Hz. İsa(a.s) Hatemi Veli Midir?

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Sürekli tekfir konusunu söylüyorlar bu bilgilerin hangisini red ediyorsunuz?

Fıkıh ve akaid alimleri ehl-i kıblenin tekfir edilmeyeceğini beyan eden eserlerinde "Allah tarafından geldiği kesinlikle bilinen, yahud haramları helal, helalleri haram itikad etmenin dışındaki durumlar" şeklinde kayıt düşmüşlerdir.

Nitekim İmam-ı Âzam Hazretleri "Kur'an'ın bir harfini bile inkâr eden kimse tekfir edilir." buyurmuşlardır:
"Mümin olduğunu söylemekle birlikte ilâhi sıfatları inkâr eden veya bunları yarattıklarının sıfatlarına benzeten, kadere inanmayan, Kur'an'da açıkça belirtilen hükümleri kabul etmeyen, günah işlemeyi helâl sayan ve Kur'an'ın bir harfini bile inkâr eden kimse tekfir edilir."
"Fıkh-ı Ekber Şerhi"nde şöyle denilmiştir:
"Ehli sünnet katında ehl-i kıble olandan hiçbir kimsenin tekfir edilmemesinden murad kendisinde küfür alâmet ve işaretlerinden bir şey bulunmayan ve kendisinden küfrü mûcib olan bir şey sâdır olmayan kimse tekfir edilmez demektir." (Fıkh-ı Ekber Şerhi, Hisar Yayınevi, sh: 411)
İslâm akaidi kitaplarında "Elfâz-ı küfür" yani "Küfre düşüren sözler" hususi olarak mühim bir konu olarak işlenmektedir.
Bu husus ortada iken İslâm alimlerinin eserlerindeki "Ehl-i kıblenin tekfir edilmez" şeklindeki beyanlarını umumileştirmek, İslâm akaidine ve hukukuna terstir.
Fıkh-ı Ekber şerhinde bu hususta da şöyle söylenmiştir:
"Fıkıh bilginlerinden bir zümre, biz ehli kıbleden hiçbir kimseyi tekfir etmeyiz diyerek, tekfiri umum olarak nefyediyorlar. Halbuki bilinir ki, ehli kıbleden olanlardan münafıklar vardır ki, onların yahudi ve hıristiyanlardan daha şiddetli kâfir oldukları kitap, sünnet ve icma-i ümmetle sâbittir. Münâfıklardan bazıları vardır ki, imkân bulduklarında münafıklığını izhar eder. Onlar kelimeyi şehâdet getirmekle müslüman gözükürler." (s. 433)
Ahmed Ziyâüddin Gümüşhanevî Hazretleri'nin Bedir Yayınevi tarafından "Ehl-i sünnet itikadı" ismiyle neşredilen "Câmiu'l-Mütûn fi Hakki Envâi's-Sıfâti'l-İlâhiyye ve'l-'Akaidi'l-Mâturidiyye ve Elfâzi'l-Küfri ve Tashihi'l-a'mâli'l-'Acibiyye" isimli eserinde;
"Küfre götürdüğü hususunda ittifak edilen lâfızları söyleyenlerin, amellerinin heder olduğu icmâ ile sâbittir. Meselâ mürted bunlardandır. Yeniden iman ettiği takdirde , hacc etmiş ise haccı iâde etmesi gerekir. İrtidad halinde iken karısı ile muamelesi zinâ, çocuğu olursa veled-i zinâ olur.
Âdet yerini bulsun diye getirilen şehâdet, İslâm'ın ruhuna dönmedikçe makbul değildir. Küfrünü ortadan kaldırmaz." buyurulmuştur.
Dikkat ederseniz Pakistan'da Kadıyanilerin şehadet getirmeleri yasaklanmıştır. Çünkü İslâm'da olmayan hükümleri itikad kabul ettiği müddetçe bunların şehadet getirmeleri hükümsüz olduğu gibi, şehadet getirmeleri saf müslümanların bunları müslüman gibi görmesine sebep olmaktadır.

