Bu sitede mi acaba Ateist sitesi?

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
http://www.trinitaet.com/index.php/...t-es-bibelverse-die-sagen-dass-jesus-gott-ist


Kisaca burda anlatilani paylasmak istiyorum.
Sitede su soru üstünde durulmus.

----------------------------
Incilde "Isanin tanri " oldugunu söyleyen ayetler varmidir?

Incille ilgilenenlerin bir cogu Isanin tanri oldugunu söyler. Ancak bu söylemi destekleyen pek yer gösteremezler incilden. Yunanca Incilde tanri icin " theos" kelimesi kullanilir. Incil uzmanlari(alimleri) bunlari "theos yazilari/bölümleri" seklinde tanimlar.

Trinity teologu John Macquarrie itiraf ederki, " bize tuhaf gelebilir ancak hristiyanlagin en önemli ana konuslarin olan "Isa tanridir" söylemini kanitlayacak yazili bir icerik yoktur. Bizler zahmetli bir sekilde örnekleri aramakla mesgul oluruz, buldugumuz zamanda anlamlandirma üstünde tartisiriz."


---------------------
Burasi cok önemliydi. Sanirim tercüme hatasi olabilir ve yine mecazi anlam yerine kelime anlamda anlamlandirma olabilir derken neyi kast ettigimiz daha iyi anlasilmistir. Devam ediyoruz....
--------------------------

Yine teslisci D.A. Fennema; " " ISanin tanri " oldugu seklinde anlamlandirilan bölümlerin cogunlugunda, birbirinden farki metin sekilleri yada cümle kurulusu olmakla birlikte bir takim belirsizlikler vardirki bunlar farkli yorumlara aciktir."

William Barclay`in anlattigina göre; " delilleri mercek altina almaya basladigimizda zordurumlarla karsilasabiliyoruz. Deliller kapsamli degiller, ancak saptayacagimiz gibi hemen hemen "isanin tanriligina " dair her bölümde metinle ilgili yada teknik tercümeyle ilgili problemle karsilasiyoruz."

------------------------------------
Burda da " Isa tanridir " söyleminin esasinda bir yorum oldugu anlasiliyor. Misalen "ben ve tanri biriz" ifadesi baska türlüde anlasilabilir. Yine tercümede büyük zorluklar cekildigini de yine teslisciler bizzat kendileri söylüyor. Büyük bir olasikla, pesin hükümlülül olmasa metinlerin tercümesi baska sekilde olabilecki. Metinleri baska sekild yorumlayan hristiyan cemaatlerin olduguda biliniyor. Kaldiki bunlar yunanca incile bakilirken, karsilasilan sorunlar.

Not: yazi devam ediyor, istek olursa tercümeye devam edebiliriz.

 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
İsa'nın Tanrılığı incillere bağlanamaz.
Ne ilginç.
İsa'nın tanrılığı gibi bir mesele de İnciller pek yardımcı olalamış
Daha önemli meseleler hakkında en detaylar varken hemde.
Örneğin bir Peygamberin kızları ile cinsel ilişkiye girmesinden bile etraflıca bahseder ama İsa'bın tanrısallığı ile ilgili İnciller LAL olmuştur :)
Vakti zamanında Adana metropolitine karşı bir cevap yazmıştım.
Bulabilsem de tekrar paylaşsam
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
İsa'nın Tanrılığı incillere bağlanamaz.
Ne ilginç.
İsa'nın tanrılığı gibi bir mesele de İnciller pek yardımcı olalamış
Daha önemli meseleler hakkında en detaylar varken hemde.
Örneğin bir Peygamberin kızları ile cinsel ilişkiye girmesinden bile etraflıca bahseder ama İsa'bın tanrısallığı ile ilgili İnciller LAL olmuştur :)
Vakti zamanında Adana metropolitine karşı bir cevap yazmıştım.
Bulabilsem de tekrar paylaşsam

Lut ile kızları İncil'de değil Eski Ahit'te geçer.

İsa Mesih'in Tanrılığı ise hem Eski Ahit'te hem Yeni Ahit'te açıkça yazılıdır. Şimdi tercüme hatası olmadığını gösteren bir yazı yazmaya başlıyorum.

Esenlikler
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
İsa’nın Kendisi hakkındaki kesin iddialarına ek olarak, öğrencileri de Mesih’in Tanrılığını kabul etmişti. Günah Tanrı’yı rencide ettiği için sadece Tanrı’nın yapabileceği bir şey olan günahları bağışlama hakkına İsa’nın sahip olduğunu iddia etmişlerdi (Elçilerin İşleri 5:31; Koloseliler 3:13; Mezmur 130:4; Yeremya 31:34). Bu son iddiayla yakından bağlantılı olarak, İsa’nın, “dirilerle ölüleri yargılayacak” kişi olduğunu da söylenmiştir (2 Timoteos 4:1). Tomas İsa’ya, “Rabbim ve Tanrım!” diye hitap etmişti (Yuhanna 20:28). Pavlus, İsa için “ulu Tanrı ve Kurtarıcımız” der (Titus 2:13) ve İsa’nın beden alıp insan olmadan önce “Tanrı özüne sahip” olarak var olduğuna işaret eder (Filipililer 2:5-8). Baba Tanrı, İsa hakkında, “Ey Tanrı, tahtın sonsuzluklar boyunca kalıcıdır” der (İbraniler 1:8). Yuhanna, “Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı'yla birlikteydi ve Söz Tanrı'ydı” der (Yuhanna 1:1). Kutsal Yazılar’da Mesih’in Tanrı olduğunu öğreten ayetlere birçok örnek vardır (bkz. Vahiy 1:17, 2:8, 22:13; 1 Korintliler 10:4; 1 Petrus 2:6-8; Mezmur 18:2, 95:1; 1 Petrus 5:4; İbraniler 13:20), ama bu ayetlerden biri bile Kendisini izleyenlerin Mesih’i Tanrı saydıklarını göstermeye yeterlidir.

Eski Antlaşma’da da İsa’ya sadece YHWH’ye verilen unvanlar verilmiştir, YHWH Tanrı’nın resmi ismidir. Eski Antlaşma’daki “kurtarıcı” unvanı (Mezmur 130:7; Hoşea 13:14), Yeni Antlaşma olan İncil’de İsa için kullanılmıştır (Titus 2:13; Vahiy 5:9). Matta 1’de, İsa’ya “Tanrı bizimledir” anlamına gelen İmmanuel adı verilmiştir. Zekeriya 12:10’da, “Bana, yani deştiklerine bakacaklar” diyen YHWH’dir. Ama Yeni Antlaşma bunu İsa’nın çarmıha gerilişine uyarlar (Yuhanna 19:37; Vahiy 1:7). Eğer deşilip bakılan YHWH ise ve deşilip bakılan İsa ise o zaman İsa YHWH’dir. Pavlus, Filipililer 2:10-11’de Yeşaya 45:22-23’ü İsa’ya uyarlayarak yorumlamıştır. Ayrıca İsa’nın ismi duada Tanrı’nın isminin yanında kullanılır: “Babamız Tanrı'dan ve Rab İsa Mesih'ten sizlere lütuf ve esenlik olsun” (Galatyalılar 1:3; Efesliler 1:2). Eğer Mesih Tanrı olmasaydı bu Tanrı’ya karşı bir küfür olurdu. İsa’nın, “Baba, Oğul ve Kutsal Ruh’un adıyla [ad sözü tekil kullanılmıştır]” vaftiz etme buyruğunda İsa’nın ismi Tanrı’nınkinin yanında yer alır (Matta 28:19; ayrıca bkz. 2 Korintliler 13:14).

