Kainat, Yokluğun Neresindedir?

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Allah cc kainatı 6 günde yarattığını ve hala genişlettiğini bize haber vermektedir.
Bunları anlamakta ve kabul etmekte bir sorunumuz yoktur.

Fakat çözülmesi gereken sorular vardır.
1. yokluğun içindeki varlığın mekansal koordinatları nedir
zira eğer mekan var ise onun bir yeri olmalıdır.

2 oluşan bu maddenin kaynağı nedir. onu oluşturan, sadece komut ve temassız kudret midir?
yoksa bir kaynaktan gelen bir enerji ile mi kaimdir?

3 birinci şıktaki sorunsalda; eğer yokluğun içinde madde/mekanı kabul ederseniz; başka yaratıcıların aynı bilgi ve kudret ile başka yoklukta kendi evrenlerini inşa edebileceklerini kabul edilebilir bir hale sokarsınız.
zira yokluğu mutlak hale sokup çoğul hale getirmiş oluruz.
zaten temas ve enerji vermeden sadece ol emri ile oluşan bir evren
bu bilgiyi çalan başkalarına ilahlık kapısı açacaktır.(Haşa)

4. Allah cc 6 gün yaratma sonunda arşa istiva etmesi ve Allah cc yerlerin ve göklerin nurudur izahını nasıl anlamalıyız?
eğer bu kainata bir mekan tayin ederseniz ve bu mekana istiva etmiş bir ilahada mekan tayin etmiş olmaz mısınız?
ya evrenin yokluk içinde bir mekana sahip olmasını red etmelisiniz
ya da Allah cc arşa istiva etmesini yorum kalıplarında eritmelisiniz.

şimdilik sorunsallarımız bu kadar olsun
evet bunlara adım adım cevap arayışında olmak isteyen
cevaplar vererek ya da soru sorarak yardım edebilir

not: maddeyi elbette inkar etmiyorum
amacım onu yaratan Yüce Güç ile ilişkisi nedir
ve mekana tabi midir sorusuna cevap aramaktır.
 

Kaçak

Yeni
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
8,416
Tepkime puanı
896
Puanları
0
Hocam olaya fiziktenmi gireceğiz , felsefeden mi ?
Maddeyi inkar etmeyi neden olumsuzladık ?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Hocam olaya fiziktenmi gireceğiz , felsefeden mi ?
Maddeyi inkar etmeyi neden olumsuzladık ?

maddeyi red edersek
o zaman kainat nedir sorusu ortaya çıkar
ki bu vahdeti vucud anlayışından görmemizi gerektirir

yok eğer maddeyi müstakil hale (mekansal, kendi başına gerçekliği olan) getirirsek
Haşa bizi başka evrenlere ya da başka ilahların olabilme olasılığına götürür

Allah cc Samed olması
ve Doğumaması ilkelerinden ayrı düşmemek gerekir

Müslümanların büyük çoğunluğu evreni müstakil olduğunu sanarken
bazı tasavvufçular da Allah cc ve evren ayrılığını tekliğe sokmaktadırlar

amaç, Allah cc inancının
ve yaratılmışlığın yani bizim sınırlarımız nereden başlara güçlü cevap bulmaktır
 

Kaçak

Yeni
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
8,416
Tepkime puanı
896
Puanları
0
Ama patron "madde " varmı yokmu diyoruz ..
Misal " enerji" var desek , madde yok lakin bir "şey" var demiş olmazmıyız ?
Madde yoksa başka bir "şey" in varlığından söz edemezmiyiz ?

Evrenin müstakil olmasndan kastın nedir ?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Ama patron "madde " varmı yokmu diyoruz ..
Misal " enerji" var desek , madde yok lakin bir "şey" var demiş olmazmıyız ?
Madde yoksa başka bir "şey" in varlığından söz edemezmiyiz ?

Evrenin müstakil olmasndan kastın nedir ?

maddenin var olması başka
hangi formda olduğu başkadır

mesela imam rabbaniye göre
havaya hızla bir daire çizmeye benzer
daire oluşur ancak bu sadece görüntüdedir

eğer kainatın Allah cc Nuruyla
bunu Nurun bir kısmına şekil verilip (toprak,kil)
Allah cc Ruhundan üflemiş olduğunu kabul edersek

Kainatı Allah katından gelen Nurun
yine onun katından gelen Ruh la işlenmesidir
sonucuna gideriz

Yani maddenin bir kaynağı var demek durumunda kalırız
ki aksi muhaldir
kendi kendine hiç bir şey olmaz yani
 

Kaçak

Yeni
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
8,416
Tepkime puanı
896
Puanları
0
Ama bir dakika ...
Savruk gidiyoruz ..
Madde ve enerji aynı şeyler değildir ...
Madde var yada yok demek arasında hanyayla konya kadar fark vardır ...
Enerji vardır demek "bir şey" in varlıgından söz etmektir ...
Ve o "bir şey" in tezahürleri şeyleri meydana getiriyor demektir ...
Olayın neresindesin onu anlamaya çalışıyorum ...
Yaratılan var ve yaratılanın varlıgınımı tartışıyoruz ?
Yoksa yaratılanın mahiyetinimi ?

