Tevrat ve İncil tahrif edilmiş midir?

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Biz bunu hep yapıyoruz ve aynı tepkileri alıyoruz fark nedir? yoksa ! =)

Bu arada Cübbeli sallamış olabilir mi acaba neye göre böyle söylemiş delili nedir? Lafonsa ayet getirdiğimizde bin laf söyler fakat Cübbeli denince sesi kesilmiş ilginç !
Verda bu yaptığın doğru değil..
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Peygamberimiz muslumanlarin zengin olmasindan degil dunya nimetleri icerisinde olduklari halde malk mulk yuzunden birbirleriyle vurusacaklarindan korkuyordu. Sen ise fakirligi bir haltmış gibi isi mistizme bagliyorsun.

Hz Ebubekir, Hz Osman, Abdurrahman b. Avf ve daha niceleri varlikli insanlardi.

Hem "gizli bir hazineydim bilinmek istedim" da ne demek, hasa.

"Ben insanlari ve cinleri ancak bana ibadet etsinler diye yarattim" diyor Rabbimiz, canim sıkıldı beni bilsinler diye degil. İnsan guclu olmayi ve gucunu gostermeyi ister ama Allah, butun insani sifatlardan munezzehtir, boyle seylere ihtiyaci yoktur.


i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Biz bunu hep yapıyoruz ve aynı tepkileri alıyoruz fark nedir? yoksa ! =)

Bu arada Cübbeli sallamış olabilir mi acaba neye göre böyle söylemiş delili nedir? Lafonsa ayet getirdiğimizde bin laf söyler fakat Cübbeli denince sesi kesilmiş ilginç !

Nette araştırdım, risaleyi nurda da böyle bir bilgi varmış. Bu yüzden sesimi çıkarmadım. Üstelik imana taalluk eden bir mesele olmadığından fazla da üstünde durulacak mesele değil.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Dostundostunda çok fazla özgüven var. Her şeyi biliyor havalarında. Edepten de yoksun. Melamiliğe geçtiğini geçen gün kendisi söylemişti.

Ebubekir donuna kadar verdi demek büyük edepsizlik.

Bu forum daha nelere, kimlere şahit olacak?

iyi ki ateistler henüz burayı keşfetmedi, bir öğrenseler çoğu damlar bu foruma. Nasıl olsa herşeyi yazmak düşünce özgürlüğü.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Dostundostunda çok fazla özgüven var. Her şeyi biliyor havalarında. Edepten de yoksun. Melamiliğe geçtiğini geçen gün kendisi söylemişti.

Ebubekir donuna kadar verdi demek büyük edepsizlik.

Bu forum daha nelere, kimlere şahit olacak?

iyi ki ateistler henüz burayı keşfetmedi, bir öğrenseler çoğu damlar bu foruma. Nasıl olsa herşeyi yazmak düşünce özgürlüğü.
Bilesiniz ki, Allah'ın dostlarına korku yoktur; onlar üzülmeyecekler de. (Yunus, 62)
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Nette araştırdım, risaleyi nurda da böyle bir bilgi varmış. Bu yüzden sesimi çıkarmadım. Üstelik imana taalluk eden bir mesele olmadığından fazla da üstünde durulacak mesele değil.


Bir şeye haram kılınmamış demek başka bir şeydir ki bu da tamamen bilinmiyor, ibadet denmesi ise faciadır, bunu Mesihçi söylese anlarım, İsa peygamberden sonra bu hale geldi dese yine anlarım fakat İsa döneminde ibadetti demek hem de hakkında her hangi bir nass yokken ihtimaller dahilinde !
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Bir şeye haram kılınmamış demek başka bir şeydir ki bu da tamamen bilinmiyor, ibadet denmesi ise faciadır, bunu Mesihçi söylese anlarım, İsa peygamberden sonra bu hale geldi dese yine anlarım fakat İsa döneminde ibadetti demek hem de hakkında her hangi bir nass yokken ihtimaller dahilinde !
Allah Allaaaah anlatamıyorum galiba.

Bir şey kötü olduğu için haram edilmemiştir. Haram edildiği için kötüdür. Bu noktayı iyi anlayın.

Adem aleyhisselama inen şeriatte ensest ilişki ibadet olabiliyor da İsa aleyhisselam şeriatinde şarap içmek niçin ibadet olamıyor? Bütün emir ve yasaklar Allah dediği için helal ve haramdır. Ademoğlunun nefsinde alışılmış bir şeyi kural kabul edip o kurala tapma eylimi vardır. Allah bunu bildiği için birbirine zıt şeriatlerle patronun kim olduğunu hissettiriyor. Alooo ben burdayım, çok iyi alıştıydınız değil mi, demeye getiriyor. Yoksa ademoğlu alışır gider ve Allahtan olduğunu unutur vallahi..