Ehl-i sünnet âlimlerinin "Ehl-i kıblenin tekfir edilmesi" meselesi hususunda hassas durmalarının sebebi "Hâriciler" gibi Aşere-i mübeşşereyi dahi tekfir eden sapık grupların türemesinden dolayıdır. Ortaya çıkan bazı zümrelerin ve kişilerin günah işleyen her kimseyi yahut kendi zanlarına göre hatalı gördükleri herkesi tekfir etmelerinin önüne geçmek istemişlerdir.
Ehl-i sünnet itikadı demek İslâm itikadı demektir. Allah ve Resul'ünün hükmüne tam teslimiyet demektir. Bir müslümana küfür isnad etmek çok tehlikelidir. Zira müslümana kâfir diyen kimse kâfir olur.
Hadis-i şerif'te şöyle buyuruluyor:
"Bir kimse müslüman kardeşine fısk ve küfür isnad etmesin. Zira o kimsede bu haller yoksa, sözler sahibine döner." (Buhârî)
Bu Hadis-i şerif mucibince inanan bir müslümana küfür isnat etmek insanı küfre götürdüğü gibi, iman dairesinde olmayan bir kâfiri iman hudutları içine koymak da insanı küfre götürür. Neden küfre götürür? Karşıdaki alenen küfrettiği halde İslâm dairesine sokmak istediği için, bile bile söylediği için, Allah-u Teâlâ'nın koyduğu hudutları kaldırdığı için.

Bu Hadis-i şerif hükmüne ve İslâm akaidine göre "Bir kâfire müslüman demek de küfürdür."
Bir hıristiyana iman ehli nazarı ile bakmak, "Senin dinin de ilâhi, hak bir dindir!" demek küfürdür. Bu küfür ehline müslüman demek de küfürdür.
"Allah katında din İslâm'dır." (Âl-i imran: 19)

Âyet-i kerime'sini inkârdır.
Bu İslâm hukukunun hükmüdür.

hakikat.com
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
"Bu arada, bir başka yükselme oldu. Ama arşın üstünde bir yükselme idi. Yer merkezinden arşa varan mesafe miktarı veya az kısa. Hz. Hace Bahaeddin Nakşibend’in makamında nihayet buldu. Allah sırrını takdis eylesin.

Bu son gördüğüm makamın ötesinde veya az ilerisinde sayılı bazı meşayih vardı. Mesela: Şeyh Maruf-u Kerhi, Şeyh Ebu Said Harraz. Kalan meşayihten bazılarının makamı onun altında; bazılarının makamı da onunla birdi.

Makamları altta olanlardan, şunlar vardı: Şeyh Alaüddevle Simnani ve Şeyh Necmeddin-i Kübra.

Üst makamda olanlar ise şunlardı: Ehli Beyt İmamları.

Daha yukarıda Hulefa-i Raşidin’in makamları vardı. Allah onlardan razı olsun.

Sair (diğer) Peygamberlerin makamları, Rasulullah Aleyhisselam Efendimize has makamın bir yanında; ulvi meleklere ait makam ise diğer yanında idi.

Rasulullah Aleyhisselam Efendimize has makamın, bütün makamlara nisbetle bir üstünlüğü ve asaleti vardı. Allah Teala ona salat ve selam eylesin."
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Biraz üst ya da biraz ileri ifadesi, esasen makam olarak büyüklük ya da küçüklüğü değil, beraberliği ifade ediyor. İlk "nihayet" lafzına dikkat ediniz. Sonra "üst makamlar" lafzına...
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Ben şöyle düşünüyorum:

Falanın makamı nedir ne değildir, kim üstündür kim alçaktır, yani bu benim ne işim ne görevimdir. Çok beni de ilgilendirmiyor. Sizi ilgilendirmeyenler şeyler noktasında birbirinize küfürler etmenize gerek yoktur.

