Cemalnur Sargut: Heykelde görünen Allah inancı !!!

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
https://www.facebook.com/photo.php?v=662469153819162



Cemalnur Sargut hanımefendi Muhyiddin-i Arabi'nin öğrencilerindendir. Kendileri Arabi'nin Felsefi Tasavvuf çizgisini dile getiriyor. Sargut'a kızmak kolay. Mesele onun fikirlerinin asıl sahibinin iddialarını konuşabilmek.

Tıpkı Gülen'e kızıp üstadlarına kızamayan konjoktürel tepkilere benziyor bu.
İbn-i Arabi Dinlerin Birliğini savunur, Vahdet-i Vücud felsefesi sebebiyle dünyada Şirk diye birşeyin olmadığını, tapınılan herşeyin de Allah'ın kendisi olduğunu önesürer. Esas şirkin de Allah ile yaratılmışları ayrı görmek/tenzih etmek olduğunu düşünür kendileri. Sargut ta O'nun izinden gidiyor.

Tarihte çok gürültü koparmış olan gerek Ehl-i Sünnet gerek Mutezile uleması tarafından delilleriyle çürütülmüş olan hatta İmam Rabbani gibi bir sufi tarafından inkar edilmiş olan bu sapkın nazariyeyi devletin televizyonunda din diye pazarlanması Din konusunda halen büyük bir kafa karışıklığı yaşandığını gösteriyor.

Bülent Şahin Erdeğer..
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com

İbn-i Arabi Dinlerin Birliğini savunur, Vahdet-i Vücud felsefesi sebebiyle dünyada Şirk diye birşeyin olmadığını, tapınılan herşeyin de Allah'ın kendisi olduğunu önesürer.
İbni Arabi KS öyle demez

Onun KS sözlerinden siz dar fikriniz, kıt aklınız, az iman ve dini bilginizle öyle anlarsınız
 

nefahtü

Kıdemli Üye
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
5,117
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Konum
istanbul
İbni Arabiyi anlamak için 40 fırın ekmek değil fırın da yanmak lazım yoksa odun gibi anlarız..
vesselam
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
Verda

Muhittin arabi hazretleri islamdan başka din olmadığını iyi bilir Vahdeti vucud meselesi kısaca Neye baksan Allahın varlığını hissetmek ve görüyor gibi olmak .

Neye baksan baktığın şeye tapmak değil..


cemal nur sagut denilen kişi ŞERİATI ZAHHİRDE yaşamayan kişi sözüne itibar edilmez

Ayrıca her ağzı güzel laf yapan kişi dinlenmez itibar edilmez

Zaten inancı zayıf ve inacsız insanlar dini meselelerde çok rahat konuşurlar felsefe inancımıza göre haramdır felsefede ZİRVE yaparlar..
 

ramazan_17

Yasaklı
Katılım
29 Kas 2013
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
43
Puanları
0
böyle sapıkları trt 1 nasıl tv ye çıkartıyor..yazık..hükümet bu duruma hemen el koymalı..
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
O kadar zorlaştırmaya gerek yok Kur'anı anlamak yeterli..

Üstte verdiğim linkte ki videoyu ne diyor diye izledim yoksa ki tahammül edilecek gibi değil izleyip yorum yazarsanız sewiniriz..

Allah'ın Kur'an da bahsettiği şirk-müşrik nedir acaba?!

Cemalnur hanımın ifadelerine göre mekke müşrikleri de masum olmalı değil mi?!
 

Kaçak

Yeni
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
8,416
Tepkime puanı
896
Puanları
0
Konu ne ?
Kime çakıyoruz ?
trt 1 devletleşmeli
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
O kadar zorlaştırmaya gerek yok Kur'anı anlamak yeterli..

Üstte verdiğim linkte ki videoyu ne diyor diye izledim yoksa ki tahammül edilecek gibi değil izleyip yorum yazarsanız sewiniriz..

Allah'ın Kur'an da bahsettiği şirk-müşrik nedir acaba?!

Cemalnur hanımın ifadelerine göre mekke müşrikleri de masum olmalı değil mi?!

Ben geçenlerde tvde denk gelmiştim 5 dakika seyredip kapattım buradan aynı yüzü görüp dinlemek istemem...


