Mustafa İslamoğlu ne yapmak istiyor

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
yaw adams reyiz Allah aşkına Allah muhafaza etsin bir erkek eşini evde bir başka erkekle görecek tutup birde şahit mi arayacak bakın ben ne gördüm diye? Cinayet sebebidir ve hafifletici nedene girer yahu!

Ayeti direk Elmalılı’dan veriyorum,aşağı yukarı tüm mealler aynı.

Erkekler, kadın üzerine idareci ve hakimdirler. Çünkü Allah birini (cihad, imamet, miras gibi işlerde) diğerinden üstün yaratmıştır. Bir de erkekler mallarından (aile fertlerine) harcamaktadırlar. İyi kadınlar, itaatkar olanlar ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri kocalarının bulunmadığı zamanlarda da koruyanlardır. Fenalık ve geçimsizliklerinden korktuğunuz kadınlara gelince: Önce kendilerine öğüt verin, yataklarından ayrılın. Bunlar da fayda vermezse dövün. Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.


Bu ayette dövme sebebini sadece iffetsizliğe bağlamanız sizin apolojik tavrınızın bir sonucu. Böyle entel dantel konuşma derseniz açıklayayım, ayeti direkt olarak kendine isyan eden kadını dövme hakkı veriyor olmasından dolayı rahatsızlığınızı(@Büşra da aynı tavrı takınıyor) lisani hal ile gösterip olayı iffetsizliğe çekerek vicdanınızı rahatlatıyorsunuz. Hayır ayet sizin dediğiniz kadar sınırlı sorumluluklardan bahsetmiyor, nüşuz yani başkaldırı, isyan etme, emir tutmamadan bahsediyor. bağlam kapsamında okursanız çok da açık ne söylediği,gıyabında eşinin haklarını korumak diyor, bu iffeti olabileceği gibi, malı, sözü, yahut herhangi bir emri yahut yasağı da olabilir. Nitekim sizin ekolünüz gereği dini delillendirme methodu siyer, nüzul ve hadis gibi nakli kaynaklar ise söylediğiniz hepten geçersiz, çünkü bu ayetin tefsirlerinde içlerinde meşhur sahabelerin olduğu, kocasından izinsiz çarşıya çıkan kadının ağız burun dövülmesi, “Kocaya karısını neden dövdüğü sorulmaz” gibi sahih hadisler yer almakta. Yani sizin sadece apooloji, vicdanınız diğerine cevaz vermediğinden , savunma içgüdüsü ile söylenen yanlı şeyler. Akli olarak da geçerliliği yok, neden.Çünkü ayetin bile devamını okumuyorsunuz, bir dünya şey saymışsınız, vay efendim eve geldin kadını şöyle yakaladın, böyle yakaladın, dövmeyecek misin diye, peki... dövdünüz, kadın da tamam edendi bir daha yapmam affet dedi. ayette diyor ki: dövdükten sonra,

Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.

Peki siz döverek namusunuzu temizledikten sonra , ayet gereği affedip,incitmemeye mi çalışacaksınız eşinizi?

Namusuz kadının cezası o iffetsizliğin gereğini yapmak mıdır, dövüp hırsını mı almaktır?

başka bir argümansa, siz hep erkek egemen akılla önünüzdeki metnin erkek merkezli yazıldığı kesin kabulü ile herşeyi çözmüş edası ile konuşuyorsunuz, halbuki dediğiniz haltı kadınlardan çok erkekler yiyor, peki kocasını bu şekilde yakalayan kadın ne yapacak? o da dövüp hırsını mı alacak? yoksa ayet kadınlar açısından bir yöntem içermiyor mu?

Ayrıca Adams’ın dediği çok doğru, eğer elinizdeki kitabın salt metin hali ile hüküm ifa ettiğine inanıyorsanız, ne sizin gördüğünüz cezaya yeter nede iki kişinin? nerde ayetin 4 şahidi? 4 şahit bulamayınca kadına eziyet ederseniz ne olacak, hani zina 4 şahitle hüküm ifa ediyordu? Ne Dna delil olur sizin için, ne olay yeri inceleme, yüzde yüz bilsen de ayet şahit getir yoksa kaybol diyor, açıp okuyabilirsin.

