Ebubekir Sifil ve Abdulaziz Bayındır

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0

Verdiğin link Allah'ın korkmayacağını bunun bir mecaz olduğunu anlatıyor.Bu sözü bir insanda söylemiş olsa o sözün mecaz olduğunu zaten biliyoruz.

Bu sözden anlaman gereken Allah'ın çocuğun geleceği için Allah endişe ediyorsa geleceğinin ne olacağını bilmiyor olduğudur.

Çocuğun sonunun ne olacağını bilen Allah,kafir olacağını bildiği için çocuğu öldürttürüyor ise tüm kafir olacakları da bildiği için öldürtmesi gerekirdi.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Bu sözden anlaman gereken Allah'ın çocuğun geleceği için Allah endişe ediyorsa geleceğinin ne olacağını bilmiyor olduğudur.

Çocuğun sonunun ne olacağını bilen Allah,kafir olacağını bildiği için çocuğu öldürttürüyor ise tüm kafir olacakları da bildiği için öldürtmesi gerekirdi.
farz-ı muhal senin anladığn doğru olsun kardeşim, o zaman da kurduğun mantığın tersini sorgulamak lazım.
çocuğun sonunun ne olacağı bilmiyorsa ve sadece endişe ediyorsa, her çocuğun sonundan endişe etmesi ve öldürmesi lazım senin sorgulamana göre.
bisürü dinsiz ailelerin yanında çocuklar var, sizin görüşünüze göre onlardan da endişe etmesi öldürmesi lazım.
Yani kurduğunuz mantık her iki şekilde çıkmaza götürür sizi.


 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Verdiğin link Allah'ın korkmayacağını bunun bir mecaz olduğunu anlatıyor.Bu sözü bir insanda söylemiş olsa o sözün mecaz olduğunu zaten biliyoruz.

Bu sözden anlaman gereken Allah'ın çocuğun geleceği için Allah endişe ediyorsa geleceğinin ne olacağını bilmiyor olduğudur.

Çocuğun sonunun ne olacağını bilen Allah,kafir olacağını bildiği için çocuğu öldürttürüyor ise tüm kafir olacakları da bildiği için öldürtmesi gerekirdi.

Peki Allah'ın çocuktan korkmasını sağlayan neydi? Bir yaratıcı nasıl olur da yarattığı bir çocuktan korkar?
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
farz-ı muhal senin anladığn doğru olsun kardeşim, o zaman da kurduğun mantığın tersini sorgulamak lazım.
çocuğun sonunun ne olacağı bilmiyorsa ve sadece endişe ediyorsa, her çocuğun sonundan endişe etmesi ve öldürmesi lazım senin sorgulamana göre.
bisürü dinsiz ailelerin yanında çocuklar var, sizin görüşünüze göre onlardan da endişe etmesi öldürmesi lazım.
Yani kurduğunuz mantık her iki şekilde çıkmaza götürür sizi.



Ben de zaten aynısını söyledim sevgili kardeşim.

Allah insanın sonunun ne olacağını bilseydi tüm kötü insanları iyleri de kötüye sürükleyecekleri korkusuyla öldürmesi gerekirdi.Allah tüm kötüleri öldürmediğine göre,insanların sonlarının ne olacağı belli değildir.Allah bu bilgiyi insanın kendi ihtiyarına bırakmıştır.Buradaki bilmemek acziyet ifade eden bilememek değildir.Allah'ın imtihan gereği koyduğu bir kanun olarak anlayabiliriz.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Ben de zaten aynısını söyledim sevgili kardeşim.

Allah insanın sonunun ne olacağını bilseydi tüm kötü insanları iyleri de kötüye sürükleyecekleri korkusuyla öldürmesi gerekirdi.Allah tüm kötüleri öldürmediğine göre,insanların sonlarının ne olacağı belli değildir.Allah bu bilgiyi insanın kendi ihtiyarına bırakmıştır.Buradaki bilmemek acziyet ifade eden bilememek değildir.Allah'ın imtihan gereği koyduğu bir kanun olarak anlayabiliriz.

Fakat kardeşim tek taraflı ele aldın konuyu bence.
Hani "çocuğun geleceğini bildiği içn öldürdüyse o zaman tüm çocukları öldürmesi lazım" dedin ya ,
senin dediğini doğru kabul edersek, o zaman "çocuğun geleceğini bilmediği içn endişe ettiyse, o zaman tüm çocuklar için endişe etmesi ve öldürmesi lazım" demen gerekir.
Ortada öldürülmüş bir çocuk var bu çocuk neden öldürüldü senin tezinde yine cevapsız kalıyor.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Fakat kardeşim tek taraflı ele aldın konuyu bence.
Hani "çocuğun geleceğini bildiği içn öldürdüyse o zaman tüm çocukları öldürmesi lazım" dedin ya ,
senin dediğini doğru kabul edersek, o zaman "çocuğun geleceğini bilmediği içn endişe ettiyse, o zaman tüm çocuklar için endişe etmesi ve öldürmesi lazım" demen gerekir.
Ortada öldürülmüş bir çocuk var bu çocuk neden öldürüldü senin tezinde yine cevapsız kalıyor.

