iyidir.
31“ ‘Kim karısını boşarsa ona boşanma belgesi versin’ denmiştir. 32Ama ben size diyorum ki, karısını fuhuş dışında bir nedenle boşayan onu zinaya itmiş olur. Boşanmış bir kadınla evlenen de zina etmiş olur.”


Ant İçmek
33 “Yine atalarımıza, ‘Yalan yere ant içmeyeceksin, ama Rab’bin önünde içtiğin antları yerine getireceksin’ dendiğini duydunuz. 34-35Oysa ben size diyorum ki, hiç ant içmeyin: Ne gök üzerine, çünkü orası Tanrı’nın tahtıdır; ne yer üzerine, çünkü orası O’nun ayak taburesidir; ne de Yeruşalim üzerine, çünkü orası Büyük Kral’ın kentidir. 36Başınızın üzerine de ant içmeyin. Çünkü saçınızın tek telini ak ya da kara edemezsiniz. 37‘Evet’ iniz evet, ‘hayır’ ınız hayır olsun. Bundan fazlası Şeytan’dandır.”


Göze Göz, Dişe Diş
38 “ ‘Göze göz, dişe diş’ dendiğini duydunuz. 39Ama ben size diyorum ki, kötüye karşı direnmeyin. Sağ yanağınıza bir tokat atana öbür yanağınızı da çevirin. 40Size karşı davacı olup mintanınızı almak isteyene abanızı da verin. 41Sizi bin adım yol yürümeye zorlayanla iki bin adım yürüyün. 42Sizden bir şey dileyene verin, sizden ödünç isteyeni geri çevirmeyin.”


Düşmanlarınızı Sevin
43 “ ‘Komşunu seveceksin, düşmanından nefret edeceksin’ dendiğini duydunuz. 44Ama ben size diyorum ki, düşmanlarınızı sevin, size zulmedenler için dua edin. 45Öyle ki, göklerdeki Babanız’ın oğulları olasınız. Çünkü O, güneşini hem kötülerin hem iyilerin üzerine doğdurur; yağmurunu hem doğruların hem eğrilerin üzerine yağdırır. 46Eğer yalnız sizi sevenleri severseniz, ne ödülünüz olur? Vergi görevlileri de öyle yapmıyor mu? 47Yalnız kardeşlerinize selam verirseniz, fazladan ne yapmış olursunuz? Putperestler de öyle yapmıyor mu? 48Bu nedenle, göksel Babanız yetkin olduğu gibi, siz de yetkin olun.”
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
"(O takva sahipleri) bollukta ve darlıkta harcayıp yedirenler, öfkelerini tutanlar, insanların kusurlarını bağışlayanlardır. Allah da iyilik edenleri sever" (Âl-i İmran, 3/ 134) buyurmuştur.

"Allah'ın haram kıldığı cana, haklı bir sebep olmadıkça kıymayın. Kim mazlum olarak öldürülürse biz onun velisine (mirasçısına hakkını isteme konusunda) bir yetki vermişizdir. O da öldürmede aşırı gitmesin. Çünkü o, zaten yardıma mazhar kılınmıştır." (el-İsrâ, 17/33)

Âdem (a.s.)'ın oğlu Kâbil*in Hâbil'i öldürme suçu, öldürmenin insanlığa tecavüz anlamına gelen bir suç olduğunu gösterir. Nitekim Cenâb-ı Hak şöyle buyurur: "Bu yüzden İsrâiloğulları'na şu gerçeği hükmettik: Kim bir canı, bir can karşılığında veya yeryüzünde bir fesat çıkarmaktan dolayı olmaksızın, öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibi olur." (el-Mâide, 5/32)


“(Ey Resulüm), mü’min erkeklere söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar! Bu, onlar için en uygun olan davranıştır. Allah yaptıkları her şeyden hakkıyla haberdardır. Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar! Yine söyle ki mecburen görünen kısımları müstesna olmak üzere ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler.” (Nur, 24/30-31)


