Kuran'a bakınca nelere iman edeceğiz?

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Buyur kardeşim, nisa kelimesinin geçtiği bir ayet burada nisa kelimesini müteşabih olarak, ya da bu kelime üzerinden sınanacak ne görüyorsun, muhkem bir ayet değil mi?

kardeş bir şeyin sana muhkem olabilmesi için önce bilgi sahibi olman gerek yani kitap hakkında bilgin olursa nisa kelimesi sana muhkem olur.

günlük hayatta kullandığın kelimeleri çeşitli ilim dallarında kullanıldığını görüyorsundur ama her ilim dalı kullandığı kelimeye farklı manalar yükler.

Bir kasap ile bir doktor aynı kelimeleri kullanır ama farklı anlatım sunabilir şimdi sana muhkem olan bir kelime bu kişilerin cümlelerinde çok farklı anlatımlar sunar?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
kardeş recm nedir bilmezsen yada onu yanlış bilirsen red etmek tabi normal karşılanır ama dikkat et derilenmesine öğren birilerinin hataları üzerinden gidersen sende hata edersin recm var ama şuan senin bildiğin gibi değil tabi? işte kelimelerin manaları kayınca ortaya böyle anlamsız işler çıkıyor sonra olması gereken ana hat bile unutuluyor normalleşiyor.

recm taşlayarak öldürmek kimi zina edeni? peki zina nedir? işte tanımı doğru yapmaz isen sonuç hüsran

Tamam Recmi ayet ile bana ispatla halde buyur? Dinliyorum.

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Tamam Recmi ayet ile bana ispatla halde buyur? Dinliyorum.

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

işte müteşabih kavramı çözdüğünde bunu sende göreceksin
şeytanı taşla şeytanlaşmış olanı taşla batılı taşla nasıl yapacaksın işte müteşabihler ile parçaları birleştireceksin benzerlik ile sunulan ayetleri derin derin düşüntüğünde nasıl yapacağını anlayacaksın.

Sen hiç şeytana taş attın mı?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
işte müteşabih kavramı çözdüğünde bunu sende göreceksin
şeytanı taşla şeytanlaşmış olanı taşla batılı taşla nasıl yapacaksın işte müteşabihler ile parçaları birleştireceksin benzerlik ile sunulan ayetleri derin derin düşüntüğünde nasıl yapacağını anlayacaksın.

Sen hiç şeytana taş attın mı?

Arkadaşım güzel kardeşim recm taşlayarak birini öldürmek demek değil mi, hadi birini değil, şeytanı ua da nefsimizi olsun bu (uzaktan yakından öyle düşünmüyorum)

Yine bununda dayandırdığın ayetleri paylaş buyur?
Benim onu bunu yapıp yapmamam bir şeyi değiştirmez sen bir kavramı kendince açıklıyorsun, bunu dayandırdığın ayetleri ve uygulamayı bize Kuran ayetleri ile açıkla, kendine göre değil.


C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
@Yahayy

bilgisayar müteşabih bir kelimedir. Hakkında bilgin var ise muhkem olur ama dikkat et ne kadar bilgin var ise o kadar muhkem!!

çünkü bilgisayar belli parçalardan oluşuyor değil mi? tek bir parça değil

şirk müteşabihtir derinlemesine düşünürsen çözersin
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Arkadaşım güzel kardeşim recm taşlayarak birini öldürmek demek değil mi,

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

kendi bacağına sıkma lütfen

kuran ne diyorsa o sen birilerinin ne dediğine ne bakıyorsun?
kuran sana recm birini taşlayarak öldür mü diyor? aynı durum 100 sopa için geçerli aynı durum nisa dövmek içinde geçer li?

bir işe girişeceğin zaman kovulmuş taşlanmış şeytanda kime sığınıyorsun?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Buyur kardeşim, nisa kelimesinin geçtiği bir ayet burada nisa kelimesini müteşabih olarak, ya da bu kelime üzerinden sınanacak ne görüyorsun, muhkem bir ayet değil mi?