MÜşrikler put perestir yerleri sonsuz Cehennemdir ...
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Herhangi bir ilim adamını tenkid edecek, hele itham edecek kişinin, bahis konusu zatın eserlerinden delil getirebilmesi lazımdır. Arapça bilmeyen, onun eserlerini okuyamıyan veya iyi bir tercümeden aktaramayan bir kişi İbni Arabi'yi tenkid edemez. Eğer tanınmış bir âlimin tenkidi nakledilirse, tedkik etmeye değer bulunur. Webde bulunan ve itin kopuğun yazdığı hazır yazıları kopyalayıp yapıştırmak kolaydır. Ama, kıymetsizdir.

Keza, Said-i Nursi'yi tenkid etmek isteyenler, tenkid için bir pasaj aktardıkları zaman o pasajın geçtiği sayfayı tarayıp burada bize göstermeye hazır olmalıdır. Bir cümleyi veya paragrafı cımbızlayıp (başka bir siteden kopyalayıp) aktaranlar, sonra acaba niye kimse beni ciddiye almıyor diye şaşırmasınlar.

Bir de, tenkid edecek kişinin sağlam bir altyapısı olması lazımdır. Taharetlenmeyi bilmeyen şahısların kıt akılları ve boş kafaları ile söyledikleri etki etmez.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
muhitini arabi ,islam ulemasından 280 alimin tekfir ettiği din anlayışına sahibdir.
muhitini arabiinin dini sevgi dini gönül dinidir.islamın önemi yoktur.inanmamın bile bir ehemmiyeti yoktur onun için.
mumin cennetde zevk alır.kafir ise uyuz bir kopeğin kaşınmaktan zevk alması gibi cehenemden zevk alacaktır.
Muhyiddin İbn el-arabinin diğer bazı meşhur sözleri de şunlardır :

“ -Sübhâne min ezheru’l - eşyâi ve hüve aynühâ”
(İslâm Tasavvuf Tarihi, Akabe Yayınları 1985 Mehmed Ali Ayni, sadeleştiren H.R. Yananlı Sayfa 21).
Manası: Noksan sıfatlardan münezzeh olan Allah, eşyadan en parlak şekilde görünür ve O, O’nun aynıdır.

“ - İnne vücudu’l - hâdisati’l - mahlukat hüve aynı vücudu’l - hâlik”
(Yukr. Adı geçen eser, s.21)
Manası :
Şüphesiz yaratıkların sonradan olma varlığı. Yaratıcının varlığının aynıdır. Yaratıcının Vücuduyla, yaratıkların vücudu arasında fark yoktur.

- İzâ kâne’l - ârifu arifen hakikaten lem yetekayyüd bi-Mu’tekıd.”
(Yukr. Adı geçen eser, s.21)
Manası :
Hakk’ı tanıyan kişi gerçekten tanıdığı zaman itikad sahibinin itikadıyla bağlanmaz. Yani; Hiçbir dine veya inanca bağlı olmaz, onun için iyi ve kötü; doğru ve yanlış; İman ve küfür ayırımı yoktur; hepsi bir ve aynı şeydir.

“El - abdü rabbin ver - rabbü abdün / Ya leyte şiiri mine’l - mükellef...”
(Yukr. Adı geçen eser, s.21)
Manası : Kul Allah’tır, Allah’ta kuldur. / Ya mükellef olan kimdir ? Yani mükellef diye bir şey yoktur, dolayısıyla din diye bir şey yoktur.


- Ene’l - furkan ve’s - seb’ül - mesâni / Ve ruhu’r - ruh la ruhu’l - evâni.
(Yukr. Adı geçen eser, s.21)
Manası :
Furkan yani Kur’an benim ve Kur’an-da bahsi geçen yedi çift benim. ( bununla Fatiha sûresini kastediyor), ve ruhun ruhuyyum, kalıpların ruhu değil, diyor.

Muhyiddin-i Arabi’nin bütün bu ve bunlar gibi sözleri, Kuran’a göre açık bir şekilde şirk ve küfür olan sözlerdir. Öyle ki, bu gibi sözler. Firavun’un şirk ve küfür olan sözlerini dahi aşmaktadır. Zira, Firavun, kendisinin Allah olduğunu iddia etmişti, Muhyiddin-i Arabi ise her şeye Allah demektedir. Bütün Vahdet-i Vücûd’çuların durumu bundan farklı değildir.
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
murat yazıcı cemalnur sargut çokmu alt yapılı ?
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
muhitini arabi ,islam ulemasından 280 alimin tekfir ettiği din anlayışına sahibdir.
muhitini arabiinin dini sevgi dini gönül dinidir.islamın önemi yoktur.inanmamın bile bir ehemmiyeti yoktur onun için.
mumin cennetde zevk alır.kafir ise uyuz bir kopeğin kaşınmaktan zevk alması gibi cehenemden zevk alacaktır.
Muhyiddin İbn el-arabinin diğer bazı meşhur sözleri de şunlardır :

“ -Sübhâne min ezheru’l - eşyâi ve hüve aynühâ”
(İslâm Tasavvuf Tarihi, Akabe Yayınları 1985 Mehmed Ali Ayni, sadeleştiren H.R. Yananlı Sayfa 21).
Manası: Noksan sıfatlardan münezzeh olan Allah, eşyadan en parlak şekilde görünür ve O, O’nun aynıdır.