Peygamber de "Allah nezdinde helalin en sevimsiz olanı boşamadır." buyurmuştur (Ebû Davûd, Talâk, 3).
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Bir başka ahlaki konu olan büyü,sihir,ruh çağırmak,fal gibi kötü işlerle ilgili fikrimiz şöyledir;
Levililer 19:
"26“ Kanlı et yemeyeceksiniz. Kehanette bulunmayacak, falcılık yapmayacaksınız."31“ Cincilere, ruh çağıranlara yönelmeyin. Onlara danışmayın, kirlenirsiniz. Tanrınız RAB benim."
Yasa'nın Tekrarı 18:

"Ulusların İğrenç Töreleri
9 “Tanrınız RAB’bin size vereceği ülkeye girdiğinizde, oradaki ulusların iğrenç törelerini öğrenip uygulamayın. 10-11Aranızda oğlunu ya da kızını ateşte kurban eden, falcı, büyücü, muskacı, medyum, ruh çağıran ya da ölülerin ruhlarına danışan kimse olmasın. 12Çünkü RAB bunları yapanlardan tiksinir. Tanrınız RAB, bu iğrenç töreleri yüzünden bu ulusları önünüzden kovacaktır. 13Tanrınız RAB’bin önünde yetkin olun.”
14 “Ülkelerini alacağınız uluslar büyücülerin, falcıların öğüdüne kulak verirler. Ama Tanrınız RAB buna izin vermiyor. 15Tanrınız RAB size aranızdan, kendi kardeşlerinizden benim gibi bir peygamber çıkaracak. Onu dinleyin. "
 

Ehl-i Sünnet

Kıdemli Üye
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
3,061
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Göze Göz, Dişe Diş
38 “ ‘Göze göz, dişe diş’ dendiğini duydunuz. 39Ama ben size diyorum ki, kötüye karşı direnmeyin. Sağ yanağınıza bir tokat atana öbür yanağınızı da çevirin. 40Size karşı davacı olup mintanınızı almak isteyene abanızı da verin. 41Sizi bin adım yol yürümeye zorlayanla iki bin adım yürüyün. 42Sizden bir şey dileyene verin, sizden ödünç isteyeni geri çevirmeyin.”
Kısas ve intikam konusunda İncil'in yaklaşımları Tevrat ve Kuran'a göre oldukça farklılık gösterir..
Matta / Bab5
38. Göze göz, dişe diş' denildiğini duydunuz.
39. Ama ben size diyorum ki, kötüye karşı direnmeyin. Sağ yanağınıza bir tokat atana öbür yanağınızı da çevirin.
40. Size karşı davacı olup mintanınızı almak isteyene abanızı da verin.
43. ‘Komşunu sev, düşmanından nefret et' denildiğini duydunuz.
44. Ama ben size diyorum ki, düşmanlarınızı sevin, size zulmedenler için dua edin.
Luka / Bab6
27.-28. Ama beni dinleyen sizlere şunu söylüyorum: düşmanlarınızı sevin, sizden nefret edenlere iyilik yapın, size lanet edenler için iyilik dileyin, size hakaret edenler için dua edin.
29.Bir yanağınıza tokat atana öbür yanağınızı da çevirin. Abanızı alandan mintanınızı da esirgemeyin.
30.Sizden bir şey dileyen herkese verin, malınızı alandan onu geri istemeyin.
31.İnsanların size nasıl davranmasını istiyorsanız, siz de onlara öyle davranın.
32.Eğer yalnız sizi sevenleri severseniz, bu size ne övgü kazandırır? Günahkârlar bile kendilerini sevenleri sever.
33.Size iyilik yapanlara iyilik yaparsanız, bu size ne övgü kazandırır? Günahkârlar bile böyle yapar.
34.Verdiğinizi geri almak umudunda olduğunuz kişilere ödünç verirseniz, bu size ne övgü kazandırır? Günahkârlar bile verdikleri kadarını geri almak koşuluyla günahkârlara ödünç verirler.
35.Ama siz düşmanlarınızı sevin, iyilik yapın, hiçbir karşılık beklemeden ödünç verin. Alacağınız ödül büyük olacak, en yüce Olan'ın oğulları olacaksınız. Çünkü O, nankör ve kötü kişilere karşı iyi yüreklidir.
36.Babanız merhametli olduğu gibi, siz de merhametli olun.