Herşey ahkam keserken çok kolay, çok net. Ama olay düşünmeye, detaya gelince daha yüzeyi geçemiyor asla inemiyor söyledikleriniz, kardeşim , erkek bu egemendir, görünce döver sever, burda kadının hükmü yoksa, o zaman ormanda da böyle yaşayan bir dünya canlı var ne farkın var?
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,657
Tepkime puanı
2,337
Puanları
113
Konum
istanbul
Ayette ne diyor:
İyi kadınlar, itaatkar olanlar ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri kocalarının bulunmadığı zamanlarda da koruyanlardır.

devaminda fenaligindan korktugunuz kadinlar diyor...
he bana farketmez. Musade var diye evde coluk cocuk dovmuyorum. Doveninde ayetin arkasina saklanip dovdugunu ne gordum ne duydum. Allah dayagi emretmemis musade etmistir. Abi siz bu dinden razi oldugunuza emin misiniz?
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Tek bir ayet üzerinden konuyu carpitmayalim lütfen. Erkeğin ne yapması gerektiği anlatılıyor da neden kadınların ne yapacağı anlatılmıyor deyip ayeti eğip bükmek doğru bir yaklaşım degildir. Salt bir ayet üzerinden konuya yaklaşırsaniz iste böyle cuvallar, kadınları da savunayim derken ayetin vermek istediği mesaji iskalar bambaşka bir mana vermis olursunuz.

Kur'an bir konuyu bazen serpistirerek anlatır. Erkeklerin sadakatsizligi ve aşırı geçimsizlikleri ilgili ayette açıklamaz da nisa 128. de anlatır mesela.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Ayeti direk Elmalılı’dan veriyorum,aşağı yukarı tüm mealler aynı.

Erkekler, kadın üzerine idareci ve hakimdirler. Çünkü Allah birini (cihad, imamet, miras gibi işlerde) diğerinden üstün yaratmıştır. Bir de erkekler mallarından (aile fertlerine) harcamaktadırlar. İyi kadınlar, itaatkar olanlar ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri kocalarının bulunmadığı zamanlarda da koruyanlardır. Fenalık ve geçimsizliklerinden korktuğunuz kadınlara gelince: Önce kendilerine öğüt verin, yataklarından ayrılın. Bunlar da fayda vermezse dövün. Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.


Bu ayette dövme sebebini sadece iffetsizliğe bağlamanız sizin apolojik tavrınızın bir sonucu. Böyle entel dantel konuşma derseniz açıklayayım, ayeti direkt olarak kendine isyan eden kadını dövme hakkı veriyor olmasından dolayı rahatsızlığınızı(@Büşra da aynı tavrı takınıyor) lisani hal ile gösterip olayı iffetsizliğe çekerek vicdanınızı rahatlatıyorsunuz. Hayır ayet sizin dediğiniz kadar sınırlı sorumluluklardan bahsetmiyor, nüşuz yani başkaldırı, isyan etme, emir tutmamadan bahsediyor. bağlam kapsamında okursanız çok da açık ne söylediği,gıyabında eşinin haklarını korumak diyor, bu iffeti olabileceği gibi, malı, sözü, yahut herhangi bir emri yahut yasağı da olabilir. Nitekim sizin ekolünüz gereği dini delillendirme methodu siyer, nüzul ve hadis gibi nakli kaynaklar ise söylediğiniz hepten geçersiz, çünkü bu ayetin tefsirlerinde içlerinde meşhur sahabelerin olduğu, kocasından izinsiz çarşıya çıkan kadının ağız burun dövülmesi, “Kocaya karısını neden dövdüğü sorulmaz” gibi sahih hadisler yer almakta. Yani sizin sadece apooloji, vicdanınız diğerine cevaz vermediğinden , savunma içgüdüsü ile söylenen yanlı şeyler. Akli olarak da geçerliliği yok, neden.Çünkü ayetin bile devamını okumuyorsunuz, bir dünya şey saymışsınız, vay efendim eve geldin kadını şöyle yakaladın, böyle yakaladın, dövmeyecek misin diye, peki... dövdünüz, kadın da tamam edendi bir daha yapmam affet dedi. ayette diyor ki: dövdükten sonra,

Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.

Peki siz döverek namusunuzu temizledikten sonra , ayet gereği affedip,incitmemeye mi çalışacaksınız eşinizi?