Yoksa hiç birinimi ? :)
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Ama bir dakika ...
Savruk gidiyoruz ..
Madde ve enerji aynı şeyler değildir ...
Madde var yada yok demek arasında hanyayla konya kadar fark vardır ...
Enerji vardır demek "bir şey" in varlıgından söz etmektir ...
Ve o "bir şey" in tezahürleri şeyleri meydana getiriyor demektir ...
Olayın neresindesin onu anlamaya çalışıyorum ...
Yaratılan var ve yaratılanın varlıgınımı tartışıyoruz ?
Yoksa yaratılanın mahiyetinimi ?

Yoksa hiç birinimi ? :)

hepsi girift bunların
kader irade mekan zaman madde enerji vs
hepsini kapsıyor
hepsi girift bunların
bu yüzden bunları konuşan kişiler
anlaşılma sorunu yaşaması doğaldır
ben yatıyorum hocam
başka zaman devam ederiz
tabi siz yazmaya devam edebilirsiniz :gl
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com

1. yokluğun içindeki varlığın mekansal koordinatları nedir
zira eğer mekan var ise onun bir yeri olmalıdır.
Demek istediğim şu

Bir yerde okumuştum, tam aklımda değil

"Kainat nerde yaratıldı" (sizin deyiminizle koordinatı nedir, mekan varsa yeri olmalıdır) sözü HAŞA Alah CC ya mekan isnat etmeye kadar gider

İşte bunun için sorunun sonu sakata gider dedim

Anlatabildim mi?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Konuşulacaksa konuşulur

Neden korkayım?

Siz ne demek istediğimi anladınız mı?

şimdilik zaten kesin savlarda bulunmuyoruz
sorular soruyoruz
hata yapılan yerde
itiraz edip kendi bakışınızı yazın

burada cevaplara ihtiyacım var
her şeye cevap vermem mümkün değil

madem tasavvuf ehlisiniz
siz de imam rabbani vs den
bilgiler taşıyarak açıklık getirin

yok bunlar bizi aşar da demeyin
zira kendiniz ile çelişirsiniz
en büyük veli saydığınız zatlar
boşuna mı eser yazdı

biliyorsanız buyrun sizi de yardım edin
yok bilgim ve işim olmaz derseniz de
biraz daha az müdahil olursunuz
karar sizin
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Bu yazdığınız zatların konu hakkında ne dediklerini de biliyorsunuz sanırım

Özetle (Eğer demek istediğiniz buysa)

Allah CC kainetı yaratmak istediğinde bir cevher yarattı. Bu cevhere heybet nazarı ile baktı. Cevher eridi ve su oldu. SOnra bir daha heybet nazarı ile baktı. Bu suyun üst kısmı buharlaştı. Bu buhardan yedi kat gök ve arşı ala yaradıldı

Sonrasında günümüzde anlatılan gibi

Su ile buhar(bulut) bitişik halde iken Allah CC ın emri ile bu ikisi arasında toplu iğne başından küçük bir alanda patlama oldu. Bu patlamanın etkisi ile buhar (bulut) yukarıya doğru çok büyük hızda yükselmeye başladı. Hala da yükseliyor

İşte bu su tabakası ile buhar bulutu (arşı ala) arasında kainat yaradıldı

Ne varsa bu ikisi arasında

Yok eğer demek istediğiniz kainatın içerisi ne ile yaradıldı ise

Onun da adına HİGGS BOZONU (Tanrı parçacığı) diyorlar

Onu CERN de araştırıyorlar hala bulamadılar.