Hatemü'l Enbiya'ya uymanızdır yapmanız gereken, O'na ittiba etmenizdir, O'nu karış karış izlemeniz, kendi yaşantınızı, ailenizin ve çocuklarınızın yaşantısını O'nun yaşantısıyla örtüştürmenizdir...

Allahü Teala'nın istediği bu değil midir..? Bize yüklenen de bu değil midir..?

Bizler bize yüklenenle iştigal etsek daha doğru değil midir..?

Sizleri anlayamıyorum, anlayamayacağım da...

Allah ne buyurmuşsa aldık... Peygamber Allah'ın buyruğunu bize nasıl öğretmişse onu da aldık kabul ettik...

Hepsi bu kadar...
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Açıkça yazıyor, bak Okuma yazman var de mi? Sarıyla boyadım, kırmızıyla kalın çizdim.

Öngüt, Hz. İsa As'dı diyorsanız o başka... 3. bir şahıs yok bu bahiste. Davanızın batıl olduğunun ayrı bir ispatını yapmış olduk..

Başka şeyler de yazıyor ama bilmiyorum anlayabilecek misin?

Bak kardeşim... Seni severim... Bilmeni istediğim bir konu var onun için cevap yazıyorum. Yoksa şu yukarıdaki cevabını muhatap alıp cevap yazmazdım. Sırf sizi sevdiğim için.
1. Ben Ömer Öngüt kimdir bilmiyorum. İsmini burada duydum. Tanımam etmem. Onu savunduğum da yok.
2. Benim davamı biliyor musun ki batıl olduğunu söylüyorsun?
3. Okuma yazmamı soruyorsun. Bilmem var mı? Sen karar ver.
4. Tanımadığın insanlar hakkında bu cümleleri kurduğuna inanamıyorum. Ben sizi tasavvuf ehli sanıyordum.
5. Füsus benim kütüphanemde var zaten. Okudum ben o kitabı. Benim anladığımı anlasaydın tanımadığın insanlar hakkında bu cümleleri kullanmazdın.
6. Hatemi Veli, geldiyse kıyamet yakın dedim. Gelmediyse velilerin sonuncusu diye bir kavram olmaz demek istedim.
7. Daha da başka bir şey söylemiyorum.

Sizi tebrik ediyorum. Hayatınızda başarılar diliyorum. Size kolay gelsin. Kavgalarınıza beni karıştırmayın.
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
Konuyu şöyle bir takip eden bile Uslublardan çılkartır bu yolun yol olmadığını vesselam....
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Konuyu şöyle bir takip eden bile Uslublardan çılkartır bu yolun yol olmadığını vesselam....

Yol Hazret-i Allah'ın Yoludur.
Hazret-i Allah'ın Yolunun Özü Şu Âyet-i Kerime'dir:
"Emrolunduğun Gibi Dosdoğru Ol!" (Hûd: 112)
İslâm Budur, Terazi Budur. Bunun Haricindeki Hareketler Yanlıştır.
Bu Yol; "Benlik", "Varlık", "Menfaat" Yolu Değildir.
"Mahviyet", "Kardeşlik", "Teslimiyet" Yoludur.
İhlâs Sahipleri Bu Yolda Tutulmuştur.
Kalbinde Hastalık Olan, İhlâsını Kaybeder.
"Onların Kalplerinde Hastalık Vardır." (Bakara: 10)
İhlâs Kaybolunca Her Şey Kaybolur.
Benlik Husule Gelir. Bölücülükler Buradan Başlar.
Bunlar Kayanlardır, Dost Görünen Dökülmüşlerdir.
Bu Bir Aynadır. Herkes Kendine Bu Aynada Baksın!