Namusuz kadının cezası o iffetsizliğin gereğini yapmak mıdır, dövüp hırsını mı almaktır?

başka bir argümansa, siz hep erkek egemen akılla önünüzdeki metnin erkek merkezli yazıldığı kesin kabulü ile herşeyi çözmüş edası ile konuşuyorsunuz, halbuki dediğiniz haltı kadınlardan çok erkekler yiyor, peki kocasını bu şekilde yakalayan kadın ne yapacak? o da dövüp hırsını mı alacak? yoksa ayet kadınlar açısından bir yöntem içermiyor mu?

Ayrıca Adams’ın dediği çok doğru, eğer elinizdeki kitabın salt metin hali ile hüküm ifa ettiğine inanıyorsanız, ne sizin gördüğünüz cezaya yeter nede iki kişinin? nerde ayetin 4 şahidi? 4 şahit bulamayınca kadına eziyet ederseniz ne olacak, hani zina 4 şahitle hüküm ifa ediyordu? Ne Dna delil olur sizin için, ne olay yeri inceleme, yüzde yüz bilsen de ayet şahit getir yoksa kaybol diyor, açıp okuyabilirsin.

Herşey ahkam keserken çok kolay, çok net. Ama olay düşünmeye, detaya gelince daha yüzeyi geçemiyor asla inemiyor söyledikleriniz, kardeşim , erkek bu egemendir, görünce döver sever, burda kadının hükmü yoksa, o zaman ormanda da böyle yaşayan bir dünya canlı var ne farkın var?
Dayak zina için değildir
Zina olduğunda 4 şahit varsa cezası ölüm
Yoksa mülaane ile boşanmadır, erkek kadın farketmez
Zina yapan biriyle hayatını devam ettirmek onursuzluğunu ancak deyyuslar gösterir
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
@Yahayy yorumlarımı eksik yada yanlı okumuşsun
Ayetin zina olmadığını söyledim
Zina haricinde isyana teşvik eden uygulama dedim örnekte verdim
Sencağız zihninde bencağız belli bir potada olduğum için böyle algılaman çok normal
Artı hatun olarak dayağı savunacak değiliz herhalde -)
Neden baştaki pasajları gözardı ediyorsunuz çok ilginç
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,880
Tepkime puanı
2,060
Puanları
113
Konum
Mars
7. Sana Kitab'ı indiren O'dur. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir ki, bunlar Kitab'ın esasıdır. Diğerleri de müteşâbihtir. Kalplerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onu tevil etmek için ondaki müteşâbih âyetlerin peşine düşerler. Halbuki Onun tevilini ancak Allah bilir. İlimde yüksek pâyeye erişenler ise: Ona inandık; hepsi Rabbimiz tarafındandır, derler. (Bu inceliği) ancak aklıselim sahipleri düşünüp anlar. Al-i İmran Suresi 7. ayet


Eğer bir ayet üzerinde ortaya birden fazla yorum ve uygulama çıkıyorsa o zaman müteşabihlerin peşine düşülmüş demektir. Bir puzzlenın parçalarını birleştirirken hiç dikkat ettiniz mi? bir parça başka bir parçanın yerine uymaz, uyduramazsın zaten sırıtmaya başlar yada görüntüyü bozar velhasıl ayetten çıkardığınız sonuç için devamında soru ve sorular gelmiyorsa bir sonraki ayete geçebilirsin.


İslam dünyasındaki yorumlara ve uygulamalara bakıyoruz ve sonuç olarak insanların müteşabihlerin peşine düştüğünü çok net görüyoruz. İnsanlar müteşabihlerin peşine neden düşer? Nefsini serinletmek için eee müslümanın en büyük görevlerinden biride nefsini terbiye etmek değil mi?


Gelelim en can alıcı noktaya


ayetleri bağlamından koparmak sureti ile anlamaya çalışmak müteşabihlerin peşine düşmenin en büyük belirtilerindendir.


Anne-babanın ve yakınların geride bıraktıklarından ve her birine mirasçılar kıldık. Yeminlerinizin (akid ile) bağladığı kimselere de kendi paylarını verin. Şüphesiz, Allah, her şeye şahid olandır. Nisa suresi 33. ayet

şimdi bu ayeti 34. ayet ile bağlayalım

Allah'ın, bazısını bazısına üstün kılması ve onların kendi mallarından harcaması nedeniyle erkekler, kadınlar üzerinde 'sorumlu gözeticidir.' Saliha kadınlar, gönülden (Allah'a), itaat edenler, Allah nasıl koruduysa görünmeyeni koruyanlardır. Nüşuzundan korktuğunuz kadınlara (önce) öğüt verin, (sonra onları) yataklarda yalnız bırakın, (bu da yetmezse hafifçe) vurun. Size itaat ederlerse aleyhlerinde bir yol aramayın. Doğrusu Allah yücedir, büyüktür. Nisan suresi 34. ayet

arapça bilmiyorsanız eğer en azından basit kurallarını bilmeniz gerekiyor ve bunun öğrenmek çok zor bir şey değil.

"Erricâlu kavvâmûne ‘alâ annisâ-i" meallere bakın burası herkes tarafından aynı çevrilmemiş neden acaba? kaldıki bu ayette o kadar kavram varki belirlilik takısı almış. Ayetleri okurken kimse OLUŞU tamamlamak için okumuyor sanki herkes insanı kamil olmuşta hayatta yol alıyor. İnsan ayetleri kendi yapısının OLUŞunu tamamlamak için okusa NİSA kavramının ne manada kullanıldığı çok daha iyi anlar fakat nedense bazıları atalarının bulduğu yol üzere takip etmeye devam ediyor ya ataları hiç bir şey bilmiyorsa!!!

Eğer bazı kötü düşünce, fikir, eylem ve davranışlarını baskı altına yada onları yataklarına yanlız bırakmazsan eğer ortaya kötü bir sonuç olarak çıkarsın.

Okumanı İÇİNE doğru yapmalısın çünkü ne varsa İÇİNde dışarı çıkıyor, dışarı çıkmazdan önce müdahale etmezsen eğer işte dünyanın hali ortada
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Ulen bu nasıl bir nisadir ki 3 yıldır öğrenemedik gitti yaw. adam(s77) dönüp dolaşıp herşeyi oraya bağlıyor.
 
Son düzenleme:

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,880
Tepkime puanı
2,060
Puanları
113
Konum
Mars
Atalarını bulduğun yüz üzere bakarsan hiç bir zaman anlayamazsın, ortada bir oluşum var yaratılış var.
Ortada bir makina var ve nasıl çalışması gerektiğini ne yaparsan arıza yapacağını hangi yağ kullanmak gerektiğini bakımlarını zamanında yetkili servislerde yaptırman gerektiğini anlatan bir EL KİTAB 'ı var.

Düşünsene hırçın bir atı eğitmeye çalışıyorsun bütünü ile atı evcilleştirmeye odaklanırsın, bütün düşünce ve çaban bu noktaya yoğunlaşır. EE seninde elinde bir CAN var ehilleştirilmesi gerekiyor, dünya nimetlerini görünce yoldan çıkıyor, sapıtıyor sarhoş oluyor. O zaman yapman gereken şey makinanın arıza yapan ve çıkartan parçalarını onarmak.

Kavramları kendi yapına göre ele alman gerekiyor. İçini göremiyorsun yani insanın yaratılışındaki geçtiği karanlık yeri görmüyorsun napacaksın o zaman sana görünür olan varlık üzerinden anlatılanı anlamaya çalışacaksın yani teşbih var mesel var misal var? KADIN 'ı bir mesel misal teşbih olarak kullanırsan ve onun özellik ve niteliklerini ele alıp kendi yapındaki benzerlik gösteren noktalara göre düşünürsen NİSA kavramını anlamayacak bir şey yok.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Ayette ne diyor:
İyi kadınlar, itaatkar olanlar ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri kocalarının bulunmadığı zamanlarda da koruyanlardır.

devaminda fenaligindan korktugunuz kadinlar diyor...
he bana farketmez. Musade var diye evde coluk cocuk dovmuyorum. Doveninde ayetin arkasina saklanip dovdugunu ne gordum ne duydum. Allah dayagi emretmemis musade etmistir. Abi siz bu dinden razi oldugunuza emin misiniz?

Ya arkadaş siz kaç mesajdır karısını bu şekilde yakalayan dövmeyecek de ne yapacak yazıp durmuyor musunuz abdullah birisi ile...

ben de soruyorum ne o şekil, ne şekilde yakalarsan?Dövünce rahatlayınca iş bitiyor mu? ayet dövdükten sonra artık akıllanırsa , affet incitme diyor.

dinden razı derken, din kavramından anladığımız şey aynı şeyler değil ki, ben bunları din olarak görmüyorum ki, 7.yy Arap toplumunun davranış methodu ile aynı hitap, tazhir, ıslaha muhatap olduğunuz paradoksu siz de ney dindir ne değildir kargaşasına neden oluyor.