Stephen Hawkings'e göre de bulamayacaklar
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Demek istediğim şu

Bir yerde okumuştum, tam aklımda değil

"Kainat nerde yaratıldı" (sizin deyiminizle koordinatı nedir, mekan varsa yeri olmalıdır) sözü HAŞA Alah CC ya mekan isnat etmeye kadar gider

İşte bunun için sorunun sonu sakata gider dedim

Anlatabildim mi?


senin şeyhi ekber dediğin zat
Zat tan varoluşa kadar tüm evreleri yazıyor da
bu soru neden sakat olsun
Zatın mahiyetini düşünmekten berisi
düşünülmesi gereken şeylerdir

öyle düşümceme ket vurmam da
evrenin koordinatlarını bilmek benim hakkım
zira onda bir imtihana tabiyiz

sorular cevaplara götürür
sorulardan korkmayınız
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Motorları yaktırıp, balataları sıyırtabilecek konular... :)

Akl-ı Cüz ile idrak edilmez efendi. Konuşmakla, anlatmakla netice alınabileceğini sanmıyorum. Belki bir miktar zevk ile marifet elde edilebilir ki o da geçicidir. Açtığın bahsi ancak gönül idrak eder, bunları gönül sahipleri bilebilirler. Onlar bildiklerini söyleseler de perde arkasına gizleyerek söylerler, remz ederler, akıl ve ihtiyarı zedelemeyen, halkı şaşkınlığa sevk etmeyecek bir kelam ile söylerler. Esrara vakıf olmayana masal hikaye gelir.

Salih Baba Hz.leri var. Erzincanlı çilingir ustası. Gönül ehlinin pekçok divanı vardır ama Salih baba'nın divanı müstesna divanlardan biridir. Ordan bir şiir, o şiirden de bazı dörtlükler:

Rabıtamda Hazret-i Pîre dedim "ey Sâmîyâ
Geldiğim bilmem ne içindir bu dünyâdan garaz"
Hep zuhurat pîrimindir yazdığım aklâmiyâ
Dedi "ikmâl-i merâtibdir bu süfladan garaz"

Başını top eyleyip gir vahdetin meydânına
Kıl gazâ-yı Kerbelâ gir kendi nefsin kanına
Seyr kıl uşşak-ı Mevlâ nice kıyar canına
Terk-i cân etmektir ancak aşk u sevdadan garaz

Hubb-ı dünya şugl-ı süflâ ile varılmaz yola
Andelîbi gör nice feryâd eder gonca güle
Pîre hizmet eyleyüben nefsini bilmek dile
Mevlâ'yı fehm eylemektir bil ki nefsinden garaz

Çık aradan sen seni terk eyle gör var olanı
Benliğin imiş göresin hep sana nâr olanı
Kim-durur gör ol zaman da yâr ü ağyar olanı
Hem budur maksûdun ancak Hakkı danadan garaz

"Utlubul-ilme mine'l-mehdi ile'l-lahd" durma sen
Bir kaç esma bilmek ile Hakk'ı bildim sanma sen
Sohbet-i Pîre devam et rûz u şeb usanma sen
Zât-ı Hakk'ı anlamaktır bin bir esmadan garaz

Künh-i Zât'ı kimse bilmez bu yola etme heves
Lâl olur dil bu arada bil ki kati olur nefes
Sen mukayyed Zât-ı Mutlaktan sakın eyleme bahs
Fark'ı Cem'i anlamaktır bu muammadan garaz

Derdine derman ara gezme cihanda serseri
Sıdk ile sâlik olup bul Pîr-i Sâmî serveri
Salihem babında Anın kemterinin kemteri
Şeyhimin dergâhıdır bizlere mevâdan garaz

...
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Onu da Sen bul

Düşünmek başka olmayacak sorular sormak başka şey

Her neyse

Söylenen budur

Canın istedi uyarsın, canın istedi uymazsın

konunun ilk mesajını baştan okuyun
siz hala hiçlik, yokluk içinde varlıktan bahsediyorsunuz
bu muhaldir
mekana ve dolayısıyla bir başlangıca ve bir sona tekabül eder
zira çoğalan azalır da (haşa)

ayrıca
yeni cevher oluşuyorsa yeni ilahlar da imkan dahiline gelir

bu evren Allah cc mülküdür onun Nurudur
ve yeni cevher ile değil
onun kudret ve sıfatlarının tecellisidir

ondan geldik
dönüş onadır

Biz onun yeryüzünde ki halifeleriyiz
onun Nurundan ve Onun Ruhundanız

Ancak bilinmesi gereken nüans
ondanız ama o değiliz
O var edendir
biz ise yaratılan

işte bu noktayı açıklığa kavuştumak basit değildir
bu da başka güne inşaallah
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55


hepsi girift bunların
kader irade mekan zaman madde enerji vs
hepsini kapsıyor
hepsi girift bunların
bu yüzden bunları konuşan kişiler
anlaşılma sorunu yaşaması doğaldır
ben yatıyorum hocam
başka zaman devam ederiz
tabi siz yazmaya devam edebilirsiniz :gl

Hocam, kalktığınızda Mektubat-ı Rabbani'ye, bir de açtığınız konu muvacehesinde bakınız. Çok faydalı olacak inşallah. Hatta nakledersiniz, biz de öğreniriz.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com

konunun ilk mesajını baştan okuyun
siz hala hiçlik, yokluk içinde varlıktan bahsediyorsunuz
bu muhaldir
Ben bahsetmiyorum siz bahsediyorsunuz?

