Dua Nur
Kıdemli Üye
- Katılım
- 29 Nis 2007
- Mesajlar
- 37,459
- Tepkime puanı
- 247
- Puanları
- 0
İncil de Hz. Muhammed’in Gelişine ilişkin Tek Bir Söz Bile Söylenmiyor mu?
Birçok insan, “Bizler bütün peygamberleri ve özellikle Hz.İsa’yı çok üstün bir peygamber olarak kabul ediyoruz, öyleyse siz neden bizim eygamberimizi kabul etmiyorsunuz?” diye soruyorlar. Sonra Hz. Muhammed’ingelişinin İncil’de birçok ayette önceden bildirildiğini söylüyorlar. Bunu ncil’de geçen Grekçe ‘parakletos’ kelimesine özellikle dayandırmayaçalışıyorlar.
İncil’in Yuhanna bölümünde geçen (bkz. Yuhanna 14:16-17,26;15:26; 16:7,13) ‘parakletos’ kelimesinin üzerine yapılan yoruma göre buradakiyardımcının İncil’in orijinal yazma dili Grekçe anlamının Hz. Muhammed’inisimlerinden biri olan ‘Ahmet’ (övülen, methedilen) anlamını taşıdığı ve bununda İsa Mesih tarafından geleceği bildirilenin Hz. Muhammed olduğu varsayılmaktadır.
Yuhanna 15:26
Baba’dan sizegöndereceğim Yardımcı, yani Baba’dan çıkan Gerçeğin Ruhu geldiği zaman, banatanıklık edecek.
Aslında bu ‘parakletos’ kelimesinin orijinal anlamı gayetaçıktır. Kullanılan Grekçe sözcük ‘parakletos’, “yardımcı, avutucu vetesellici” anlamına gelir.[11] Şimdi bu durumda kelimenin bölüm içerisindekianlamı çok daha önemli oluyor. İsa Mesih bu ‘yardımcı’dan söz ederken,geldiğinde nasıl birisi olup neler yapacağını net bir şekilde bildiriyor.Yardımcının işlevlerine bakarsak kim olduğu açık ve net anlaşılıyor:
•Sonsuza dek sizinlebirlikte olacak (Yuhanna 14:16).
•Dünya onu kabuletmez, onu ne görür ne de tanır (Yuh. 14:17).
•Aranızda yaşayacakve içinizde olacak (Yuh. 14:17).
•Baba onu Mesih’inadıyla gönderecek (Yuh. 14:26).
•Mesih’insöylediklerini sizlere hatırlatacak (Yuh. 14:26).
•Mesih’e tanıklıkedecek (Yuh. 15:26).
•O gelince günah,doğruluk ve gelecek yargı konusunda dünyaya suçluluğunu gösterecektir (Yuh.16:8).
•Sizi tüm gerçeğeyöneltecek (Yuh. 16:13).
•Ken diliğindenkonuşmayacak, gelecekte olacakları bildirecek (Yuh. 16:13).
Kutsal Ruh’un Gelişi
Yukarıda sıralanan unsurların hepsine bir bütün olarakbaktığımızda Mesih’in her hangi bir insandan söz etmediği anlaşılıyor. Bunlarancak İncil’de gördüğümüz Kutsal Ruh’un nitelikleri. Zaten Mesih bu ayetlerinbir çoğunda “Gerçeğin Ruhu” demekle Kutsal Ruh’tan söz ettiğini belirtiyor.Dolaysıyla Hz. Muhammed ya da başka her hangi bir insanın bunları yerinegetirmesi mümkün değil çünkü yukarıda sıralanan nitelikler insan doğasınınüstünde olan özelliklerdir.
Ayrıca, Yuhanna bölümünden hemen sonraki bölümebaktığımızda orada Parakletos’la ilgili vaadin Mesih’in göğe alınışından 10 günsonra Pentikost bayramında, Kilisenin doğuşunda, Kutsal Ruh’un imanlılarınüzerine müthiş bir güçle inmesiyle gerçekleştiğini görebiliyoruz (bkz.Elçilerin İşleri 2:1-36). Aslında Mesih’ten sonra bir başka peygamberin gelmesiKutsal Kitap’a ters düşüyor.
Çünkü İncil’in ve önceki peygamberlerin bildirdiğigibi, Tanrı İsa Mesih aracılığıyla bütün insanlar için tam bir kurtuluşsağladı. Dolayısıyla Tanrı’nın başka bir peygamber aracılığıyla yeni bir vahiy indirmesiya da farklı bir yol göstermesi çelişki yaratır ve aslında Mesih’in mesajınıgeçersiz kılmış olur (bkz. İbraniler 1:1-8, Vahiy 22:18).
