Ayette destek olun manası yoktur."Teslim olun" manası vardır.Allah'a destek olun denilse ne anlamı çıkarırdınız o zaman?Destek olmak başka, teslim olmak baka şeydir.Allah resulüne destek olmak demek ona yardım etmek demektir.Oysa gönülden teslimiyet ise hem yardım hem de destek sağlanmış olur.Ayette ki "yusalline" kelimesinin anlamı; peygamberin adını anarak salat-ü selam ile tanzim etmek demektir.Salat kelimesinin anlamı çoktur ama ayetin mahiyetinde ki anlam destek olmaktan murad değildir.Zira peygamber efendimiz asırlar evvel terk-i dünya eylediğinden onun ne türlü desteğe ihtiyacı olabilir ki?Onu manen yaşatmak için sünnetine sımsıkı sarılıp yaşamak ve yaşatmakla neticeye varılır.
Asıl bu ayetin manası şudur:
AHZAB SURESİ-56. Muhakkak ki, Allah Teâlâ ve melekleri Peygamber üzerine selâtta bulunurlar. Ey imân edenler!. Onun üzerine selâtta, teslimiyetle selâmda bulunun.
Allah Teâlâ Yüce Peygamberine rahmet eder, onu meleklere karşı övgüde bulunur. Melekler de o Yüce Resul hakkında duada, istiğfarda bulunarak ona olan muhabbet ve hürmetlerini göstermiş olurlar. Artık (ey imân etmiş kimseler!.) 0 Allah Resulünün peygamberliğini kabul, kendisine mensup olmakla iftihar eden müslümanlar!. Siz de (onun üzerine selâtta, teslimiyetle selâmda bulunun) mesela: Onun mübarek ismi anılınca: "Ey Allah'ım! Muhammed Aleyhisselâm'a Selatüselâm buyur" diye temenniye devam edin. 0 kadri Yüce Peygamber'e olan muhabbet ve bağlılığınızı bu şekilde de göstermiş olan, bu sebeple de mükâfata nail olursunuz. Nitekim bir hadisi şerifte buyurulmuştur: Her kim bana bir selâtta bulunursa Allah Teâlâ ona on selâtta bulunur, ondan on hatasını düşürür, onun için on derece yükseltir.
NOT:Bazı mezhebsizler ve dinde reformcular, Namaz kılmayan bazı kimseler, (Namaz, salat, yani, duadır. Tanrı’yı içten anıp selamlamaktır. Bunun da bir şekli, belli bir saati, zaman dilimi, yeri, kuralı yoktur. İnsan, istediği vakit, istediği dilde, istediği şekilde, istediği yerde dua edebilir"şeklinde beyanatta bulunurlar.Yani Kur'an'da ki "salat" kelimesi namaz anlamı taşımıyormuş gibi bir hüküm çıkarırlar.Yoksa siz onlardan mısınız?
Kur'an'da geçen "salat" kelimesi, ayetin o anda ki mevcut mahiyetine göre anlamı vardır.Bu vermiş olduğumuz Ahzab Suresi'nde ki bu ayette يُصَلُّونَ kelimesi; namaz anlamı taşımaz.orada başında y harfi farklıdır.Eğer o "y" harfinin yerine mim" "harfi olsaydı kesinlikle namaz kılanlar anlamı olacaktı.Sizin anlayacağınız يُصَلُّونَ ile مُصَلِّينَ ayetinin anlamları farklıdır.Musalline, "namaz kılanlar" anlamı taşımaktadır.Müddesir Suresinin 43.üncü ayeti buna delildir.Ayeti verelim İnşaallah.
قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ
Kâlû lem neku minel musallîn
Anlamı:“Biz namaz kılanlardan değil idik"
Evet, arapçada kelimelerin başında ki en ufak bir değişiklik anlamı farklı olmaktadır.
يُصَلُّونَ manası: "salat ederler" anlamındadır...Elbete ki peygamberimizin üzerine namaz kılanlar anlamı taşımamaktadır.Zira bu ayetin kelimesi kısacası,tanzim etmek, salavat etmek anlamı taşımaktadır.Arapça da destek دعم kelimesidir.