Yahayy ile Röportaj

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Aşağıdaki ayet mucize değil midir?

Âyetlerimizi göstermek için, kulunu geceleyin Mescid-i Haram'dan, etrafını mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa'ya yürüten Allah, Sübhan'dır (bütün noksanlıklardan münezzehtir). Muhakkak ki O, en iyi işiten, en iyi görendir.

Mucize nedir sen önce onu bir yaz, ben yazacağım?

Etraflıca Mu'cize, gösterilen ve şahid olunanlar açısından Kur'anda nasıl tanımlanmış, sen örnekle sonra bu söylediğini o tanımla örtüştür bakalım
neyi atlıyor olacaksın?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
@Yahayy bir de dinde zorlama var mıdır?

Murtedin ölüm cezası, namaz kılmayanın cezası vs. hurafe midir?

Salt olarak hurafenin dallı budaklısıdır.
Allah her şeyi güzel güzel bir bir açıkladı, dinini tamam etti.
Bir insanı herhangi bir dini gerekçe ile öldürme hakkını gösterecek kişinin Allah'ın ayeti ile bunu yapması gerekir, Kısas gibi.

Bana mürted'i ya da, Ahmed bin Hanbel'in dediği gibi bir vakit farz namazı bile özürsüz kılanı kafir olarak öldürün,
hükmünü net olarak Kur'an ile tastiklemesi gerekir.


Bak iddet diyorsun, 4 ay 10 gün diyorsun, Ne kadar furuat konularda bile Allah'tan detay alıyorsun,
ama dininden döneni öldür, ya da bir vakit namazı terkedeni şu şekilde öldür diye bir hüküm gösteremiyorsun, ne kadar güzel.

Fitne çıkaranı filan, feşmekan gibi direkt harpte uygulanan ayetleri filan getirip komik duruma düşmeden,
buyur sen Kur'an ile Allah'ın bu emrini göster biz de Amenna diyelim.
 

Ahmet

Çöl Aslanı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,764
Tepkime puanı
224
Puanları
0
Yaş
38
Hiçbir darbe planında yer almadım. Kimseyle yönetime özel bir bilgiyi paylaşmadım. Ben masumum. :) :)
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Salt olarak hurafenin dallı budaklısıdır.
Allah her şeyi güzel güzel bir bir açıkladı, dinini tamam etti.
Bir insanı herhangi bir dini gerekçe ile öldürme hakkını gösterecek kişinin Allah'ın ayeti ile bunu yapması gerekir, Kısas gibi.

Bana mürted'i ya da, Ahmed bin Hanbel'in dediği gibi bir vakit farz namazı bile özürsüz kılanı kafir olarak öldürün,
hükmünü net olarak Kur'an ile tastiklemesi gerekir.


Bak iddet diyorsun, 4 ay 10 gün diyorsun, Ne kadar furuat konularda bile Allah'tan detay alıyorsun,
ama dininden döneni öldür, ya da bir vakit namazı terkedeni şu şekilde öldür diye bir hüküm gösteremiyorsun, ne kadar güzel.

Fitne çıkaranı filan, feşmekan gibi direkt harpte uygulanan ayetleri filan getirip komik duruma düşmeden,
buyur sen Kur'an ile Allah'ın bu emrini göster biz de Amenna diyelim.

Şunu da ekliyeyim, bu tip uygulamarın siyasi olarak uygulandığını ve zamanla,
aman dini mi bozuyoruz acaba diye pimpirikli bir ruh hali ve hödüklükle fıkhen devam ettirildiğini düşünüyorum, bu benim kendi düşüncem.

Ya hu, nüfus cüzdanında müslüman yazıyor diye sen adamı nasıl müslüman sanıyorsun,
bu yetkiyi kim verdi sana, öldüreceğin adam, ben hiç bi zaman inanmadım müslüman olmadım ki zaten derse ne diyeceksin,
yok sen müslümandın diyerek öldürecek misin, yoksa bu sadece müslümanlıktan dönenler için diyip adamı bırakacak mısın.

Namazı terkedeni öldürün diyorsun, o adam pişmanlıkla göz yaşı döktüğünde o pişmanlığından dolayı terkettiği namazı eda ettiğinden daha fazla hasene alacağını
ballandırarak anlatan bir ikiyüzlü, bir namazı terkedeni öldürün diye nasıl fetva verir bu nasıl bir beyin yoksunluğu, nasıl bir tenakuzdur.
Ya o insan tevbe ederse, müşrik bile, münafık bile tevbe edip, halis kul olabiliyorken, sen kim oluyorsun da bir Kul'u yargılayıp öldürüyorsun?

