Peygamber efendimizin saçı, sakalı ve bıyığı nasıldı? Amerikanvari tıraş olmak, .....

mavera_agd

Doçent
Katılım
14 Ağu 2009
Mesajlar
734
Tepkime puanı
55
Puanları
0
Konum
MEKKE OLSAYDI..
Eğitim mi? O zaman sizide hadisler her mevdu olabilr mi? şeklinde eğitilmssnz denir..

Hadis ve Kuran birbiriyle çelişmez evet

Sizin şunu bilmsnzde fayda var ki bilmenz gerekr elinizdeki meal ve hadis kitapları ile ahkam kesmk olmz.. İlmi seviyenizn muhaddis ve müfessir düzeynde olması gerkr böyle değilsnz o zmn anlamsz. ahir zaman milletin zerre imanınıda böyle saptrıcı fitnelerle götürmyn zira fitne adam öldürmktn daha fenadır.. ayrıca bir meal okumakla bir kaç cilt hadis kitabı okumakla ilmin derinliğine ulaşılamz;)
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
ben sizi anlıyorum sizi öyle eyitmişler öyle hadislerle konuları süslemişler kurancılarıda öyle kötülemişlerki kafir bile demekten çekinmemişler

ama siz benim gibi kuran yolcusu bir kardeşinizi anlıyamıyorsunuz
biz diyoruzki hiç bir sahih hadis kuranla çelişkili olmaz
peygamber efendimiz sav hiç bir an bile kurana aykırı kelam veya fiil işlememiştir olay budur

Uyduruk hadislere biz de tenezzül etmiyoruz.Rahat ol ve sıkıntı yoktur...

Gerçek olan bir fıkıh hocası hikayesi vardır ki ismini vermeyeceğim.Köyün birinde camii cemaatinden bir kişi hocaya sırf gırgır olsun diye ona soru sormuşlar.Demişler ki:

-"Hocam eşşeğin ayağı kaç tanedir?Hoca ise:
-"Gidip hele bir bakayım demiş.Köylü ise;
-"Hocam ne iştir? Eşşeğin ayağının kaçtane olduğunu bilmeyen mi var?Hoca da cevap vermiş:
-"İyi güzel de belki ne malum eşşekte değişiklik olduysa
:D o zaman ben size onun ayağının kaçtane olduğunu bakmadan fetva veremem" demiş.

Evet bu komik hikaye gerçektir.Ayıp olmasın diye nerde ve kimler demiş söylemeyeceğim...

Bu hikayeden anlayacağımız odur ki hocaefendi haklıdır.Zira bir şey tam olarak kesin değil ise vede şüpheli bir mesele ise hemen onun hakkında aniden fetva verilse hocanın hali nice olur.fetva işi büyük bir meseledir.Hakkında kesin deliller olmayan bir şey için fetva verilmez.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
ALLAH peygambere ve KİTABA uyun diyor... İFRAT VE TEFRİTTEN KAÇININ;)

Rabbimiz,Peygamberimize de Kuran'a uymasını emrediyor.

41. O, bir şairin sözü değildir. Ne de az inanıyorsunuz!

42. Bir kâhinin sözü de değildir. Ne de az düşünüyorsunuz!

43. O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmedir.

44,45. Eğer (Peygamber) bize isnat ederek bazı sözler uydurmuş olsaydı, mutlaka onu kudretimizle yakalardık.

46. Sonra da onun şah damarını mutlaka keserdik.

47. Hiçbiriniz de bu cezayı engelleyip ondan savamazdı.

48. Şüphesiz Kur'an, Allah'a karşı gelmekten sakınanlara bir öğüttür.

49. Şüphesiz biz, içinizden yalanlayanların olduğunu elbette biliyoruz.

50. Şüphesiz Kur'an, kâfirler için mutlaka bir pişmanlık sebebidir.

51. Şüphesiz Kur'an, gerçek kesin bilgidir.

