Dinlerarası Diyalogda Gelinen Nokta : HIR-İSLAM

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,958
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
Neden insanları suçlarcasına bir uslup ile yazıyorsun?

Neden kendinden başka herkesi bilgisiz sanıyorsun?

Kuranı sadece senin anladığını ne biliyorsun?

Bunlar senin fikrin ve düşünce benim böyle bir yazım yada imam olmadı... Farklı olmayı bu kadar abartma lütfen şunu düşün bu adam nasıl oluyor da benim anladığım gibi anlamıyor bu fikir ve düşünceleri nereden buluyor uyduruyor mu yoksa bir delil ve kanıtmı varmı bu bilgilere nereden ulaşmış hele bir düşün yahu bunlar hangi kitapta yazıyor...
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Red sıkıştığın yerde sen cahilsin, muhatabım değilsin gibi savunma mekanizmaların olmasa karşılıklı yazışabilirdik.

Çok denedik bunu ama bir türlü gerisini getiremedin. Başladığın işi yarım bıraktın hep.

Cok sey bildigimi hizbir zaman iddia etmedim, sıkıştırmaya gelince senin gibiler beni sıkıştiramazlar, bunun icin daha alman gereken cok yol var.

Neyse, uzatmaya gerek yok, zaten cok kalici degilim...hadi iyisin.

i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Bunlar senin fikrin ve düşünce benim böyle bir yazım yada imam olmadı... Farklı olmayı bu kadar abartma lütfen şunu düşün bu adam nasıl oluyor da benim anladığım gibi anlamıyor bu fikir ve düşünceleri nereden buluyor uyduruyor mu yoksa bir delil ve kanıtmı varmı bu bilgilere nereden ulaşmış hele bir düşün yahu bunlar hangi kitapta yazıyor...

Başka işim yoktu da senin nereden kirlendiğinin peşine düşeceğim. Ne halin varsa gör.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,958
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
Başka işim yoktu da senin nereden kirlendiğinin peşine düşeceğim. Ne halin varsa gör.

İnsanlığı düşün kendini düşünme az önce yanlış yolları görmeden ehli sünnetin doğruluğu anlamazsın diyordun..


neyse uzatmaya gerek yok senin ilmi bir yanın kalmamış klavyen boş sözlere çalışıyor...
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,958
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
Bu seni alıntılayarak yazdığım son mesajım. Bundan sonra kesinlikle seni muhatap almayacağım. Selam.

yanlış yapıyorsun olayları kişiselleştirme buraya beni sen çağırdın ben senin misafirin olarak buraya geldim... ehli sünnette böyle bir davranış yoktur... hadis istiyorum icma istemiyorum.... delil kanıt getir...

çocukluk sana yakışmıyor kafana taktığın takkendendemi utanmıyorsun....
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
hayret bir sey gercekten. Neye inandiginizin farkinda degilsiniz anlasilan.

yukarda lafonza bir nevi anlatmaya calistim, biraz geriye gidip bakabilirsiniz.

Kilicarslan sen soruma cevab ver İtikaddaki imamım lafons değil imam matrudi hazretleri sen Matrudi itikadında yada ebu hanifi hazretlerinin içtihadlarında nerede rastladın hırıstıyanlıkla islam birleşecek deyipde iftira atıyorsun ?
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Dinlerarası Diyalogda Gelinen Nokta
İ
HAK-BATIL YOK, HOŞGÖRÜ VAR!

Şimdi forum yönetimindeki bir arkadaş gelmiş buraya Dinlerarası diyalogta gelinen noktayı yazmışl ve eleştirmiş! Peki ya, bu forumda gelinen nokta bundan farklı mı ? Forumda "hak-batıl" ayırımı var mı ? Yoksa, özgür fikir platformluğu adına ve uğruna, bütün batıl ve bozuk fikirler ve kişiler de burada hoş görülmüyor mu?
Adama sen önce mod'luk yaptığın forumun hâline bak demezler mi ?
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
f.gülen ve sevgi dincilerinde,muslumana takiyye ön plandadır..

hak batıl ayırımı meydan boşsa var .meydan doluysa yoktur.

nabza dokunmuyorsa hakkı söyle

batılı tolere et .hoş gör

mazlumun yanında olma sadece bir reklam ..

işte size global islamcılık,dinler birliği anlayışı..
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Hayır. Her ehli sünnetim diyene inanmayacaksın. Mesela öngütçüler de biz ehli sünnetiz derler ama değillerdir.

