Peygamber efendimizin mübarek hanımları, çarşafla örtünmemiştir.

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Bakın Bakın ! diye çağrı yapılan tefsire baktım :
Elmalı'lı merhum'un tefsirindeki tefsiri :
CİLBAB : Baştan aşağı örten çarşaf, ferace, câr gibi dış elbisenin adıdır. "Kadınların elbiselerinin
üstüne giydikleri her çeşit giysidir." " Tepeden tırnağa örten giysidir", "Kadınların tesettür ettikleri
her türlü elbise ve başka şeylerdir." "Çarşaf ve peçedir".
usame49'un cilbab tefsiri :
"Ensar kadınları siyah çarşaflara bürünmüşlerse demekk i bu ayetteki cilbabın tefsiri: siyah çarşaftır."

İşte bu iş bu kadar basit !
Okuyunuz,bilgileniniz ve kıyaslayınız .
Sabahtan beri bunu anlatıyoruz...
Allah razı olsun...
 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
Birde bazı kardeşlerimiz bence gibi sözler yazmışlar malesef bu işin bencesi oncası olamaz,çünkü bahsi geçen örtünmekle alakalı olduğundan ve ayetle sabit olduğundan dolayı ancak bu konuda alimlerimiz ayeti nasıl tefsir etmişler ve ne diyorlar ona bakılır ve onların tefsir ettiği söylenebilir. çünkü burada kendi görüşlerimizi söyleyebilmemiz için Arapça bilmeli,Tefsir yazacak ilme sahip olmalı , Hadis , Fıkıh ve Akaid'le ilgili eğitimleri almış olmamız yani kısaca alim olmamız lazımdır.

Allah ve Resülünün emrettiği bir hükkme özellikle de ayete yorum yaparken çok dikkatli olmalıyız ,bizler alim olmadığımız için ancak alimlerin yorumlarını söyleyebiliriz aksi takdirde muhalefet olacağından buda Allah ve Resülüne karşı büyük bir hata günah olacağından tefsirlerde yazanı söylemek en uygunudur.

Yani En uygunu çarşaftır ,ferace,car ve ehramdır.

Hiçbir alim bu ayete perdesü,manto uyuyor diye tefsir etmemişlerdir
çünkü efendimiz s.a.v'in eşleri ve sahabe annelerimiz çarşaf ,ferace ,car ve ehram giymişlerdir. Osmanlı ecdadımızda giymişlerdir. Varsa aksini iddia eden kanıtı olan Ehli Sünnet alimlerinin yazdığı eserlerde hayır onlar çarşaf ,ferace ve car giymemiştir diyenler buyursun.

Ahzab suresi 59. Ayetin tefsirini Hak Dini Kur'an Dili,Ahkam Tefsiri,Ruhul Beyan Tefsiri ,Ruhul Furkan Tefsirlerinde ; Büyük alim olan Elmalılı Hamdi Yazır,Ömer Nasuhi Bilmen,Erzurumlu İbrahim Hakkı ve daha ismini burada sayamadığım bir çok alim bu ayeti Çarşaf,Ferace,Car ve Erzurum bölgesinde Ehram olarak tefsir etmişlerdir.

Bu ayete uyan cilbab kelimesine en uygun elbiseler Çarşaf, Ferace ,Car ve Erzurum Bölgesinde Ehram'dır. Bunların dışında kalan diğer sayılan elbiselerin hepsi sonradan, batı tarafından çarşafı ortadan kaldırmak için çıkartılmıştır, çarşafın dışında kalan diğer elbiselerin ayetle uzaktan yakından pek alakası yoktur.

Beli ,gögüsü ve kalçayı belli etmeyecek şekilde bol olursa dikkat çekmeyecek renkte olursa ve üzerine omuzlardan aşağı gögüslere kadar ortecek büyüklükte bir baş örtüsü takılırsa Pardesü hiç yoktan ve açık olmaktan iyidir.
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
"Kadınların elbiselerinin
üstüne giydikleri her çeşit giysidir." " Tepeden tırnağa örten giysidir", "Kadınların tesettür ettikleri

her türlü elbise ve başka şeylerdir."

ELMALI TEFSİRİ
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
usame49'dan cilbab= siyah çarşaf (!) yorumu dolayısıyla rücu bekeriz.
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Baştan aşağı örten çarşaf,ferace, câr gibi dış elbisenin adıdır. "Kadınların elbiselerinin
üstüne giydikleri her çeşit giysidir." " Tepeden tırnağa örten giysidir", "Kadınların tesettür ettikleri

her türlü elbise ve başka şeylerdir." "Çarşaf ve peçedir".

