Hz. Adem ve havvanın cennetten çıkarılması

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
O, sana ne bildirirse sen onu bilebilirsin yani senin O 'nu idrak edebilme gibi bir gücün ve kuvvettin yok çünkü denk değilsin.
Ellerin ile yaptığın şeylere bir bak bakalım seni bilebiliyorlar mı? Kendini bildirebiliyormusun? denk değilsin çünkü sen onlara ne görev yüklemişsen onu biliyorlar ve o görevleri yerine getiriyorlar.
Kendine bak O, seni sana anlatıyor idrak edip cennete ulaşasın diye O 'nu idrak edip bilebilecek bir algı yok dengi yok doğurmadı doğrulmadı. O 'nun hiç bir şeye ihtiyacı yok bilinmeye yada başka bir şeye oyuncak değil kainat düşünsene bilinmek ve yüceltilmek için varlık yaratmak olacak iş mi?

Yanlış kelime yanlış manalandırıldığın aman ayaklara dikkat
Peki sen Allah cc ilgili ne biliyon minik marslı
 

Yüzde bir

Doçent
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
711
Tepkime puanı
356
Puanları
63
Ey dost, âşıkların hayatı ölmektedir. Gönül vermeyince, sen gönül bulamazsın.

Adem; bilen, rabbi tarafından talim gören, kamil insandır.

Cennetten çıkarılan Adem aleyhisselamın senelerce işlediği zenbden ötürü tövbe ettiği mervidir. Aceb diyorum bu pişmanlık ve tövbe cennetten çıkarıldığı için midir? Tövbe, dönmek demektir. Allah’a tövbe etmek, Allah’a dönmek demektir.

Evet doğrudur, melaikenin; O nun bildirdiğinden başka ilmi yoktur, bilmeleri muhaldir. Ancak Adem’e rabbi, tüm esmayı talim eylemedi mi ? Hususen bu esmalar; rabbimin, esmalarından başka ne olabilir ki? Murad, Adem ayinesinden talim olunan esmalar çerçevesinde bilinmeklik değil midir ki? Doğrudur, eyvallah; O nun künhüne vakıf olabilmek muhaldir. Ancak bize verilen bu istidadın, böyle bahaneler ile zayi edilmesi de bilmem ne kadar doğru olabilir ki?

Hem amaç cennete ulaşmak mıdır yoksa rabbine kavuşmak mıdır? Adem zaten cennetteydi, peki tövbesi neye idi? Cennet nefsin istediği bir yer. Rabbimin razı olduğu yerin cennet olması temennilerim ile ...
 

Yüzde bir

Doçent
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
711
Tepkime puanı
356
Puanları
63
İstiğfar bir kulun en iyi halidir. Tevbe de diğer hallerde böyledir. Tevbe ve istiğfarın kulun en iyi hali olmasının sebebi; kulun, kusur ve günahlarını itirafından oluşmalarındandır. Tevbe ve istiğfar; kulun, diğer hallerinde de en belirgin sıfatlarındandır. Ve insanların babası, Adem aleyhisselamdan Hz Mustafa aleyhisselatu vesselama mirastır.

Elest bezminde ne söz verildi? Hatırlayan var mı?


Adem aleyhisselam Allahu Teala’ya olan ahid ve sözünü unutup, halinin saflığına halel geldiğinde; cennette ebediyeti, Rahman ve Mennan olan Allah’ın yakınlığını, meleklerin onu saygı ve sevgiyle ziyaretlerini istediğini gördü. Nefsinin Hak Teala’nın iradesinin yanında irade ettiğini fark etti. İşte bu sebeple Allah’ın iradesi kaybolup, o halde kendisinden gidiverdi. Kendisine verilen velayet ondan alındı. Önce ki mertebesi gitti ve nurlar karardı. O saflık ve berraklık bozuldu.

Sonra gafletten kurtulup Rahman olan Allah’ı zikretti, günahındaki ve ahdi unutmasındaki hatasını itiraf etti. “Ey Rabbim, nefislerimize zulmettik. Bizlere merhamet edip günahlarımıza mağfiret eylemezsen, hüsrana uğrayanlardan oluruz.” Bundan sonra o güne dek gizli olan ve ancak o gün ortaya çıkarılan hidayet nurları, tevbe yolları ve bilgisi ona verildi. O irade bir diğeri ile değiştirildi. O hal bir diğerine dönüştürüldü. Ve ona en büyük velayet ile önce dünyada sonra ahirette oturma nimeti verildi. Dünya, o ve nesli için bir konak yeri, ahiret de karar ve ebediyet yurdu kılındı.
 
Üst