Onlara ehli sünnet alimlerinden isim ver desen veremezler.

Bu forumda hirahos, dut ağacı, abdullah birisi, redyellow, son fedai ilk anda aklıma gelen ehli sünnet üyelerdir. Kendimi yazmama zaten gerek görmedim.

Doğrudur.
Tasavvuf ehli sünneti kimseye bırakmıyor. Ehli sünnet alimi diye saydesen belli isimleri sayarlar, kendi ekollerinden (ımam gazali, imam Rabbanı ..)

Oysa ehli sünnet tasavvuftan ibaret değildir.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Doğrudur.
Tasavvuf ehli sünneti kimseye bırakmıyor. Ehli sünnet alimi diye saydesen belli isimleri sayarlar, kendi ekollerinden (ımam gazali, imam Rabbanı ..)

Oysa ehli sünnet tasavvuftan ibaret değildir.

Ehli sünnet kime denir?

İBni Kesir, Taberi, Fahreddin Razi, İmam Kurtubi, Beydavi gibi tefsirleri okuyup içinde yazan hadisleri kabul edenlere denir.

Sen şimdi ehli sünnet misin?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
1. Allah Teala Hazretleri birdir, kadimdir, araz,cisim, cevher, musavver, mahdud ve ma’dud değildir.
2. Kadim, bizim tabirimizle evveli olmayan ve ahiri bulunmayan bir zat-i acell-i a’ladır.
3. Mahiyet ve keyfiyetle de vasf olunamaz.
4. Bir mekana muhtaç değildir.
5. Üzerine zaman geçmez.
6. O’na hiçbir şey benzemez.
7. İlminden ve kudretinden hiçbir şey çıkmaz ve kaçmaz.
8. O’nun zatıyla kaim sıfat- ı ezeliyyesi vardır.
9. Sıfatları O’nun ne zatının aynı ve ne de gayrıdır. Mesela, aynaya baktığın zaman kendini aynada görürsün. O aynada gördüğün bir bakımdan tıpkı sen, ben değilim desen olmaz, benim desen olmaz. Onun için de ne aynıdır ve ne de gayrıdır demişler. O sıfatlarda şunlardır: Hayat, ilim, kudret, irade, semi, basar, kelam, tekvin.
10. Allah Teala’yı görmek aklen de naklen de caizdir.
11. Kainat, alem cemi-i eczasıyla ve sıfatıyla muhdestir, yani yoktan vücuda çıkarılmıştır.
12. Onu yoktan çıkarıp meydana getiren Allah Teala’dır. Kullarının bütün fiilleri, küfür, iman, taat ve isyan cümlesinin halıkı Allah Teala’dır.
13. Allah’tan gayrı Halık yoktur.
· fiillerin kullardan suduru, yani oluşu Hak Teala Hazretlerinin iradesi, meş’iyyeti, hükmü, kazası ve takdiri iledir.
14. Kulların işlerinde kendi ihtiyarları da vardır, onlar ile sevap ve ıkab olunurlar.
15. Taatta sevap, Ma’siyette de ikab vardır. Güzel işler işleyenleri iyi kimseler medhederler, ahirette de sevaba nail olurlar, bunlara Cenab-ı hakk’ın rızası vardır.
16. Fena ve kötü şeyler ki ehli dünya da onu sevmez. Ahirette ikaba sebep olanlar da Hakk’ın rızasıyla değillerdir.
17. Kul , gücü yetmediği bir şeyle teklif olunmaz.
18. Sevap, Cenab-ı Hakk’ın fazlıdır, azabı da adaleti icabıdır.
19. Maktül eceliyle ölmüştür. Yani vurdular da öyle öldü demek değil de eceli gelmiş, o bıçak veya kurşun sebep olmuştur.
20. Ecel birdir.
21. Haram dahi rızıktır.
22. Herkes kendi rızkını yer, gerek helal olsun gerek haram olsun.
23. Kimse kimsenin rızkını yemeye kadir değildir.
24. Allah Teala, dalalet ve hidayetini halk edendir.
25. Dilediğine dalalet ve dilediğine de hidayet halk eder.
26. Kula aslah olanı halk etmek, Allah Teala’ya vacib değildir.
27. Hz. Resulullah(s.a.v.) ‘in yakaza halinde şahsıyla Mescid-i Haramdan Mescid-i Aksa’ya, oradan semaya ve oradan da Hakk Teala’nın murad ettiği yere urucu haktır.
28. Melekül mevt haktır.
29. Kabirde, bütün kafirlerin ve bazı günahkarlar mü’minlerin azabı haktır.
30. İbadet ve taat ehlinin nimetlere nail olması da haktır.
31. Münkereyn meleklerinin kabirde sualleri de haktır.
32. Kıyamet günü dirilme haktır.
33. Amellerin tartılması haktır.
34. Kitap haktır, hesap da haktır.
35. Havz-ı kevser haktır.
36. Sırat köprüsü de haktır.
37. Peygamberlerin, velilerin, şehidlerin şefaatı da haktır.
38. Cennet ve cehennem de haktır ve el’an muvcutturlar, bakidirler.
39. Ne cennet, cehennem ve ne de içindekilere fana, yokluk gelmez.
40. Büyük ve küçük günahlar her ne kadar çok olsa dahi mü’mini imandan çıkarmaz ve küfre de sokmaz.
41. Cenab-ı Hakk, kendine yapılan şirki afvetmez.
42. Şirkten maada, büyük ve küçük günahlardan dilediğini mağfiret eder.
43. Küçük günahlara ikab caizdir. Büyük günahların da afvı caizdir, tövbe etmese dahi.
44. İman, peygamberimizin Allah tarafından haber verdiği her şeyi kalbiyle tasdik ve lisanıyla da söylemesidir.
45. Ameller, hakikat-ı imana dahil değillerdir.
46. Ameller, kendi nefislerinde ziyade olurlar. Fakat, hakikat-ı iman ne ziyade olur ne de eksilir.

