Verda
Gales
- Katılım
- 9 Nis 2010
- Mesajlar
- 10,917
- Tepkime puanı
- 1,010
- Puanları
- 0
Merhaba @RedveKabul nasılsın, nasıl gidiyor ramazan, bize kendinden bahseder misin, ne işle meşgulsun, nerde yaşıyorsun ?
RedveKabul sana bir kaç sorum olacak. ret ve kabul ikileminde Türkiye ortamında hangi eğilimin daha baskın? Almanya'da olsaydın Alman kültürüne bakışın nasıl olacaktı? gizli bi maksadım falan yok he Dini eğitimin ne seviyede?
Uçuk olmadı mı biraz? Bireysel tercihler üzerinden genelleştirmeye başvurmuşsun. Mevcut durumdan şikayet eden Müslüman var, şikayet etmeyen Müslüman var. Oran olarak birinin diğerine nitel ve nicel üstün olduğu konusunda bilimsel bir çalışma mı yaptın? senin ki abaküs hesabına benziyor. ayrıca yukarıdaki bu yorumun bir önyargıdan ibaret.Mevcut durumdan Müslümanların şikayet etmediklerini tam tersi memnun olduklarını ve kabullerinin çok olduğunu biliyorum ama benim fazlasıyla redlerim var.
İslamiyet, anlaşılması zor bir din olmadığı konusunda bende öteden beri bir savunum içindeyim. Ama kabul etmek gerekir ki; eğitim almadan edinilmiş bilgi ile eğitim alındıktan sonra edinilen bilgi arasında büyük fark var. Alınteri ile 5 satırlık mesajı algılayamama durumu var iken İslamiyeti bir çırpıda yutmak nasıl mümkün olabiliyor? Neyse, niyetimi kötüye yorma. Soğan doğrayarak gözlerini ıslatma peşinde değilimDini eğitimim miras değil tamamen alınteridir . Sorduğun anlamda dini bir eğitimim yok. İslam'ın temel meselelerinde bilgi sahibi olmak için kişinin illa bir eğitim alması gerekmiyor, biraz dert edinmesi yetiyor. Bize yıllardır anlatıldığı gibi bu din öyle anlaşılaması zor bir din değildir. Elbette ihtisas gerektiren alanlar vardır ancak din'in anlaşılması noktasında hiç bir kapalılık yoktur bana göre.
Uçuk olmadı mı biraz? Bireysel tercihler üzerinden genelleştirmeye başvurmuşsun. Mevcut durumdan şikayet eden Müslüman var, şikayet etmeyen Müslüman var. Oran olarak birinin diğerine nitel ve nicel üstün olduğu konusunda bilimsel bir çalışma mı yaptın? senin ki abaküs hesabına benziyor. ayrıca yukarıdaki bu yorumun bir önyargıdan ibaret. İslamiyet, anlaşılması zor bir din olmadığı konusunda bende öteden beri bir savunum içindeyim. Ama kabul etmek gerekir ki; eğitim almadan edinilmiş bilgi ile eğitim alındıktan sonra edinilen bilgi arasında büyük fark var. Alınteri ile 5 satırlık mesajı algılayamama durumu var iken İslamiyeti bir çırpıda yutmak nasıl mümkün olabiliyor? Neyse, niyetimi kötüye yorma. Soğan doğrayarak gözlerini ıslatma peşinde değilim
Samimiyetin için teşekkür ederim @RedveKabul , olmazsa olmaz ihvan forumla nasıl tanıştın sorumu sorayım, bu arada hiç utangaç birine benzemiyorsun =)
Rica ederim efendim.
Yok yok gerçekten utangacımdır. Babam çok sinirli ve disiplinli biri olduğundan bizi de öyle yetiştirdi. Mesela yemek saatlerimiz her zaman bellidir o saatte geldin yedin gelmedin ayvayı yedin. Okula giderken her sabah kendimiz kalkar kahlvaltımızı, ütümüzü kendimiz yapar hazırlanır öyle giderdik. Bundan mütevellit hala ütümü kendim yaparım, iyi de yaparım ha. Elbiseler, ayakkabılar akşamdan hazırlanırdı. Soğan sevmezdik faydalı diye zorla yemek zorunda kalırdık. Sevmediğimiz yemek diye birşey olamazdı. Akşamları Televizyon seyrederken veya sair zamanlarda otururken büyüklerimiz yanında ayaklarımızı uzatamazdık vs. Heil Hitler...
