Diyarbakırlı Ramazan Hoca şehit oldu.

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,167
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Afrikanin ekseriyeti maliki ve sunnidir. Ehli sunneti sizden bizden iyi bilirler genel olarak biiznillah. Afrika ilk musluman olan toplumlardan.
Sayin ebu computer islam bir butundur. Ehli sunnet bu dinin dogru inancinin adidir, teferruat değildir. Olsads olur olmasada olur gibi bir durumu yok. İman ihlas diyorsaniz dogru inanmak zorundasiniz yoksa samimi bir inancla putada tapabilir insan bunu da dogru mu bulacağız?! 73 firkadan sadece biri kurtulacak buyurdu fahri kainat sav. Diger 72 si atestedir.
peki kim bu fırka? hangi ameli mezhep? hangi itikadi mezhep?
acaba şafiiler mi yoksa hanefiler mi?

eşariler yoksa maturidiler mi?
tarikatçılar yoksa tarikatsızlar mı?
şiiler yoksa sünniler mi?
Cihad edenler yoksa cihadı bırakanlar mı?

Eğer bu şekilde bir fırkalaşmayı söylüyorsa kurtulanlar mezhepsizler sanırım :)
çünkü onlar direk kuran ve sünnete bağlı olduklarını söylüyorlar.
Bu tipler en çok da size sararlar ihvancım
tarikatçıların kurtuluşu yok onlara göre
çünkü hatmeden rabıtaya, muskadan şeyhten tevbe almaya vs bidat üzerinesiniz diyorlar.
Sizi indirilmiş dine değil de uydurulmuş dine inanmakla suçluyorlar.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,663
Tepkime puanı
2,338
Puanları
113
Konum
istanbul
peki kim bu fırka? hangi ameli mezhep? hangi itikadi mezhep?
acaba şafiiler mi yoksa hanefiler mi?

eşariler yoksa maturidiler mi?
tarikatçılar yoksa tarikatsızlar mı?
şiiler yoksa sünniler mi?
Cihad edenler yoksa cihadı bırakanlar mı?

Eğer bu şekilde bir fırkalaşmayı söylüyorsa kurtulanlar mezhepsizler sanırım :)
çünkü onlar direk kuran ve sünnete bağlı olduklarını söylüyorlar.
Bu tipler en çok da size sararlar ihvancım
tarikatçıların kurtuluşu yok onlara göre
çünkü hatmeden rabıtaya, muskadan şeyhten tevbe almaya vs bidat üzerinesiniz diyorlar.
Sizi indirilmiş dine değil de uydurulmuş dine inanmakla suçluyorlar.



illa sulandıracaksın değil mi? hadisi şerifi mi kabul etmiyorsun yoksa 73ten kasıt çokluktur mu demek istiyorsun?

hanefi şafi maliki hanbeli problemi yok. maturudi eşari problemide yok. tarikatlı yada değil problemide yok. cihad edenler yahut etmeyenler problemide yok.
şia problemi var, harici problemi var, mürcie problemi var, mutezile problemi var...vs

gerçi senin için yok ama şimdi farzı misal ben şianın hz. aişe annemiz için söylediklerini senin öz anan için söyleyeceğim , hz.ebubekir hz.ömer ( bilhassa hz.ömer ) için söylediklerinide sana yakıştıracağım sonra sende kalbinde hiç bir rahatsızlık duymadan beni kardeş ilan edeceksin söz mü? sonra bakacağız sen davanda hakkı mı güdüyorsun yoksa peygamberinin ailesi ve ashabına sövülmesini mi umursamıyorsun göreceğiz? böyle bir teklife ne dersin?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,167
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
illa sulandıracaksın değil mi? hadisi şerifi mi kabul etmiyorsun yoksa 73ten kasıt çokluktur mu demek istiyorsun?