47. Amellerin ziyadesiyle imanın meyveleri ve nurları artar.
48. Her mü’min: Ben Hakka müminim demelidir. İnşallah ben mü’minim demek te’vil ile olsa dahi doğru değildir. Şek ile olursa, ittifakla, söyleyen dinden çıkar.
49. İman tasdik ve ikrar olduğuna nazaran mahluktur ve kulun kesbidir, kazancıdır ve Haktan hidayet olduğuna göre de mahluk değildir.
50. Mukallidin imanı şek ve şübheden ari olursa sahihtir ve lakin kadir ise, delilleri terk ettiğinden asidir.
51. Bazı kere sa’id, saadete erişen kişi şaki, yani cehennem ehli olur ve bazen de şaki, yani cehennemlik bir kişi de sa’id ani ehl-i cennet olur. Yani, Müslüman iken kafir olur veya kafir iken Müslüman olur. Fakat, Allah’ın hükmünde değişiklik olmaz, gerek zatında ve gerek sıfatında tağyir caiz değildir.
52. Peygamber gönderilmesinde ve kitab-ı İlahinin inzalinda (inişinde) hikmet ve maslahat vardır.
53. Hak Teala, kullarına beşerden peygamber gönderdi. İman ve ehl-i taatı cennetle tebşir ve ehl-i küfürle asileri de cehennem ve ikabla tenzir etti. Nasa (insanlara da) din ve dünyalarında muhtac oldukları şeyleri öğrettiler. Onları mu’cizelerle te’yid eyledi.
54. İlk peygamber Adem aleyhisselam, son peygamber de bizim peygamberimiz Muhammed Mustafa (s.a.v.) dir. Bütün peygamberlerin efdali Peygamberimiz Muhammed Mustafa (s.a.v.) dir.
55. Melekler de Hz. Allah’ın kullarıdır. Ve emirlerini amillerdir ve masiyetten ma’sumdurlar. Erkeklik ve dişilikleri yoktur, yemek ve içmeye muhtaç değillerdir.
56. Peygamberler meleklerin rasullerinden, meleklerin rasulleri ise beşerin Salihlerinden, beşerin salihleri ise bütün meleklerden efdaldir.
57. Keramet haktır ve ol keramet, şeriatında olduğu peygamberlerin mucizesinde dahildir. Veli kerametinde müstakil değildir.
58. Veli, peygamberlik derecesine vasıl olamaz.
59. Kuldan, hiçbir hal ile teklif sakıt olamaz.
60. Efdal-i Evliya Ebu Bekir (r.a.) dır. Ondan sonra Ömer el Faruk, ondan sonra Osman Zü’n-nureyn, ondan sonra da Aliyyü’l Murtaza (r.aleyhüm) hazeratıdır. Hilafet de bu tertib üzeredir.
61. Sahabeden hiçbirini hayırdan gayrı bir şeyle yad etmek caiz değildir.
62. Hilafet otuz yıldır. Ondan sonra melik ve emirliktir.
63. Ehl-i İslam’a bir imam mutlaka lazımdır, Müslümanları hem korumak ve hem de işlerinin layıkıyla görülmesi, cum’a ve bayram namazlarının sıhhati için gerektir.
64. Fasıkın arkasında namaz kılmak caizdir. Fasıkın cenazesine de namaz kılmak caizdir.
65. Her zaman mest üzerine meshetmek caizdir.
66. Dirilerin ölülere duası ve sadakaların ölülere faydası vardır.
67. Zamanların ve mekanların faziletleri haktır. Ramazan ayı, recep, şaban, muharrem, arefe günü, bayram günleri, Mekke-i Mükerreme, Medine-i Münevvere, Kuds-i Şerif ve mescidler gibi.
68. İlim, akıldan efdaldir. Müşriklerin çocukları hakkında imamımız sükut etmiştir.
69. Sihir vakidir.
70. Göz değmesi de caizdir.
71. Müctehid bazen isabet eder bazen hata eder.
72. İctihadında isabet ederse iki sevap alır., hataları da afvolunur.
73. Kur’an-ı Kerim’deki nassların mümkün olduğu kadar zahirine hamdolunması vacibdir.
74. Ümmetten hiçbirisine cennetle şehadet etmeyiz. Yalnız Rasulullah’ın (s.a.v.) şehadet ettikleri aşere-i Mübeşşere müstesna. Onlar da şunlardır: Ebu Bekr, Ömer, Osman, Ali, Talha, Zübeyr, Sa’d, Said, Abdurrahman b, Avf, Ebu Ubeyde b. El- Cerrah rıdvanullahi Teala aleyhim ecmain.
75. Deccalin çıkması haktır.
76. İsa (a.s.)’ın semadan nüzulü haktır.
77. Dabbetü’-arz’ın hurucu haktır.
78. Kahine, müneccime, arrafa gidip bir şey sormak caiz değildir. Fal bakıcılar da buna dahildir.
79. Bunların söylediklerine inanmak da caiz değildir.
80. Cemaat hak ve sevaptır, rahmettir. Ayrılık azabdır.
81. Allah Teala indinde makbul din İslam dinidir.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,958
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
Ehli sünnet kime denir?