Allah merkezli düşünün artık yeter ya hu.. Şu nefislerimizin putunu kıralım artık.. Neyin ne olduğunu bilmiyoruz daha. Şeriate tapılmaz. Allah emrettiği için uyulur. Şeriate taparsak sultan Abdülhamit gibi bir padişahı bile şeriat isteriz diye deviririz. Şeriat gazaptır ve çok tehlikeli bir silaha dönüşebilir. Sanmayın ki Allah bizden şeriat istiyor. O bizden ihlas bekliyor. İhlas olmazsa şeriat de olmaz. İhlas gidince şerait de gidiyor ve bereketi verilmiyor.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,931
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Konu tahrif var mı? Yok mu? idi emme
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Bakın hala aynı şeyi yapıyor varsayimlar uzerinden hukum veriyorsunuz bu noktada şeriata tapma sözünüz sırıtıyor demedi demeyin :)
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Geçenlerde gökten boşalır gibi yağmur yağıyor. Genç bir kız şemsiyenin altına bürünmüş. Hemen önümde bir pencere açıldı. Yağmuru rahmet yağıyor gördüm. Şemsiyeyi de rahmeti engelleyen başka bir rahmet olarak gördüm. İkiside rahmetti. Birbirlerine zıt olsalarda rahmetti. Hemen kalbimde bir hikmet belirdi. Varlık alemi birbirine zıtlıklarla ayakta duruyor. Her iki zıddada aynı sıfatla tecelli etmeye kadir olduğunu bana bildirdi.

Şeriatperest birisi olsaydım o kıza baktığım için cehennemlik oldum diye korkar dururdum.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,931
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
saçma bir başlık olmuş ..elbetteki tahrif edilmiş..

yahudiler kutsal sandığı neden arıyorlar?

iznik konsulunda lağvedilen inciller de incilin bozulduğuna delil..

kardeş ayetli konuşuyorduk hani ne oldu!! Kuran ne diyor bir bakalım daaa... tahrif olan nedir açalım biraz
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Bakın hala aynı şeyi yapıyor varsayimlar uzerinden hukum veriyorsunuz bu noktada şeriata tapma sözünüz sırıtıyor demedi demeyin :)
Bu işi bu kadar savunuyorum diye beni şarapçı sanacaklar ha..

Peygamber döneminde hristiyanlar şarap içermiydi. El cevap evet. Kuran'da niçin bu kınanmıyor? Mesela, biz onlara da şarabı haram kılmıştık ama uymadılar, gibi..

Hiç bir hadisi şerifte de zikredilmiyor. Buradan anlaşılıyor ki Muhammed-i şeriatte haram edilmiş.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
kardeş ayetli konuşuyorduk hani ne oldu!! Kuran ne diyor bir bakalım daaa... tahrif olan nedir açalım biraz
İsa şeriati mana iskeletine bürülü bir şeriat olduğu için zahirle pek ilgilenilmemiş. Ayetlerin zahirinden çok manasını akıllarında tutmakla yetinmişler. Bu yüzden olsa gerek yıllar sonra kaleme alınmış. Murad mana, değil elfazu eşya, hakikatince amel etmişler. Mesela bazı incillerde üç kral geldi diyor, bazısında beş kral geldi diyor. Aslolan birtakım kralların gelmiş olmasıdır. Ha üç ha beş ne fark eder. Bu sayılara ve detaylara şeriat çok takılır ve tartışır. Dolayısıyla fırka fırka bölünmelerin de sebebi bu şeriatperestliktir. İsevilik bir bakıma mana dini olduğu için bazı tasavvufi detaylar tahrif edilmiş olabilir.

Mesela İsa peygamber, hallaç gibi enel hak tarzı bir şey dediyse bunu abartmış olabilirler. Allah'ın oğluyum demeyle insan Allah'ın oğlu olmaz. Bunu orada bulunanlar bilir de sonradan gelenlere anlatamazsın. Mesela bizm bir komşu var soyadı Aslanoğlu. Şimdi bu herifin babasının aslan olmadığını ben biliyorum. Tamam ok ben biliyorum da asırlar sonra gelenler bilecek mi bakalım.

Mesele tamamen bundan ibaret adams.. Tahrif edilen şey metinden ziyade o metinlere yüklenen manadır. Metinler de tahrif edilmiştir. Mana gittikten sonra metnin ne hükmü kalır ki.