C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Nisa kelimesi tek başına müteşabih olur!! nasıl olur nisa kelimesine verilen manalar ile çünkü bu kelimeyi oluşturan parçalar var onların birleşmesi ile ortaya tek bir kelime çıkıyor. Nisa kelimesini oluşturan parçaları tek bir kelimede nisa 'da topluyorsun hakkında bilgi sahibi olman gerek yani muhkem olması için bilgi sahibi olacaksın
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
kendi bacağına sıkma lütfen

kuran ne diyorsa o sen birilerinin ne dediğine ne bakıyorsun?
kuran sana recm birini taşlayarak öldür mü diyor? aynı durum 100 sopa için geçerli aynı durum nisa dövmek içinde geçer li?

bir işe girişeceğin zaman kovulmuş taşlanmış şeytanda kime sığınıyorsun?

Tamam arkdaşların tanımlamalarını boş verelim.
Kur'an da Recm (ne manaya gelirse gelsin önemli değil) vardır diyen sensin o zaman bu lafzı ve uygulamalı tarifiyle birlikte göster, buyur.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Tamam arkdaşların tanımlamalarını boş verelim.
Kur'an da Recm (ne manaya gelirse gelsin önemli değil) vardır diyen sensin o zaman bu lafzı ve uygulamalı tarifiyle birlikte göster, buyur.

kardeş sen gerçekten samimisin? Şimdi benden senin şeyhin olmamı istiyorsun?

Racim:


“رجيم Racim” sözcüğünün mastarı “رجم recm” olup, bu sözcüğün ilk anlamı; “قتل öldürmek” demektir. Öldürmeye “recm” denmesinin sebebi, Arapların öldürecekleri kimseyi taşlamak suretiyle öldürmeleridir. Sonradan her öldürme işine “recm” denilir olmuştur. Kur’an’da yeri olmamasına rağmen zina suçlularına verilen cezanın adı da buradan gelir.


“Recm” ve türevleri Kur’an’da 14 kez yer almasına rağmen hiçbir yerde bu anlamda kullanılmamıştır.


“Öldürmek” anlamı dışında “recm” sözcüğü şu anlamlarda da kullanılır olmuştur: “taş atmak”, “lânet etmek”, “sövmek, yermek”, “hicran”, “tart etmek, kovmak”, “zann ve zanna dayalı söz söylemek” (Lisan ül Arab Cilt 4 S.90).


Şeytan için bu anlamların hepsi uygun görülerek ism-i mef’ul anlamıyla “taşlanmış şeytan”, “lânetlenmiş şeytan”, “kovulmuş şeytan”, “sövülmüş şeytan” …” denilmiştir.


Konumuz itibariyle şeytanı tanımlayan en uygun ifade; “zan ve zanna dayalı söz” anlamından hareketle, sözcüğün ism-i fail anlamıyla kullanılması sonucu ortaya çıkan; “ aslı astarı olmayan söz söyleyen şeytan, karanlığa taş atan şeytan, kafadan atan şeytan, palavracı şeytan” ifadeleridir. Kuran ayrıca ZAndan kaçınılmasını öğütlemektedir.



فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ
Fe-iżâ kara/te-lkur-âne feste’iż bi(A)llâhi mine-şşeytâni-rracîm(i)
Öyleyse Kur'an okuduğun zaman, kovulmuş şeytandan Allah'a sığın.

Kardeş sen anlamak istersen zaten kendin göreceksin Allah herkese gösterir öğretir ben değil ok. Artık bu senin samimiyetine kalmış bir şey
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
kardeş sen gerçekten samimisin? Şimdi benden senin şeyhin olmamı istiyorsun?

Racim:


“رجيم Racim” sözcüğünün mastarı “رجم recm” olup, bu sözcüğün ilk anlamı; “قتل öldürmek” demektir. Öldürmeye “recm” denmesinin sebebi, Arapların öldürecekleri kimseyi taşlamak suretiyle öldürmeleridir. Sonradan her öldürme işine “recm” denilir olmuştur. Kur’an’da yeri olmamasına rağmen zina suçlularına verilen cezanın adı da buradan gelir.


