Resim Cizmek Haram Midir?

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Eğer resim çizmek yasak ise kamera kullanmak, mikrofon kullanmak, cep telefonu kullanmak, televizyon kullanmak da yasak olması lazım.

aklini kullanmamak haramdir, ihsan senocak akil nimetinden bir an önce yararlanmali.


 

Âwdil

Mim Lâmelif Vâv
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
1,397
Tepkime puanı
312
Puanları
0
Konum
Endülüs
Eğer resim çizmek yasak ise kamera kullanmak, mikrofon kullanmak, cep telefonu kullanmak, televizyon kullanmak da yasak olması lazım.

aklini kullanmamak haramdir, ihsan senocak akil nimetinden bir an önce yararlanmali.



Dikkat ederseniz kendi tefekkürü ile cevap vermiyor.Bilakis hadis-i şerif ile mukabele de bulunuyor.Zira misal verdiği Hadis sahih bir hadistir.

Tabi hadisler Efendimiz'in (Asm) için de bulunduğu zamanı kapsıyor olabilir.Zira o dönemler de,resim ve put gibi materyaller doğrudan,dinsizliğe köprü oluşturduğu için,o döneme göre "Haram" görülmüş olabilir.

Size bu konuyu daha detaylı araştırmanızı salık veririm,nitekim video da sakıncalı bir cevap yok.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Dikkat ederseniz kendi tefekkürü ile cevap vermiyor.Bilakis hadis-i şerif ile mukabele de bulunuyor.Zira misal verdiği Hadis sahih bir hadistir.

Tabi hadisler Efendimiz'in (Asm) için de bulunduğu zamanı kapsıyor olabilir.Zira o dönemler de,resim ve put gibi materyaller doğrudan,dinsizliğe köprü oluşturduğu için,o döneme göre "Haram" görülmüş olabilir.

Size bu konuyu daha detaylı araştırmanızı salık veririm,nitekim video da sakıncalı bir cevap yok.

haramlar zamana göre degisir mi zinar? bir sey ya haramdir ya da degildir
haram degismez yasaklar degisir ama. peygamberimiz döneminde resim yasakti derseniz sorun yok, ki bende böyle olduguna inaniyorum. putperestlik yaygindi vs.

hem peygamberin dahi haram belirleme yetkisi ve selahiyeti yoktur.
 

Âwdil

Mim Lâmelif Vâv
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
1,397
Tepkime puanı
312
Puanları
0
Konum
Endülüs
haramlar zamana göre degisir mi zinar? bir sey ya haramdir ya da degildir
haram degismez yasaklar degisir ama. peygamberimiz döneminde resim yasakti derseniz sorun yok, ki bende böyle olduguna inaniyorum. putperestlik yaygindi vs.

hem peygamberin dahi haram belirleme yetkisi ve selahiyeti yoktur.

Değişip değişmeye konusun da,mantık yürütmek benim fikrimden müberradır.Siz mantalitenize göre yorum yaparsanız diyeceğim olamaz.

Orta da bir soru var ve cevap veren Hadis'i Şerif'i rehber edinip cevap veriyor.Zira Kuran'da soru ile alakalı bir cevap olsa,çendan oradan cevap verirdi.

Ayrıca Dikkatinizi çekerim,Peygamberler ile sıradan insanları karıştırmayın.Allah değişmeyen adetlerini Peygamberler için değiştirmiştir.Peygamberler hiç bir konu da kendi namına konuşmaz.Peygamber "Haram" dediyse Allah "Haram" etmiştir.Daha ötesi düşünülemez.

Rica ediyorum kendi mantığınız ile değil,İslamiyetin var olan cevapları ile konuyu tecessüs edin.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
o halde bana hadislerden, peygamberimizin herhangi bir konuya dair getirdigi "haram"lardan sadece bir tane örnek getirin, arapca orjinali ile beraber. getirin size konuya isik tutacak ilginc bir detay verecegim.
 

Âwdil

Mim Lâmelif Vâv
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
1,397
Tepkime puanı
312
Puanları
0
Konum
Endülüs
o halde bana hadislerden, peygamberimizin herhangi bir konuya dair getirdigi "haram"lardan sadece bir tane örnek getirin, arapca orjinali ile beraber. getirin size konuya isik tutacak ilginc bir detay verecegim.