Yahu bu toplum için nikah, cinsellik, kadın yaşı, konumu vs tabu değil, senin kadındaki gibi bir algı hiç yok.

Yahu senin en sevdiğin sahabe gelip peygambere biliyor musun Aişe hakkaten güzel kadın, senden sonra söz verir misin onu ben alayım diye biliyor. Ya da ensardan en sevdiğin sahabe evinde kalan misafirine ya sen de buralarda sefil oluyorsun karısız, kadınsız, ben de kadın çok hangisini beğeniyorsan söyle talakla boşayayım ya çekinme hangisini beğendin diyebiliyor?

istersen verelim bunları sizin kaynaklardan?

Bu toplum yapısı senin toplumuna uygunsa, devam edelim konuşmaya?
kardeşim bu konuştuklarınız din değil, siz din algısı içinde değerlendiriyorsunuz, ben değerlendirmiyorum ne rızasından bahsediyorsunuz
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Dayak zina için değildir
Zina olduğunda 4 şahit varsa cezası ölüm
Yoksa mülaane ile boşanmadır, erkek kadın farketmez
Zina yapan biriyle hayatını devam ettirmek onursuzluğunu ancak deyyuslar gösterir

Sağol aydınlattığın için :)
İlk defa duyuyorum bunları.

Peki bu arkadaşların anlattığı kadını o halde yakalamak fiilindeki o hal nedir? o halde yakaladığınız kadını dövdüğünüzde iş bitiyor mu?
ayette dövdükten sonra adam olurlarsa artık onları incitecek yol aramayın, sen dövüp rahatladıktan sonra o onursuz deyyus dediklerin gibi yapabilecek misin ayet gereği?

kadının da erkeği dövmesi gerekiyor mu? ayet sadece kadınların sahibi olan erkeklerlere mi
sesleniyor?

senin zina tanımın ve delillendirme methodunun günümüz bilgi çağında çöktüğünü kabul edebiliyor musun peki?

mesela Dna ile bir zina ispat edilir ama şahit olmazsa ne yapacaksın kardeş, ayeti rafa kaldıracak mısın yok şahit diye tutturacak mısın?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
@Yahayy yorumlarımı eksik yada yanlı okumuşsun
Ayetin zina olmadığını söyledim
Zina haricinde isyana teşvik eden uygulama dedim örnekte verdim
Sencağız zihninde bencağız belli bir potada olduğum için böyle algılaman çok normal
Artı hatun olarak dayağı savunacak değiliz herhalde -)
Neden baştaki pasajları gözardı ediyorsunuz çok ilginç

Arkadaşım güzel kardeşim, bu konu her açıldığında iffetsiz, namussuz kadın vurgusu yapıyorsunuz, hatta diğer konudaki mesajlarınız duruyor, olay budur dövmeyecek de ne yapacak a getiriyorsunuz. Bakın yukarıdaki mesajlara, yine tipik mesajlar, ihvan ve abdullah birisi yine bir kadını iş üstünde yakalama parodisi yazmış, sonucunda dövmeyen erkeği onursuza kadar getirmişler.

Ben de yine diyorum ki, bu ayetin ne siyak sibakı,
ne tefsiri söylediğiniz gibi değil, erkeğe neden dövdüğü sorulmaz kabilinden söz tutmayan tüm kadınları kapsayan bir keyfilik içeriyor diyorum.

anlamamak için neden insanlar kendini bu kadar hırpalıyor ilginç.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
ayrıca dinden razı derken, din kavramından anladığımız şey aynı şeyler değil ki, ben bunları din olarak görmüyorum ki, 7.yy Arap toplumunun davranış methodu ile aynı hitap, tazhir, ıslaha muhatap olduğunuz paradoksu siz de ney dindir ne değildir kargaşasına neden oluyor.

Yahu bu toplum için nikah, cinsellik, kadın yaşı, konumu vs tabu değil, senin kadındaki gibi bir algı hiç yok.