“Recm” ve türevleri Kur’an’da 14 kez yer almasına rağmen hiçbir yerde bu anlamda kullanılmamıştır.


“Öldürmek” anlamı dışında “recm” sözcüğü şu anlamlarda da kullanılır olmuştur: “taş atmak”, “lânet etmek”, “sövmek, yermek”, “hicran”, “tart etmek, kovmak”, “zann ve zanna dayalı söz söylemek” (Lisan ül Arab Cilt 4 S.90).


Şeytan için bu anlamların hepsi uygun görülerek ism-i mef’ul anlamıyla “taşlanmış şeytan”, “lânetlenmiş şeytan”, “kovulmuş şeytan”, “sövülmüş şeytan” …” denilmiştir.


Konumuz itibariyle şeytanı tanımlayan en uygun ifade; “zan ve zanna dayalı söz” anlamından hareketle, sözcüğün ism-i fail anlamıyla kullanılması sonucu ortaya çıkan; “ aslı astarı olmayan söz söyleyen şeytan, karanlığa taş atan şeytan, kafadan atan şeytan, palavracı şeytan” ifadeleridir. Kuran ayrıca ZAndan kaçınılmasını öğütlemektedir.



فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ
Fe-iżâ kara/te-lkur-âne feste’iż bi(A)llâhi mine-şşeytâni-rracîm(i)
Öyleyse Kur'an okuduğun zaman, kovulmuş şeytandan Allah'a sığın.

Kardeş sen anlamak istersen zaten kendin göreceksin Allah herkese gösterir öğretir ben değil ok. Artık bu senin samimiyetine kalmış bir şey

Tamam kovulmuş, dışlanmış şeytandan, zina edenlere verilecek ceza ilgili hükme nasıl varıyoruz onu da bir açıkla bunu nereyle benzeştirdin?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Tamam kovulmuş, dışlanmış şeytandan, zina edenlere verilecek ceza ilgili hükme nasıl varıyoruz onu da bir açıkla bunu nereyle benzeştirdin?


Hani Rabbin, Adem oğullarının sırtlarından zürriyetlerini almış ve onları kendi nefislerine karşı şahidler kılmıştı: 'Ben sizin Rabbiniz değil miyim?' (demişti de) onlar: 'Evet (Rabbimizsin), şahid olduk' demişlerdi. (Bu,) Kıyamet günü: 'Biz bundan habersizdik' dememeniz içindir. A'raf 172

Güzel kardeşim şimdi sen Rabbine kulluk için söz verdin mi? akit yaptın mı? O ' nu Rab olarak kabul ettin mi?

Peki şimdi sen bu ayet gereği Rabbinin hükümlerinin dışına çıktığında sözleşmeye aykırı hareket etmiş olmuyormusun!! Verdiğin sözü unuttun sözleşmeye aykırı hareket etmek zina kavramı kapsamına girerek ciltlenmiş olursun günahkar olarak tövbe etmek yerine ısrarcı olursan Allah 'ın rahmet ve bereketinden kovulmuş ve taşlanmış olarak cehenneme gidersin.

Zina kavramını cinsellik ile sınırlar isen bu tür şeyleri görmen ve benzer durumları görmen zor olur.

Yapılan sözleşmeye uymadığında sözleşmenin gereği olarak bir yaptırım vardır ve bu yaptırımı kabul ederek imza atarsın işte Rabbin sözünden çıkarsan günah işleyeceğini kabul etmiş olursun bu şuna benzer iyilik yapman gereken yerden yapmaz ise sonuç kötülük olarak ortaya çıkar , kar yok ise zarar vardır.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Hani Rabbin, Adem oğullarının sırtlarından zürriyetlerini almış ve onları kendi nefislerine karşı şahidler kılmıştı: 'Ben sizin Rabbiniz değil miyim?' (demişti de) onlar: 'Evet (Rabbimizsin), şahid olduk' demişlerdi. (Bu,) Kıyamet günü: 'Biz bundan habersizdik' dememeniz içindir. A'raf 172

Güzel kardeşim şimdi sen Rabbine kulluk için söz verdin mi? akit yaptın mı? O ' nu Rab olarak kabul ettin mi?