Bunlar işte malesef neden bu durumdayız, neden müslüman alemi bu durumda sorularının gerçek cevapları.
Selefi'ler diye beyinleri alınmış bir grup var, bir hadis "Mürtedi öldürün" diyorsa direkt bu hükmü alıyorlar, ortaya Işid çıkıyor.
Ortaya vehhabi çıkıyor, ortaya El-Kaide çıkyor. Yumuşaklık ve hilm sahibi bir aksakallı dede, bu namaz kılmadı, öldürüp bir çuvala koyup,
bir dağ başında çukura mürted olarak gömün hükmü benim mezhebimin hükmüdür diyebiliyor bkz Hanbeli, bkz Şafii, Maliki namaz terketme hükmü.


Bunlar tamamen siyaseten geliştirilmiş ifrat/tefrit uygulamalarının sonuçlarıdır.

Bunların kaynakları da hadis diyorsanız, o zaman hadislerde diğer şiddet ile ilgili tonla nakli de kabul edeceksiniz,
merhamet timsalidir, şudur budur diye menkıbeler düzerek anlatan hocalar o zaman aynı hadislere dayanarak
sahabelerin
canlı canlı insan kızarttıklarını, ahırlara, çukurlara doldurup ateşe verdiklerini, gözlerini oydurttuklarını,
baskınlarda kadın ve çocukları öldürmeyi mübah gördüklerini vs gibi nakilleri de ballandıra ballandıra anlatsınlar da, görelim.
Hadislerin işinize geleni alıyorsunuz diyenler, aslında derin bi ikiyüzlükle sadece kendi işlerine gelenleri alıyorlar....
Bu hadiseler abuziddin ağa'nın rüyalarım eselerinde değil,
Buhari, Ebu Davud, Taberi, nesai gibi kaynaklarda..
Yazarak mide bulandırmak istemiyorum,
hele Taberide öyle şeyler var ki, okumak bile normal bir insanın kalbi için ağır gelir,
ki bu şahıs bir de tefsir sahibi, ne denilebilir ki?

Batıya İslam'ı Kur'an ile değil, İslam derlenmiş İslam tarihi ve hadislerle anlatırsanız,
İslam'adına emri bil ma'rug nehyi anil münker savaşında ihanet ödülü alırsınız.
Şiddet ve Cinsel yaşam ile ilgili o kadar hadis ve derleme var ki ne konuşulabilir ne anlatılabilir,
sonra anlatıp dillendirilenler de cevap veremeyince haince öldürülür, cevap veremediğin, kendin inanmadığın şeye neden inanırsın be adam,
biraz çelişkiler yumağından kurtul. Hem şeyhini, hocasını nefsani arzularından sıyrılmış dünyaya meyletmeyen sufi olması ile övünür,
hem peygamberinin bir gecede 11 kadın dolaştığı hadisi ile övünür,
hem mutedil ve kanaat ehli bir insan olmanın tarikatindeki yerini anltır sana,
hem torunun bir alışta 4 kadın alan, 200 kadınla evlenip boşandığını söyleyip bu huyunda dedesine
"O, yaratılışta da huyda da bana benziyor!" diye nakleden Gazali Allah dostu olur...

Neresinden baksan tenakuz, neresinden baksan çelişki yumağı...
Neyse dağıttım konuyu biraz ama, sinirlendiriyorlar insanı.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Ya hu, nüfus cüzdanında müslüman yazıyor diye sen adamı nasıl müslüman sanıyorsun,
bu yetkiyi kim verdi sana, öldüreceğin adam, ben hiç bi zaman inanmadım müslüman olmadım ki zaten derse ne diyeceksin,
yok sen müslümandın diyerek öldürecek misin, yoksa bu sadece müslümanlıktan dönenler için diyip adamı bırakacak mısın.

Kuranın emrettiği şekilde 4 şahitle zina yapan bir çifti yakaladın ve onlara 80 değnek vuracaktın ki bunlar biz hiç mslümn değildikzaten dediler, ya da hırsızı yakaladın, hırsız o anda ıstavroz çıkardı ve hristiyan oluverdi, Allahın 80 sopa atın emri ile hırsızın elini kesin ayeti güme gitti.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Mucize nedir sen önce onu bir yaz, ben yazacağım?

Etraflıca Mu'cize, gösterilen ve şahid olunanlar açısından Kur'anda nasıl tanımlanmış, sen örnekle sonra bu söylediğini o tanımla örtüştür bakalım
neyi atlıyor olacaksın?