52. O hâlde sen, yüce Rabbinin adıyla tespih et.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Ayette destek olun manası yoktur."Teslim olun" manası vardır.Allah'a destek olun denilse ne anlamı çıkarırdınız o zaman?Destek olmak başka, teslim olmak baka şeydir.Allah resulüne destek olmak demek ona yardım etmek demektir.Oysa gönülden teslimiyet ise hem yardım hem de destek sağlanmış olur.Ayette ki "yusalline" kelimesinin anlamı; peygamberin adını anarak salat-ü selam ile tanzim etmek demektir.Salat kelimesinin anlamı çoktur ama ayetin mahiyetinde ki anlam destek olmaktan murad değildir.Zira peygamber efendimiz asırlar evvel terk-i dünya eylediğinden onun ne türlü desteğe ihtiyacı olabilir ki?Onu manen yaşatmak için sünnetine sımsıkı sarılıp yaşamak ve yaşatmakla neticeye varılır.

Asıl bu ayetin manası şudur:

AHZAB SURESİ-56. Muhakkak ki, Allah Teâlâ ve melekleri Peygamber üzerine selâtta bulunurlar. Ey imân edenler!. Onun üzerine selâtta, teslimiyetle selâmda bulunun.

Allah Teâlâ Yüce Peygamberine rahmet eder, onu meleklere karşı övgüde bulunur. Melekler de o Yüce Resul hakkında duada, istiğfarda bulunarak ona olan muhabbet ve hürmetlerini göstermiş olurlar. Artık (ey imân etmiş kimseler!.) 0 Allah Resulünün peygamberliğini kabul, kendisine mensup olmakla iftihar eden müslümanlar!. Siz de (onun üzerine selâtta, teslimiyetle selâmda bulunun) mesela: Onun mübarek ismi anılınca: "Ey Allah'ım! Muhammed Aleyhisselâm'a Selatüselâm buyur" diye temenniye devam edin. 0 kadri Yüce Peygamber'e olan muhabbet ve bağlılığınızı bu şekilde de göstermiş olan, bu sebeple de mükâfata nail olursunuz. Nitekim bir hadisi şerifte buyurulmuştur: Her kim bana bir selâtta bulunursa Allah Teâlâ ona on selâtta bulunur, ondan on hatasını düşürür, onun için on derece yükseltir.


NOT:Bazı mezhebsizler ve dinde reformcular,
Namaz kılmayan bazı kimseler, (Namaz, salat, yani, duadır. Tanrı’yı içten anıp selamlamaktır. Bunun da bir şekli, belli bir saati, zaman dilimi, yeri, kuralı yoktur. İnsan, istediği vakit, istediği dilde, istediği şekilde, istediği yerde dua edebilir"şeklinde beyanatta bulunurlar.Yani Kur'an'da ki "salat" kelimesi namaz anlamı taşımıyormuş gibi bir hüküm çıkarırlar.Yoksa siz onlardan mısınız?

Kur'an'da geçen "salat" kelimesi, ayetin o anda ki mevcut mahiyetine göre anlamı vardır.Bu vermiş olduğumuz Ahzab Suresi'nde ki bu ayette
يُصَلُّونَ kelimesi; namaz anlamı taşımaz.orada başında y harfi farklıdır.Eğer o "y" harfinin yerine mim" "harfi olsaydı kesinlikle namaz kılanlar anlamı olacaktı.Sizin anlayacağınız
يُصَلُّونَ ile مُصَلِّينَ ayetinin anlamları farklıdır.Musalline, "namaz kılanlar" anlamı taşımaktadır.Müddesir Suresinin 43.üncü ayeti buna delildir.Ayeti verelim İnşaallah.

قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ
Kâlû lem neku minel musallîn

Anlamı:
“Biz namaz kılanlardan değil idik"

Evet, arapçada kelimelerin başında ki en ufak bir değişiklik anlamı farklı olmaktadır.

يُصَلُّونَ manası: "salat ederler" anlamındadır...Elbete ki peygamberimizin üzerine namaz kılanlar anlamı taşımamaktadır.Zira bu ayetin kelimesi kısacası,tanzim etmek, salavat etmek anlamı taşımaktadır.Arapça da destek دعم kelimesidir.

Allah bize de salavat eder mi?Bizlerin de isimlerini anarak salatü selam ile bizlere de tazim eder mi?Yoksa sadece Peygamberine mi salatü selam ederek tazim eder?
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
Allah bize de salavat eder mi?Bizlerin de isimlerini anarak salatü selam ile bizlere de tazim eder mi?Yoksa sadece Peygamberine mi salatü selam ederek tazim eder?