Yukarıda anladığın gibi söylüyorum zaten

"Korktuk" ya da endişe etmek kelimeleri Allah'ın bilgisinin kesin olamadığını gösterir.

Çocuğun öldürülme sebebi Musa Peygamnbere sabrı anlatmak içindir.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Yukarıda anladığın gibi söylüyorum zaten

"Korktuk" ya da endişe etmek kelimeleri Allah'ın bilgisinin kesin olamadığını gösterir.

Çocuğun öldürülme sebebi Musa Peygamnbere sabrı anlatmak içindir.

çocuğun öldürülme sebebi sabrı anlatmak için diyorsan, o zaman buradan geleceği bilip-bilmeme gibi bir hüküm çıkaramazsın.
zira senin de dediğin gibi "eğer endişe ettiği için öldürmüşse o zaman tüm çocuklardan endişe etmesi lazım ve öldürmesi lazım"
Yani budurumda bu ayetten sen şahsın olarak geleceği bilip bilmeme gibi bir yorum çıkarman kendinle çelişir.


 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
çocuğun öldürülme sebebi sabrı anlatmak için diyorsan, o zaman buradan geleceği bilip-bilmeme gibi bir hüküm çıkaramazsın.

Hem haklısın hem değil.Çünkü buradaki ifade Allah'ın geleceği bilmediğini bildiriyor.Olayların amacı Musa'ya sabrı öğretmek olsa bile bu ifadelerde Allah'ın bir insanın geleceğinden emin olmadığı gerçeği var.


zira senin de dediğin gibi "eğer endişe ettiği için öldürmüşse o zaman tüm çocuklardan endişe etmesi lazım ve öldürmesi lazım"
Yani budurumda bu ayetten sen şahsın olarak geleceği bilip bilmeme gibi bir yorum çıkarman kendinle çelişir.

[/QUOTE]

Yok endişe etme çelişmez :)
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Hem haklısın hem değil.Çünkü buradaki ifade Allah'ın geleceği bilmediğini bildiriyor.Olayların amacı Musa'ya sabrı öğretmek olsa bile bu ifadelerde Allah'ın bir insanın geleceğinden emin olmadığı gerçeği var.


"Allah'ın bir insanın geleceğinden emin olmadığı gerçeği var" dersen o zaman diğer endişe ettiği çocukların da "geleceğinden emin değil" demen lazım,onları niye öldürmedi.? Bunu söylemeden bu iddiayı sahiplenmen kendinle çelişir.

Niye bunun üstüne gidiyorum, çünkü biz "geleceği biliyor" dediğimiz zaman "diğer çocukları da öldürmesi lazım" diyorsun. halbuki sizin iddianızda da diğer çocukları öldürmesi lazım aynı sizin mantığınızla. çelişkiniz burda aslında.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Şimdi sana kıssanın kaynağını sorsak onu bile söyleyemezsin çünkü böyle bir kıssa yok. Kafandan Hayalinden diyalog uydurup bunu bize anlatmaya çalışıyorsun.
Sizin hertarafınız Kurani olsa nolur, anca uydur uydur söyle modundasınız. Damgalayıcı diye bize dersiniz, kendiniz önünüze gelene müşrik kafir damgasını basmaktan uzak durmazsınız.
Başından beri bisürü şeyler uydurmaya çalıştın hepsini de yüzüne çarptık şükür. Karşında çocuk yok senin.
Şimdi de "ben dinlediğimi anlatırım" diye mazeret sürmeye kalkıyorsun yalanına. Resmen yalan söylüyorsun.


"Bilmediğin şeyin ardına düşme, çünkü göz, kulak ve kalp hepsi sorumludur, mutlaka sorguya çekilecektir." (İsra, 17/36)
"Kişiye, yalan olarak, her duyduğunu anlatması yeter!"
(Ebû Hureyre radıyallahu anh. Müslim)


be çocuk, sen bi diyalog uydurup sonra buna kıssa diyemezsin. oh ne güzel dünya kıssa uydur kafandan, sonra kıssaya bak de. uyanık sporlar sizi.


nurcu da değilim başta demiştim. ama yine uydurmakta üstüne yok.
Sen bi diyalog yazdın ve bu diyalogu "Hasan Basri ile Vasıl bin ata arasında geçiyor" diyerek hem yalan hem iftira attın.
Yalanınız ortaya çıkınca da hemen çirkefleşme moduna giriyorsun şekil A da olduğu gibi.