hanefi şafi maliki hanbeli problemi yok. maturudi eşari problemide yok. tarikatlı yada değil problemide yok. cihad edenler yahut etmeyenler problemide yok.
şia problemi var, harici problemi var, mürcie problemi var, mutezile problemi var...vs

gerçi senin için yok ama şimdi farzı misal ben şianın hz. aişe annemiz için söylediklerini senin öz anan için söyleyeceğim , hz.ebubekir hz.ömer ( bilhassa hz.ömer ) için söylediklerinide sana yakıştıracağım sonra sende kalbinde hiç bir rahatsızlık duymadan beni kardeş ilan edeceksin söz mü? sonra bakacağız sen davanda hakkı mı güdüyorsun yoksa peygamberinin ailesi ve ashabına sövülmesini mi umursamıyorsun göreceğiz? böyle bir teklife ne dersin?
hadis sahihse yapılacak bir şey yok ret etme adına ama peygamber sav efendimiz neyi amaçladı, neyi kastetti bakmak lazım.
peygamberin sav kader konusunda tartışan sahabeleri uyardığı söylenir. Sahabeler zıt fikirli idi bu konuda; dolayısıyla direk itikadi fırkalar üzerinden bir 73 parçayı anlamak zor kanımca.

senin dediğin ehli sünnet bunlar yada değil katagorisi alimlerin kendi görüşleridir ki tarih içerisinde akredite ve değişim yaşamıştırlar.

cihat etmeyi, ümmetin birlikte hareket etmesini neredeyse ilmihallerden sildiler sünni cenah(ait olduğum yer) işte bu noktada problemim var. Ben cihat yapıyorum, ümmeti birleştirecek benim demiyorum ama bunu dillendirmekten de geri durmuyorum.

örnek vereyim anla diye; iman edip medineye hicret etmeyen ve bedirde kafirler arasında öldürülen bazı sahabelerin(eskiden) imanı güme gitmiştir(ayet ve tefsirde bulabilirsin). yada gazveye geçersiz bahane ile çıkmayan üç sahabenin tövbesi samimi olmasa dinlerini tehlikeye atmakla, azapla tehdit edilerek uyarılmışlardır.

“Ey iman edenler! Size ne oldu ki, ‘Allah yolunda seferber olunuz’ denilince yerinize yığılıp kaldınız; yoksa âhiretten vazgeçip dünya hayatına mı razı oldunuz? Fakat dünya hayatının nimetleri âhiret saadetinin yanında pek az bir şeydir. Eğer seferber olmazsanız Allah sizi acıklı bir azapla cezalandırır ve yerinize başka bir kavim getirir de siz Peygamber’e hiçbir şekilde zarar veremezsiniz. Allah her şeye kādirdir. Eğer siz Peygamber’e yardım etmezseniz Allah ona yardım eder” (et-Tevbe 9/38-40).

mürcie sapık demişsin de imam ebu hanife o sınıfta sanırım.

kardeşiz ihvan ve müminler aralarında merhametlidirler dolayısıyla işi saygı muhabbet dairesinde tut.
bile isteye Hz. Aişe annemize hakaret eden rasülüne ve Allaha etmiştir, bu böyledir. Ama sen de şia arasında doğsaydın sana anlatılanlar ile belki sen de aynı inançlara sahip olurdun. Şianın ne kadarı hz. ömer yada hz. aişe annemize hakaret ediyor bilmiyorum ve bana lazım değil bu konumumda; ha iletişim halinde onu uyarırım ve karşı çıkarım bu başka. İmanın altı şartını kabul eden islamın beş şartını uygulayan kardeşimdir ve tekfirine rastlamadığım herkes müslüman kardeşimdir.

merhumun taziye konusu madem bir videosunu paylaşalım ayrıca
videoyu henüz izlemedim ama başlarda şiaya ağır sünnilere daha hafif bir suçlama var