Bugün bizde de tahrif olan şey budur. Anlayış bozuldu. Zaten o bozulduktan sonra gerisini arama.

Üstad Necip Fazıl der ki bozulan İslam anlayışıdır.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Şuradan anla ki; ŞERİAT İSLAMDIR diye bir slogan var. Soruyorum, İSLAM ŞERİAT MİDİR? Kesin herkes evet diyecektir. Oysa İslam, o şeriati gönderen Allah'a teslimiyettir. Şeriate değil, gönderene, ve o gönderenin emriyle şeriate!! Günümüz müslümanlarının temel sorunu burada yatar. Yıllardır bunu anlatmaya çalışıyorum. @Verda da kalkmış bana komiksin diyor. Komik olan ne ben de anlamadım ki..

Roller değişmiş. Sanki şeriati Allah değilde, Allahı şeriat göndermiş gibi bir atmosfer var islamcılarda haşa.. Bilhassa Vahhabilerde bu çok belirgin. Şeriat'in maddeci anlayışı.

Roller değişmiş. Şeriat yaşatmak için vardır. Ayetler, merhamet eden kazanır, derken biz elimizden gelse öldürmek için kullanacağız. Günümüz İslam anlayışının elinde amerikanın teknolojisi olsa bütün evlere kamera yerleştirirdik. Hatta her müslümanın boynuna bir kelepçe takardık. Bu kelepçeyi elektrik şoku veren bir kelepçe olarak düşünün. Namaza kalkmıyanlara uydu aracılığıyla şok verilirdi. Belli adetlerde secdeye kapanınca bu tehlike geçerdi. Bu kendi kendine işleyen otomatik bir mekanizma olurdu.

İşte son dönemde ki anlayış bozulduğu için, iş şeriatperestliğe döndüğü için Allah bu teknolojiyi bize vermedi. Oysa kimse şu soruyu kendine sormuyor; iyi tamam da Muradullah nedir? Teslimiyetten bahsettik, teslimiyet nedir? Muradullaha teslimiyet ve şeriate teslimiyet!! İkisi aynı şey midir?
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0

Bu işi bu kadar savunuyorum diye beni şarapçı sanacaklar ha..

Peygamber döneminde hristiyanlar şarap içermiydi. El cevap evet. Kuran'da niçin bu kınanmıyor? Mesela, biz onlara da şarabı haram kılmıştık ama uymadılar, gibi..

Hiç bir hadisi şerifte de zikredilmiyor. Buradan anlaşılıyor ki Muhammed-i şeriatte haram edilmiş.


Yine yanıldınız =) ve dar bi bakış açısıyla baktığınızı söylemeliyim Kur'an her zaman ehl-i kitabın dejenere ve deformze olan durumlarından bahseder bu ister akide olsun ister şeriat hal böyleyken sizin söyleminizin tersi olarak ele alırsak ki bir şeyin varlığına delil aranır yokluğuna değil ve dahi yineliyorum bu noktada kuvvetli bi nass yokken nasıl olurda ibadet denebilir? en azından ihtimaller dahlinde konuşulmalı değil mi? muhkem olan ile tefsirler birbirine karıştırılmamalı..
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Şuradan anla ki; ŞERİAT İSLAMDIR diye bir slogan var. Soruyorum, İSLAM ŞERİAT MİDİR? Kesin herkes evet diyecektir. Oysa İslam, o şeriati gönderen Allah'a teslimiyettir. Şeriate değil, gönderene, ve o gönderenin emriyle şeriate!! Günümüz müslümanlarının temel sorunu burada yatar. Yıllardır bunu anlatmaya çalışıyorum. @Verda da kalkmış bana komiksin diyor. Komik olan ne ben de anlamadım ki..

Roller değişmiş. Sanki şeriati Allah değilde, Allahı şeriat göndermiş gibi bir atmosfer var islamcılarda haşa.. Bilhassa Vahhabilerde bu çok belirgin. Şeriat'in maddeci anlayışı.

Roller değişmiş. Şeriat yaşatmak için vardır. Ayetler, merhamet eden kazanır, derken biz elimizden gelse öldürmek için kullanacağız. Günümüz İslam anlayışının elinde amerikanın teknolojisi olsa bütün evlere kamera yerleştirirdik. Hatta her müslümanın boynuna bir kelepçe takardık. Bu kelepçeyi elektrik şoku veren bir kelepçe olarak düşünün. Namaza kalkmıyanlara uydu aracılığıyla şok verilirdi. Belli adetlerde secdeye kapanınca bu tehlike geçerdi. Bu kendi kendine işleyen otomatik bir mekanizma olurdu.

