Mugalata ile Röportaj

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
che'yi terörist olarak nitelemek doğru olmaz. kavramın tanımı açısından bu hatalı olur.

che'yi abartılı bir romantizmle algılamak da doğru değildir. che o dönemin dünyasının belli bir coğrafyasında yükselen insan tipinin en belirgin figürüdür. küba devriminin castro'dan sonra gelen önemli kişilerindendir. sonrasında afrika'da ve bolivya'da devrim faaliyetlerine katılmış ve hayatını bu uğurda vermiştir.

che'nin abartılı romantizm imgesi altında saklı kalan hataları da olmuştur. bu hatalarıyla ve sevaplarıyla tarihe mal olmuştur.

tarihe mal olmuş kişileri hataları ve doğrularıyla eel almak ve bu şekilde değerlendirmek gerekir. ideolojik bir katılıkla ak-kara diye yaklaşmak hatalı ve ilkel bir tarzdır.


Başka ülkelerin topraklarına gidip silahlı faaliyet göstermek san göre devrimcilikmiş
başkası yaptımı mesele suriyede işid yaptımı terörist olmuş oluyor

yani senin derdine gelecek olursak che senin görüşlerini yansıttığı için devrimci
işid veya başka islami grup yaptımı terorist olmuş oluyor

bu sence senin açından ikiyüzlülük değil mi?

bence che katil ve terorsittir
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
che'yi terörist olarak nitelemek doğru olmaz. kavramın tanımı açısından bu hatalı olur.

che'yi abartılı bir romantizmle algılamak da doğru değildir. che o dönemin dünyasının belli bir coğrafyasında yükselen insan tipinin en belirgin figürüdür. küba devriminin castro'dan sonra gelen önemli kişilerindendir. sonrasında afrika'da ve bolivya'da devrim faaliyetlerine katılmış ve hayatını bu uğurda vermiştir.

che'nin abartılı romantizm imgesi altında saklı kalan hataları da olmuştur. bu hatalarıyla ve sevaplarıyla tarihe mal olmuştur.

tarihe mal olmuş kişileri hataları ve doğrularıyla eel almak ve bu şekilde değerlendirmek gerekir. ideolojik bir katılıkla ak-kara diye yaklaşmak hatalı ve ilkel bir tarzdır.

sen şimdi pkk da terörist değil dersin
yahu bir hak uğruna (velev ki -yaşam hakkı dışında- en temel haklar olsun)
nasıl masum canlara, utanmadan sıkılmadan hayvanca kasdedilebilir.
yahu çatışmadaki kürt ve türk evladı askerini geçtim
çarşıda sivil gezen masum askerin canına da kasdediliyor

bu nasıl hak aramadır
ışid ten bir farkları kaldı mı söyleyebilir misiniz?
sayın mugalata
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Başka ülkelerin topraklarına gidip silahlı faaliyet göstermek san göre devrimcilikmiş
başkası yaptımı mesele suriyede işid yaptımı terörist olmuş oluyor

yani senin derdine gelecek olursak che senin görüşlerini yansıttığı için devrimci
işid veya başka islami grup yaptımı terorist olmuş oluyor

bu sence senin açından ikiyüzlülük değil mi?

bence che katil ve terorsittir

"tartarak tartışma" diye bir başlık açtım. orada da belirttim. nüanslar önemlidir. düşüncenin derinleşmesi, zenginleşmesi açısından önemlidir.

başka bir ülkeye gidip, o ülke halkının mücadelesine destek olmak, o mücadele içinde yer almak yüce ve saygıdeğer bir iştir. che de böyle yapmıştır. arjantin doğumludur ama küba'da devrim için savaşmıştır. devrimden sonra da bakanlık koltuğunu bırakıp bir başka devrim için bolivya dağlarına gitmiştir.

ışid'e gelince... ışid başka bir ülkeye gidip o ülke halkını kendi yurdundan kaçıran eylemlerde bulunuyor. ezıdîleri, süryanîleri, kürd'leri, arapları ve türkmenleri kendi yurdlarından kaçırdı. bir çoğunu katletti ve kadınlarını pazarlarda sattı. tam bir alçaklar sürüsü!..

ikisini karşılaştırmak komik bile olamayacak kadar zavallı bir absürdlük oluyor.

karşılaştırma mesela şöyle yapılsa olur: suriye halkı için kendi ülkesinden suriye'ye gidip savaşan bir kişinin durumu uygun bir karşılaştırma olur.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir

sen şimdi pkk da terörist değil dersin
yahu bir hak uğruna (velev ki -yaşam hakkı dışında- en temel haklar olsun)
nasıl masum canlara, utanmadan sıkılmadan hayvanca kasdedilebilir.
yahu çatışmadaki kürt ve türk evladı askerini geçtim
çarşıda sivil gezen masum askerin canına da kasdediliyor

bu nasıl hak aramadır
ışid ten bir farkları kaldı mı söyleyebilir misiniz?
sayın mugalata

ilginçsin hakperest. hiç de adının hakkını vermiyorsun. benim hakkımı yiyorsun. :)

"sen şimdi pkk da terörist değil dersin" diye söze başlayıp kendi varsayımı üzerinden eleştiri yapmak ne derece hakkaniyetli?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
ilginçsin hakperest. hiç de adının hakkını vermiyorsun. benim hakkımı yiyorsun. :)

"sen şimdi pkk da terörist değil dersin" diye söze başlayıp kendi varsayımı üzerinden eleştiri yapmak ne derece hakkaniyetli?

iyi madem PKK terörist diyorsun
senden bunun için özür diliyorum
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
"tartarak tartışma" diye bir başlık açtım. orada da belirttim. nüanslar önemlidir. düşüncenin derinleşmesi, zenginleşmesi açısından önemlidir.

başka bir ülkeye gidip, o ülke halkının mücadelesine destek olmak, o mücadele içinde yer almak yüce ve saygıdeğer bir iştir. che de böyle yapmıştır. arjantin doğumludur ama küba'da devrim için savaşmıştır. devrimden sonra da bakanlık koltuğunu bırakıp bir başka devrim için bolivya dağlarına gitmiştir.