Yahu senin en sevdiğin sahabe gelip peygambere biliyor musun Aişe hakkaten güzel kadın, senden sonra söz verir misin onu ben alayım diye biliyor. Ya da ensardan en sevdiğin sahabe evinde kalan misafirine ya sen de buralarda sefil oluyorsun karısız, kadınsız, ben de kadın çok hangisini beğeniyorsan söyle talakla boşayayım ya çekinme hangisini beğendin diyebiliyor?

istersen verelim bunları sizin kaynaklardan?

Bu toplum yapısı senin toplumuna uygunsa, devam edelim konuşmaya?
kardeşim bu konuştuklarınız din değil, siz din algısı içinde değerlendiriyorsunuz, ben değerlendirmiyorum ne rızasından bahsediyorsunuz
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Arkadaşım güzel kardeşim, bu konu her açıldığında iffetsiz, namussuz kadın vurgusu yapıyorsunuz, hatta diğer konudaki mesajlarınız duruyor, olay budur dövmeyecek de ne yapacak a getiriyorsunuz. Bakın yukarıdaki mesajlara, yine tipik mesajlar, ihvan ve abdullah birisi yine bir kadını iş üstünde yakalama parodisi yazmış, sonucunda dövmeyen erkeği onursuza kadar getirmişler.

Ben de yine diyorum ki, bu ayetin ne siyak sibakı,
ne tefsiri söylediğiniz gibi değil, erkeğe neden dövdüğü sorulmaz kabilinden söz tutmayan tüm kadınları kapsayan bir keyfilik içeriyor diyorum.

anlamamak için neden insanlar kendini bu kadar hırpalıyor ilginç.
O yapılan yorumlara göre ayet bu değilki bunu bende dile getirdim
Bu ayet neden zina çağrışımı yaptırıyor ki dedim
Neyse konu bu değil zaten
Konu deist mantığı
Israrla başka bir kulvarda dolaşıyoruz sevgili kardeşim
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
ayrıca dinden razı derken, din kavramından anladığımız şey aynı şeyler değil ki, ben bunları din olarak görmüyorum ki, 7.yy Arap toplumunun davranış methodu ile aynı hitap, tazhir, ıslaha muhatap olduğunuz paradoksu siz de ney dindir ne değildir kargaşasına neden oluyor.

Yahu bu toplum için nikah, cinsellik, kadın yaşı, konumu vs tabu değil, senin kadındaki gibi bir algı hiç yok.

Yahu senin en sevdiğin sahabe gelip peygambere biliyor musun Aişe hakkaten güzel kadın, senden sonra söz verir misin onu ben alayım diye biliyor. Ya da ensardan en sevdiğin sahabe evinde kalan misafirine ya sen de buralarda sefil oluyorsun karısız, kadınsız, ben de kadın çok hangisini beğeniyorsan söyle talakla boşayayım ya çekinme hangisini beğendin diyebiliyor?

istersen verelim bunları sizin kaynaklardan?

Bu toplum yapısı senin toplumuna uygunsa, devam edelim konuşmaya?
kardeşim bu konuştuklarınız din değil, siz din algısı içinde değerlendiriyorsunuz, ben değerlendirmiyorum ne rızasından bahsediyorsunuz
O kadar siret okudum
Karımı boşayım sen al diyen sahabeye rast gelmedim
Siz ne okuyorsunuz yahu -)

O zaman ki toplum yapısı diye bir algı oluşturuyorsun
O zaman şimdi fuhuşa batmış toplumu nasıl ıslah ederiz onu konuşalım
deist mantığıyla mı ıslah edecez
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
@Kaptan

Çuvallama derken neyi çuvallayacağım, net bir fiil üzerinden ayet üzerinden konuşuyoruz.
Orda öyle diyor olabilir ama burda da böyle diyor diye yapılan te’vil operasyonları çarpıtma fiiline daha uygun gibi geliyor bana.
Bu ayet emrine itaat etmeyen karısını darp etme hakkı veriyor neyini kurcalayıp kafa karıştırıyorsunuz anlamadım, onlarca da direk ayet üzerinde gelişen vukuat mevcut, hepsi uydurma hepsi yalan diyebilirsin, ama hangi birine diyeceksin.

Ya hu, Hz Ebu Bekirin kızı ayşeyi, Ömerin kadınları darp ettiği onlarca nakil var, te’vil bir yere kadar toplumsal gerçekleri kabul ermek gerek
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Hadisler olmasada kadını döven zihniyet var
Adam kıldığı namaz kendisini korumuyor diye namaz sorgulanmaz adamın kendisini sorgulaması lazım
Eşini döven bir insanın delil sunmasına gerek yok
Hele bunu Allahı sınama cüretinde yapmasına hiç gerek yok anlatabiliyor muyum ?