Peki şimdi sen bu ayet gereği Rabbinin hükümlerinin dışına çıktığında sözleşmeye aykırı hareket etmiş olmuyormusun!! Verdiğin sözü unuttun sözleşmeye aykırı hareket etmek zina kavramı kapsamına girerek ciltlenmiş olursun günahkar olarak tövbe etmek yerine ısrarcı olursan Allah 'ın rahmet ve bereketinden kovulmuş ve taşlanmış olarak cehenneme gidersin.

Zina kavramını cinsellik ile sınırlar isen bu tür şeyleri görmen ve benzer durumları görmen zor olur.

Yapılan sözleşmeye uymadığında sözleşmenin gereği olarak bir yaptırım vardır ve bu yaptırımı kabul ederek imza atarsın işte Rabbin sözünden çıkarsan günah işleyeceğini kabul etmiş olursun bu şuna benzer iyilik yapman gereken yerden yapmaz ise sonuç kötülük olarak ortaya çıkar , kar yok ise zarar vardır.

Peki o zaman salt olarak cinsellikle ilgili işlenen cürmün adı nedir?
Salt olarak fiillere verilmiş bir ad yok mudur?
Bu mantığa göre tüm günahların adı zina demek olur, ki rabbimiz senin verdiğin tanıma uygun olarak "günah" kavramını bize açıklamış.

Mesela, iftira, dedikodu, gıybet, faiz yemek, yetim malı yemek, haksız yere cana kıymak, gasp bunlarmda zina mıdır sana göre?

Şunu sorayım her cürmün, günahın karşılığı cezası eşit midir senün mantığına göre o halde?

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Peki o zaman salt olarak cinsellikle ilgili işlenen cürmün adı nedir?
Salt olarak fiillere verilmiş bir ad yok mudur?
Bu mantığa göre tüm günahların adı zina demek olur, ki rabbimiz senin verdiğin tanıma uygun olarak "günah" kavramını bize açıklamış.

Mesela, iftira, dedikodu, gıybet, faiz yemek, yetim malı yemek, haksız yere cana kıymak, gasp bunlarmda zina mıdır sana göre?

Şunu sorayım her cürmün, günahın karşılığı cezası eşit midir senün mantığına göre o halde?

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Güzel kardeşim kitap sana hamuru verir örnek ve misali verir artık senin iraden kendi konumunu seçmeni belirler.

araba dersin ama çeşitler vardır. telefon dersin ama çeşitler vardır.

şimdi iftira atan , dedikodu yapan gibi vs vs konularda senin nasıl davranman gerek?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Peki o zaman salt olarak cinsellikle ilgili işlenen cürmün adı nedir?
Salt olarak fiillere verilmiş bir ad yok mudur?
Bu mantığa göre tüm günahların adı zina demek olur, ki rabbimiz senin verdiğin tanıma uygun olarak "günah" kavramını bize açıklamış.

Mesela, iftira, dedikodu, gıybet, faiz yemek, yetim malı yemek, haksız yere cana kıymak, gasp bunlarmda zina mıdır sana göre?

Şunu sorayım her cürmün, günahın karşılığı cezası eşit midir senün mantığına göre o halde?

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

güzel kardeşim zaten zina için ciltleme işi yapıyorsun ama fu-hu-ş için ev hapsi yapıyorsun.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Şunu sorayım her cürmün, günahın karşılığı cezası eşit midir senün mantığına göre o halde?

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

bu kişilere ve iradeye göre değişebilir. Biliyorsun kısasa kısasda hayır vardır af bile çıkabiliyor.

Bizim kendi adaletimiz ile Rabbin adaleti farklı işler

eylemlerimizden sorumluyuz ama ana hatları ihlal etmeden hareket etmeliyiz kararlarımız bizim kim olduğumuzu ortaya koyuyor.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Dediklerimiz arasında bir fark göremiyorum ben sadece terminoloji karışıklığı var, benim günah dediğime sen zina diyorsun, kitabın yapmayın dedikleri konusunda ihtilafımız yoksa uygulamada da ihtilaf yok demektir, günahlar konusunda.

Peki ibadet konusunda salatı yanlış yapıyorsun dedin, abdest, kıyam, rukü, secde, Kur'an okumak gibi fiilleri barındırması gereken salatı sen nasıl eda ediyorsun?

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Salt olarak fiillere verilmiş bir ad yok mudur?


C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

fakiri dedeye kızıyordun tuvalet gitmek için bile külliyata bakıyorsun diye!! İnsan olmak böyle bir şey aklını kullanıp düşünüp misaller ve örnekler üzerinden iraden ile hayatını ikame edersin. Allah sana öyle bir kitap sunmuş ki her şey misal ve örnek ile anlatmış ama sen halen incik cincik olarak dedikodunun bile cezasını ayrı bir isimde arıyorsan senin için böyle bir isimler uyduramam kardeş bu yüzden Allah sürekli ne kadar az düşünüyorsunuz neden akletmiyorsunuz yada aklını kullanmayanın üzerine pislik yağdırıyor.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Dediklerimiz arasında bir fark göremiyorum ben sadece terminoloji karışıklığı var, benim günah dediğime sen zina diyorsun, kitabın yapmayın dedikleri konusunda ihtilafımız yoksa uygulamada da ihtilaf yok demektir, günahlar konusunda.

Peki ibadet konusunda salatı yanlış yapıyorsun dedin, abdest, kıyam, rukü, secde, Kur'an okumak gibi fiilleri barındırması gereken salatı sen nasıl eda ediyorsun?

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

salata ulaşmak ve anlamak basit bir olay değil çünkü henüz benim kelimelerimi anlamış ve benim gibi düşünmüyorsunuz bu iki farklı dili konuşan ve bir birlerinin dillerini bilmeyen iki yabancının anlaşmaya çalışması gibi bir şey olur.

Hiç şüphesiz, biz her şeyi bir kader ile yarattık. kamer 49

işte senin bu kader 'e yani ölçüye uymuyor olman senin hatalar zincirine bağlar ben aslında zina demiyorum zina kavramındaki benzerliği göstermeye çalışıyorum bir şeyi usulüne uygun olarak yada kullanma klavuzuna göre kullanmıyor olman o kullandığın şeyin hakkına karşı ne yapmış oluyorsun bir düşün. Zina kavramı günümüzde kullanımı ile senin kafanı kurcalıyor yada karıştırıyor üzerinde biraz daha düşünürsen ve çalışırsan görebilirsin
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
abdest, kıyam, rukü, secde,

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bu kavramları önce kuran 'dan öğrenmelisin çünkü toplumun sana öğrettikleri eksik ve bunları anlayabilmek için önce İnsan 'ın kendi ve Rabbini tanıması gerekli
 

