ismail
Yeni
- Katılım
- 3 Mar 2007
- Mesajlar
- 20,475
- Tepkime puanı
- 2,063
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Mevlüt Uyanık
1962 Yılında Çorum-Sungurlu ilçesinde doğdu. İlk, orta ve lise tahsilini burada tamamladı. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden 1985 yılında mezun oldu. Bir yıl Vakıflar Genel Müdürlüğünde Arşiv uzmanı olarak görev yaptı. 1987 yılında A.Ü.Sosyal Bilimler Enstitüsünde araştırma görevliliğine başladı. Masterini "İslam Akaidinde Karşıt Fikir Kavramı - İbn Teymiye Örneği" teziyle tamamladı(1989). "Çağdaş İslam Düşüncesinde Bilginin İslamileştirilmesi Kavramı" isimli tez ile doktorasını tamamladı(1994) . 1995 yılından bu yana Çorum İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı başkanlığı görevini yürütmektedir.
1500 yıllık İslam geleneğini, sürekli oluşan bir fenomen olarak görmemiz, tarihsel sürecin her aşamasını değerli kılmaktadır. Sürekliliğimizi koruyabilmemiz ise bu aşamaların her birinin tetkiki sayesinde mümkün olacaktır. Tarihsel sürekliliği kırdığımız zaman "öteki" kavramların zihinlerimizi nasıl istila ettiğini ve görünüşler dünyasını nasıl gerçek"miş" gibi algılayıp, sözde sorunlarla uğraştığımızı görmekteyiz. Geleneğimizdeki siyasi ve itikadi bir tavrın içselleştirilmesine yönelik modern bir okuma olan bu eser, meşruiyyetini; "güneşin altında söylenmedik hiçbir şey kalmayacaktır" ve "her siyasi-dini sistem söylemini ve bunun sürekliliğini koruyacaktır" önermelerinden almaktadır. Bu kitap, yöneten ve yönetilen ilişkilerinde farklı (bir) İslami siyasal tavır geliştirmenin tarihsel köklerini Hasan el-Basri'de aramaktadır. Zira o, "tek başına bir ümmet" diye nitelendirilmektedir.
1962 Yılında Çorum-Sungurlu ilçesinde doğdu. İlk, orta ve lise tahsilini burada tamamladı. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden 1985 yılında mezun oldu. Bir yıl Vakıflar Genel Müdürlüğünde Arşiv uzmanı olarak görev yaptı. 1987 yılında A.Ü.Sosyal Bilimler Enstitüsünde araştırma görevliliğine başladı. Masterini "İslam Akaidinde Karşıt Fikir Kavramı - İbn Teymiye Örneği" teziyle tamamladı(1989). "Çağdaş İslam Düşüncesinde Bilginin İslamileştirilmesi Kavramı" isimli tez ile doktorasını tamamladı(1994) . 1995 yılından bu yana Çorum İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı başkanlığı görevini yürütmektedir.
1500 yıllık İslam geleneğini, sürekli oluşan bir fenomen olarak görmemiz, tarihsel sürecin her aşamasını değerli kılmaktadır. Sürekliliğimizi koruyabilmemiz ise bu aşamaların her birinin tetkiki sayesinde mümkün olacaktır. Tarihsel sürekliliği kırdığımız zaman "öteki" kavramların zihinlerimizi nasıl istila ettiğini ve görünüşler dünyasını nasıl gerçek"miş" gibi algılayıp, sözde sorunlarla uğraştığımızı görmekteyiz. Geleneğimizdeki siyasi ve itikadi bir tavrın içselleştirilmesine yönelik modern bir okuma olan bu eser, meşruiyyetini; "güneşin altında söylenmedik hiçbir şey kalmayacaktır" ve "her siyasi-dini sistem söylemini ve bunun sürekliliğini koruyacaktır" önermelerinden almaktadır. Bu kitap, yöneten ve yönetilen ilişkilerinde farklı (bir) İslami siyasal tavır geliştirmenin tarihsel köklerini Hasan el-Basri'de aramaktadır. Zira o, "tek başına bir ümmet" diye nitelendirilmektedir.