Çuval nereden çıktı yahu -)
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
O yapılan yorumlara göre ayet bu değilki bunu bende dile getirdim
Bu ayet neden zina çağrışımı yaptırıyor ki dedim
Neyse konu bu değil zaten
Konu deist mantığı
Israrla başka bir kulvarda dolaşıyoruz sevgili kardeşim

Özür dilerim siz konudan mı kopuyorsunuz, okuduğunu anlamıyor musunuz, konuşulanlar arası bağlam mı kuramıyorsunuz, siz ne diyorsunuz ben anlamıyorum sizi.
Bakın... ben mesaj yazmadan daha önce konuşulmuş konular, bu mesajı ihvan yazmış,

Reyiz hafizanAllah bir erkegin evde karisini baska bir erkekle yakaladigini dusun? Ne diyeceksin dur birak gitsin mi? Oldurecegine dovsun daha iyi

bunun üzerine bir dünya konuşma olmuş, ben de
bu dövme fiilinin dayanağı olab ayetle yorumunu söyledim, nasıl ayrı kulvarlar, siz iyi misiniz, kasıtlı mı yapıyorsunuz ilginç.
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Özür dilerim siz konudan mı kopuyorsunuz, okuduğunu anlamıyor musunuz, konuşulanlar arası bağlam mı kuramıyorsunuz, siz ne diyorsunuz ben anlamıyorum sizi.
Bakın... ben mesaj yazmadan daha önce konuşulmuş konular, bu mesajı ihvan yazmış,

Reyiz hafizanAllah bir erkegin evde karisini baska bir erkekle yakaladigini dusun? Ne diyeceksin dur birak gitsin mi? Oldurecegine dovsun daha iyi

bunun üzerine bir dünya konuşma olmuş, ben de
bu dövme fiilinin dayanağı olab ayetle yorumunu söyledim, nasıl ayrı kulvarlar, siz iyi misiniz, kasıtlı mı yapıyorsunuz ilginç.
Aslında bu usluba cevap vermemem gerekiyor
Son bir defa daha izahat yapayım

Konuyu güncelleyen benim
Deizm üzerine bir yorum yaptım
İlgili ayete deistlerin yorumu vardı onu yazdım
İhvana da adamsada abdullah birisine de zinaya dair yorum yaptıkları için repten bu ayetin zina ile alakası olmadığını söyledim inanmıyorsan birine sor

Yani esas konu deiszm üzerine
Meseleyi kendi algında bazı söylemediğim şeyler de katarak (çuvallama gibi) ne yapmaya çalıştığını anlamlandıramıyorum .Yorumunda beni etilemişsin o nedenle cevap verdim vermeseydim iidi


Selametle
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
O kadar siret okudum
Karımı boşayım sen al diyen sahabeye rast gelmedim
Siz ne okuyorsunuz yahu -)

O zaman ki toplum yapısı diye bir algı oluşturuyorsun
O zaman şimdi fuhuşa batmış toplumu nasıl ıslah ederiz onu konuşalım
deist mantığıyla mı ıslah edecez

İyi okumamışsınız demek ki, ahmed bin hanbel ve bir kaç kaynakda var.

İbn Kesir, es-Siretu’n-nebeviye, 2/327-328).

Hz. Peygamber Muhacir ile Ensararasında kardeşlik akdini yaparken, Medineli Sad b. Rabi ile Mekkeli Abdurrahman b. Avf’ı kardeş yaptı. Bunun üzerine Sa’d b. Rabi, kardeşine:
Ben Medinelilerin en zenginlerinden sayılırım. Gel gidelim malım ne varsa seninle yarıya bölüşeceğim. Hoşlandığın ne varsa malın yarısından alabilirsin. Ayrıca benim iki eşim var; bak onlardan hangisi hoşuna gidiyorsa, onu boşayacağım, sen kendine al, nikahla.”

spesifik bir örnek olabilir ama o zaman ki toplumsal yapıyı anlamaya örnek teşkil edecek bir olay, Hz Aişenin olayını da net hatırlıyorum, onun da kaynağını bulurum, hatta yanlış hatırlamıyor isem, peygamberin eşlerini nikahlamanın yasak kılınması ayetinin nüzul sebeplerinde vardı, çok meşhur bir sahabi olacak, daha peygamberin sağlığında Aişeye ben talibim bilinsin diyor.