forumla nasıl tanıştım...? Sanırım bir konuyla ilgili araştırma yaparken oldu. Sonra biraz forumu inceleyeyim dedim ve bir çok sitede olmayan özgür bir platform olduğunu gördüm ve üye olmaya karar verdim. Hiç bir görüşün etkisi altında kalmadan herkesin özgürce görüşünü ortaya koyabildiği nadir forumlardan biri. Bu anlamda bütün görüşleri bir arada görmek büyük bir nimettir aslında. İlim elde etme yollardan biri de budur zaten. Kişi her kesimin görüşünü bir arada görüp ona göre değerlendirme imkanına sahip olabiliyor.
Birde şu holigancılar olmaza daha güzel olacak ama...onlar her yerde
Bidat nedir? Bidat ehlinin özellikleri nedir? Bidat ehli insanlara karşı İslami duruş nasıl olmalıdır? Redin engin ilminden faydalanalım.
peki hiç cemaatlere girmedinmi?İslama bakışın daiama böylemiydi?
Yazılarnız hiç eğitimsiz bir şahsiyyeti işaret etmiyor diyebilirim.Kullandığınız kelimler ,kurduğunuz cümleler,bir tartışmada temel proplemi hemen kavramanız ,çok eğitimli gibi gösteriyor sizi..İnsanın,helede din konusunda bu kadar kendini yetiştirmesi takdire şayan bir durum...Kalp cilalama işlerini bıraktın yani.Eskiden Kadiri tarikatına ilgim vardı. M.Zahit Kotku'nun kitaplarını okurdum ama şu anda herhangi bir cemaatle bağım da ilgim de yok. Bundan sonra söyleyeceklerim bazılarını kızdırabilir ama madem fikrimi soruyorsunuz o halde ben de lafı eğip bükmeden ne düşündüğümü ifade edeyim.
İslam, Müslümanların cemaat halinde yaşamalarına, her hususta birbirlerini destekleyen ve birbirlerine yardımcı olan bir toplum olmalarına önem vermiştir. Allah'ın Resulü müminleri, bir binayı oluşturan ve birbirleri ile kenetlenmiş tuğlalara benzetmektedir. Aynı şekilde "Cemaat rahmettir, tefrika ise azaptır" der.
Pekala günümüz cemaatlerin durumu nedir?
Ben inanıyorum ki bugünkü bu tablo İslam'ın kendi yapısından kaynaklanmıyor kardeşler. İnsanların din hakkında ayrılığa düşüp, bölünüp parçalanmış olmaları ve her bir grubun kendi yanında olanı İslam saymalarından kaynaklanıyor.
Temel kaynağı Kuran ve örneği de Peygamber olan bu insanlar nasıl olur da parçalanır, bölünür ve her bir parça kendisini "hak" diğerini "batıl" görür? Ortada bir sorunun olduğu kesin. Öyle ya tefrikayı yasaklayan bu din nasıl olur da kendilerine bu dine nispet edenler tefrikaya düşebiliyor?
Maalesef mevcut cemaatler grupçuluk ve adam kapmaca yarışı içerisindeler. Her ne kadar bu tefrikayı "hedef birliği" şeklinde anlamak isteyen ve "ihtilaf rahmettir" ile açıklamaya çalışanlar varsa da Allah aşkına şahit olduğumuz bu çekişmeler, ötekileştirmeler, zıtlaştırmalar neyin nesi? Elbette bir Müslüman için de cemaat bir hedef ve vesiledir ancak bu haliyle asla değil.
Müslümanlar herşeyden önce ihtilafa düştükleri ve ayrılmalarına sebep olan hususları çözecek bir hakemde ittifak etmelidirler. Bu hakem de sadece Kuran ve Sünnettir. Şayet siz bunu bu şekilde sınırlandırmaz ve başka başka hakemleri, merciileri Kuran ve Sünnetin önüne geçirirseniz birliği sağlamanız mümkün değildir. İşte bu önemli noktayı ihmal ediyoruz. Kuran ve Sünnet hevalarımızdan, gruplarımızdan, mezhebimizden, meşrebimizden, şeyhimizden, abimizden, üstadımızdan, cemaatimizden daha önemli ve sevimli hale gelmedikçe vahdet asla gerçekleşmeyecektir.
Kişi bir cemaate bağlanınca artık onu gibi düşünmek zorunda hissediyor kendisini. Onun anladığı gibi anlıyor, onun reddettiklerini reddediyor, kabul ettiklerini kabul ediyor ve artık canla başla onu savunuyor. Bu da onun Müslüman kimliğini zayıflatıyor ve yeni bağımlılıklar ve prangaları getiriyor. Artık başka şey düşünemez oluyor.
O halde Allah'a ve Resulüne tabi olmak zorundayız. Hoş zaten bütün cemaatlerin iddiaları da böyledir ancak vakıa ve realite bize bunun böyle olmadığını gösteriyor. Hakka tabi olmanın arasına giren bütün engelleri kaldırmak zorundayız. Öncelememiz gereken "Şeyhim, cemaatim ne diyor" değil "Allah ve Resulü ne diyor" olmalıdır. Dini Allah'a has kılmanın gereği de zaten budur. Dini sadece Allah'a has kılmak, arada ne kadar engel varsa hepsini kaldırmak.
İslam, Müslümanların cemaat halinde yaşamalarına, her hususta birbirlerini destekleyen ve birbirlerine yardımcı olan bir toplum olmalarına önem vermiştir. Allah'ın Resulü müminleri, bir binayı oluşturan ve birbirleri ile kenetlenmiş tuğlalara benzetmektedir. Aynı şekilde "Cemaat rahmettir, tefrika ise azaptır" der.
Pekala günümüz cemaatlerin durumu nedir?
Ben inanıyorum ki bugünkü bu tablo İslam'ın kendi yapısından kaynaklanmıyor kardeşler. İnsanların din hakkında ayrılığa düşüp, bölünüp parçalanmış olmaları ve her bir grubun kendi yanında olanı İslam saymalarından kaynaklanıyor.
Temel kaynağı Kuran ve örneği de Peygamber olan bu insanlar nasıl olur da parçalanır, bölünür ve her bir parça kendisini "hak" diğerini "batıl" görür? Ortada bir sorunun olduğu kesin. Öyle ya tefrikayı yasaklayan bu din nasıl olur da kendilerine bu dine nispet edenler tefrikaya düşebiliyor?
Maalesef mevcut cemaatler grupçuluk ve adam kapmaca yarışı içerisindeler. Her ne kadar bu tefrikayı "hedef birliği" şeklinde anlamak isteyen ve "ihtilaf rahmettir" ile açıklamaya çalışanlar varsa da Allah aşkına şahit olduğumuz bu çekişmeler, ötekileştirmeler, zıtlaştırmalar neyin nesi?
Elbette bir Müslüman için de cemaat bir hedef ve vesiledir ancak bu haliyle asla değil.
Müslümanlar herşeyden önce ihtilafa düştükleri ve ayrılmalarına sebep olan hususları çözecek bir hakemde ittifak etmelidirler. Bu hakem de sadece Kuran ve Sünnettir. Şayet siz bunu bu şekilde sınırlandırmaz ve başka başka hakemleri, merciileri Kuran ve Sünnetin önüne geçirirseniz birliği sağlamanız mümkün değildir. İşte bu önemli noktayı ihmal ediyoruz. Kuran ve Sünnet hevalarımızdan, gruplarımızdan, mezhebimizden, meşrebimizden, şeyhimizden, abimizden, üstadımızdan, cemaatimizden daha önemli ve sevimli hale gelmedikçe vahdet asla gerçekleşmeyecektir.
Kişi bir cemaate bağlanınca artık onu gibi düşünmek zorunda hissediyor kendisini. Onun anladığı gibi anlıyor, onun reddettiklerini reddediyor, kabul ettiklerini kabul ediyor ve artık canla başla onu savunuyor. Bu da onun Müslüman kimliğini zayıflatıyor ve yeni bağımlılıklar ve prangaları getiriyor. Artık başka şey düşünemez oluyor.
O halde Allah'a ve Resulüne tabi olmak zorundayız. Hoş zaten bütün cemaatlerin iddiaları da böyledir ancak vakıa ve realite bize bunun böyle olmadığını gösteriyor. Hakka tabi olmanın arasına giren bütün engelleri kaldırmak zorundayız. Öncelememiz gereken "Şeyhim, cemaatim ne diyor" değil "Allah ve Resulü ne diyor" olmalıdır. Dini Allah'a has kılmanın gereği de zaten budur. Dini sadece Allah'a has kılmak, arada ne kadar engel varsa hepsini kaldırmak.