lafons7275
Kıdemli Üye
Diyanet İşleri (eski) : Onun konuşması ancak, bildirilen bir vahy iledir.
Derlerdi ki kafir ve müsrikler:
"Kendisini Peygamber olarak ifade eden, Allah'in Kitabi'ndan okudugunu beyan eder. Hayir hayir! O'nun okudugu, ya seytan'in, ya cin'lerin ya da meleklerin ya da falanlarin uydurduklari seyden baska bir sey degildir." Ki lisanen ve fiilen Peygamber'e de karsi cikmislardir alenen.
Allah da, yukaridaki ayetle onlara tabr-i caizse "ültimatom" vermistir.
"O kendinden bir sey söyleyemez! O'nun sizlere okudugu ancak ve ancak vahiy'dir..."
NOT: Peygamber'in kendi sözleri de "vahiy" olmus olsa idi, o sözlerin yazilmasina Peygamber siddetle karsi cikmazdi... Efendim, bu karsi cikis önceleri olmus denilerek hakli da gösterilemez. Vahy'in öncesi sonrasi olmaz.
Yoo... Nereden cikardin..?
Çok iyi, biran seni kompe hadis inkarcısı sandım, demekki senin için de orjinal Peygamber sözü varmış. Şimdi benim sorum şu, senin inandığın orjinal Peygamber sözünü Peygamber söylerken kaynağını nerden almıştır?
peki sen bu aşağıdaki hadise ne diyeceksin yorumunu bekliyorum
Enes'ten nakledilen sahih bir rivayette de şöyle anlatılmaktadır: Biri: Ya Resûlâllah, babam nerededir? diye sordu. Resûlüllah (sallallahu aleyhi ve sellem):
"Cehennemdedir" buyurdu. Adam, arkasını dönüp gidecekken, Resûlüllah (sallallahu aleyhi ve sellem) onu çağırdı ve:
"Benim de,senin de baban cehennemdedir" (Müslim, İman 347) buyurdu
Hadis, Peygamber'in lisanindan cikan söz manasinadir.
Dolayisiyla, vahiy'le bütünlesen Peygamber, elbet ilmiyle de bütünlesiyordu. O'nun sözü, yerine göre, bir ayetin aciklamasi olmustur.
Bu hadis İslamın ilk yıllarında söylenmiş daha sonra İmam Nevevinin aktarımıyla Rasulullah birgün ana babasının kabrine gitmiş ve Allahu Teala onları diriltmiş ve onlar da Kelime-i şahadet getirmiş ve müslüman olmuşlardır. Sonra Rabbim onları tekrar öldürmüştür.
Müslim'in Sahih'inde Ebû Hüreyre'den yapılan bir rivayete göre Resûlüllah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmaktadır: "Anneme mağfiret dilemem hususunda Rabbimden izin istedim, izin vermedi. Kabrini ziyaret edeyim diye izin istedim, bana izin verdi"(Müslim, Cenâiz 105, 108; Ebû Dâvud, Cenâiz 77)
Hah işte o açıklamayı Peygamberimiz sav. kimden öğrenip de yapmıştır?
Eger Peygamber bu hayvanlarin disinda, bir takim hayvanlari da bu katagoriye dahil etmisse, elbet de bu dühul Peygamber'den sadir olmustur...
Adam Sultanahmet Camii'nin en ön safinda cum'a namazi'nin farzini kiliyor... Iste o adam, cum'a namazi'nin ikinci rekatinda yellendi. Osurdu yani. Ne olur, bir alim'e göre (müctehid) hic bir sey olmaz yani abdest bozulmaz...
Adam korkuyor ama, namazim olmadi diyor, ya da ben abdestsizim simdi nasil disari cikarim, cok kalabalik, agliyor sizliyor...
Sen bu adama, bir yorumu dikta edip ötekilerine takilma demissen isler böyle küskütük oluyor...
Anladin mi canim..?
Biraz kendini gelistir ve farkli yorumlarda, yeri geldiginde hem yüzmesini bil ve hem de yüzmesini ögret..
Iste, Peygamber'in hadisleri de bunlara samildir ve bunlar icin güzelliktir...
Sanmam ki ne dedigimi anladin..?
Zor...
Sana göre Peygamber başka hayvanları da haram etmiş midir? Kuranın dışında?
Bilmem arastir istersen...
Mesela köpek eti yemek..? Kedi..? Fare..? vs...
Peygamber haram kilmamissa zaten problem de yoktur...
Afiyetle yiyebilirsin...
Adam Sultanahmet Camii'nin en ön safinda cum'a namazi'nin farzini kiliyor... Iste o adam, cum'a namazi'nin ikinci rekatinda yellendi. Osurdu yani. Ne olur, bir alim'e göre (müctehid) hic bir sey olmaz yani abdest bozulmaz...
Adam korkuyor ama, namazim olmadi diyor, ya da ben abdestsizim simdi nasil disari cikarim, cok kalabalik, agliyor sizliyor...
Sen bu adama, bir yorumu dikta edip ötekilerine takilma demissen isler böyle küskütük oluyor...
Anladin mi canim..?