Yani bunlar size neden garip geliyor ki, o toplumun dinamiklerinde var olan şeyler. Bakın mesela,
Peygamber 60 lı yaşlarına giderken 10 yaşında Aişe evleniyor, yine onlu yaşlarının içinde hafsa ile de evli, Hafsa Hz Ömerin kızı, yani peygamber Hz Ömerin damadı, Hz Ömer ise, peygamberin vefatından sonra Hz Fatımanın 10 yaşında kızı Ümmü Gülsüm ile evleniyor ve iki çocuğu oluyor, yani Peygamberin Ömerin damadı iken sonra torunun eşi oluyor büyük kayınbabası oluyor, var mı çevrenizde böyle örnekler sizin? Mesela Cariyeleri ile birliktelikleri, mesela kurayza dönüşü ganimet olarak alınan Safiyye validemiz, henüz daha savaşın gecesi ebu eyyüb el ensarinin nezaretinde eşi ve kocası henüz gözlerinin önünde öldürülmüş iken safiyye ile zifaf gerçekleşiyor


Tüm eşleri ile nakilleri, yaklaşımlarını okudum , bazı eşleri özellikle Aişe neredeyse ayetlere bile itiraz ediyor, sizin deist deist diye dilinize doladığınızdan çok daha fazla itirazı var . Peygamberin Allahı onun arzularını yerine getirmede koşuşturuyor diyor kadın buyur hadis diyorsanız ağababası, müttefakun aleyh hadis Hz Aişeden, peygamberin nikah serbestisi ayetine yorum olarak söylüyor.

Görüyorum ki, senin Allah'ın yalnız senin şeyinin keyfi için koşturuyor."(Kaynak: Buhari, Tefsir, 7; Tecrid, Hadis, 1721; Müslim, Rıda, 49, 50, Hadis, 1464; Ibni Mace, Nikah, 57, Hadis, 200; Ahmet Ibn-i Hanbel, 6/134, 158, 261)

O kadar siyer okudunuz, Tahrim suresini de mi hiç okumadınız, tefsirini falan, Allah peygamber, tüm melekler ve kainat Hz Aişe ve Hafsaya meydan okuyor, neden bal şerbeti için mi okudunuz mu hakkaten çok merak ediyorum.




Benim amacım buradaki fiiler üzerinde konuşmak değil, bu fiillerden ortaya çıkan bahsettiğin hükümlerin muhatap olduğu toplumla farkınızı ortaya koymak, o toplum için cinsellik asla bir tabu değil, kadın pazarda mal hükmünden satılan bir şey, açın bakın 4 mezhep fıkhına göre de siz selef akıdesine göre de Cariye ve köle bakiyyedir, babadan oğula mülkiyeti geçer, canın sıkınlınca gider pazarda satarsın, birine hediye edersin, yahut yenisini alırsın.

Arkadaşım nasıl o kadar siyer okudunuz size bunlar garip geliyor ben bunu anlamıyorum, rol mu yapıyorsunuz siz napıyorsunuz?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Aslında bu usluba cevap vermemem gerekiyor
Son bir defa daha izahat yapayım

Konuyu güncelleyen benim
Deizm üzerine bir yorum yaptım
İlgili ayete deistlerin yorumu vardı onu yazdım
İhvana da adamsada abdullah birisine de zinaya dair yorum yaptıkları için repten bu ayetin zina ile alakası olmadığını söyledim inanmıyorsan birine sor

Yani esas konu deiszm üzerine
Meseleyi kendi algında bazı söylemediğim şeyler de katarak (çuvallama gibi) ne yapmaya çalıştığını anlamlandıramıyorum .Yorumunda beni etilemişsin o nedenle cevap verdim vermeseydim iidi


Selametle
Ya hu siz deizim üzerine konuşuyor olabilirsiniz, ben özelde, net olarak neye cevap verdiğimi yazıyorum, neden ısrarla konuyu muğlaklaştırıyorsunuz anlamıyorum, söyledikleri şey velli benim yazdığım belli, üstünüze alınmayın, kişisel almayın lütfen
 
Üst