Bu tanımlara manto palto ya da pardesünün de uyduğunu her Türkçe okuyup yazabilen şahıs bilebilir...
Okuyup yazma bilmeyene sözümüz yoktur...
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
usmae49,
Artık işin içine nefsimizi karıştırıp konuşturmayalım. Tefsirdeki ve lügatlardaki tarifler "cilbab"ın sadece çarşaf demek olmadığını ve yalnızca bu anlama gelmediğini beyan ediyor.
Hiçbir zaman unutmaki inad adama melekleri bile şeytan gösterir.
 

abreg

Üye
Katılım
17 Eyl 2007
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
bir kadına babası,erkek kardeşi,kocası,dedesi,amcası,dayısı,kayınpederi,akıl baliğ olmayan çocuklar mahremdir bunların dışındakiler namahremdir

bir kadının mahremi olanlardan sakınmadığını iyi biliyorsun konuyu saptırma
yukarıda yazdığım namahrem olanlar içindir

ayrıca başkalarının fikirleri diyorsun sen alimlerimizi yani Elmalı-lı ve Ömer Nasuhi Bilmeni başkalarının kendi fikirleri olarak görüyordun yaa bunu neye dayanarak söylüyorsun
bakın bu yanlışa düşmeyin iki kitap okumayla kendinizi alim zannedip Hadis ve Mealden hüküm çıkarıyorsunuz cahillik etmeyin
varsa delil olarak Ehli Sünnet alimlerinin görüşlerini yazın yoksa susun

Alimin ehli sünneti nasıl oluyor?
Alim (bilim adamı) gerçeği arayan adamdır.Bir görüşe angaje olmuş adama alim denmez.Olsa olsa ağzı laf yapan adam veya kalemşör denir.

...delil ehli sünnet alimlerinin görüşünü yazın yada susun...

Yeryüzünde söylenecek her şeyi her doğruyu ehli sünnet alimlerimi söylemiş
Bu ne kadar insanlık onuruna aykırı bir laf, kendini inkardır,en büyük şahsiyetsizliktir.Sen adam değilmisin,senin bir fikrin yok mu aklın yokmu ...
Ehli sünnet alimlerini papapağan gibi ezberle otur kardeşim.Bu kafayla başkasına söylüyecek bir şeyin olamaz zaten.
İşte islam düyasının internet çağında konuşulan şeyler
Susun,ehli sünnet alimleri konuşsun...
Yazıklar olsun böyle zihniyete.
Irakta Çeçenistanda niye böyle şeyler oluyor diyenler
İşte cevabı bu zihniyettir.Allahın insana en büyük nimet olarak verdiği aklı inkareden şahsiyetsiz,onursuz,köle ruhlu,kula kul bu zihniyettir.



 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Alimin ehli sünneti nasıl oluyor?
Alim (bilim adamı) gerçeği arayan adamdır.Bir görüşe angaje olmuş adama alim denmez.Olsa olsa ağzı laf yapan adam veya kalemşör denir.
...delil ehli sünnet alimlerinin görüşünü yazın yada susun...

Yeryüzünde söylenecek her şeyi her doğruyu ehli sünnet alimlerimi söylemiş
Bu ne kadar insanlık onuruna aykırı bir laf, kendini inkardır,en büyük şahsiyetsizliktir.Sen adam değilmisin,senin bir fikrin yok mu aklın yokmu ...
Ehli sünnet alimlerini papapağan gibi ezberle otur kardeşim.Bu kafayla başkasına söylüyecek bir şeyin olamaz zaten.
İşte islam düyasının internet çağında konuşulan şeyler
Susun,ehli sünnet alimleri konuşsun...
Yazıklar olsun böyle zihniyete.
Irakta Çeçenistanda niye böyle şeyler oluyor diyenler
İşte cevabı bu zihniyettir.Allahın insana en büyük nimet olarak verdiği aklı inkareden şahsiyetsiz,onursuz,köle ruhlu,kula kul bu zihniyettir.

YAW VATANDAŞ !
SENİN EHL-İ SÜNNET ALİMLERİNDEN ALIP-VERMEDİĞİN NEDİR ?
DİN KONUSUNDA ELBETTEKİ ONLAR KONUŞACAKTIR.
SEN NE ZANNETTİN ?
SEN VE SENİN GİBİLER, BURAYA GELİP NE KADAR ALİM GEÇİNEN MEZHEPSİZ VARSA ONLARIN YAZILARINI ASIYORLAR, ONLAR İÇİN NEDEN SESİN ÇIKMADI ?
AKIL KONUSUNDA DA SANA BİR ŞEY DİYEYİM Mİ ?
AKIL İNSAN İÇİN BİR BİNEKTİR. EĞER SEN ONU BİNERSEN SENİ DOĞRU YOLA GÖTÜRÜR. YOK EĞER O SENİ BİNERSE MABUDUN O OLUR.
BURADAKİ İNCELİĞE ÇOK DİKKAT ET !
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Hadis
:
Resulullah (sav) Fatıma (ra)`ya, bir köle getirdi. Bunu ona hibe etmişti. Hz. Fatma`nın üzerinde (çok uzun olmayan) bir elbise vardı, elbiseyi başına çekecek olsa öbür ucu ayaklarına ulaşmıyordu. Elbisesiyle ayaklarını örtecek olsa üst ucu başına yetişmiyordu. Resulullah (sav), örtünme hususunda maruz kaldığı sıkıntıyı görünce: "Bu kıyafette olmanın sana bir mahzuru yok, zira, karşındakiler baban ve kölendir." buyurdu.
HadisNo
:
3437


O gün kölesi de gözlerini kapatacak mı acaba?

Hadis bâzı âlimlerce, kölenin kadın efendisine bakabileceğine delil kılınmıştır. Köle, kadının mahremlerinden sayılır. Halvet halinde bulunabilir, beraber yolculuk yapabilirler. Mahrem olan kimseye bakması helâl olan yerlerine bakmak, köleye de helâldir. Hz. Âişe, Saîd İbnu Müseyyeb, iki görüşünden birinde Şâfiî ve Ashabı ve Seleften ekseriyetin görüşü böyledir.
Ancak cumhur, köleyi de ecnebi gibi kabul etmiştir. "Çünkü derler, azad edildikten sonra kadın efendisine nikâhı helâldir."
Bazı âlimler bu hadiste gelen gulâm kelimesinin hem "köle" hem de "oğlan" ma'nâsına gelmesini esas alarak, hadiste geçen kölenin henüz çocuk olduğuna hükmederler
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Manto ve başörtüsü dersen karşna dikilirim.
MAnto ve başörtüsü giyen harama düşüyor mu düşmüyor mu sorunun cevabını alalım....
Kıvırmadan ya haramdır ya da değildir bunun cevabını istiyorum.....İşine geldiği yeri okuyanlar bol kabus görürler...
 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
MAnto ve başörtüsü giyen harama düşüyor mu düşmüyor mu sorunun cevabını alalım....
Kıvırmadan ya haramdır ya da değildir bunun cevabını istiyorum.....İşine geldiği yeri okuyanlar bol kabus görürler...

Lütfen arkadaşlar ben konuya biraz aydınlık getirmeye çalışacağım acizane
yazılarımın hepsinde de söyledim yine söylüyorum
Ahzab Suresi 59.Ayete en uygun elbiseler yani vücudu baştan ayağa örten tek parça elbise yani cilbab'a en uygun dikilen ve giyilen elbiseleri sırayla alimlerimiz yazmışlar (ÇARŞAF,FERACE,CAR ve Erzurum Bölgesinde EHRAM'dır)


Bunun dışında vucüdu belli etmeyecek şekilde bollukta olursa , dikkat çekici bir renk olmazsa,iç elbisesini göstermeyecek şekilde tamamen kadını baştan aşağı örtüyorsa yani yukarıdaki cilbaba tanımına uyan her elbise ayete uygundur.


Önemli Not: Dış örtünün alta giyilen iç elbiseyi göstermemesi gerekmektedir perdesü ve mantoya baktığınızda kadının içine giydiği elbiseler düğmelerin arasından yada aşağı kısmından eteği vs.. görünmektedir.


O yüzden Perdesü,manto vs.. gibi elbiseler ayete pek uygun değildir ayrıca; omuzları,koltukları,göğsü , kalçayı ve beli belli ettikleri için her ne kadar bolda olsa yinede tefsirlerde geçen tarife göre ve ayette geçen cilbabın tarifine uygun giyinilmiş olmaz.

Lütfen yanlış anlamayın ve dikkatli okuyun. Perdesü ve manto giyen haram işlemiş vs.. gibi bir söz söyleyen olmadı bu konu bizi aşar bunun cevabını bir Ehli Sünnet alimine sorsanız daha iyi olur. Sadece vücudu baştan aşağı kaplayan örten tek parça elbise tanımıyla pek alakası olmadığı için zaten perdesü ve manto sonradan ihraç edildiği için, çarşafı ortadan kaldırmak için batının çıkardığı bir icat deyin ,moda deyin ne derseniz deyin.


Merhum Elmalı-lı Hamdi Yazırın Tefsirine dikkatli bakarsanız örtünün niteliklerinin nasıl olması gerektiği zaten yazılı ama soruyorum size Perdesü ve Manto hiç Cilbab'a yani ÇARŞAF,FERACE,CAR ve EHRAM 'a hiç uyuyormu ?