ışid'e gelince... ışid başka bir ülkeye gidip o ülke halkını kendi yurdundan kaçıran eylemlerde bulunuyor. ezıdîleri, süryanîleri, kürd'leri, arapları ve türkmenleri kendi yurdlarından kaçırdı. bir çoğunu katletti ve kadınlarını pazarlarda sattı. tam bir alçaklar sürüsü!..

ikisini karşılaştırmak komik bile olamayacak kadar zavallı bir absürdlük oluyor.

karşılaştırma mesela şöyle yapılsa olur: suriye halkı için kendi ülkesinden suriye'ye gidip savaşan bir kişinin durumu uygun bir karşılaştırma olur.


che kubada kime karşı savaştı kendilerine göre haklı olan hukumet ve yandaşlarına ve hukumete baglı insanlarla savaştı

chenin kubada bolıvyada başka yerde mevcut hukumetle savaşması bazıları için terorizimdir

tabi siz devrim dersiniz. neden? sizinle aynı dünya görüşüne sahıp oldugu için.
che müslüman olsa islam adına mücadele versiyde bu sözleri sarfetmezdin
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
che kubada kime karşı savaştı kendilerine göre haklı olan hukumet ve yandaşlarına ve hukumete baglı insanlarla savaştı

chenin kubada bolıvyada başka yerde mevcut hukumetle savaşması bazıları için terorizimdir

tabi siz devrim dersiniz. neden? sizinle aynı dünya görüşüne sahıp oldugu için.
che müslüman olsa islam adına mücadele versiyde bu sözleri sarfetmezdin

che küba'da diktatör batista'ya karşı savaştı. bolivya'da da diktatörlük rejimi vardı. demokratik rejimler yoktu buralarda. küba'da halk zaten nefret ediyordu batista rejiminden. seve seve destek oldu castro ve arkadaşlarına.

che müslüman olsaydı, haklı bir dava için mücadele verdiği sürece yine desteklerdim. sana az önce suriye'de öso'nun yanında savaşan yabancılardan söz etmedim mi?
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Sevgili Mugalata bizimle röportaj yapmayi kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederiz..
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
beyefendi nick seçiminde, fuzuliye özenmişsiniz.

size net bir soru sormak istiyoruz.

sizce; mümin(/e) neden başkasının imanını kurtarmak için çaba sarfeder? (kısaca; "sevap olduğu için" derseniz kabul değil. :) ) delilleriniz nelerdir?
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
beyefendi nick seçiminde, fuzuliye özenmişsiniz.

size net bir soru sormak istiyoruz.

sizce; mümin(/e) neden başkasının imanını kurtarmak için çaba sarfeder? (kısaca; "sevap olduğu için" derseniz kabul değil. :) ) delilleriniz nelerdir?

İnsan özünde iyidir. İşte bunun için. :)
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
buram buram felsefe kokan (dolayısı ile delilleri sormuyoruz bile...) bir cevap ama olsun.. :)

Delili olur mu, bilmiyorum. Ama açabilirim. İnsan doğası gereği, doğuştan masumdur ve iyidir. Zaten hristiyanlığın aksine, islâmiyet de bunu savunur.

Hayvanlar hep masumdur. Insan ise doğuştan masumdur. Sonra, aklı ve düzen, onun bu masumiyetini azar azar alıp götürür. Bazıları doğuştan o kadar saftır ki, öldüğünde de büyük ölçüde masum kalır.

İnsan özünde iyidir ve iyi şeyler yapmaya meyillidir. Düzen bozucu etki yapar ve insanlar buna içgüdüsel olarak direnir. İçgüdüsü ona, çevresindeki diğer insanlarla empati yapabilmeyi, onların da iyiliğini istemeyi hatırlatır.

İnsan karmaşık bir canlıdır. Kötü işler de yapabilir. Ama içinde iyiliğe yine de yer vardır. İyi ve kötü işler hayatında bir arada yer alabilir.
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
... İnsan doğası gereği, doğuştan masumdur ve iyidir. ...


biraz mantık oyunu yapalım o zaman... (lütfen bu mantık oyununu yanlış yerlere çekmeyiniz)

şimdi başlayalım;

iyi de bundan bize (veya size) ne? (işte bu noktada delillerin önemi devreye giriyor)

nasretttin hocanın baklava örneğinde olduğu gibi...; banane , sanane...
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
iyi de bundan bize (veya size) ne? (işte bu noktada delillerin önemi devreye giriyor)

nasretttin hocanın baklava örneğinde olduğu gibi...; banane , sanane...

"Bundan" derken neyi kastettiniz? Insanın doğuştan iyi olmasını mı?

Aslında günümüzde kimse pek umursamıyor böyle şeyleri. Yani "mümin başkasının imanını kurtarmak için çaba" sarfetmiyor. Çünki epeydir dini var ama imanı yok bir toplum olduk. Belki de toplumlar aslında hep öyledir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst