Başkanlık SİSTEMİ ....Bu konu üzerinden biraz konuşmak istiyorum...İzniniz olursa ta bi...izniniz olmazsa okumamış sayarsınız
Başkanlık Sistemi olan en büyük DEV ÜLKE yi ele aldığımda ...Gözüme şunlar çarpıyor....
AMERİKA daha geçenlerde Borçlarını karşılayamayacak duruma gelmişti....ve biliyormusunuz yıllardır Borçlarını ödeyebilmek için BORÇ alarak karşılıyor ve yeni yıla devam ediyor fakat bu süreç daha ne kadr uzun gider bilinmez...Çünkü FİNANSAL SEKTÖRDE bir söz yada DEYİM vardır...
SİGORTA atacağı ana kadar borç alınıp borçla karşılayabilirsin ama SİGORTAN attığında İFLAS bayrağı çekilir ve bu bayrak ÖYLE bir bayrak olur ki beraberinde BİR ÇOK ülkeyi götürür İFLAS ettirir...Bu konuda bence ÜLKELERİN FİNANS AĞINDA dikkat etmesi gerekir...
FİNANS AĞLARINI ben ÖRÜMCEK AĞLARINA benzetiyorum...
Örümcek Ağlarından birinden ÖRÜM tam olmadığını farkederseniz İYİ bir netice ama farkedemeden Örüm ağı bozuk noktaya gelirseniz İşte bu durum Vahim dir...
Başkanlık Sistemi de Böyle dir...
Örümcek Ağı gibi ilk başlangıç Noktasını FİNANSAL AĞ üzerine kurar devamında ise Yasama-Yürütme ve Yargı üzerinde kendini şekillendirir.....fakat şekillenmeler Bağımsız insanlar tarafından oluşması istensede burada Bağımsızlığı sağlayabilmek çok zor...Devamında geçmeyen bir hüküm yada metin yada kanun olduğunda burada tıkanır kalırsınız....
Bununla birlikte Eyalet Sistemleri Çok zekice hazırlanması çok önemlidir...Bununla birlikte Eyalet sistemleri Çografyalara göre değişebilir....Yani bugün Kuzey Amerikada ki durum eyalet sistemi ile Ortadoğuda ki Eyalet sistemi kurgu aynı olmaması çok önemli....çünkü Kuzey Amerikada vss...orada bir Terör yada Etnik bölücü eylemler yok o yüzden sistem bağımsız iradesini devam ettiriyor....Sistem içeriisnde o kadar pamuk ipliği durumlar var ki sistemin mükemmel olmadığını gösterir durumda fakat sistemin işler olup çatırdamaması yukarıdaki söylenilen bölgenin rahatlığından ötürüdür bununla birlikte Finansal Örümcek Ağının iyi kurgulanıp işlenmesidir...
Başkanlık Sistemi Türkiye ye uygun bir sistem Bana göre değildir...hele ki bu zamanın karışık evrelerinde....
Başkanlık sistemine yakın şöyle bir hafızamdan göz gezdirdiğimde....
Rusyanın KIRIM ilhakı aklıma geliyor...bir refarandum ile KIRIM Rusyaya bağlanıyor ki...Onca AVRUPA devletleri karşı çıkmasına rağmen....
Oysaki...KIRIMDA sorun oluşmadan evvel söylemiştik...Var olan BAŞKAN ACİLEN SEÇİME gitmelidir diye...Eğer seçime gidebilseydi bu seçim GENEL OLACAKTIR o zaman KIRIMIN REFANDURUM İSTMESİNE sebep verebilecek bir neden kalmayacaktı...
Her sorun önceden görülebilmesi çok önemli konular ...Eğer sorunları önceden göremeden sadece var olan SİSTEM ile devam ederseniz Yıkım ve AYRILIK ifadelerine yaklaşırsınız...tıpkı KIRIM gibi...
Peki Ne önerirsin Dersen...?...
Var olan PARLAMENTER SİSTEMİN BİRAZ DAHA geliştirilmesi kanatindeyim derim....
Yani ben bu sistem şu adı veriyorum MODERAL PARLAMENTER SİSTEMİ...
MODERAL...
aÇILIMINI...
Modern ve Model al dan gelmektedir.....Bütünleştiğinde esas adı olan...
MODERAL PARLAMENTER SİSTEMİ almaktadır...
Esas olan Bölgene ve Cografyana uygun SİSTEM üretebilmendir....yani bir modeli alıp onu sunabilmen değildir...Çünkü her model yada sistem o cografyada tutabilecek diye bir durum söz konusu dahi olamaz...
var olan Parlamenter sistemin hatalarını ve eksikliklerini bilip ona göre çözüm üretebilmek ve sistemi şekillendirebilmek gerekir...
Var olan Siyasi Sistemlerini işin içinde olamadığım için PEK bilemiyorum fakat hatalarınızdan bir kaçını bildiğim için kendim adıma düzenlemek istedim ve bunu size sunmanın mutluluğunu paylaşmaktayım....
Var olan Parlamenter sisteminizde Koalisyon hükümetleri yeterli oy alınamadığında kuruluyor olması ki...bu hükümetler hiç sağlıklı olmuyor çünkü biri diğerini sürekli engellemeye çalışıyor o zaman ülke sistemi sağlıklı işlemiyor...
iŞTE bu sebebin ortadan kalmasını düşünerek şöyle aklıma FİKİR geldi...
Sandıkta Seçim oranı ne olursa olsun Seçimi LİDER bitiren Parti TEK başına iktidar partisi olacak...
Bununla birlikte seçimde Baraj olmayacak fakat MECLİSE 4 parti mutlaka girecek....yani kısmen baraj olmasada aslında 4 parti ile bir baraj uyguluyor olunması....
4 partinin mecliste olması seçimlerdeki oy oranlarının yüzdesi ile olacak....
eğer lider parti 340 millet vekili çıkarırsa kanun gereği birleşmeyecek...
eğer lider parti 340 millet vekilinden az çıkarırsa (ben misal verdim)...1 .parti 3.parti ile birleşecek...
ve 1.parti 13 bakanlıktan 5 bakanlığı 3.partiye vermek durumunda olacak....(istediği bakanlıktan)...
buradaki maksat eşit liberal bütünlükçü bir çalışma modeli....yani sistem içerisinde partileri bir arada tutabilmek....
2.parti ise oy oranı ve millet veriki sayısı 100 den aşağıda ise 4 .parti ile birleşecek ...ama burada bakanlık olmadığı için salt gurup içerisinde olacak....
buradaki birleşmelerin neden olduğunu bana sorar gibi hissettim
?....
Nasıl Başkanlık Sistemi ...Amerikada...
Mavi-kırmızı ise...
Moderal Parlamenter Sisteminde de
BEYAZ lar ve KIRMIZI lar oalcak....
İşte
bu nedenle 2.parti 4.parti ile birleşiyor...
Bu nedenle 1.parti 3.parti ile birleşiyor...
1.parti 340 milletvekili sağlarsa tek başına oluyor ve bu nedenle ...TURKUAZ diye ek bir renklendirme ile mecliste renklendiriliyor...
TURKUAZ demek YASAMA--YÜRÜTME --YARGIDA kendinden eleman gönderebilmek gibi düşünebilirsiniz ama belli bir sayı kontejanı dahilinde...
Söylediğim üzere Sistemleri pek bilemediğim için sadece kendi Hayalimden bildiğim kadarıyla Kabataslak yazdım....Sistemlerinizi bilebilseydim daha profesyonel dersime hazırlanabilirdim...
eğer 2.parti 100 millet vekili ve üstü sağlamışsa....tek başına beyazları yada kırmızıları temsil eder.....
yani şu olasılığı düşünelim...
1.parti 340 milletvekili çıkarsın.. TURKUAZ olsun..
2.parti 100 milletvekili çıkarsın BEYAZ OLSUN....
3.parti...60 milletvekili çıkarsın....KIRMIZI oolsun...
4.parti...50 millet vekili çıkarsın.....(eee hani 3 renk mecliste temsil ediliyordu....)..4.renk yok demi...buradaki netice nasıl çözülecek diye sorarsanız...
Buraya renk kalmamasının sebebi salt değerlerin koltuklara atanmasıdır...bunlar her ne kadar Partileri temsil etselerde Mecliste Bağımsız sırlamalardan ötürü sayılacaklar...yani 4.parti renksiz bir parti olacak şekilde Bağımsız Gösterilecekler...her ne kadar parti isimleri olsada....peki bu bağımsızlık nedir...
Bir çok şeyi ifade eder....*
mecliste var olabilmeyi...
mecliste söz hakkının olabilmesini..
mecliste grup olabilmeyii..
Mecliste oy haklarının değiştirici role sahip olabilmesi vss...
diğer bir senaryo düşündüğümüzde...
1.parti...340 milletvekili çıkarsın TURKUAZ alsın...
2.parti 90 millet vekili çıkarsıın işte burada 3.parti 70 milletvekili çıkararak 2.parti kural gereği 100 milletvekilinden aşağıda olduğu için 3.parti ile birşelecek böyle likle KIRMIZI VEYA BEYAZ RENk ten birini alacak diyelim KIRMIZI OLSUN....
geriye kalan 4.parti 50 milletvekili çıkararak BEYAZ renkleri alacak böylelikle yasama-yürütme-yargı gibi durumlarda dağılım belli kontejanda olacak...
diyelim...
1.parti...200 milletvekili aldı....(kural gereği 340 milletvekili sağlayamadı ama 15 bakanlıktan 10 tanesi kendisine ait olacak bununla birlikte 5 tane bakanlığı birleşeceği 3.parti ile istediğini vererek paylaşacak ama tek başına iktidar yine olacak millet vekili sayısı düşşse bile)..
işte 1.parti....130 millet vekili çıkaran 3.parti ile bileşecek ve mecliste TURKUAZ renk i alacak....
devamında 150 millet vekili çıkaran parti....tek sayı olan 100 milletvekilin üstünde olacağı için direk BEYAZ renk i alacak.....
devamında 4.parti 70 milletvekili ile KIRMIZI renk i alacak...
Ufak detaysal bir örnekleme ile terimler yazmaya çalıştım misal benim görebildiğim hasarları daha iyi uyarlanabilmiş Başkanlık sistemi ile parlamenter sistemi karabilmek...karılıp bütünleştiğinde ben bu sisteme MODERAL PARLAMENTER SİSTEMİ adı veriyorum...
Bu sistemi detaylı açıp örneklendirebilir üzerine bir çok kurallar yazabilirsiniz....ki bu sistem bu haliyle bana göre hiç iyi değil fakat benim size göstermek istediğim bir durum var oda şu....
Bir sistem üzerinde takılıp kalmayın önemli olan o sistemlerin sizin üzerinizdeki hayali değil önemli olan sistemlerin Ülkenize ve Cografyanıza uygunluğudur...
Yoksa hayatımızda hayallerle yola çıksak bir çok hayalleri olabiliyor insanın önemli olan ...hayallerin kimden geldiğidir....yani her hayal sizi YEŞİL duruma sürüklemez....Bazen hayaller beraberinde SIKINTILAR VE ACI lar getirebiliyor....Hayallerin başlangıç aşamasına dönüşmeden evvel iyice süzülüp değerlendirilmesi çok önemli...
Var olan örnekler sağlıklı diye senin cografyanda sağlıklı olacak diye bir kaide yok....Ülke olarak Yeteri kadar ÖRÜMCEK AĞI FİNANS SİSTEMİNE sahip değilsiniz...Eğer Fİnansa hükmedemiyor ve AĞ içerisinde etkin değilseniz...Sözünüz kesilebilir ve devamında ayrışmalar yaşayabilirsiniz...
Bir sistemin güzel olabilmesi o sistemin çoğrafyanın uygunluğuna göre bağlıdır...
Bu konu üzerinde çok şey yazabilirim fakat şu bir gerçek ki mesele sizleri üzmek yada kırmak değil mesele var olan yada oluşabilecek sorunları önceden düşünebilmenizi istememdir....Eğer ülke için bir çaba olacaksa bunda her insanın katkısı olabilir fakat meseleleri önceden ele alıp yol sürülmeyen bir durum Tarlasına sürüm yapmadan ekin yani bugday ekene benzer ...ki böyle bir Buğday ın verim verdiği henüz Dünyada görülmemiştir...
Böyle.