Ebubekir sifile önce nurcu iması yaptın, sonra İsmail ağa cemaatine yakın diyerek ikinci bi yalan denemesi yaptın. Ama yalanların seni küçük duruma düşürüyor.
Hariciler de Yalnız Kuran deyip Hz.Aliye bile küfür isnat ettiler. Sen de koyu bir haricisin koçum anladın mı ? çözdüm ben seni.
Yani hapisteki sürgündeki adama bile "Cuma Namazına gitmedi" diye iftira atmaktan uzak kalmazsınız, ama Cuma namazına açık açık gitmem diyen tvlerde Yaşar Nuri öztürke gık diyemezsiniz.
Yaşar Nuri öztürk reenkarnasyon var der, bitaneniz de çıkıp Yaşar Nuriye laf söyleyemezsiniz. Niçin ? çünkü sizin tayfadan.
Bayındır ,Allaha noksanlık izafe eder, tıpış tıpış peşinden gidersiniz.




Sözün özü Bayındır ve siz Allaha noksanlık isnat ediyorsunuz. Onu da kendiniz gibi "olanı bilir" diyorsunuz. Olanı herkes bilir a aklı evveller. bunu düşünemiyormusunuz ? Allahı da kendi seviyenize indirmek istiyorsunuz.
Allahı zamana hapsetmek küfrün başka bir boyutudur.
1400 yıldır Sahabe devrinden bu yana hiçbir muteber alimin söylemediği inanmadığı "Allah geleceği bilmez " düşüncesi ile öyle bi çukura düştünüz ki , o "kafir müşrik" dediğiniz alimlere sarfettiğiniz sözler size geri döndü.
Bir tane bile "Allah geleceği bilmez" diyen muteber bir alim var mıdır tarihten ??
Aklınız uçmuş sizin. şeytana kiraya vermişsiniz haberiniz yok.



senin gibi anlamak istediğini analayana yol açık güle güle!!! senin gibilere ayırcak zaamnımız yok......sen yine tasavvuf ehliini yoluna devam et......




hangi alime söylediğimiz ger döndü?


sana bu diyalogu vermiycem ...sen bu diylaogdan haberin yok..ara bulursun........

said nursiye iftara attığımı mı söyluyorsun ???

:yn:

söylediklerinize dikkat edin, mesajınız düzenlenmiştir
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
@alanyali07 ben Allah geleceği bilir deseydim çelişki olurdu.Allah insanların sonunun ne olacağını bilmediği için öldürmüyor.
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,187
Tepkime puanı
1,438
Puanları
113
Konum
Muamma...!
قُلْ أَتُعَلِّمُونَ اللَّهَ بِدِينِكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ

De ki: Siz dininizi Allah'a mı öğretiyorsunuz? Oysa Allah göklerde olanları da bilir, yerde olanları da. Allah her şeyi hakkıyla bilendir.

Allah (c.c.) geleceği bilmez demek küfürdür. Bunu iddia eden ya da savunan bu v.b. âyetleri hiç okumamış olsa gerek. Her şeyin içine geçmişte gelecekte bugün de yerde ve gökte olanlar ve bunların dışında olanlarda girer. Yani bilmediği hiçbir şey yok demektir. Subhanallah demek "Seni her türlü noksan sıfatlardan tenzih ederiz , her türlü noksan sıfatlardan münezzehsin" demektir. Allah'ın ilmini sınırlamak noksan sıfat isnad etmek olup katıksız küfürdür. Subhanallah'ın manasından bile bîhaber olanlar ahkam kesmesinler.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
@alanyali07 ben Allah geleceği bilir deseydim çelişki olurdu.Allah insanların sonunun ne olacağını bilmediği için öldürmüyor.

fakat "endişe edebilir ve öldürebilir" diyorsun.ayete verdiğin anlam o şekilde.
o sebepten senin bize sorduğun bi benzerini sormak bize de düşer "o halde niye bütün çocuklar hakkında endişe etmiyor ve öldürmüyor,o çocuğun ayrıcalığı ne?,diğer günahkar insanlar mahşerde niçin bizim hakkımızda endişe etmedin demezler mi" ?
bu soruyu niye sordum, çünkü biz "geleceği bilr " dediğimiz zaman siz bu soruyla karşılık veriyorsunuz. halbuki aynı soru size de sorulabilir gördüğünüz gibi. çelişki demem baştan beri budur.
 
Üst