Birde bazı kardeşlerimiz bence gibi sözler yazmışlar malesef bu işin bencesi oncası olamaz,çünkü bahsi geçen örtünmekle alakalı olduğundan ve ayetle sabit olduğundan dolayı ancak bu konuda alimlerimiz ayeti nasıl tefsir etmişler ve ne diyorlar ona bakılır ve onların tefsir ettiği söylenebilir. çünkü burada kendi görüşlerimizi söyleyebilmemiz için Arapça bilmeli,Tefsir yazacak ilme sahip olmalı , Hadis , Fıkıh ve Akaid'le ilgili eğitimleri almış olmamız yani kısaca alim olmamız lazımdır.
Allah ve Resülünün emrettiği bir hükkme özellikle de ayete yorum yaparken çok dikkatli olmalıyız ,bizler alim olmadığımız için ancak alimlerin yorumlarını söyleyebiliriz aksi takdirde muhalefet olacağından buda Allah ve Resülüne karşı büyük bir hata günah olacağından tefsirlerde yazanı söylemek en uygunudur.
Yani En uygunu çarşaftır ,ferace,car ve ehramdır.
Hiçbir alim bu ayete perdesü,manto uyuyor diye tefsir etmemişlerdir
çünkü efendimiz s.a.v'in eşleri ve sahabe annelerimiz çarşaf ,ferace ,car ve ehram giymişlerdir. Osmanlı ecdadımızda giymişlerdir. Varsa aksini iddia eden kanıtı olan Ehli Sünnet alimlerinin yazdığı eserlerde hayır onlar çarşaf ,ferace ve car giymemiştir diyenler buyursun.
Ahzab suresi 59. Ayetin tefsirini Hak Dini Kur'an Dili,Ahkam Tefsiri,Ruhul Beyan Tefsiri ,Ruhul Furkan Tefsirlerinde ; Büyük alim olan Elmalılı Hamdi Yazır,Ömer Nasuhi Bilmen,Erzurumlu İbrahim Hakkı ve daha ismini burada sayamadığım bir çok alim bu ayeti Çarşaf,Ferace,Car ve Erzurum bölgesinde Ehram olarak tefsir etmişlerdir.
Bu ayete uyan cilbab kelimesine en uygun elbiseler Çarşaf, Ferace ,Car ve Erzurum Bölgesinde Ehram'dır. Bunların dışında kalan diğer sayılan elbiselerin hepsi sonradan, batı tarafından çarşafı ortadan kaldırmak için çıkartılmıştır, çarşafın dışında kalan diğer elbiselerin ayetle uzaktan yakından pek alakası yoktur.
Beli ,gögüsü ve kalçayı belli etmeyecek şekilde bol olursa dikkat çekmeyecek renkte olursa ve üzerine omuzlardan aşağı gögüslere kadar ortecek büyüklükte bir baş örtüsü takılırsa Pardesü hiç yoktan ve açık olmaktan iyidir.