 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,663
Tepkime puanı
2,338
Puanları
113
Konum
istanbul
Bak güzel kardeşim Ben kimsenin fiili üzerinden bir eleştiride bulunmuyorum farkındaysan Cihat eden de etmeyenlere bir problemim yok dedim bunu niye söyledim insan korkabilir kaçabilir fıtratında vardır bu günah onu bağlar ama birisi cihadı kınarsa bu bambaşka bir şeydir. Ben Şia şu günahı işlediği için sevmiyorum demiyorum Şia Allah resulü sallallahu aleyhi ve sellemin hanımına yani anneme ve ashabına hakaret ettiği küfür ettiği için Allah rızası adına onları da sevmiyorum. Kafirdirler demiyorum ama dalalettedirler doğru inanç sahibi değiller. Takvanın en alt basamağı doğru inanmaktır doğru inananın ameli kötü de olsa bir şekilde kurtarır biiznillah.
Fikir ayrılıkları hayatın olağan akışı içerisinde doğal bir şey. fikir ayrılığı inanç ayrılığı olduğu zaman problem. Bu arada ben teferruattan bahsetmiyorum akidenin temelinden bahsediyorum. Sahabeden bize gelen akidenin temeli ehli sünnettir. Bu temelin dışına çıkan yolunu şaşırmıştır sapıtmıştır ve haktan ayrılmıştır. Sana ebubekir sifilin pesaver gecelerine reddiye serisini izlemeni tavsiye ederim.
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
Yasin 21 de “Sizden hiçbir ücret istemeyenlere uyunuz, onlar doğru yoldadırlar.” ayeti kerimesi olduğu ve zekat fakirin hakkı olduğu halde , kendi parti,cemaat yurt ve menfaatleri doğrultusunda para toplayanlara,
“Selâm olsun onun beğenip seçtiği kullarına.” (Necm: 59) ayeti kerimesi gereğince irşad makamındaki kulunu Hazreti Allah seçerken babadan oğula dört koldan post'a oturanlara,
“Ey iman edenler! Allah’tan korkun! Eğer imanınızda gerçek iseniz, fâizden arta kalanı bırakın almayın. Yok eğer fâizi terketmezseniz, bunun Allah’a ve Peygamber’ine açılmış bir savaş olduğunu bilin. Eğer fâiz almaktan tevbe ederseniz, ana paranız yine sizindir. Böylece ne kimseye haksızlık etmiş ne de haksızlığa uğramış olursunuz.” (Bakara: 278-279) ayeti kerimesi olduğu halde Türkiye darul harpdir faiz alınır verilir diyenlere,Yanmaz kefen,sıraatan geçen terlik satanlara,kendi siyasi menfaatleri doğrultusunda din adı altında siyaset güdenlere karşı ehli doğrusunu bildirmişken,kitaplar ,
külliyatlar ,mecmualar yazılmışken,
oda kendi ilmince bu bozuklukluklara karşı çıkmaya çalışan biriydi,bunları zaman zaman dile getirdi,elbettde hatası,eksiği loksanı vardır.Bir evliya,kutup veya mürşid değildi,kısıtlı ve zaman,zaman itikadi hatalar ile dolu olan ilmi ile Seyyid kutup,Hasan el Benna akımından etkilenmiş,İbn Teymiyye ekolünden gelen, kendi çapında dinini yaşamaya çalışan bir meczupdu,
Bazı çehreler tarafından Çok büyük bir tehlike olarak görülüp ilmi cevap yerine kışkırtıcı bir dille hedef gösterilip talihsiz bir şekilde cinayete uğrayıp katledilen biri olarak tarihe geçecekdir.. şüphesiz! Hatasını,doğrusunu, yanlışını...
"Allah(Celle Celaluhu) bilir siz bilmezsiniz"(Bakara 216)
Selâmetle.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,167
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Yasin 21 de “Sizden hiçbir ücret istemeyenlere uyunuz, onlar doğru yoldadırlar.” ayeti kerimesi olduğu ve zekat fakirin hakkı olduğu halde , kendi parti,cemaat yurt ve menfaatleri doğrultusunda para toplayanlara,
“Selâm olsun onun beğenip seçtiği kullarına.” (Necm: 59) ayeti kerimesi gereğince irşad makamındaki kulunu Hazreti Allah seçerken babadan oğula dört koldan post'a oturanlara,
“Ey iman edenler! Allah’tan korkun! Eğer imanınızda gerçek iseniz, fâizden arta kalanı bırakın almayın. Yok eğer fâizi terketmezseniz, bunun Allah’a ve Peygamber’ine açılmış bir savaş olduğunu bilin. Eğer fâiz almaktan tevbe ederseniz, ana paranız yine sizindir. Böylece ne kimseye haksızlık etmiş ne de haksızlığa uğramış olursunuz.” (Bakara: 278-279) ayeti kerimesi olduğu halde Türkiye darul harpdir faiz alınır verilir diyenlere,Yanmaz kefen,sıraatan geçen terlik satanlara,kendi siyasi menfaatleri doğrultusunda din adı altında siyaset güdenlere karşı ehli doğrusunu bildirmişken,kitaplar ,
külliyatlar ,mecmualar yazılmışken,
oda kendi ilmince bu bozuklukluklara karşı çıkmaya çalışan biriydi,bunları zaman zaman dile getirdi,elbettde hatası,eksiği loksanı vardır.Bir evliya,kutup veya mürşid değildi,kısıtlı ve zaman,zaman itikadi hatalar ile dolu olan ilmi ile Seyyid kutup,Hasan el Benna akımından etkilenmiş,İbn Teymiyye ekolünden gelen, kendi çapında dinini yaşamaya çalışan bir meczupdu,
Bazı çehreler tarafından Çok büyük bir tehlike olarak görülüp ilmi cevap yerine kışkırtıcı bir dille hedef gösterilip talihsiz bir şekilde cinayete uğrayıp katledilen biri olarak tarihe geçecekdir.. şüphesiz! Hatasını,doğrusunu, yanlışını...
"Allah(Celle Celaluhu) bilir siz bilmezsiniz"(Bakara 216)
Selâmetle.
yüz binlerce âlim geldi geçti hocam. Her biri değerlidir ve imam Gazali imam Şafii imam Ebu Hanife dahil hatta sahabeler mutlak doğru değildir. Herbiri kendi zaviyesinde kendince doğrudur ve niyetleri Allah'tır cc. Seyyit kutup doğru yerde de sen hatalısın, senin doğru olduğun yerde de o hatalı olmuş olabilir. Belki ben onları eleştirecek seviyede değilim ama ihtilaf ettiklerine göre birileri illa ki yanlıştır. Dört mezhep de aynı değil yada iki itikadi mezhep de aynı değil; bu durumda biri doğru diğerleri sapık mı olacak. İslam'ın ana esasları bozulmadığı sürece her bir görüş potansiyel doğru ama potansiyel yanlıştır. Dolayısıyla görüşler tartışılır ama sahiplarine dil uzatılmaz. Dil uzatıyorsunuz demiyorum ama itikadi hatalı olarak etiketliyorsunuz bazı alimleri. Belki de sen yanlışsın nereden bilelim.
Selamlar saygılar
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,939
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Ha mim ne demek? anlatsana ya?
ayn sin kaf... mesela?
apaçık kuran ya bunları bana bi anlat. birde ayet var: Sana kitabı indiren O’dur. Onun (Kur’an) bir kısım âyetleri muhkemdir, ki bunlar kitabın esasıdır, diğerleri ise müteşâbihtir. Kalplerinde sapma meyli bulunanlar, fitne çıkarmak ve onu (kişisel arzularına göre) te’vil etmek için ondaki müteşâbihlerin peşine düşerler. Hâlbuki onun te’vilini ancak Allah bilir; bir de ilimde yüksek pâyeye erişenler. Derler ki: Ona inandık, hepsi rabbimiz katındandır. (Bu inceliği) yalnız aklıselim sahipleri düşünüp anlar. ( ali imran 7 )
şimdi rabbim ne diyor ya? kuran yetmez mi biz anlayamaz mıyız bunu mu söylüyor?

sadece kuran yeter diyenlerin ciltlerce kitabı var anasını satayım. madem yetiyor ne demeye kitap yazıyorlar? tarikat ehli raflarda tutuyormuş.. bak sen şu işe ya. o tarikat ehli dediğin adamlar okunsun diye 100 lerce cilt kuran tefsiri yazdı. cihad etti, cihada milleti teşvik etti. hoca ahmed yeseviler, şabanı veliler ve niceleri bu ülkenin yurt tutulmasını sağladı. senin gibi çakma mezhepsizlerden ne hayr gördü bu ümmet?

Birine alim demek için onun ayeti nedir? Kıraatini düzeltmeyen kişinin kitabı doğru anlaması mümkün değil. Örnek verdiğin al-i imran 7 için bugün alim dediklerin belkide kişisel arzularına göre te'vil ediyorlar.

al-i imran 7 zaten doğru anlaşılmıyor ki :) buradan hata yaptıkları ayeti oluyor aslında :)
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
yüz binlerce âlim geldi geçti hocam. Her biri değerlidir ve imam Gazali imam Şafii imam Ebu Hanife dahil hatta sahabeler mutlak doğru değildir. Herbiri kendi zaviyesinde kendince doğrudur ve niyetleri Allah'tır cc. Seyyit kutup doğru yerde de sen hatalısın, senin doğru olduğun yerde de o hatalı olmuş olabilir. Belki ben onları eleştirecek seviyede değilim ama ihtilaf ettiklerine göre birileri illa ki yanlıştır. Dört mezhep de aynı değil yada iki itikadi mezhep de aynı değil; bu durumda biri doğru diğerleri sapık mı olacak. İslam'ın ana esasları bozulmadığı sürece her bir görüş potansiyel doğru ama potansiyel yanlıştır. Dolayısıyla görüşler tartışılır ama sahiplarine dil uzatılmaz. Dil uzatıyorsunuz demiyorum ama itikadi hatalı olarak etiketliyorsunuz bazı alimleri. Belki de sen yanlışsın nereden bilelim.
Selamlar saygılar
Aleyküm selam EyvaAllah,bahsi geçen şahıslar hakkında herhangi bir itam ve iddiam olmadı, ki defalarca işlenmiş konulara tekrar girmem zaten.Ramazan'ın onların akımından etkilendiğini, kendisinin söylemlerinde itikati hatalaranın olabileceğini söyledim.
Şüphesiz en doğrusunu Hz. Allah bilir diyede belirttim zaten.
Farklı birşey anlatmaya çalışmışdım ama yanlış anlaşılmışım sanırım,buda bizim eksikliğimiz olsa gerek.
Selâmetle...
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,167
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Allah rahmet eylesin.

Bazı yanlış fikirleri vardı ancak Feyzullah Konyevi'nin dediği gibi hataları bazı din adamlarından fazla değildi.

Mazlum bir şekilde vefat etti. Mekanı cennet olsun.

hatasız kimse yok sayın admin
Sahabeler bile hatasız değil ve olamaz.
Kızdığım nokta sağken birbirimizi yeyiyoruz bari vefat ettikten sonra susabilsek..
ama o da yok
sonra neden İsrail'e kimse bir şey diyemiyor diyoruz.
Diyemez çünkü islam coğrafyasında kimse diğerine güvenmiyor. Husiler, yemenliler, sudiler vs bize güvenmez biz de onlara, hiçbirine diye gider.
Tabandan tavana parçalı bulutlu her yerimiz; nasıl yağmur olabiliriz ki filistine.

Kimse herkesin itikadı kendine ama iş güvenliğe, ekonomiye gelince birlikteyiz demiyor, diyemiyor.

Cübbeli sarıklı hocalar çıkıp öldürülmesini lanetlemedi yüksek sesle. Hatasıyla mazlum gariban demedi. Böyle ümmet mi olur, böyle kardeşlik mi olur?!
 
Üst