Pepsi'nin Başörtüsü Yasağına Tepki

safinaz

Asistan
Katılım
28 Şub 2008
Mesajlar
362
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Duygularını Göster' İsimli Fotoğraf Yarışmasında, 'Türbanlı Fotoğraf Kabul Edilmeyecektir' Şartını Sunan ve Gelen Tepkiler Sonucunda Bu Şartını Kaldıran Pepsi'ye Bir Tepki de Esder'den Geldi.



'Duygularını Göster' isimli fotoğraf yarışmasında, 'türbanlı fotoğraf kabul edilmeyecektir' şartını sunan ve gelen tepkiler sonucunda bu şartını kaldıran Pepsi'ye bir tepki de Esnaf ve Sanatkarlar Derneği'nden (ESDER) geldi. ESDER, kamuoyundan özür dileyene kadar üyelerinin, Pepsi ürünlerini boykot edeceğini açıkladı.


ESDER Genel Başkanı Mahmut Çelikus yaptığı açıklamada, içecek firması Pepsi'nin 'Duygularını Göster' adlı yarışmaya 'türbanlılar katılamaz' şartı koymasının insan haklarına aykırı bir uygulama olduğunu belirtti. Pepsi'nin insanları inançlarından dolayı ayırıma tabi tuttuğunu kaydeden, Çelikus, 'Biz her dinden insana saygı gösteriyoruz. Pepsi de Türkiye'de bulunmak istiyorsa yüzde 99'u Müslüman bir toplumun değerlerine saygı göstermek zorundadır. Biz ESDER olarak Pepsi'yi yaptığı bu yanlıştan ötürü özür dilemeye davet ediyoruz. Aksi takdirde Pepsi ürünlerini satan üyelerimizin talepleri doğrultusunda Pepsi ürünlerine boykot uygulayacağız' dedi.





-'KİMSE BULANIK SUDA BALIK AVLAMAYA KALKIŞMAMALIDIR'





Pepsi yetkililerinin 'Olay denetimimiz dışında oldu' açıklamasını da gerçekçi bulmadığını ifade eden Çelikus, 'Eğer Pepsi suni gündemlerle reklam yapmak istiyorsa bu ticari açıdan etik değildir. Ticari bir firma olan ve bu ülkenin insanından para kazanan Pepsi'nin türban tartışmalarının ticari hayata sıkıntı vereceğini görmeli. Ayrıca böyle bir polemik başlatması Türkiyemize ve ticari hayatımıza zarar vereceği aşikardır. Kimse bulanık suda balık avlamaya kalkışmamalıdır' dedi.

'BİR GÜNDE ÜÇ DEĞİŞİKLİK'





Pepsi'nin başlattığı kampanyanın katılım koşullarını son bir günde üç defa değiştirdiğini belirten Çelikus şunları kaydetti:


'Pepsi firması 'Duygularını göster' adlı kampanyanın katılım koşullarının 30. maddesinde 'dini, siyasi anlam teşkil eden, türbanlı, markalı ürün' şartı koydu. Ardından özrü kabahatinden büyük bir değişiklik yaparak aynı maddeyi şu şekilde değiştirdi: 'dini, siyasi anlam teşkil eden, dini, siyasi istismara açık', daha sonra 'kanuna ve genel ahlak kurallarına aykırı fotoğraflar yayınlanmayacaktır' olarak düzeltildi. Eğer denetimden geçmediyse neden üç defa değiştirildi ve yapılan yanlış üzerine özür beyan edilmedi?' (ANKA
)
 

Otranto

Üye
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Web sitesi
bibakbe.com
Görünen o ki, Pepsi firması duygularını açıkça göstermiş..
Oligopol piyasa şartlarındaki bir firma onbinlerce tüketicinin duygularını göstermesi karşısında ne duruma düşeceğini düşünsün gayri..
Unutmayın, sizin o ürünleri almayışınız ilgili firmanın rekabette geri kalması ve zarar etmesine neden olacaktır..
Amacı kârını ençoklaştırmak olan bir firmanın boykota maruz kalması kendi açısından bir felakettir!..
 
Üst