Mucize Nedir?: Sözlükte “insanı aciz bırakan, olağan üstü, garip tuhaf şey” manalarına gelen mucize, terim olarak “yüce Allah’ın, peygamberlik iddiasında bulunan peygamberini doğrulamak desteklemek için yarattığı, insanların aynısını getirmekten aciz kaldığı olağanüstü olay” diye tanımlanır. Mucizenin önemi, pozitif bilimlerle açıklanamaz. Aksi durumda mucize olmaktan çıkar olağan bir şey olurdu.

neyi atlıyor muşum?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Kuranın emrettiği şekilde 4 şahitle zina yapan bir çifti yakaladın ve onlara 80 değnek vuracaktın ki bunlar biz hiç mslümn değildikzaten dediler, ya da hırsızı yakaladın, hırsız o anda ıstavroz çıkardı ve hristiyan oluverdi, Allahın 80 sopa atın emri ile hırsızın elini kesin ayeti güme gitti.

İyi işte farketmez, biz de gayrimüslimlere ne ceza veriyorsak o cezayı veririz, çözüm mü bu şimdi.
Sen kimsin ki Allah adına Allah'ın tövbeyi ve yeninden iman etmeyi olabilir kıldığı, açık bıraktığı bir insanı imanını zedeledi diye öldürebiliyorsun.
Hatta onu bırak namazı terkedeni.
Ahmed Bin Hanbel'e göre sen de bir mürtedsin, o halde.
o namaz terkeden kafirdir diyor sen değildir diyorsun.
Ona göre sen Allah'ın bir emrini saymıyorsun, Sana göre de o Allah'ın emretmediği bir şeyi Allah'a yamıyor.
İkinizden biri yalancı, e sen hanbeli mezhebine göre amel etmediğine göre, ikinizden biri küfürde,
çünkü
sen O'na göre müslüman olmayan birine müslüman diyorsun,
Sana göre de o Müslüman birine kafir dediği için kafir oldu.

Gördün mü bak, Işidle dalga geçiyosunuz ama kendiniz Işid'den bin betersiniz, her tarafınız çelişki.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
İyi işte farketmez, biz de gayrimüslimlere ne ceza veriyorsak o cezayı veririz, çözüm mü bu şimdi.
Sen kimsin ki Allah adına Allah'ın tövbeyi ve yeninden iman etmeyi olabilir kıldığı, açık bıraktığı bir insanı imanını zedeledi diye öldürebiliyorsun.
Hatta onu bırak namazı terkedeni.
Ahmed Bin Hanbel'e göre sen de bir mürtedsin, o halde.
o namaz terkeden kafirdir diyor sen değildir diyorsun.
Ona göre sen Allah'ın bir emrini saymıyorsun, Sana göre de o Allah'ın emretmediği bir şeyi Allah'a yamıyor.
İkinizden biri yalancı, e sen hanbeli mezhebine göre amel etmediğine göre, ikinizden biri küfürde,
çünkü
sen O'na göre müslüman olmayan birine müslüman diyorsun,
Sana göre de o Müslüman birine kafir dediği için kafir oldu.

Gördün mü bak, Işidle dalga geçiyosunuz ama kendiniz Işid'den bin betersiniz, her tarafınız çelişki.

amel imandanmıdır...
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Mucize Nedir?: Sözlükte “insanı aciz bırakan, olağan üstü, garip tuhaf şey” manalarına gelen mucize, terim olarak “yüce Allah’ın, peygamberlik iddiasında bulunan peygamberini doğrulamak desteklemek için yarattığı, insanların aynısını getirmekten aciz kaldığı olağanüstü olay” diye tanımlanır. Mucizenin önemi, pozitif bilimlerle açıklanamaz. Aksi durumda mucize olmaktan çıkar olağan bir şey olurdu.

neyi atlıyor muşum?

Mucize peygamberi tastiklemek için veriliyor ya,
işte Mu'cize peygamberin gönderildiği ümmete gösterilir değil mi,
gönderildiği ümmet buna inkarı kabul edilemeyecek şekilde şahid olur.

Şimdi peygamber ben dün gece şurdan şuraya götürüldüm dediğinde bu nasıl mucize olacak,
hangi ümmet buna şahid olacak, bunun adı nasıl mu'cize olacak.
Ebu Bekir O'dediyse doğrudur dediğini naklediyor kaynaklar değil mi?
Yani imanının gereği inandığını söylüyor, müşrikler zaten vahiy aldığına inanmıyor, o söylediğine neden inansın, hiç düşünmüyor musun?
Mu'cize müşrikleri inkarı konusunda aciz bıracak toplu bir olağan üstü olaya şahid olmaları, yada başlarına musallat edilmesine denir.

Ben dün gece kutupları dolaştım, 7 Kat semayı dolaştım desem bana inanır mısın? Hayır.
Peygambere inanır mısın, evet diyeceksin, çünkü inanmayı imanının gereği söylüyorsun,
O'na inanmayan biri söylediğine neden inansın, bunu onları hadi inkar edin bakalım gördüğünüzü/yaşadığınızı
diyecek şekilde bir olağanüstülük olması gerekir Mu'cize denilebilmesi için.

O Allah tarafından belirlenen Mu'cizeyi gösterip hala inkar ederlerse de , inkar edenlerin artık hesabının kapandığını ve azabı beklemeleri gerekitğini Allah söylüyor ötesi yok...
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Zina eden gayrmüslimlerin Kurandaki cezası nedir?

Orası olayın en kolay işi onu biz hallederiz, sen elini başına koy önüne din diye koyulan çelişkiler yumağıyla oyna kardeş,
işte çelişkilerin ortada.

Ahmed Bin Hanbel'e müsned sahibi, hadislerin yarısından fazlasını kaleme alan şahsı küfürle suçluyorsun olacak iş mi?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
amel imandanmıdır...

Bana göresi önemli değil, müsnedi en fazla sayıda sahih hadis barındıran,
mezhep kurucusu, müçtehid imam Ahmed bin Hanbel'e sorman gerekir.
Bir vakit namaz kasten terkeden mürteddir diyen Hanbel'in kendisidir.

Ahmed bin hanbel güncel elh-i sünnetin en etkili şahıslarından biri, hatta en etkilisi sayılır.
Onun kafir dediğine siz demiyorsunuz,
Sizin müslüman dediğinize o kafir diyor?

Hani bir mü'mini küfür ile tekfif etmek küfrü gerektiyor ya.
Şimdi o içtihad ediyor ama, der işin içinden çıkarsınız bu kadar basit çünkü kazı çevirmek.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Mucize peygamberi tastiklemek için veriliyor ya,
işte Mu'cize peygamberin gönderildiği ümmete gösterilir değil mi,
gönderildiği ümmet buna inkarı kabul edilemeyecek şekilde şahid olur.

O zaman senin bu şartına göre Kuran da mucize değil. Kuranı da inkar eden müşrikler ve ehli kitaptan kişiler olmuş, tarihte de olmuş, şuanda da oluyor.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
E buyur hallet. Getir ayeti.

Zina eden gayrmüslimlerin Kurandaki cezası nedir?

Bu senin iddian benim değil ki, ben muamelata ilişkin bir takım olaylar
Allah tarafından hükme bağlanmamış ise şura ile karara bağlanması gerektiğini,
ilim ehli tarafından katılımcı bir istişare ile çözümlenmesi gerektiğini her defasında söylüyorum,
ama anlama konusunda sorununuz olduğu için dönüp aynı şeyleri söylüyorsunuz.

Sorun senin sorunun benim değil ki,
Tüm beşeri konuları içtihadla çözdüğünü söyleyen anlayışa bakın bir de,
bir mahalleden bir mahalleye bile uygulama farkı çıkar iki grup arasında.
Mezheplerin içlerinde bile, hanefi fıkhı, deyip kesip atsan da olmaz,
bir kısım fukaha, bir kısım ulama diye ihtilafları saymaya başlarlar sana.
Her konuda ayet/hadis ile çözülmesi gerektiğini düşünen sen,
tecavüz suçu hakkında bir hüküm getiremezsin,
neden, çünkü yok?

Sorunu kendinde aramak yerine, baş edemeyip eline yüzüne bulaştırdığın
bir hadiseyi çözmek için mantıklı bir sav öne sürev tarafın üstüne yamayıp güya doğru yolda olduğunu sanıyorsun.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Bu senin iddian benim değil ki, ben muamelata ilişkin bir takım olaylar
Allah tarafından hükme bağlanmamış ise şura ile karara bağlanması gerektiğini,
ilim ehli tarafından katılımcı bir istişare ile çözümlenmesi gerektiğini her defasında söylüyorum,

Çok güzel, peki şuranın verdiği kararın müslümanların üzerine yaptırımı var mıdır? Avam müslümanlar şura'nın aldığı kararlara uymak zorunda mıdır?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst