“Allah gökte” demek küfürmüdür?

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
Bir kimse kuran ve hadisde geçen haberlerin zahirini kastederek Allah fi's sema (Allah göktedir ) derse kafir olmaz ..

Eğer maksadı Allaha mekan nisbet etmek olursa kafirdir . Alimlerin çoğuna göre KASDI NAZARI İTİBARA alınmaksızın kafirdir FETVADA BU VECH ÜZEREDİR ..Bahrul kelamdan alınmıştır.
 

Hattabi

Ordinaryus
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
2,452
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Bir kimse kuran ve hadisde geçen haberlerin zahirini kastederek Allah fi's sema (Allah göktedir ) derse kafir olmaz ..

Eğer maksadı Allaha mekan nisbet etmek olursa kafirdir . Alimlerin çoğuna göre KASDI NAZARI İTİBARA alınmaksızın kafirdir FETVADA BU VECH ÜZEREDİR ..Bahrul kelamdan alınmıştır.

Cahil olup olmadığına da bakılmalıdır.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
bu konulurı tartışmanın hıç kımseye hıç bır faydası yok kanaatındeyım
 

Hattabi

Ordinaryus
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
2,452
Tepkime puanı
36
Puanları
0
bu konulurı tartışmanın hıç kımseye hıç bır faydası yok kanaatındeyım

bir bakıma doğru söylüyorsun.Ancak Vehhabi akımı , sürekli Allaha mekan izafe etmeye çalışıyor.Biz de hatalı olduğunu ifade ediyoruz.

Büyük Allame İbn Hacerin dediği gibi: İnnallahe Taala Münezzehun an Müşâbehetil Mahlukîn : Hiç Şüphe yoktur ki , Yüce Allah yarattıklarına benzemekten münezzehtir.
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
Allahı göz ile görmek aklen caiz naklen sabittir .mekan cihet karşılaşma bitişme mesafe tayini ışık benzetme keyfiyyet ve ihata olmaksızın Allah görülür..

Allah tealanın kulları taafından görülmesi ve tecelli etmesi bize göre birdir dünyada turi sinada hz musa ya gözktüğü gibi Aahirettede müminlere gözükecektir çübkü cenabı hakk mevcuttur mevcudun görülmesi muhal değildir Bu mevzdaki ayeti celile şöyledir "yüzler var o gn ter ü tazedir rablerine bakacaktır" kıyame süresi 22 23

Dünyada müminler ayı nasıl görüyorsa Ahirette şeksiz şüphesiz Allahı göreceklerdir
Kimki Allahı Göz ile değilde kalb ile görecğini iddia ederse dalalete düşmüş olur Şu ayeti kerimedeki "iyi iş güzel amel yapanlara (ihsan mertebesine erenlere ) daha güzel iylik bir ziyade vardır "yunus süresi 26 ziyade kelimesi Allahı göz ile görmek manası ile tesir edilmiştir...


BİR KİMSE ALLAHI CENNETTE GÖRÜYORUM DERSE KAFİRDİR .CENNETTEN GÖRÜYORUM DERSE KAFİR DEĞİLDİR. ZİRA BRİNCİSİDE Allah mekana nisbet edilmiştir

CENNETTEN GÖRÜYORUM sözündeki maksat ALLAH CENNETTE OLACAĞI İÇİN ONU CENNETTE GÖRÜRÜM İSE YİNE KAFİRDİR..

Cennete görecğiz kelamı Küfürdür çünkü cennette bir mekandır Allahu tealayı cennetten açılacak bir pencerede göreceğiz ...Ehli sünnet itikadınca böyle ...
 

Hattabi

Ordinaryus
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
2,452
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Ben Bu katmayı yapmam Fetva ne ise o yönde inanırım fazla kurcalamam.

Yok bende kendim söylemedim zaten.İbn Hacer, Sahihi Buhari'nin Şerhinde söylüyor bunu.Cahil biri söylerse mazur sayılır diyor.Tıpkı Cariye hadisinde olduğu gibi.
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
.................
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
İbni hacer sendemi :)Edileyi şeriyeye delil dörttür ..Kuran sünnet kıyas fukaha icmai ümmet..
 

Hattabi

Ordinaryus
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
2,452
Tepkime puanı
36
Puanları
0
İslam Alimleri konu hakkında ne diyorlar bakalım önce.

Bakmadan konuştum.Doğruysam bile hata ettim.Bakmalıydım
 

BySuskun

Paylaşımcı
Katılım
22 May 2013
Mesajlar
122
Tepkime puanı
18
Puanları
18
Defalarca tartışılmış konularda biri.
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
İslam Alimleri konu hakkında ne diyorlar bakalım önce.

Bakmadan konuştum.Doğruysam bile hata ettim.Bakmalıydım

Allahü teâlâ, dünyâda görülemez. Bu âlem, Onu görmek ni’metine kavuşmağa elverişli değildir. Dünyâda görülür diyen, yalancıdır, iftirâcıdır. Doğruyu anlıyamamışdır. Bu dünyâda, bu ni’met nasîb olsaydı, herkesden önce, Mûsâ “aleyhisselâm” görürdü. Peygamberimiz “sallallahü aleyhi ve sellem” mi’râcda, bu devletle şereflendi ise de, bu dünyâda değildi. Cennete girdi. Oradan gördü. Ya’nî, âhıretde görmüş oldu. Dünyâda görmedi. Dünyâda iken, dünyâdan çıkdı, âhırete karışdı ve gördü. (c.3, m. 17)
 

Hattabi

Ordinaryus
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
2,452
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Allahü teâlâ, dünyâda görülemez. Bu âlem, Onu görmek ni’metine kavuşmağa elverişli değildir. Dünyâda görülür diyen, yalancıdır, iftirâcıdır. Doğruyu anlıyamamışdır. Bu dünyâda, bu ni’met nasîb olsaydı, herkesden önce, Mûsâ “aleyhisselâm” görürdü. Peygamberimiz “sallallahü aleyhi ve sellem” mi’râcda, bu devletle şereflendi ise de, bu dünyâda değildi. Cennete girdi. Oradan gördü. Ya’nî, âhıretde görmüş oldu. Dünyâda görmedi. Dünyâda iken, dünyâdan çıkdı, âhırete karışdı ve gördü. (c.3, m. 17)

Allah razı olsun
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Allahü teâlâ, dünyâda görülemez. Bu âlem, Onu görmek ni’metine kavuşmağa elverişli değildir. Dünyâda görülür diyen, yalancıdır, iftirâcıdır. Doğruyu anlıyamamışdır. Bu dünyâda, bu ni’met nasîb olsaydı, herkesden önce, Mûsâ “aleyhisselâm” görürdü. Peygamberimiz “sallallahü aleyhi ve sellem” mi’râcda, bu devletle şereflendi ise de, bu dünyâda değildi. Cennete girdi. Oradan gördü. Ya’nî, âhıretde görmüş oldu. Dünyâda görmedi. Dünyâda iken, dünyâdan çıkdı, âhırete karışdı ve gördü. (c.3, m. 17)

Selamun Aleykum kardeşim, şöyle bilgilere rasladım, bir bakıp fikrini yazar mısın?



ALLAH'ı (C.C.) Rüyada Görmek


Şerhü Mevâkıf, İmam Âmidî'den şunları nak*lediyor:

«Rüyada ALLAH'ı (C.C.) görmek caiz midir, değil midir, meselesinde; bir kısım âlimler, caizdir; bit kısmı da caiz değildir kanaatindedirler. Bu meselede doğru olan: rüyada ALLAH'ı görmeye mâni bir şey yok*tur. Fakat bu görme, hakikî bir görüş değildir.»[102]

Saadeddin Tsftazanî ise, Şerhü Akaid'de der ki:

«Rüyada ALLAH'ı (C.C.) görmek. Selefin bir çok*larından hikâye edilmiştir. Rüyada ALLAH'ı görüş, bir çeşit müşahededir ki, kalp ile olur, göz ile değil.»

Bu kitaba haşiye yazan Ramazan Efendi, Se*lefin bir kısmım şöyle anlatır:

«İmam Azam, Ebû Yezid, Hamzatü'l-Karî, Saha*benin büyüklerinden Hz. Ömer (R.A.), Rablerİni rüya*da gördüklerini nakletmîşlerdir.»[103]

Abdüllatİf el-Harputî ise, «Tenkihu'l-Kelâm fi Akaidi ehli'I-Isam» kitabında ulemanın bu husus*taki görüşlerini şöyle açıklar:

Uykuda ALLAH'ı (C.C.) görmek meşalesinde Ehl-i Sünnet âlimleri arasında ihtilâf varsa da, «Rabbimi en güzel surette gördüm», «Rüyanın en hayırlısı, kulun Rabbmi görmesi, veya Peygambe*rini görmesi, yahut Müslüman olan ana - baba*sını görmesidir.» hadis-i şeriflerine; sahabe, tabi-ûn ve din imamlarından nakledilenlere binaen ehl-i sünnet âlimlerinin büyüklerinden îmam Aml-dî, rüyada ALLAH'ın (C.C.) görülebileceğine hük*metmiştir.

İmam Âzam'm (R.A.), doksan dokuz kere, rü*yasında Rabbini görüpp, yüzüncü kere, «Ya Rab-bi, kulların azapdan nasıl kurtulacak?» diye sor*duğu hikâyesi meşhurdur.

İmam Ahmed b. Hanbel ds Rabbini rüyada görmüş, Rabbine yaklaşmanın yolunu sormuş, «Kıır'nn okumalı» olduğu cevabını almıştır.

Kurra-İ Seb'adan Hamza, ve Muhammed b. AH Tirmizİ gibi daha birçok zevattan, rüyada Al*lah'ı (C.C.) gördükleri rivayet olunmuştur.

Rüya tabircilerinin imamı Muhammed İbnü Sırın de, «Rüyada Rabbini gören kimsenin rüyası, onun cennete gireceği şeklinde tabir olunur.» demiştir. [104]

Yine aynı hususta, fıkıh kitaplarından olan Bezzaziye'de şu açıklama vardır: Küyada ALLAH'ı (C.C.) görmeyi, Rüknü'I-Islâm ve ekseri muta*savvıflar caiz görürler. Ekseri meşayih ile Semar-kant ve Buhara'nın ekseri muhakkik (tahkikçi) âlimleri ise caiz görmezler. Hatta imam Mâtüri-dî, «Rüyada ALLAH'ı (C.C.) gördüğü iddiasında bu*lunan, puta tapandan daha şerlidir. Zira, rüyada görülenler hayal ve misallerdir. ALLAHü Teâİâ ise bunlardan münezzehtir.» der.[105]

Tarikatü Muhammediye şerhi «Berika»' da büyük bilgin Hadimi, ihtilâfları beyan ettikten sonra, İmara Mâtürîdi'nin kavlini, bazı âlimlerin te'vil ettiğini yazmakta, aynı kitabın sarihi Recep Efendi ise, «Bu hususta susmak en güzeldir.» de*mektedir.
 

Hattabi

Ordinaryus
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
2,452
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Selamun Aleykum kardeşim, şöyle bilgilere rasladım, bir bakıp fikrini yazar mısın?



ALLAH'ı (C.C.) Rüyada Görmek


Şerhü Mevâkıf, İmam Âmidî'den şunları nak*lediyor:

«Rüyada ALLAH'ı (C.C.) görmek caiz midir, değil midir, meselesinde; bir kısım âlimler, caizdir; bit kısmı da caiz değildir kanaatindedirler. Bu meselede doğru olan: rüyada ALLAH'ı görmeye mâni bir şey yok*tur. Fakat bu görme, hakikî bir görüş değildir.»[102]

Saadeddin Tsftazanî ise, Şerhü Akaid'de der ki:

«Rüyada ALLAH'ı (C.C.) görmek. Selefin bir çok*larından hikâye edilmiştir. Rüyada ALLAH'ı görüş, bir çeşit müşahededir ki, kalp ile olur, göz ile değil.»

Bu kitaba haşiye yazan Ramazan Efendi, Se*lefin bir kısmım şöyle anlatır:

«İmam Azam, Ebû Yezid, Hamzatü'l-Karî, Saha*benin büyüklerinden Hz. Ömer (R.A.), Rablerİni rüya*da gördüklerini nakletmîşlerdir.»[103]

Abdüllatİf el-Harputî ise, «Tenkihu'l-Kelâm fi Akaidi ehli'I-Isam» kitabında ulemanın bu husus*taki görüşlerini şöyle açıklar:

Uykuda ALLAH'ı (C.C.) görmek meşalesinde Ehl-i Sünnet âlimleri arasında ihtilâf varsa da, «Rabbimi en güzel surette gördüm», «Rüyanın en hayırlısı, kulun Rabbmi görmesi, veya Peygambe*rini görmesi, yahut Müslüman olan ana - baba*sını görmesidir.» hadis-i şeriflerine; sahabe, tabi-ûn ve din imamlarından nakledilenlere binaen ehl-i sünnet âlimlerinin büyüklerinden îmam Aml-dî, rüyada ALLAH'ın (C.C.) görülebileceğine hük*metmiştir.

İmam Âzam'm (R.A.), doksan dokuz kere, rü*yasında Rabbini görüpp, yüzüncü kere, «Ya Rab-bi, kulların azapdan nasıl kurtulacak?» diye sor*duğu hikâyesi meşhurdur.

İmam Ahmed b. Hanbel ds Rabbini rüyada görmüş, Rabbine yaklaşmanın yolunu sormuş, «Kıır'nn okumalı» olduğu cevabını almıştır.

Kurra-İ Seb'adan Hamza, ve Muhammed b. AH Tirmizİ gibi daha birçok zevattan, rüyada Al*lah'ı (C.C.) gördükleri rivayet olunmuştur.

Rüya tabircilerinin imamı Muhammed İbnü Sırın de, «Rüyada Rabbini gören kimsenin rüyası, onun cennete gireceği şeklinde tabir olunur.» demiştir. [104]

Yine aynı hususta, fıkıh kitaplarından olan Bezzaziye'de şu açıklama vardır: Küyada ALLAH'ı (C.C.) görmeyi, Rüknü'I-Islâm ve ekseri muta*savvıflar caiz görürler. Ekseri meşayih ile Semar-kant ve Buhara'nın ekseri muhakkik (tahkikçi) âlimleri ise caiz görmezler. Hatta imam Mâtüri-dî, «Rüyada ALLAH'ı (C.C.) gördüğü iddiasında bu*lunan, puta tapandan daha şerlidir. Zira, rüyada görülenler hayal ve misallerdir. ALLAHü Teâİâ ise bunlardan münezzehtir.» der.[105]

Tarikatü Muhammediye şerhi «Berika»' da büyük bilgin Hadimi, ihtilâfları beyan ettikten sonra, İmara Mâtürîdi'nin kavlini, bazı âlimlerin te'vil ettiğini yazmakta, aynı kitabın sarihi Recep Efendi ise, «Bu hususta susmak en güzeldir.» de*mektedir.

Alıntı yaptığın yer neresi,kitabı banada at.
 
Üst