Video da 0:58-de bir hadis var azizim.Bahsi geçen hadis sahihtir.İsterseniz o hadis üzerinden konuyu ele alabilirsiniz.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Video da 0:58-de bir hadis var azizim.Bahsi geçen hadis sahihtir.İsterseniz o hadis üzerinden konuyu ele alabilirsiniz.

haramdan bahsediyoruz, bahsi gecen hadiste haram kilma yok
arapca orjinalinden "haram" belirten bir hadis getirmenizi özellikle istedim
cünkü biliyorum ki getiremeyecektiniz
"peygamber haram kildi" seklinde getirilen bütün rivayetlerin orjinalin hicbirinde "haram" ibaresi yer almaz
"yasak etti, yasakladi" ibaresi yer alir ki zaten peygamberin, müslüman liderlerin, halifenin "yasak"koyma yetkileri vardir.

unutmayalim ki peygamberimiz ayni zamanda devlet adamiydi, liderdi
elbette yasak koyacakti ve koymustur da
sartlarin getirdigi yasaklardir bunlar, illet ortadan kalkarsa yasak da kalkar
yaska bildiren hadisleri bu baglamda ele almak lazim
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
Maksat ehli sünnetten birinin yanlışı olsun yeter

ötesinin pek önemi yok
 

bydr

Üye
Katılım
12 Mar 2016
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
o halde bana hadislerden, peygamberimizin herhangi bir konuya dair getirdigi "haram"lardan sadece bir tane örnek getirin, arapca orjinali ile beraber. getirin size konuya isik tutacak ilginc bir detay verecegim.

وعن عليٍّ رضي اللَّه عنه قال : رأَيْتُ رَسُولَ اللَّه صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وسَلَّم أَخَذَ حَرِيراً ، فَجَعلَهُ في يَمينه ، وَذَهَباً فَجَعَلَهُ في شِمالِهِ ، ثُمَّ قَالَ :« إنَّ هذَيْنِ حرَامٌ عَلى ذُكُورِ أُمَّتي » . رواهُ أبو داود بإسنادٍ حسن
Ali radıyallahu anh şöyle demiştir:
Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i gördüm; sağ eline ipeği sol eline altını almıştı; sonra da:
“Şüphesiz bu ikisi ümmetimin erkeklerine haram kılınmıştır”buyurdular.
Ebû Dâvûd, Libâs 11. Ayrıca bk. Nesâî, Zînet 40; İbni Mâce, Libâs 19
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,656
Tepkime puanı
2,337
Puanları
113
Konum
istanbul
Çok akıllıların halini görmekteyiz:

Hz. Meryem çift cinsiyetli, Hz.Ademin babası var, Namaz mecusi ayini... Bunların islamla alakaları bu... Hadisleri kabul etmeyenler kendi hocalarının sözlerini ayetlerinde önüne koyuyorlar. Ne garip iş.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,060
Puanları
113
Konum
Mars
Çok akıllıların halini görmekteyiz:

Hz. Meryem çift cinsiyetli, Hz.Ademin babası var, Namaz mecusi ayini... Bunların islamla alakaları bu... Hadisleri kabul etmeyenler kendi hocalarının sözlerini ayetlerinde önüne koyuyorlar. Ne garip iş.

O zaman iki tarafta hatalı :) bu durumda benim hocam olmadığına göre!! kafam karıştı yaa
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,060
Puanları
113
Konum
Mars
Var var senin hocan 104 kitabı ezbere bilir bütün peygamberleri görmüştür. Ama yine cahil yine cahil...

yok yok inan bir tane hocam olmadı, hee oldu küçüktüm o zaman sübhaneke ve ettehıyatüyü ezberletirdi cami hocasıydı genç bir hoca idi :)

104 kitabı bile hoca mı?
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,656
Tepkime puanı
2,337
Puanları
113
Konum
istanbul
yok yok inan bir tane hocam olmadı, hee oldu küçüktüm o zaman sübhaneke ve ettehıyatüyü ezberletirdi cami hocasıydı genç bir hoca idi :)

104 kitabı bile hoca mı?


Gerçi sende haklısın bi tane hocan olaymış bu durumda olmazmışsın. Dini kendi kendine öğrenmişsin. Yada kendine göre din (hadi uydurmuşsun demiyeyim) öğrenmişsin...
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,060
Puanları
113
Konum
Mars
Gerçi sende haklısın bi tane hocan olaymış bu durumda olmazmışsın. Dini kendi kendine öğrenmişsin. Yada kendine göre din (hadi uydurmuşsun demiyeyim) öğrenmişsin...


iyide ihvancım, kim kimden öğreniyor ki? tercihler kişilerin kendisinden olduğu için sonuç? kendi kendine öğrenmiş oluyor ve dediğin gibi uydurmuş oluyor :)

doğru olana uyuyorsa uydurabiliyorsam sıkıntı yok zaten :) herkesin çabası uydurmak için değilmi aslına
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
haramdan bahsediyoruz, bahsi gecen hadiste haram kilma yok
arapca orjinalinden "haram" belirten bir hadis getirmenizi özellikle istedim
cünkü biliyorum ki getiremeyecektiniz
"peygamber haram kildi" seklinde getirilen bütün rivayetlerin orjinalin hicbirinde "haram" ibaresi yer almaz
"yasak etti, yasakladi" ibaresi yer alir ki zaten peygamberin, müslüman liderlerin, halifenin "yasak"koyma yetkileri vardir.

ileti no: 9

Ali radıyallahu anh şöyle demiştir:
Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i gördüm; sağ eline ipeği sol eline altını almıştı; sonra da:
“Şüphesiz bu ikisi ümmetimin erkeklerine haram kılınmıştır”buyurdular.
Ebû Dâvûd, Libâs 11. Ayrıca bk. Nesâî, Zînet 40; İbni Mâce, Libâs 19

Ayın kapağını güme getirmeyelim...
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Değişip değişmeye konusun da,mantık yürütmek benim fikrimden müberradır.Siz mantalitenize göre yorum yaparsanız diyeceğim olamaz.