Sadece Tanrı tarafından gerçekleştirilebilen işler İsa’ya atfedilmiştir. İsa sadece ölüleri diriltmekle (Yuhanna 5:21, 11:38-44) ve günahları bağışlamakla (Elçilerin İşleri 5:31, 13:38) kalmamış, aynı zamanda evreni yaratmıştır ve devam ettirmektedir (Yuhanna 1:2; Koloseliler 1:16-17). YHWH’nin, evreni yaratırken Kendisinin yalnız olduğunu söylediği göz önünde bulundurulursa (Yeşaya 44:24) bu daha da büyük bir açıklığa kavuşur. Ayrıca Mesih, sadece Tanrı’nın sahip olabileceği özelliklere sahiptir: sonsuz olmak (Yuhanna 8:58), aynı anda her yerde birden bulunmak (Matta 18:20, 28:20), her şeyi bilmek (Matta 16:21) ve her şeye gücü yetmek (Yuhanna 11:38-44).

Tabii ki, Tanrı olduğunu iddia etmekle ya da birisini bunun doğru olduğu konusunda kandırmakla bunu tamamen kanıtlamak tamamen farklı şeylerdir. Mesih Kendisinin Tanrı olduğunun kanıtı olarak birçok mucizeler sunmuştur. İsa’nın mucizelerinden sadece birkaç tanesi olarak şunları sayabiliriz: suyu şaraba çevirmek (Yuhanna 2:7), suyun üzerinde yürümek (Matta 14:25), fiziksel objeleri çoğaltmak (Yuhanna 6:11), körleri iyileştirmek (Yuhanna 9:7), sakatları iyileştirmek (Markos 2:3), hastaları iyileştirmek (Matta 9:35; Markos 1:40-42) ve hatta ölüleri diriltmek (Yuhanna 11:43-44; Luka 7:11-15; Markos 5:35). Ayrıca, Mesih’in Kendisi de ölümden dirilmiştir. Putperest mitolojideki sözde ölüp dirilen tanrılar hariç, başka dinlerde diriliş gibi bir şey ciddi bir şekilde iddia edilmemiştir ve başka hiçbir iddianın bu kadar çok Kutsal Kitap dışı onayı yoktur.

İsa hakkında, Hristiyan olmayan eleştirici bilginlerin bile kabul edeceği en az on iki tarihsel gerçek vardır:

1. İsa çarmıha gerilerek öldürülmüştür.
2. Gömülmüştür.
3. Ölümü öğrencilerini kedere ve ümitsizliğe boğmuştur.
4. İsa’nın mezarı birkaç gün sonra boş bulunmuştur (ya da bulunduğu iddia edilmiştir).
5. Öğrenciler dirilmiş İsa’yı gördüklerine inanmışlardır.
6. Bundan sonra öğrenciler kuşkucu kişiler olmaktan çıkıp cesur inanlılar olmuşlardır.
7. Bu mesaj, ilk Kilise’nin vaaz ettiği ana noktalardan biriydi.
8. Bu mesaj Yeruşalim’de vaaz edilmiştir.
9. Bu vaazın sonucu olarak Kilise doğmuş ve büyümüştür.
10. İsa’nın dirildiği gün olan Pazar günü, tapınma günü olarak Şabat’ın (Cumartesi’nin) yerini almıştır.
11. Şüpheci biri olan Yakup da, diriltilmiş Mesih’i gördüğüne inandığında O’na iman etmiştir.
12. Hristiyanlık’ın düşmanı olan Pavlus, dirilmiş Rab’bi gördüğüne inandığı bir deneyim yaşaması sayesinde O’na iman etmiştir.

Bazıları kesin gerçeklerin yer aldığı bu listeye itiraz etse de, dirilişi ve müjdenin belirlenmesini kanıtlamak için sadece birkaç tanesi gereklidir: İsa’nın ölümü, gömülmesi, dirilişi ve görünmeleri (1 Korintliler 15:1-5). Yukarıdaki gerçeklerden bir ya da ikisini açıklamak için bazı teoriler olabildiği halde, sadece diriliş bunların hepsini açıklar. Muhalifler öğrencilerin dirilmiş Rab’bi gördüklerini iddia ettiklerini kabul ederler. Ne yalanlar ne de sanrılar insanları dirilişin değiştirdiği gibi değiştiremez. İlk olarak, bunu yaparak ne kazanacaklardı? Hristiyanlık popüler değildi ve onlara para kazandırmadığı gerçekti. İkinci olarak, yalancılar iyi şehit olmaz. Öğrencilerin imanları için korkunç şekillerde ölmeye razı olmaları, dirilişin en iyi açıklamasıdır. Evet, birçok insan doğru olduğunu düşündüğü yalanlar için ölür ama insanlar doğru olmadığını bildikleri bir şey için ölmezler.

Sonuç olarak, Mesih Kendisinin YHWH olduğunu, Tanrı olduğunu (sadece “bir tanrı” değil, tek gerçek Tanrı olduğunu) iddia etmiştir. Kendisini izleyenler (Yahudiler putperestlikten çok korkarlardı) O’na inanmış ve O’ndan Tanrı olarak söz etmiştir. Mesih Tanrı olduğu iddialarını, dünyayı değiştiren dirilişi dahil, mucizelerle kanıtladı. Başka hiçbir sav bu gerçekleri açıklayamaz. Evet, Mesih’in Tanrılığı Kutsal Kitap’a uygundur.

Peki söz konusu ayetlerde geçen Tanrı kelimeleri zorlama çeviriler mi dir? Bir sonraki mesajımda tek tek ilgili ayetlerde geçen Tanrı sözcüklerinin orijinallerini bulacaksınız.
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
İsa’nın Kendisi hakkındaki kesin iddialarına ek olarak, öğrencileri de Mesih’in Tanrılığını kabul etmişti. Günah Tanrı’yı rencide ettiği için sadece Tanrı’nın yapabileceği bir şey olan günahları bağışlama hakkına İsa’nın sahip olduğunu iddia etmişlerdi (Elçilerin İşleri 5:31; Koloseliler 3:13; Mezmur 130:4; Yeremya 31:34). Bu son iddiayla yakından bağlantılı olarak, İsa’nın, “dirilerle ölüleri yargılayacak” kişi olduğunu da söylenmiştir (2 Timoteos 4:1). Tomas İsa’ya, “Rabbim ve Tanrım!” diye hitap etmişti (Yuhanna 20:28). Pavlus, İsa için “ulu Tanrı ve Kurtarıcımız” der (Titus 2:13) ve İsa’nın beden alıp insan olmadan önce “Tanrı özüne sahip” olarak var olduğuna işaret eder (Filipililer 2:5-8). Baba Tanrı, İsa hakkında, “Ey Tanrı, tahtın sonsuzluklar boyunca kalıcıdır” der (İbraniler 1:8). Yuhanna, “Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı'yla birlikteydi ve Söz Tanrı'ydı” der (Yuhanna 1:1). Kutsal Yazılar’da Mesih’in Tanrı olduğunu öğreten ayetlere birçok örnek vardır (bkz. Vahiy 1:17, 2:8, 22:13; 1 Korintliler 10:4; 1 Petrus 2:6-8; Mezmur 18:2, 95:1; 1 Petrus 5:4; İbraniler 13:20), ama bu ayetlerden biri bile Kendisini izleyenlerin Mesih’i Tanrı saydıklarını göstermeye yeterlidir.

İsanın tanrılığı meselesi incillerin yarısını meşgul etmeliydi.
Bu sıradan bir meseleymiş gibi bir kaç satır muğlak ifade ile geçiştirilmesi okuyucu için de sıkıntılı.
Kur'anda Allah'ın Yaratıcı güç olduğu vurgusu o kadar güçlüdür ki her satırda buna işaretler bulunabiliyor.
Yani inananlar ve okuyanları tereddütsüz buna ikna oluyor.
Mucizeler ve bir takım olağanüstülükler tanrılık işareti olmasa gerek
Bu tür işaretler bir çok olağan üstü kişiliklerde ortaya çıkmıştır.
Buna mucize denebilir.
Mucizeler Tanrılık işareti de değildir.
İsanın tanrılığı incillerde ki bu cılız işaretler sadece güçlü teciller ile bugüne gelebilmiş.
Bu ise bana göre kilisenin başarısı İncillerin değil.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Yuhanna 10:33 θεόν, Theon, Tanrı
Yuhanna 10:1
θεόν, Theon, Tanrı ve θεὸς, Theos, Tanrı
Elçilerin İşleri 20:28
θεοῦ ,Theou, Tanrı'nın
Yuhanna 20:28 θεός, Theos , Tanrı
Titus 2:13 θεοῦ, Theou, Tanrı
2. Petrus 1:1 θεοῦ, Theou, Tanrı
İbraniler 1:8 θεὸς, Theos, Tanrı
Matta 14:33, θεοῦ, Theou, Tanrı'nın
2. Korintliler 5:21 θεοῦ, Theou, Tanrı'nın
(İbranice) Yeşaya 9:6
אל , Eli, Tanrı (Sürekli söylediğim eski Ahit'te İsa Mesih'ten Tanrı olarak bahseden ayetteki Tanrı sözcüğü de orijinalinde Tanrı'dır.)
"כי־ילד ילד־לנו בן נתן־לנו ותהי המשרה על־שכמו ויקרא שמו פלא יועץ אל גבור אביעד שר־שלום׃" Yeşaya 9:6

Yeşaya 9:6
"

[SUP]6[/SUP]Çünkü bize bir çocuk doğacak,
Bize bir oğul verilecek.
Yönetim onun omuzlarında olacak.
Onun adı Harika Öğütçü, Güçlü TANRI
Ebedi Baba, Esenlik Önderi olacak. "




Açıkça görüldüğü gibi İsa Mesih'in Tanrılığının geçtiği ayetlerin tamamında açıkça Tanrı sözcüğü kullanılmıştır. Orijinal metinler Tanrı sözcüğünü açıkça kullandığı halde bu açık değildir demek ya art niyetlidir ya da alıntıyı yapan art niyetlidir. Eğer yanlış çeviri sorunuyla ilgili başka ayetleri isterseniz onların da orijinallerini kontrol edebiliriz. Yanlış çeviri elbette mümkündür. Ancak Rabbin kimliği ile ilgili bu kadar açık, bu kadar çok hata olması söz konusu bile değildir. İncil'de ve Eski Ahit'te İsa Mesih'in Tanrılığı oldukça barizdir. Kutsal Kitap'a inanmayabilirsiniz. Ancak onun mesajını olmadığı bir şeymiş gibi göstermeniz onu ciddiye aldığınızı gösteriyor.


 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
İsanın tanrılığı meselesi incillerin yarısını meşgul etmeliydi.
Bu sıradan bir meseleymiş gibi bir kaç satır muğlak ifade ile geçiştirilmesi okuyucu için de sıkıntılı.
Kur'anda Allah'ın Yaratıcı güç olduğu vurgusu o kadar güçlüdür ki her satırda buna işaretler bulunabiliyor.
Yani inananlar ve okuyanları tereddütsüz buna ikna oluyor.
Mucizeler ve bir takım olağanüstülükler tanrılık işareti olmasa gerek
Bu tür işaretler bir çok olağan üstü kişiliklerde ortaya çıkmıştır.
Buna mucize denebilir.
Mucizeler Tanrılık işareti de değildir.
İsanın tanrılığı incillerde ki bu cılız işaretler sadece güçlü teciller ile bugüne gelebilmiş.
Bu ise bana göre kilisenin başarısı İncillerin değil.

Tanrı zaten Kutsal Kitap'ın tek konusudur. İncil'in tek konusu ise İsa Mesih'tir. İsa Mesih'in Tanrılığı barizdir. Yukarıda yazanlara nasıl "geçiştirilmiş muğlak ifadeler" diyorsunuz anlamıyorum. İnsanlar İsa Mesih'e tapıyor ve o bunu kabul ediyor. Başlangıçta ben varım diyor. Beni gören Tanrı'yı görmüştür diyor. İnsanlar ona Tanrı diye sesleniyor. Yahudiler onu kendisine Tanrı dediği için taşlamaya kalkıyorlar. vs. vs. vs. İncil'de bu konunun geçiştirildiğini söylemek İncil'i okumamak demektir. Geriye bir şey kalmaz çünkü İsa Mesih'i çıkarırsak...
 
Üst