Evet, Allah bizim de adımızı kendi katında andığına dair kesin delil olarak işte ayetler..Aynı zamanda namaz kılmayı da emretmektedir....

BAKARA SURESİ-152-فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُواْ لِي وَلاَ تَكْفُرُونِ
O halde anın beni, anayım sizi ve şükredin de bana sakın nankörlük etmeyin!.

153-يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ

Ey iman edenler! Sabrederek ve namaz kılarak Allah’tan yardım dileyin. Şüphe yok ki, Allah sabredenlerle beraberdir.

Evet, muhterem kardeşim çelebiler...
Artık şüphen kaldı mı?..
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Evet, Allah bizim de adımızı kendi katında andığına dair kesin delil olarak işte ayetler..Aynı zamanda namaz kılmayı da emretmektedir....

BAKARA SURESİ-152-فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُواْ لِي وَلاَ تَكْفُرُونِ
O halde anın beni, anayım sizi ve şükredin de bana sakın nankörlük etmeyin!.

153-يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ

Ey iman edenler! Sabrederek ve namaz kılarak Allah’tan yardım dileyin. Şüphe yok ki, Allah sabredenlerle beraberdir.

Evet, muhterem kardeşim çelebiler...
Artık şüphen kaldı mı?..

"Salat" kelimesinin salavat çekmek anlamında olmadığına şüphem yok Aziz Kardeşim.Ahzab 56 daki "salat" kelimesi bizlere Peygamberimize salavat getirmemizi emretmez.Salat destek anlamındadır.

Namaz anlamında olduğunu söylediğin ayetlerde de namaz anlamındadır.Ona da bir itirazım yok elbetteki.

Benim bahsettiğim Ahzab 56 daki gibi Rabbimiz bize de "salat" ediyor mu?Eğer Rabbimiz bize de salat ediyor ise salat ın buradaki manasının destek olduğu daha iyi anlaşılır ki Ahzab 43 de Rabbimiz bunu bize bildiriyor.

هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا

Huvellezî yusallî aleykum ve melâiketuhu li yuhricekum minez zulumâti ilen nûr, ve kâne bil mu’minîne rahîmâ(rahîmen).

"O ki sizi karanlıklardan ışığa çıkarmak için melekleri ile birlikte sizi destekler. O, inananlara karşı Rahimdir."

Ahzab 56 ile Ahzab 43 ü karşılaştırdığınızda aynı kelimenin kullanıldığını görebilirsiniz.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
"Salat" kelimesinin salavat çekmek anlamında olmadığına şüphem yok Aziz Kardeşim.Ahzab 56 daki "salat" kelimesi bizlere Peygamberimize salavat getirmemizi emretmez.Salat destek anlamındadır.

.

Peygamberin vefatından sonra bu ayetin hükmü kalkmış mıdır?
 

mavera_agd

Doçent
Katılım
14 Ağu 2009
Mesajlar
734
Tepkime puanı
55
Puanları
0
Konum
MEKKE OLSAYDI..
Rabbimiz,Peygamberimize de Kuran'a uymasını emrediyor.

41. O, bir şairin sözü değildir. Ne de az inanıyorsunuz!

42. Bir kâhinin sözü de değildir. Ne de az düşünüyorsunuz!

43. O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmedir.

44,45. Eğer (Peygamber) bize isnat ederek bazı sözler uydurmuş olsaydı, mutlaka onu kudretimizle yakalardık.

46. Sonra da onun şah damarını mutlaka keserdik.

47. Hiçbiriniz de bu cezayı engelleyip ondan savamazdı.

48. Şüphesiz Kur'an, Allah'a karşı gelmekten sakınanlara bir öğüttür.

49. Şüphesiz biz, içinizden yalanlayanların olduğunu elbette biliyoruz.

50. Şüphesiz Kur'an, kâfirler için mutlaka bir pişmanlık sebebidir.

51. Şüphesiz Kur'an, gerçek kesin bilgidir.

52. O hâlde sen, yüce Rabbinin adıyla tespih et.


İyimisiniz?
 
Üst