Muhtazaf

Profesör
Katılım
22 Ocak 2014
Mesajlar
1,866
Tepkime puanı
87
Puanları
0
Konum
Almanya
Web sitesi
www.facebook.com
1- Allah’ın varlığı ve birliği
2- Allah’a eşler koşmadan iman etmek
3- Allah’ın merhameti, cömertliği ve affediciliği
4- Allah’ı hem sevmek, hem de Allah’tan korkmak
5- Allah’ın her şeyin yaratıcısı olduğu
6- Allah’ın yaratılışı devam ettirmesi ve kontrol etmesi
7- Allah’ın her şeyi görücü, bilici, işitici olduğu
8- Allah’ın tüm eksikliklerden arınmış olduğu
9- Allah’ın ezeli ve ebedi olduğu
10- Allah’ın doğmadığı ve doğurulmadığı
11- Allah’ın yüceliği ve ululuğu
12- Övgülerin Allah için olması
13- Allah’ın daima üstün ve galip olduğu
14- Allah’ın rızık, şifa vermesi
15- Allah’ın vaadinin doğruluğu
16- Allah’ın yaşatan, öldüren, dirilten olması
17- Allah’ın şaşırmadığı, unutmadığı
18- Allah’ın en güzel isimlerin, sıfatların sahibi olması
19- Allah’ın iman edenleri sevmesi
20- Allah’ın en güzel şekilde, tüm detayları anlattığı
21- Allah’ın dini oluşturan tek otorite olması
22- Allah’ın kitabı Kuran’da dinle ilgili her şeyin açıklandığı
23- Kuran’ın din adına rehberimiz ve gerekli hususların hatırlatıcısı olduğu
24- Kuran’ı Allah’ın koruduğu
25- Kuran’ın çelişkisiz bir kitap oluşu
26- Kuran’ın eksiksiz oluşu
27- Kuran’ın rahmet oluşu
28- Kuran’ın doğru yola iletmesi
29- Kuran’ın detaylı olduğu
30- Kuran’ı ince ince düşünmenin gerekliliği

31- Kuran okumak
32- Allah’ı çok anmak
33- Sırf Allah rızası için ibadet etmek
34- Gerçek dostun bir tek Allah olması
35- Allah’a sığınmak, Allah’a dua etmek
36- Peygamberler’in tümüne iman etmek
37- Peygamberimiz’i çok sevmek
38- Peygamberimiz’in Kuran ile hüküm verdiği
39- Peygamberimiz’in son Peygamber oluşu
40- Peygamberimiz’in, Allah’ın vahyetmediği bir şeyi Allah’a isnat etmeyeceği
41- Namaz kılmak ve namazda süreklilik
42- Kıyam, rüku, secde etmek
43- Kıbleye dönmek
44- Namaz kılmak için abdest almak
45- Cinsel ilişkiye girilmişse önce yıkanıp, sonra namaz kılmak
46- Su bulamayanın toprakla teyemmüm etmesi
47- Namazda huşunun önemi
48- Namazın kötülüklerden alıkoyduğu
49- Cuma (toplantı) namazı
50- Namazı gösteriş amacıyla kılmamak
51- Namazda Allah’ı anmak
52- Namazdan sonra Allah’ı anmak
53- Ramazan ayında oruç tutmak
54- Orucu yeme, içme ve cinsel ilişki yasağının oluşturması
55- Orucun başlangıç ve bitiş zamanları
56- Oruç tutmaya güç yetiremeyenin ne yapması gerektiği

57- Malları Allah rızası için sarf etmek
58- Bu sarfiyatta malları yetime, yolda kalmışa, fakire, yakınlara vermek
59- Verilenleri başa kakmamak
60- Gönülden severek vermek
61- Hacca gitmek
62- Hacda Allah’ı anmak
63- Hacda kirlerden arınmak, adakları yerine getirmek
64- Haccı ve umreyi Allah için tamamlamak
65- Hacda cinsel ilişki, kavga, sapkınlık yasağı
66- Hacda ihramlıyken avlanmamak
67- Hacda ihramlıyken avlanma yasağını çiğneyenin ne yapması gerektiği
68- Uygun olanı emretmek
69- Uygun olmayandan alıkoymak
70- Allah rızası için mücadele etmek
71- Gereğinde mücadeleyi hem malla, hem canla yapmak
72- Kuran’ın rehberliğinde mücadele etmek
73- Kınayanın kınamasından korkmamak
74- Riba yasağı
75- Tartıda, ölçüde hile yapmamak
76- Adaletsizlik yapmamak
77- İsraf etmemek
78- Cimri olmamak
79- Adam öldürmemek, adam öldürmenin cezası
80- Hırsızlık yapmamak, hırsızlık yapanın cezası
81- Fitne çıkarmamak, fitne çıkarmanın cezası