İmâm-ı Rabbânî -kuddise sırruh- Hazretleri;
"Çünkü sondakiler, ilk asra ortada bulunanlardan daha yakındır. Onun boyasıyla boyanmıştır." buyuruyor. Bu yol bidayetin, nihayetin birleştiği yoldur. İki kandilden birisidir. Aynı yoldur. Bu nazik ve hassas yolda ancak "Kalb-i selim" olanlar kurtulur.
Bu kaymalar neden oluyor? Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'sinde buyurur ki:
"Onların kalplerinde hastalık vardır." (Bakara: 10) Kalpler hastalandığı zaman yoldan uzaklaştırırlar.
Varlık günahların başıdır.
Kişi kendisini beğenirse yetmiş senelik ibadeti o anda yok olur. Bunun için insan varlıktan çıkması, varlığından süzülmesi, varlığından sıyrılması, Var'a ulaşması gerek. Burada hep kendiliğinden kayıyorlar, yani yollarını değiştiriyorlar. Bu yolların değişmesi; varlık, benlik, menfaat, önderlik, liderlik gibi kendilerini beğenmekten ileri gelir.
Bunlar helâkiyetlerini kendileri seçmişlerdir.
http://www.hakikat.com/dergi/164/bsyz16401.html

___
Bu forumdaki saçma mesajlara bakıp bu yolu anladığınızı veya anlayabileceğinizi mi sanıyorsunuz?
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
Allah zulCelal Kur'an-ı Kerimde pek çok dersler verir tanımlar yapar ne mutlu bunları görebilene... Önderimiz Efe,ndimiz S.A.V ehli kıble olan kime kötü sözler ile tanımlamlar yapmıştır? Kimi küfr ile suçlamış tekfir etmiştir? Daima güzel sözler ile uyarmıştır... Bu yaptıkları da direk İslama ters olan durumlardadır.... Oysa burada bakıyoruz Ömer Öngüt son Veli kabul edilmedi diye küfr suçlamaları havada uçuyor neredeyse canlı canlı cehenneme atılıyor... El insaf bırakın herkes aklı ile seçtiği yolda ilerlesin onu yargılayacak Allah c.c dur. Herkes kendine baksın Vesselam...
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
..Hiçbir islami kaynakta ''mehdi resul'' tabirinin kullanıldığını şu ana kadar görmedik..İskender evrenesoğlu isimli sapık hariç!

Dil ile helak olmamak adına çok temkinli olmak lazım..
Çok büyük lafları, çok kolay söylüyorsunuz...
Bir kurduğun cümleye bak, bir de Bediüzzaman Hazretlerinin beyanına..


“Mehdî-i Resulün temsil ettiği kudsî cemaatin şahs-ı mânevîsinin üç vazifesi olduğu” ŞUA’LAR – Bediüzzaman Said-i Nursi Hazretleri

http://www.bediuzzamansaidnursi.org...-mehdiyet-gerçeğinin-risalelerdeki-açıklaması


İnsanın diline sahip olmasının ne kadar mühim olduğunu Resul-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Hadis-i şerif'lerinde beyan buyuruyorlar:
"Bir kulun imanı istikamette olmaz, kalbi istikamette olmadıkça; kalbi de istikamette olmaz, dili istikamette olmadıkça." (Ahmed bin Hanbel)
Halkın bu anki hâli.
Abdullah bin Ömer -radiyallahu anhümâ-dan rivayet edildiğine göre Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir Hadis-i şerif’lerinde şöyle buyurmuştur:
“Fitnelerden uzak durun! Şüphesiz ki fitnelerde dil (tesir bakımından) kılıç darbesi gibidir.” (İbn-i Mâce: 3968)

Sana tavsiyem bu beyanını kaldır..
 