Ayrıca Kime göre muhaldir?
mekana ve dolayısıyla bir başlangıca ve bir sona tekabül eder
zira çoğalan azalır da (haşa)
Zaten kainatın da bir başlangıcı ve sonu yok mu (Bize göre)

yeni cevher oluşuyorsa yeni ilahlar da imkan dahiline gelir
Neden?

bu evren Allah cc mülküdür onun Nurudur
ve yeni cevher ile değil
onun kudret ve sıfatlarının tecellisidir
Görünen Cevher, görünmeyen kısım tecelli

Ne cevheri reddedebilirsin ne tecelliyi


ondanız ama o değiliz
Amenna

Zaten biliyoruz
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Motorları yaktırıp, balataları sıyırtabilecek konular... :)

Akl-ı Cüz ile idrak edilmez efendi. Konuşmakla, anlatmakla netice alınabileceğini sanmıyorum. Belki bir miktar zevk ile marifet elde edilebilir ki o da geçicidir. Açtığın bahsi ancak gönül idrak eder, bunları gönül sahipleri bilebilirler. Onlar bildiklerini söyleseler de perde arkasına gizleyerek söylerler, remz ederler, akıl ve ihtiyarı zedelemeyen, halkı şaşkınlığa sevk etmeyecek bir kelam ile söylerler. Esrara vakıf olmayana masal hikaye gelir.

Salih Baba Hz.leri var. Erzincanlı çilingir ustası. Gönül ehlinin pekçok divanı vardır ama Salih baba'nın divanı müstesna divanlardan biridir. Ordan bir şiir, o şiirden de bazı dörtlükler:

Rabıtamda Hazret-i Pîre dedim "ey Sâmîyâ
Geldiğim bilmem ne içindir bu dünyâdan garaz"
Hep zuhurat pîrimindir yazdığım aklâmiyâ
Dedi "ikmâl-i merâtibdir bu süf ladan garaz"

Başını top eyleyip gir vahdetin meydânına
Kıl gazâ-yı Kerbelâ gir kendi nefsin kanına
Seyr kıl uşşak-ı Mevlâ nice kıyar canına
Terk-i cân etmektir ancak aşk u sevdadan garaz

Hubb-ı dünya şugl-ı süflâ ile varılmaz yola
Andelîbi gör nice feryâd eder gonca güle
Pîre hizmet eyleyüben nefsini bilmek dile
Mevlâ'yı fehm eylemektir bil ki nefsinden garaz

Çık aradan sen seni terk eyle gör var olanı
Benliğin imiş göresin hep sana nâr olanı
Kim-durur gör ol zaman da yâr ü ağyar olanı
Hem budur maksûdun ancak Hakkı danadan garaz

"Utlubul-ilme mine'l-mehdi ile'l-lahd" durma sen
Bir kaç esma bilmek ile Hakk'ı bildim sanma sen
Sohbet-i Pîre devam et rûz u şeb usanma sen
Zât-ı Hakk'ı anlamaktır binbir esmadan garaz

Künh-i Zât'ı kimse bilmez bu yola etme heves
Lâl olur dil bu arada bil ki kati olur nefes
Sen mukayyed Zât-ı Mutlaktan sakın eyleme bahs
Fark'ı Cem'i anlamaktır bu muammadan garaz

Derdine derman ara gezme cihanda serseri
Sıdk ile sâlik olup bul Pîr-i Sâmî serveri
Salihem babında Anın kemterinin kemteri
Şeyhimin dergâhıdır bizlere mevâdan garaz

...

tevhid anlaşıldıkça vahdet(ümmetin birliği)
vahdet oluştukça tevhid anlam kazanacaktır

yoksa müstakil maddeci islamoğlu ve vahdeti vucudçu muhyedini arabi çarpıştılmaya devam edilecektir
gerçek neyse bilelim bilsinler
ha bilinemiyorsa da
o zaman tekfiri bırakalım, bırakmalıyız
 
Üst