İşte son dönemde ki anlayış bozulduğu için, iş şeriatperestliğe döndüğü için Allah bu teknolojiyi bize vermedi. Oysa kimse şu soruyu kendine sormuyor; iyi tamam da Muradullah nedir? Teslimiyetten bahsettik, teslimiyet nedir? Muradullaha teslimiyet ve şeriate teslimiyet!! İkisi aynı şey midir?

Eğer mutlu olacaksanız Yahudilere tüm tırnaklı hayvanlar ve sığırın belli bölümleri yasaklanmıştı çok şükür bizde böyle bir şey yok =)
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,931
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars


Tahrif edilen şey metinden ziyade o metinlere yüklenen manadır. Metinler de tahrif edilmiştir. Mana gittikten sonra metnin ne hükmü kalır ki.

Bugün bizde de tahrif olan şey budur. Anlayış bozuldu. Zaten o bozulduktan sonra gerisini arama.

Üstad Necip Fazıl der ki bozulan İslam anlayışıdır.

Kur'an nasıl anlaşılır kelime ilmi ile... dediğin doğru kelimelerin mana ve anlamı kaydığında tahrif başlar.

Rum - 30 Öyleyse sen yüzünü Allah'ı birleyen (bir hanif) olarak dine, Allah'ın o fıtratına çevir; ki insanları bunun üzerine yaratmıştır. Allah'ın yaratışı için hiç bir değiştirme yoktur. İşte dimdik ayakta duran din (budur). Ancak insanların çoğu bilmezler.

İnsan 'da değişmiyor yada tahrif olmuyor mana ve anlamını kaybediyor... İşte dünya ve insan 'ın yaptıkları ortada doğru mana ve anlamı için ne yapılabilir.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Yine yanıldınız =) ve dar bi bakış açısıyla baktığınızı söylemeliyim Kur'an her zaman ehl-i kitabın dejenere ve deformze olan durumlarından bahseder bu ister akide olsun ister şeriat hal böyleyken sizin söyleminizin tersi olarak ele alırsak ki bir şeyin varlığına delil aranır yokluğuna değil ve dahi yineliyorum bu noktada kuvvetli bi nass yokken nasıl olurda ibadet denebilir? en azından ihtimaller dahlinde konuşulmalı değil mi? muhkem olan ile tefsirler birbirine karıştırılmamalı..
Dar bakış açısı derken kimin dar baktığına bakalım bir.. Bugün hristiyan yokmuş gibi konuşuyorsunuz. Sanki arkeolojik bir kazıda levhanın kaybolan parçasını arayan çaresiz arkeologlar gibi olmaya gerek yok. Kendimizden başkalarını görür, onları da ciddiye alırsak puzzlenin eksik parçasını buluruz.

Mesihçiye sormak lazım. Tabi onun sözüne itibar edilmez, değil mi?!! Oysa konuştuğumuz mesele onun diniyle alakalı değil midir? Neyin ne olduğuna kim karar verecek?

İlimde bir metod vardır. Bir sorunun cevabını bir yerde bulamazsan başka yere bakarsın. Biz bu geniş metodu ne hale getirdik; bir sorunun cevabı Kuran'da yoksa o cevap yaratılmamıştır. Hatta bunu da aşmışız, bir sorunun cevabı Kuran'da yoksa başka yerlerden gelen cevap kulağımıza bağırsa, haykırsa da yoktur o yok yok yok..
:D:D:D hasbinallaaah. Millet ne kadar korkuyor imanım gidecek diye. Abdestinden şüphesi olmayanın namazından niye şüphesi olur anlamıyorum.

Verda, dar bakışlı olan kimmiş? :p
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Kur'an nasıl anlaşılır kelime ilmi ile... dediğin doğru kelimelerin mana ve anlamı kaydığında tahrif başlar.

Rum - 30 Öyleyse sen yüzünü Allah'ı birleyen (bir hanif) olarak dine, Allah'ın o fıtratına çevir; ki insanları bunun üzerine yaratmıştır. Allah'ın yaratışı için hiç bir değiştirme yoktur. İşte dimdik ayakta duran din (budur). Ancak insanların çoğu bilmezler.

İnsan 'da değişmiyor yada tahrif olmuyor mana ve anlamını kaybediyor... İşte dünya ve insan 'ın yaptıkları ortada doğru mana ve anlamı için ne yapılabilir.
Mana kaymasına bir misal; hanif din deyince kızmazlar, deist deyince kızarlar.
 
Üst