Aşk Şairi

Kıdemli Üye
Katılım
11 Nis 2007
Mesajlar
3,286
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Web sitesi
www.haksairi.com
Kendini alim sanan ahmaklık yapar
Bilmez misin ki bilgiden bilgi çıkar
Kendi reyini dayatan yanlış yapar
Müminler ancak bir olan hakkı anar

Senin hocan benim hocam değil
Senin yolun benim yolum değil
Ayrımcılık yapan bizden değil
Müminler ancak bir olan hakka koşar

Mücadelemiz karşı karşıya olmak mı ?
Yoksa omuz omuza koşturmak mı ?
Tartışmak için mi paylaşmak için mi ?
Müminler ancak birbirine destek çıkar

Boşa harcama vaktini harcatma vakitleri
Kendin için arzu ettiğini kardeşe de düşünmeli
Allah’tan korkarak haddimizi bilmeli
Müminler ancak hakkın rızasını umar

Yoksa bir sen misin hak yolda olan
Bir sen misin doğruyu bulan
Bir sen misin konuşma hakkı olan
Müminler ancak aynı istikamette coşar

Anlaşılmayan şeyi boşa anlatma
Kardeşlerini şüphede bırakma
Sen anlamazsın deyip saptırma
Müminler ancak bir olan hakkı anar

Her sözüm en basta kendi nefsime
Hatam varsa eğer bir bilen düzelte
Maksat destek olabilmek her kardeşe
Müslüman olanlar yanlıştan alı koyar

Hepimiz kardeşiz Resulallah önderimiz
Yol İslam, Allah katında tek dinimiz
Kuran ve sünnetten örnek veriniz
Müminler ancak bir olan hakka koşar


AskSairi 17/03/04
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
Kendini alim sanan ahmaklık yapar
Bilmez misin ki bilgiden bilgi çıkar
Kendi reyini dayatan yanlış yapar
Müminler ancak bir olan hakkı anar

Senin hocan benim hocam değil
Senin yolun benim yolum değil
Ayrımcılık yapan bizden değil
Müminler ancak bir olan hakka koşar

Mücadelemiz karşı karşıya olmak mı ?
Yoksa omuz omuza koşturmak mı ?
Tartışmak için mi paylaşmak için mi ?
Müminler ancak birbirine destek çıkar

Boşa harcama vaktini harcatma vakitleri
Kendin için arzu ettiğini kardeşe de düşünmeli
Allah’tan korkarak haddimizi bilmeli
Müminler ancak hakkın rızasını umar

Yoksa bir sen misin hak yolda olan
Bir sen misin doğruyu bulan
Bir sen misin konuşma hakkı olan
Müminler ancak aynı istikamette coşar

Anlaşılmayan şeyi boşa anlatma
Kardeşlerini şüphede bırakma
Sen anlamazsın deyip saptırma
Müminler ancak bir olan hakkı anar

Her sözüm en basta kendi nefsime
Hatam varsa eğer bir bilen düzelte
Maksat destek olabilmek her kardeşe
Müslüman olanlar yanlıştan alı koyar

Hepimiz kardeşiz Resulallah önderimiz
Yol İslam, Allah katında tek dinimiz
Kuran ve sünnetten örnek veriniz
Müminler ancak bir olan hakka koşar


AskSairi 17/03/04


İLÂHÎ GÖRÜŞ BİRLİĞİNE DAVET

“Ayrılığa düştüğünüz herhangi bir şeyde hüküm vermek Allah'a mahsustur. İşte benim Rabbim olan Allah budur. Ben ancak O'na güvenirim ve yalnız O'na sığınırım.”
(Şûrâ Sûresi, 10. Âyet-i kerime)

Kardeşlik Dini İslâm:
İslâm dini kardeşlik dinidir. Bize Hakk’tan bir nur gelmiştir. Bu nur Kur’an-ı kerim’dir. Bize kardeşliği, tesanüdü emreder:
“Müminler ancak kardeştirler.” (Hucurat: 10)
“İyilik ve takvâ üzerine yardımlaşınız, kötülük ve düşmanlık üzerine yardımlaşmayınız.” (Mâide: 2)
Müslümanlar ana-baba bir kardeş gibidirler. Aralarındaki kardeşlik ebedî olup, âhirette de devam eder. Şu halde kardeşlik icraatını yapmamız lâzımdır. Mümin kardeşlerini Allah için seven, onların dertleri ile dertlenen kimselerden Allah râzı olur. Onlara akla-hayale gelmeyen dereceler verir.

http://www.hakikat.com/nur/risaleler/ilgorus/ilgbird.html
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Tartışılan konuya bakar mısınız?

Sanki burada bazı arkadaşlar, Kur'an'da Allah'ın "AÇIK BİR NASS"ını inkar etmişler gibi tenkit ediliyorlar ve "kafirlik"ler de havada uçuşuyor...

Tasavvufi yelpazede son veli kimmiş, savaş veriyorlar...

ÖNGÜT'e bağlanan ÖNGÜT diyecek...

Falan'a bağlananlar falan diyecek...

Filan'a bağlananlar da filan diyecek...

Yani Kur'an'ın açık nass'ı inkar edilse zaten bu kadar tepki verilmezdi...

Tasavvufi anlamda şeyhler(!), veliler(!), kamil insanlar(!), vekiller(!) müntesiplerinin kalplerini nasıl böyle zıvanadan çıkma bir hale getirmişler...

Bendeniz tebrik ediyorum... Merak da ediyorum...

Kalbimin bir köşesinde halan var, bir posta oturmak ve bağlıların saçmalığını okumak... Kader..!!!

Cidden düşünüyorum, ama biraz ileri de...
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,764
Tepkime puanı
984
Puanları
113
Neden şimdi yazdınız merak ettik?

aslında benim yazdıklarım belki hiç yazılmaması gereken,belki hiç bilinmemesi gereken bir sırdı,herkesin bilmesi gerekmiyordu,hz.isanın dediği gibi incileri heryerde saçmamak lazımdı,ama ömer efendiye bazılarının daha fazla saldırmasına gönlüm razı olmadı.özeti bu.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Yani Cemaliii, Ömer ÖNGÜT Allah'ın göndermiş olduğu son velisi değil mi, ÖNGÜT Beyefendi'den sonra daha veli gelmeyecek...

Enterasan..!!!
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,764
Tepkime puanı
984
Puanları
113
Yani Cemaliii, Ömer ÖNGÜT Allah'ın göndermiş olduğu son velisi değil mi, ÖNGÜT Beyefendi'den sonra daha veli gelmeyecek...

Enterasan..!!!

yani yazımdan bunu çıkardın öyle mi? ben özellikle hatemül velinin anlaşıldığı gibi son veli olmadığından bahsetmiştim aslında.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Bu son veli kim olacak ayet'te ya da hadis'lerde bir bilgi var mı isim olarak, mazallah, öbür aleme ona inanmadan gitmeyelim ne olur olmaz, hesap veremeyiz sonra...

Şu son velinin ismini ver de iman edelim... Bekliyorum...
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,764
Tepkime puanı
984
Puanları
113
Bu son veli kim olacak ayet'te ya da hadis'lerde bir bilgi var mı isim olarak, mazallah, öbür aleme ona inanmadan gitmeyelim ne olur olmaz, hesap veremeyiz sonra...

Şu son velinin ismini ver de iman edelim... Bekliyorum...

bu konuya yazdığım ilk mesajı okumadığın açık diye iyi niyetle cevap yazdım,dedimki ben hatemül veli inancının,anlaşıldığı gibi son veli anlamında olmadığını yazdım,okumadın galiba dedim.ama sen,okuyup anlamak yerine,görmemişim pardon sorrry vs demek yerine,hala bana son veli kimdir adı nedir diye soruyorsun.sen bir kurukalabalıksın.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Tekrar sorayım o zaman, son veli diye bir şey var mı..? Bilgin var mı?
 
Üst