İBni Kesir, Taberi, Fahreddin Razi, İmam Kurtubi, Beydavi gibi tefsirleri okuyup içinde yazan hadisleri kabul edenlere denir.

Sen şimdi ehli sünnet misin?

Kuran 'dan ayet delil getir... Kendi kafana göre ehli sünnet alimi seçiyorsun senin bunları anlayacak ilmin var mı önce ondan haber ver?
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
İbn'i Kesir ve İmam Kurtubi selefi ekolundendir ve Ehl'i Sunnettirler. lafons'da ehl'i sunnet ama sufi mesrepli, nasil oluyor bu?

i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Red aşağıdaki hadisi şerifi red mi ediyorsun kabul mu?

Peygamber efendimiz SAV buyurmuşlar ki: “Beni annenizden, babanızdan, kendi nefsinizden de çok sevmedikçe iman etmiş sayılmazsınız.”
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Nereye baglayacan ?

i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,958
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
Red aşağıdaki hadisi şerifi red mi ediyorsun kabul mu?

Peygamber efendimiz SAV buyurmuşlar ki: “Beni annenizden, babanızdan, kendi nefsinizden de çok sevmedikçe iman etmiş sayılmazsınız.”

iyi de bu gün için nasıl seveceğiz... birilerinin üzerinden mi? farklı farklı sözler var anlatımlar hangisini seveceğiz.....
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
10395193_553882228082434_4905971170503932990_n.jpg
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,958
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
kaç yüz var mış bu lafons ta teyy teyyy
 
Üst