82- Zina etmemek, zina edenin cezası
83- Hanımlara zina iftirası etmemek, bunun cezası
84- Lezbiyenlik, homoseksüellik yasağı, bunların cezası
85- Büyünün kınanması
86- Şeytandan Allah’a sığınmak
87- Şeytanı dost edinmemek
88- Şeytanın düşmanımız olduğu
89- Şeytanın kuruntular, vesveseler vermesi
90- Şeytandan korkmaya gerek olmadığı
91- Yalnızca Allah’a yönelmek
92- Duayı için için yalvararak yapmak
93- Allah’tan bağışlanma dilemek
94- Allah’tan ümidi kesmemek
95- Günahlara hemen tövbe etmek
96- Sabırlı olmak
97- Sabırda yarışmak
98- Bilgimizin olmadığı dini bir konuda tartışmamak
99- Körü körüne, bilmediğimiz bir şeyin ardınca gitmemek
100- Anlaşmalara uymak
101- Yemini önemsemek
102- Yemini bozmanın kefareti
103- Yemini bozgunculuk unsuru olarak kullanmamak
104- Yakınların aleyhine bile olsa adaletten şaşmamak
105- Şahsi kin yüzünden adaletten sapmamak
106- Hoşgörülü ve bağışlayıcı olmak
107- Yetimlerin mallarını kendilerine vermek
108- Yetimlere güzellikle davranmak

109- Yetimleri itip kakmamak
110- Dünya hayatına aldanmamak
111- Mal, eşler, ticaret gibi helal unsurların da insanları dinin öngördüğü hayattan uzaklaştırmaması gerektiği
112- Hayatın Allah rızası için yaşanması
113- Allah’a karşı aczini bilmek
114- Güç ve imkana değil, sadece Allah’a güvenip dayanmak
115- Allah’ın ayetlerine gönülden boyun eğmek
116- Allah istemeden hiçbir şeyin olmayacağını bilmek
117- Münafıkların (ikiyüzlülerin) detaylı tarifi
118- İnananlarla edilen alayların anlatımı
119- İnananlara nefret duyanların anlatımı
120- Fitnenin kınanması
121- Kibrin kınanması
122- Nankörlüğün kınanması
123- Aklını çalıştırmayanın kınanması
124- Aklını çalıştırmayanın pisliğe batacağı
125- Doğruyu çoğunlukta aramanın hata olacağı
102- Atalarını üzerinde bulduğuna inanmanın, gerçeği bulmada bir metot olamayacağı
127- Aklı kullanmadan taklitçi olmanın hata olduğu
128- Hamrın (sarhoşluk verici madde veya şarap) şeytan işi bir pislik olması
129- Tapılmak için dikilen taşların şeytan işi bir pislik olması
130- Fal oklarının şeytan işi birer pislik olması
131- Kıyamete inanmak
132- Kıyametin dehşetli manzarasının anlatımı
133- Cennet’in varlığı