Orta da bir soru var ve cevap veren Hadis'i Şerif'i rehber edinip cevap veriyor.Zira Kuran'da soru ile alakalı bir cevap olsa,çendan oradan cevap verirdi.

Ayrıca Dikkatinizi çekerim,Peygamberler ile sıradan insanları karıştırmayın.Allah değişmeyen adetlerini Peygamberler için değiştirmiştir.Peygamberler hiç bir konu da kendi namına konuşmaz.Peygamber "Haram" dediyse Allah "Haram" etmiştir.Daha ötesi düşünülemez.

Rica ediyorum kendi mantığınız ile değil,İslamiyetin var olan cevapları ile konuyu tecessüs edin.
Resul,Allah'ın haram kılmadığını haram kılabilir mi?

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

bydr

Üye
Katılım
12 Mar 2016
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Resul,Allah'ın haram kılmadığını haram kılabilir mi?

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Olay zaten orada bitiyor . Millet Peygamber ( s.a.v ) bunu haram kıldı deyince sanki Allah'ın haram kılmadığını nasıl haram eder diye düşünüyor ama zaten O da Allah'ın emriyle bunu yapıyor . Allah Hakka suresinde '' Eğer o, bize karşı bazı sözleri uydurup söylemiş olsaydı elbette ki onu sağ tarafından yakalardık. Sonra O'ndan yürek damarını kesiverirdik. '' dediğine göre zaten Peygamberimiz herhangi bir şeyi kendine göre bu haramdır bu helaldir demiyor . '' Allah ve Resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü'min erkek ve hiçbir mü'min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur. Kim Allah'a ve Resûlüne karşı gelirse, şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır. '' Ahzab suresindeki bu ayete göre de bir hüküm verildiğinde ki bu hüküme helal haramlar zaten dahil Allah'a ve Resul'üne itaatı farz kılıyor . Allah'ın hükmü zaten Kuran ona şüphe yok peki Resul'ünün verdiği hüküm ne sadece Kurandakiler olsa zaten Allah'a itaat edinle onu belirtti neden tekrara düşşün ?! İşte Resul'e itaat sünnette ortaya çıkıyor ki sünneti de zaten hadislerden öğrenebiliyoruz . Zümer suresinde de '' ... De ki: "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Ancak akıl sahipleri öğüt alırlar. '' diyor Allah . Eee biz şimdi ahir zaman müslümanları olarak günde bir iki saat dini şeyler okuyor araştırmalar yapıyoruz diye ne çok şey biliyoruz deyip alim kesiliyoruz Ebu Hanifeler İmam Şafiiler bu işe ömürlerini veriyorlar da verilen fetvaları küçümsüyoruz ! İşte o zaman Zümer suresindeki bilenlerle bilmeyenlerin farkı ortaya çıkıyor . Madem müctehidler gibi bilenler var bilmeyenler olarak onlara danışmak sormak zorundayız kimse gelip mezhepler neymiş bizim aklımız yok mu diye ahkam kesmesin . Aklı olanları da görüyoruz Hazreti Meryem'i çift cinsiyetli yapacak kadar ileri gittiler .

Peki o zaman ben şimdi size soruyorum İslam dini son din olduğuna ve kıyamete kadar tahrif edilemeyeceği aslıyla kalacağı kesin olduğuna göre ve Necm suresinde de '' O, hevasından konuşmaz O sade bir vahiydir ancak vahyolunur '' dendiğine göre Peygamberimiz ( s.a.v. ) 23 senede dinle alakalı sadece 600 sayfalık kitap kadar mı konuştu ? Öyle olmadığı ortada olduğuna göre oturup bize ulaşan hadislerin değerini bir düşünmemiz lazım . Hadisler güvenilir değil demek kolay .

Hadi amelimiz bozuk tamam da bari itikadımızı bozmayalım en azından bu konuda gerçek müslüman olalım !
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,060
Puanları
113
Konum
Mars
@bydr güzel kardeşim, bahsettiğin hakka suresindeki ayeti getirebilirmisin. Birde şua soruya cevap verirmisin lütfen, eğer dediğin gibi Allah 'ın emri ile yapıyorsa neden vahiy katiplerin yazdırmamış? Yoksa tebliğ eksik mi?

böyle bir mantık olur mu yahu? Peygamber adına hadisler uydurulacak ve bu hadisler Allah 'ın buyruğu gibi olacak fakat Allah 'ın kitabında yer almayacak?
 
Üst