178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.
179. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki (bu hükme uyarak) korunursunuz.
BAKARA SURESİ

45. Onda (Tevrat’ta) üzerlerine şunu da yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş kısas edilir. Yaralar da kısasa tabidir. Kim de bu hakkını bağışlar, sadakasına sayarsa o, kendisi için keffaret olur. Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, zalimlerin ta kendileridir.
MAİDE SURESİ

Ayet, kısas’ı farz kılıyor…! Farz, yani şart…Öldürmek birçok ülkede meşru müdafaanın dışında büyük suçtur ve ceza görmelidir.. Ancak öyle durumlar vardır ki, kişi ölmemek ve canını kurtarmak için, istemeyerek öldürmek zorunda kalabilir. Kuran burada bir cana karşılık bir can almayı farz kılıyor.. Ve diyor ki, hüre hür, köleye köle, kadına kadın, öldürülür.. Yani bir erkek, bir kadın öldürdü diyelim… Ne olacak o zaman.. ? Eğer bağışlanma yoksa, öldüren kişinin ailesinden bir kadın seçin.. Sonrada ayeti uygulayın..

Bir sonraki ayet de, kısas’ı teşvik etmekte, ve bu şekilde sanılmaktadır ki, kısas yolu ile, kan davaları başlamayacak ve kişi kısastan korktuğu için adam öldürmeyecektir..

Bakara /179. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki suç işlemekten sakınırsınız.
Kısas öngörerek suç işlemekten ne derece sakınılabilir.. Evrensel olduğu söylenen böyle bir kitabın, bu önerisi uygulandığı taktirde doğuracağı sonuçları nelerdir..?

5 Maide/45. Tevrat'ta onlara şöyle yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş (karşılık ve cezadır). Yaralar da kısastır (Her yaralama misli ile cezalandırılır). Kim bunu (kısası) bağışlarsa kendisi için o keffâret olur. Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse işte onlar zalimlerdir.

Konuyla ilgili hadisler aşağıdadır.
4917 - Ebu Şüryeh radıyu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kim haksız yere, âmden (bile bile) öldürülürse velisi şu üç şeyden birini tercihte muhayyerdir: - Ya kısas ister. - Ya affeder. - Yahut diyet alır. Eğer dördüncü bir şey istemeye kalkarsa alinden tutun (mâni olun)!" Sonra Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, şu âyeti tilavet buyurdu. (Meâlen): "Kim bundan sonra tecâvüz ederse ona elîm bir azab vardır" (Bakara 179)
Ebu Dâvud, Diyat 3, (4496), 4, (4504);
Tirmizi, Diyât 13, (1406).

4918 - İbnu Ömer radıyu anhümâ anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kim mü'min bir kimseyi (âmden) öldürürse, katil bu sebeple kısas olunur. Kim bu kısasa mâni olursa Allah'ın lânet ve gadabı onun üzerine olsun. Allah onun ne farz ve ne nâfile hiçbir hayrını kabul etmez." Rezin tahric etmiştir. Bu manada rivayet Sünenler'in bir kısmında gelmiştir: Ebu Dâvud, Diyât 17, (4539, 4540, 4541); Nesâi, Kasâme 29, (8, 40).

4922 - Süraka İbnu Mâlik radıyu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın , oğlu sebebiyle babaya kısas uyguladığına, fakat oğluna, babası sebebiyle kısas uygulamadığına şâhid oldum."
Tirmizi, Diyât 9, (1399).