134- Cennet’teki güzel nimetlerin tarifi
135- Cehennem’in varlığı
136- Cehennem’deki azabın tarifi
137- Cennet ve Cehennem’in sonsuzluğu
138- Cennet ve Cehennem’i göz önünde bulundurarak yaşamak
139- Allah’ın rızasının Cennet’ten de önemli olması
140- Bizi ilk defa Yaratan’a, yeniden yaratmanın çok kolay olması
141- Allah’ın elçi göndermeden azap etmeyeceği
142- Allah’ın kendisine ortak koşulmasını bağışlamayacağı, bunun dışında dilediği günahı dilediğine bağışlayacağı
143- Cennetliklerin mutlu, Cehennemliklerin pişman olacağına dair anlatımlar
144- Cennet’te yorgunluk, bıkkınlık olmayacağı
145- Din adamı diye gözükenlerin bir kısmının insanların mallarını haksızlıkla yediğinin anlatımı
146- Din adamlarının ve Peygamberlerin rableştirilmesiyle ilgili olumsuzluğa dikkat çekilmesi
147- Hz. Musa’nın Peygamberliği ve ona Tevrat’ın verilmesi
148- Hz. İsa’nın Peygamberliği ve ona İncil’in verilmesi
149- Hz. Davud’un Peygamberliği ve ona Zebur’un verilmesi
150- Kuran’da kendisinden bahsedilmeyen daha birçok Peygamber’in olduğu
151- Hz. Adem ve onunla ilgili anlatımlar
152- Hz. Nuh ve onunla ilgili anlatımlar
153 – Hz. İbrahim ve onunla ilgili anlatımlar
154- Hz. Süleyman ve onunla ilgili anlatımlar
155- Hz. Musa’nın Firavun’la olan mücadelesi
156- Hz. İsa ve annesi Meryem’in kıssaları

157- Hz. Yusuf’un kıssası ve rüyaları yorumlaması
158- Hz. Yakup’tan bahsedilmesi
159- Hz. İsmail ve Hz. İshak’tan bahsedilmesi
160- Zülkarneyn’den, Lokman’dan anlatımlar
161- Peygamberler’in karşılaştığı sıkıntılar
162- Bu sıkıntılara rağmen Peygamberler’in mücadelesi
154- Peygamber’in babası veya oğlu olmanın bile kimseyi kurtarmayacağı
155- Peygamberler’i inkar eden kavimlerin dünyada da cezalandırılmaları
163- Anne ve babaya iyi davranmak
164- Allah’ın yarattıklarını incelemek, düşünmek
165- Allah’ın gökteki ve yerdeki sanatlarını araştırmak ve incelemek
156- Leş, kan, domuz eti ve Allah’tan başkası adına kesilenleri yememek
166- Allah’ın helal ettiği rızıkları haram etmemek
170- Günahın açığından da, gizlisinden de kaçınmak
171- Allah’a yönelenlerle beraber olmak
172- Parçalanıp ayrılmamak
173- Allah’ın yolunda kurşunla kaynatılmış binalar gibi kaynaşmış olmak
174- Saldırgan olmamak
175- Saldırganlarla Allah yolunda çarpışmak
176- Saldırana saldırdığı şekil ve ölçülerde saldırmak
177- Güzel düşünüp güzel işler yapmak
178- Emanetleri hak edene, becerikli kişilere vermek
179- Yönetimde danışmayı esas almak
180- Kendi kendini hesaba çekmek

181- Selama aynıyla ya da daha güzeliyle karşılık vermek
182- Sapkın kişilerden gelen haberi incelemeye tabi tutmak
183- İman edenlerin arasındaki çekişmeleri gidermek
184- İman edenlerin kardeşliği
185- Dinde fırkalara (mezheplere) bölünmemek
186- Dinde baskı, zorlama olmadığı
187- Tanıklığı gizlememek
188- Gevşememek, inananların üstün olduğunu bilmek
189- Mal ve çocukların Allah’ı anmada engel olmaması
190- Gerçek hayatın ahiret hayatı olması
191- Anne rahminde geçirilen evrelere dikkat çekilmesi
192- Matematiğe, her şeyde bir ölçü olduğuna dikkat çekilmesi
193- Zamanın izafiliğinin anlatımı
194- Uzayın genişlediğinin anlatımı
195- Güneşin, dünyanın, ayın hareket ettiği
196- İki ayrı suyun birleşmesine rağmen suların karışmaması
197- Rüzgarların aşılayıcı özelliğinin belirtilmesi
198- Yeryüzündeki çatlaklara (fay hatlarına) dikkat çekilmesi
199- Göğün korunmuş bir tavan gibi olması
200- Bu dünyanın sonunun geleceğinin ve o andaki bazı manzaraların anlatımı
 
Üst