“ - İnne vücudu’l - hâdisati’l - mahlukat hüve aynı vücudu’l - hâlik”
(Yukr. Adı geçen eser, s.21)
Manası :
Şüphesiz yaratıkların sonradan olma varlığı. Yaratıcının varlığının aynıdır. Yaratıcının Vücuduyla, yaratıkların vücudu arasında fark yoktur.

- İzâ kâne’l - ârifu arifen hakikaten lem yetekayyüd bi-Mu’tekıd.”
(Yukr. Adı geçen eser, s.21)
Manası :
Hakk’ı tanıyan kişi gerçekten tanıdığı zaman itikad sahibinin itikadıyla bağlanmaz. Yani; Hiçbir dine veya inanca bağlı olmaz, onun için iyi ve kötü; doğru ve yanlış; İman ve küfür ayırımı yoktur; hepsi bir ve aynı şeydir.

“El - abdü rabbin ver - rabbü abdün / Ya leyte şiiri mine’l - mükellef...”
(Yukr. Adı geçen eser, s.21)
Manası : Kul Allah’tır, Allah’ta kuldur. / Ya mükellef olan kimdir ? Yani mükellef diye bir şey yoktur, dolayısıyla din diye bir şey yoktur.


- Ene’l - furkan ve’s - seb’ül - mesâni / Ve ruhu’r - ruh la ruhu’l - evâni.
(Yukr. Adı geçen eser, s.21)
Manası :
Furkan yani Kur’an benim ve Kur’an-da bahsi geçen yedi çift benim. ( bununla Fatiha sûresini kastediyor), ve ruhun ruhuyyum, kalıpların ruhu değil, diyor.

Muhyiddin-i Arabi’nin bütün bu ve bunlar gibi sözleri, Kuran’a göre açık bir şekilde şirk ve küfür olan sözlerdir. Öyle ki, bu gibi sözler. Firavun’un şirk ve küfür olan sözlerini dahi aşmaktadır. Zira, Firavun, kendisinin Allah olduğunu iddia etmişti, Muhyiddin-i Arabi ise her şeye Allah demektedir. Bütün Vahdet-i Vücûd’çuların durumu bundan farklı değildir.


Hadi, bütün bu pasajların geçtiği sayfaların orijinallerin taranmış kopyalarını burada bir yayınlayıver lütfen. Yayıncı ve editör kimler, el yazması nüsha hangi kütüphanede? vs Bilelim ki, vaktimiz olunca bir bakalım. Orijinal eserden bahsediyorum, 2. ve 3. kişilerin aktarımlarından değil.
 

nefahtü

Kıdemli Üye
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
5,117
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Konum
istanbul
Cemalnur için nederseiz bilemem ancak İbni Arabi Hazretlerine karşı saygılı olun..
 

muadh

Yasaklı
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
434
Tepkime puanı
9
Puanları
0
bu ibn arabi ve diğer sufiler nasıl bir şeylerse Allah ın kitabını anlıyoruz resulleri anlıyoruz sahabeyi anlıyoruz ama bu sufileri anlayamıyoruz
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,958
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
Anlam ayrımı diye bir şey var

Kimin ne yazdığını işaret ettiği ayrımları ve anlamları inceleyerek anlayabilirsiniz...

Her nesnede Allah 'ın yaratmasını yada mesajını görmek ayrı bir şey!!! Her nesneyi O görmek çok farklı şey Arabi şuan bizimle yazışacak durumda olmadığına göre ne demek istediğini anlatamayacaktır bizi ilgilendiren nokta ise Allah 'ın ayetlerinin okunması mesajın alınması ve ona göre hayatı bina etmektir bırakın bu geçmişte kalmış kitapları Allah 'ın sizin için yaymış olduğu şu güzellikleri derin derin düşünerek inceleyin ve mesajı alın kişiler üzerinden Allah 'a ulaşmak çok tehlikelidir dikkat....
 
Üst