4927 - Semüre radıyu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kim kölesini öldürürse, biz de onu öldürürüz. Kim de kölesinin (burnunu, kulağını keserek) sakatlarsa, biz de onun (burnunu, kulağını keserek) sakatlarız."
Ebu Dâvud, Diyat 7, (4515, 4516, 4517, 4518);
Tirmizi, Diyat 18, (1414);
Nesai, Kasame 9, (8, 21).

Nesai'nin rivayetinde şu ziyade var: "Kim kölesini iğdiş ederse, biz de onu iğdiş ederiz."
6779 - Amr İbnu Şu'ayb an ebihi an ceddihi radıyu anhüma anlatıyor: "Bir adam kölesini kasten ve taammüden öldürdü. Resülullah aleyhissalâtu vesselam adama yüz sopa ile celde tatbik etti ve bir yıl da sürgüne gönderdi ve müslümanların hisselerinin) içinden onun hissesini sildi."
4932 - Hz. Ali radıyu anh anlatıyor: "Bir yahudi kadın Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a şetimde bulunuyor, hakaretler ediyordu. Bir adam onu boğarak öldürdü. Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm kadının kanını bâtıl kıldı."
Ebu Davud, Hudûd 2, (4362).

4933 - İbnu Abbâs radıyu anhüma anlatıyor: "Âma yani gözleri kör bir zat, ümmü veled olan cariyesini, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a şetmettiği için öldürdü. Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm cariyenin kanını heder eddetti."
Ebu Davud, Hudûd 2, (4361);
Nesai Tahrim 16, (7, 107, 108).

4937 - Hz. Enes radıyu anh anlatıyor: "Bir yahudi, gümüş takıları için bir cariyeyi taşla öldürmüştü. Câriye Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a getirildi. Henüz canını teslim etmemişti. Kadıncağıza (birkısım isimler sayılarak): "Seni falanca mı öldürdü?" diye soruldu. Başıyla: "Hayır!" diye işaret etti. "Seni falan mı öldürdü?" diye bir başka isim zikredildi. Kadıncağız yine: "Hayır!" manasında başıyla işaret etti. Üçüncü kere sordu. Bu sefer: "Evet!" dedi ve başıyla işaret etti. Bunun üzerine Aleyhissalâtu vesselâm adamı (yakalattı, adam suçunu itiraf etti) o da iki taşla öldürdü, başını iki taş arasında ezdi."
Buhari, Diyat 7, 4, 5, 12, 13, Husûmat 1, Vesâya 5;
Müslim, Kasame 15, (1672);
Ebu Davud, Diyaüt 10, (4527, 4528, 4529), 14, (4538);
Tirmizi, Diyat 6, (1394);
Nesai Kasame 11, (8, 22).

4944 - İbnu Mes'ud radıyu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Öldürme tarzında insanların en ölçülüsü, iman sahipleridir."
Ebu Davud, Cihad 120, (2666);
İbnu Mâce, Diyat 30, (2681, 2682).

6774 - Abbâs İbnu Abdilmuttalib anlatıyor: "Resulullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Ne me'mûne (beyin zarına ulaşan yara)da, ne câife (bedenin iç kısmına ulaşan yara)da, ne de münakkıla (kemiği kırıp yerinden kaydıran yara)da kısas vardır. (Yani başkasını bu çeşit yaralarla yaralayan kimseye kısas uygulanmaz, diyet alınır)."

6780 - Nu'man İbnu Beşir ve Ebu Bekre radıyu anhüma anlatıyor: "Resülullah aleyhissalatu vesselâm buyurdular ki: "Kısas (cezası) ancak kılıçla icra edilir."

6789 - Muaz İbnu Cebel, Ebu Ubeyde İbnu'l-Cerrâh, Ubâde İbnu's-Sâmit ve Şeddâd İbnu Evs radıyu anhüm ecmain'den rivayet edildiğine göre Resülullah aleyhissalâtu vesselâm şöyle buyurmuştur: "Kadın, taammüden bir kimseyi öldürdüğü vakit, hamile olduğu taktirde hemen öldürülmez, çocuğunu doğurup bir bakıcıya vermesi beklenir. Keza zina yapacak olsa karnındakini doğurup bir kadına verinceye kadar recmedilmez."
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
veri !
Bu hristiyan üyeye lojistik destek veri'yorsun gibime geliyor !
 

Ehl-i Sünnet

Kıdemli Üye
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
3,061
Tepkime puanı
139
Puanları
0
İnsanı başına ne gelirse meraktan gelir zaten.

'Bid'at ehline saygı göstermek, İslam'ın yıkılmasına yardım etmektir. Bu ise, amelin boşa gitmesine sebep olur.' (İmam-ı Rabbani ks)
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
İnsanı başına ne gelirse meraktan gelir zaten.

'Bid'at ehline saygı göstermek, İslam'ın yıkılmasına yardım etmektir. Bu ise, amelin boşa gitmesine sebep olur.' (İmam-ı Rabbani ks)


Sanki senin ondan (veriden) aşağı kalır yanın mı var ?

:confused1:
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Kısas ve intikam konusunda İncil'in yaklaşımları Tevrat ve Kuran'a göre oldukça farklılık gösterir..
Matta / Bab5
38. Göze göz, dişe diş' denildiğini duydunuz.
39. Ama ben size diyorum ki, kötüye karşı direnmeyin. Sağ yanağınıza bir tokat atana öbür yanağınızı da çevirin.
40. Size karşı davacı olup mintanınızı almak isteyene abanızı da verin.
43. ‘Komşunu sev, düşmanından nefret et' denildiğini duydunuz.
44. Ama ben size diyorum ki, düşmanlarınızı sevin, size zulmedenler için dua edin.
Luka / Bab6
27.-28. Ama beni dinleyen sizlere şunu söylüyorum: düşmanlarınızı sevin, sizden nefret edenlere iyilik yapın, size lanet edenler için iyilik dileyin, size hakaret edenler için dua edin.
29.Bir yanağınıza tokat atana öbür yanağınızı da çevirin. Abanızı alandan mintanınızı da esirgemeyin.
30.Sizden bir şey dileyen herkese verin, malınızı alandan onu geri istemeyin.
31.İnsanların size nasıl davranmasını istiyorsanız, siz de onlara öyle davranın.
32.Eğer yalnız sizi sevenleri severseniz, bu size ne övgü kazandırır? Günahkârlar bile kendilerini sevenleri sever.
33.Size iyilik yapanlara iyilik yaparsanız, bu size ne övgü kazandırır? Günahkârlar bile böyle yapar.
34.Verdiğinizi geri almak umudunda olduğunuz kişilere ödünç verirseniz, bu size ne övgü kazandırır? Günahkârlar bile verdikleri kadarını geri almak koşuluyla günahkârlara ödünç verirler.
35.Ama siz düşmanlarınızı sevin, iyilik yapın, hiçbir karşılık beklemeden ödünç verin. Alacağınız ödül büyük olacak, en yüce Olan'ın oğulları olacaksınız. Çünkü O, nankör ve kötü kişilere karşı iyi yüreklidir.
36.Babanız merhametli olduğu gibi, siz de merhametli olun.

178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.
179. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki (bu hükme uyarak) korunursunuz.
BAKARA SURESİ

45. Onda (Tevrat’ta) üzerlerine şunu da yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş kısas edilir. Yaralar da kısasa tabidir. Kim de bu hakkını bağışlar, sadakasına sayarsa o, kendisi için keffaret olur. Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, zalimlerin ta kendileridir.
MAİDE SURESİ

Ayet, kısas’ı farz kılıyor…! Farz, yani şart…Öldürmek birçok ülkede meşru müdafaanın dışında büyük suçtur ve ceza görmelidir.. Ancak öyle durumlar vardır ki, kişi ölmemek ve canını kurtarmak için, istemeyerek öldürmek zorunda kalabilir. Kuran burada bir cana karşılık bir can almayı farz kılıyor.. Ve diyor ki, hüre hür, köleye köle, kadına kadın, öldürülür.. Yani bir erkek, bir kadın öldürdü diyelim… Ne olacak o zaman.. ? Eğer bağışlanma yoksa, öldüren kişinin ailesinden bir kadın seçin.. Sonrada ayeti uygulayın..

Bir sonraki ayet de, kısas’ı teşvik etmekte, ve bu şekilde sanılmaktadır ki, kısas yolu ile, kan davaları başlamayacak ve kişi kısastan korktuğu için adam öldürmeyecektir..

Bakara /179. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki suç işlemekten sakınırsınız.
Kısas öngörerek suç işlemekten ne derece sakınılabilir.. Evrensel olduğu söylenen böyle bir kitabın, bu önerisi uygulandığı taktirde doğuracağı sonuçları nelerdir..?

5 Maide/45. Tevrat'ta onlara şöyle yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş (karşılık ve cezadır). Yaralar da kısastır (Her yaralama misli ile cezalandırılır). Kim bunu (kısası) bağışlarsa kendisi için o keffâret olur. Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse işte onlar zalimlerdir.

Konuyla ilgili hadisler aşağıdadır.
4917 - Ebu Şüryeh radıyu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kim haksız yere, âmden (bile bile) öldürülürse velisi şu üç şeyden birini tercihte muhayyerdir: - Ya kısas ister. - Ya affeder. - Yahut diyet alır. Eğer dördüncü bir şey istemeye kalkarsa alinden tutun (mâni olun)!" Sonra Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, şu âyeti tilavet buyurdu. (Meâlen): "Kim bundan sonra tecâvüz ederse ona elîm bir azab vardır" (Bakara 179)
Ebu Dâvud, Diyat 3, (4496), 4, (4504);
Tirmizi, Diyât 13, (1406).

4918 - İbnu Ömer radıyu anhümâ anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kim mü'min bir kimseyi (âmden) öldürürse, katil bu sebeple kısas olunur. Kim bu kısasa mâni olursa Allah'ın lânet ve gadabı onun üzerine olsun. Allah onun ne farz ve ne nâfile hiçbir hayrını kabul etmez." Rezin tahric etmiştir. Bu manada rivayet Sünenler'in bir kısmında gelmiştir: Ebu Dâvud, Diyât 17, (4539, 4540, 4541); Nesâi, Kasâme 29, (8, 40).

4922 - Süraka İbnu Mâlik radıyu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın , oğlu sebebiyle babaya kısas uyguladığına, fakat oğluna, babası sebebiyle kısas uygulamadığına şâhid oldum."
Tirmizi, Diyât 9, (1399).

4927 - Semüre radıyu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kim kölesini öldürürse, biz de onu öldürürüz. Kim de kölesinin (burnunu, kulağını keserek) sakatlarsa, biz de onun (burnunu, kulağını keserek) sakatlarız."
Ebu Dâvud, Diyat 7, (4515, 4516, 4517, 4518);
Tirmizi, Diyat 18, (1414);
Nesai, Kasame 9, (8, 21).

Nesai'nin rivayetinde şu ziyade var: "Kim kölesini iğdiş ederse, biz de onu iğdiş ederiz."
6779 - Amr İbnu Şu'ayb an ebihi an ceddihi radıyu anhüma anlatıyor: "Bir adam kölesini kasten ve taammüden öldürdü. Resülullah aleyhissalâtu vesselam adama yüz sopa ile celde tatbik etti ve bir yıl da sürgüne gönderdi ve müslümanların hisselerinin) içinden onun hissesini sildi."
4932 - Hz. Ali radıyu anh anlatıyor: "Bir yahudi kadın Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a şetimde bulunuyor, hakaretler ediyordu. Bir adam onu boğarak öldürdü. Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm kadının kanını bâtıl kıldı."
Ebu Davud, Hudûd 2, (4362).

4933 - İbnu Abbâs radıyu anhüma anlatıyor: "Âma yani gözleri kör bir zat, ümmü veled olan cariyesini, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a şetmettiği için öldürdü. Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm cariyenin kanını heder eddetti."
Ebu Davud, Hudûd 2, (4361);
Nesai Tahrim 16, (7, 107, 108).

4937 - Hz. Enes radıyu anh anlatıyor: "Bir yahudi, gümüş takıları için bir cariyeyi taşla öldürmüştü. Câriye Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a getirildi. Henüz canını teslim etmemişti. Kadıncağıza (birkısım isimler sayılarak): "Seni falanca mı öldürdü?" diye soruldu. Başıyla: "Hayır!" diye işaret etti. "Seni falan mı öldürdü?" diye bir başka isim zikredildi. Kadıncağız yine: "Hayır!" manasında başıyla işaret etti. Üçüncü kere sordu. Bu sefer: "Evet!" dedi ve başıyla işaret etti. Bunun üzerine Aleyhissalâtu vesselâm adamı (yakalattı, adam suçunu itiraf etti) o da iki taşla öldürdü, başını iki taş arasında ezdi."
Buhari, Diyat 7, 4, 5, 12, 13, Husûmat 1, Vesâya 5;
Müslim, Kasame 15, (1672);
Ebu Davud, Diyaüt 10, (4527, 4528, 4529), 14, (4538);
Tirmizi, Diyat 6, (1394);
Nesai Kasame 11, (8, 22).

4944 - İbnu Mes'ud radıyu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Öldürme tarzında insanların en ölçülüsü, iman sahipleridir."
Ebu Davud, Cihad 120, (2666);
İbnu Mâce, Diyat 30, (2681, 2682).

6774 - Abbâs İbnu Abdilmuttalib anlatıyor: "Resulullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Ne me'mûne (beyin zarına ulaşan yara)da, ne câife (bedenin iç kısmına ulaşan yara)da, ne de münakkıla (kemiği kırıp yerinden kaydıran yara)da kısas vardır. (Yani başkasını bu çeşit yaralarla yaralayan kimseye kısas uygulanmaz, diyet alınır)."

6780 - Nu'man İbnu Beşir ve Ebu Bekre radıyu anhüma anlatıyor: "Resülullah aleyhissalatu vesselâm buyurdular ki: "Kısas (cezası) ancak kılıçla icra edilir."

6789 - Muaz İbnu Cebel, Ebu Ubeyde İbnu'l-Cerrâh, Ubâde İbnu's-Sâmit ve Şeddâd İbnu Evs radıyu anhüm ecmain'den rivayet edildiğine göre Resülullah aleyhissalâtu vesselâm şöyle buyurmuştur: "Kadın, taammüden bir kimseyi öldürdüğü vakit, hamile olduğu taktirde hemen öldürülmez, çocuğunu doğurup bir bakıcıya vermesi beklenir. Keza zina yapacak olsa karnındakini doğurup bir kadına verinceye kadar recmedilmez."

Biz Eski Ahit'teki yasaya inanırız.Söyledikleriniz doğru.Ancak yasadan serbest kılındık ve artık yasayı uygulamanın ötesinde işler yapmak için özgürüz.Affetmek şüphesiz intikam almaktan iyidir.Tanrı bize bu konuşmasında diyor ki sizler yasadan özgürsünüz ancak yasa yanlış olduğu için değil ona uyamayacağınız için serbestsiniz.Tanrı sizi artık kendini kurban ederek kurtaracak ve sizler özgürce iyi olmaya çabalayacaksınız.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
15Tanrınız RAB size aranızdan, kendi kardeşlerinizden benim gibi bir peygamber çıkaracak. Onu dinleyin. "
İşte Hakikat bu.
Fakat Hiristiyanlar ve Yahidiler buhakikat kendilerine apaçık bildirildiği halde.Allahü Teala Hazretlerinin bu emrini dinlemeyip,O Alemlerin efendisi Rahmet Peygamberi,Peygamberlerin sonuncusu adı güzel,kendi güzel,İsmi yerde ve gökte Muhammed olan,şanlı Efendimiz Hazreti Muhammed Aleyhisselama iman etmeyerek Ezeli gazaba müstehak oldular.O cehennemki varılaçak yerlerin en kötüsü.Orada şiddetli azablar hakikati inkar eden zalim,hain,alçak,nankör aşşağılık kafirlere hiç acınmadan sonsuz olarak yapılaçaktır.Bundan asla şühemiz yoktur.Biz sana ve getirdiklerine inandık,iman ettik.Şahid ol Ey Alemlerin tek sahibi olan Allah'ımız.Bizi yevmi kıyamette bu İmanımızla O şerfli Peygamber efendimiz Muhammed,Mustafa,Ahmedi,Mahmud'un (Sallallahüaleyhivessellem)Şanlı sancağının altında topla Amin.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
galiba bizim arkadaşlar mesihciye islamı anlatmaya çalışıyorlar ne kadar yanlıştalar fakında bile değiller mesihci takip etim yazılarını islamı sizden daha iyi biliyor kuranıda sizden daha iyi biliyor onun davası sizden birşey almak değil burada birşeyler satmak oda biliyorki kimse bu sitede dininden dönüp hırıstiyan olmayacak fakat sizin bilmeden incilden bir şey okunduğunda veya yazıldığında ona cevap dahi vermeniz sizin şimdiki incili kendinize muatap aldığınızı gösterir o da ona yeter sizinse suyunuzu bulandırır buradaki gaye zaten su bulandırmaktır
üzüm yemek değil bağcıyı dövmek diye buna denir onun la sizin kartlarınız eşit değil neden siz incili yalanlıyamazsınız isa as ret edemezsiniz yalanlıyamazsınız oysaki o hem kuranı azimüşanı ret eder yalanlar hem hz peygamber efendimiz muhammet mustafa sav yalanlar vede ret eder işte sizin bu konuda yazdığınızda
kazanacak hiç bir şeyiniz yok hükmen yenik durumda olursunuz onun için lütven müslüman kardeşlerim bu insana cevap yazmayın kendi yazsın kendi okusun sizin ona ihtiyacınız yok onun size var akılı olun lütven
ha kalbi birlikteliği veya onun diğnini merak eden seven varsa veya yandaşları varsa onlar yazsın okusun siz bırakın müslüman enerjisini böyle kof boş luzumsuz acizliklerle geçirmez selamlar
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
veri !
Bu hristiyan üyeye lojistik destek veri'yorsun gibime geliyor !

İnsanı başına ne gelirse meraktan gelir zaten.

'Bid'at ehline saygı göstermek, İslam'ın yıkılmasına yardım etmektir. Bu ise, amelin boşa gitmesine sebep olur.' (İmam-ı Rabbani ks)

Sanki senin ondan (veriden) aşağı kalır yanın mı var ?

:confused1:

ilginiz için teşekkür edip geçeyim bari.

mesihçi nin naklettiği incil alıntılarının benzerlerinin kitabımızda da olduğunu
kitabımızı okumakla bir eksiklik yaşamayacağını anlatmaya çalıştım
mealler kitabımızın aslındaki belagatı yansıtamıyor sanırım
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Bana yazarken saldırgan olmayan kişilere sürekli psikolojik baskı uygulayarak bana karşı saldırgan olmaya zorlamanın amacını anlamıyorum.Pek çok olumlu kişi bana karşı saldırgan olmazsa bir çeşit "müşrik dostu","münafık" olmak endişesiyle tavrını değiştirdi.Bunlara gerek yok.Forumun tamamı sizlere ait.Eğer bu mesajları sevmiyorsanız forumun bu kısmına girmeyin.Burası gayrimüslimlere ayrılmış bir alan.Ben İslami kısma girip yorum yapmıyorum daha önce söz verdiğim gibi.Siz de aynısını kendi durumunuza uygulayabilirsiniz.
 
Üst