Örtünen kadının kolu,omuzları,göğsü ve beli,kalçaları belli olmamaması gerekmektedir.
Bir kadın ÇARŞAF'ın içindeyken eğilip kalksa veya kollarını hareket ettirse vucüdunun hiç bir yeri kolay kolay belli olmaz ne omuzları , ne beli , nede kalçası belli olmaz.
Ama perdesü ve mantoda ise durum böyle değildir ne kadar dikkat edilsede kolları hareket ettirdiğiniz zaman omuzlar belli olmakta, eğildiği zaman kalça ve beli belli etmektedir. O yüzden ayete uyan en güzel elbiseler tefsirlerde bildirilmiştir. Anlatmak istediğimiz budur.

İlla çarşaf giyin demiyoruz fakat giyilirse ayete tam uygun giyinilmiş olduğunda daha güzel olur.

Mahmud Efendi (k.s.) derki;
Çarşafsız kadın çatısız eve benzer, nasıl çatısız ev kardan , yağmurdan korunamazsa, çarşafsız kadında tam manasıyla korunamaz.

Demekki kadın dış örtüsü öyle baştan aşağı örtmesi gerekiyorki, yabancı erkekler tarafından tanınıp incitilmesin , zarar görmesin rahatsız edilmesin. Bunuda en iyi sağlayan elbise yukarıda zikredilen elbiselerdir (Çarşaf,Ferace,Car ve Ehram)

Zaten ayeti kerimesinde Rabbimiz açık açık ifade etmiş dikkatli bakarsanız altını çiziyorum;

Ahzab Suresi 59. Ayet;
Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) Cilbab'larını (dış örtülerini) üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
alıntı: usame49
Çapan efendi,Elmalılı seni yalanladı!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Biz ne dedik de bizi yalanladı ? Onu söylememişsin. O zaman biz tekrar edelim dediğimizi ve iyice öğren !

Biz dedik ki, tesettür ayetinden sadece "çarşaf" ve "siyah çarşaf" anlamı çıkarılamaz. Yani, tesettürü sağlayan bütün giyim ve örtüler caizdir. Elmalı'lı merhum'un tefsirinde de aynı bizim bu ifadelerimizi onaylayan beyanlar var.
Yani, diğer bir ifadeyle senin gibi cilbab'a sadece = siyah çarşaf dememiş ! Tesettürü sağlayan başka "...her çeşit giysidir." " Tepeden tırnağa örten giysidir", "Kadınların tesettür ettikleri
her türlü elbise ve başka şeylerdir" demiş ... Burada kimin tekzib edildiğinin yorumunu sadece sana bırakıyorum (!) ve anlama-algılama kabilyetimin ne kadar geri olduğunu (!) görmüş bulunuyorum.

Sizi de; tesettüre çarşafın haricinde uymuş müslüman kadınlarımızı ayete uymuyorlar ve belki de günâh işliyorlar diye ilân ettiğiniz için şiddetle kınıyorum.
 

Mektûm

Doçent
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
557
Tepkime puanı
248
Puanları
0
Peygamber efendimizin mübarek hanımları, çarşafla örtünmemiştir.


Evet bu çok doğru. Süsten uzak geniş şekillerde örtülerle örtünmekle birlikte onlar o derece iffetli ve edeb sahibiydilerki, üzerlerine ne örtseler tesettürlerinini hakkını veriyorlardı. Yürüyüşleri vakarlı, bakışları önlerinde idi.

Öyle bir zaman dilimi yaşadımki sözde çarşaflı bazı şahsıların, çarşafı ne kadar da kötü bir hale düşürdklerini gözlerimle gördüm. Yineliyorum ''beden dilini susturmaktır tesettür''.
Akşam namazını kılıpta sabah namazını kılmamak olur mu? Zinetlerini örtmek farz olduğu gibi onun bilinmemesi için dikkat etmek de farzdır. ''Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey mü’minler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz! ''
NUR suresi 30-31.
ayetlerdende anlaşıldığı üzere dış tesettürle birlikte içten yansıyan hal ve tavırlarada dikkat etmek gerek. Haydi gönülden bir muhasebe ve tövbe edelim ki hep birlikte kurtuluşa erelim inşâallah.


Eski bir konu fakat gündemimizden inmemesi gereken önemli bir konu. Bu sebeple özellikle hatırlatmak istedim .
 

usame49

Paylaşımcı
Katılım
25 Şub 2007
Mesajlar
156
Tepkime puanı
2
Puanları
0
usame49'dan cilbab= siyah çarşaf (!) yorumu dolayısıyla rücu bekeriz.

rucu edecek bir şey yok. Ayet gelir, Hz Peygamber sahabeye bildirir, sahabe nasıl bildirilmişse öyle uygular. begenmeyen de kendi bilir ne diyelim
 
Üst