Sonuç olarak, İncil Hz. Muhammed’in gelişine ilişkin tek birsöz bile söylemiyor. Eğer Tanrı böyle bir peygamberin geleceğini bildirmekisteseydi, tek bir ya da iki yerde zor anlaşılan ipuçları vermekle kalmazdı.Tevrat ve Zebur’un İsa Mesih hakkında yaptığı gibi, birçok yerde binlerce barizve olağanüstü işaretler belirtirdi.
Türkçeincilblog
İŞTE BARNABAS İNCİLİ BU YÜZDEN ÇOK ÖNEMLİ.
Tahrif edilmemiş tek incil ve peygamberimizden bahsettiği için.
Birçok insan, “Bizler bütün peygamberleri ve özellikle Hz.İsa’yı çok üstün bir peygamber olarak kabul ediyoruz, öyleyse siz neden bizim eygamberimizi kabul etmiyorsunuz?” diye soruyorlar. Sonra Hz. Muhammed’ingelişinin İncil’de birçok ayette önceden bildirildiğini söylüyorlar. Bunu ncil’de geçen Grekçe ‘parakletos’ kelimesine özellikle dayandırmayaçalışıyorlar.
İncil’in Yuhanna bölümünde geçen (bkz. Yuhanna 14:16-17,26;15:26; 16:7,13) ‘parakletos’ kelimesinin üzerine yapılan yoruma göre buradakiyardımcının İncil’in orijinal yazma dili Grekçe anlamının Hz. Muhammed’inisimlerinden biri olan ‘Ahmet’ (övülen, methedilen) anlamını taşıdığı ve bununda İsa Mesih tarafından geleceği bildirilenin Hz. Muhammed olduğu varsayılmaktadır.
Yuhanna 15:26
Baba’dan sizegöndereceğim Yardımcı, yani Baba’dan çıkan Gerçeğin Ruhu geldiği zaman, banatanıklık edecek.
Aslında bu ‘parakletos’ kelimesinin orijinal anlamı gayetaçıktır. Kullanılan Grekçe sözcük ‘parakletos’, “yardımcı, avutucu vetesellici” anlamına gelir.[11] Şimdi bu durumda kelimenin bölüm içerisindekianlamı çok daha önemli oluyor. İsa Mesih bu ‘yardımcı’dan söz ederken,geldiğinde nasıl birisi olup neler yapacağını net bir şekilde bildiriyor.Yardımcının işlevlerine bakarsak kim olduğu açık ve net anlaşılıyor:
•Sonsuza dek sizinlebirlikte olacak (Yuhanna 14:16).
•Dünya onu kabuletmez, onu ne görür ne de tanır (Yuh. 14:17).
•Aranızda yaşayacakve içinizde olacak (Yuh. 14:17).
•Baba onu Mesih’inadıyla gönderecek (Yuh. 14:26).
•Mesih’insöylediklerini sizlere hatırlatacak (Yuh. 14:26).
•Mesih’e tanıklıkedecek (Yuh. 15:26).
•O gelince günah,doğruluk ve gelecek yargı konusunda dünyaya suçluluğunu gösterecektir (Yuh.16:8).
•Sizi tüm gerçeğeyöneltecek (Yuh. 16:13).
•Ken diliğindenkonuşmayacak, gelecekte olacakları bildirecek (Yuh. 16:13).
Kutsal Ruh’un Gelişi
Yukarıda sıralanan unsurların hepsine bir bütün olarakbaktığımızda Mesih’in her hangi bir insandan söz etmediği anlaşılıyor. Bunlarancak İncil’de gördüğümüz Kutsal Ruh’un nitelikleri. Zaten Mesih bu ayetlerinbir çoğunda “Gerçeğin Ruhu” demekle Kutsal Ruh’tan söz ettiğini belirtiyor.Dolaysıyla Hz. Muhammed ya da başka her hangi bir insanın bunları yerinegetirmesi mümkün değil çünkü yukarıda sıralanan nitelikler insan doğasınınüstünde olan özelliklerdir.
Ayrıca, Yuhanna bölümünden hemen sonraki bölümebaktığımızda orada Parakletos’la ilgili vaadin Mesih’in göğe alınışından 10 günsonra Pentikost bayramında, Kilisenin doğuşunda, Kutsal Ruh’un imanlılarınüzerine müthiş bir güçle inmesiyle gerçekleştiğini görebiliyoruz (bkz.Elçilerin İşleri 2:1-36). Aslında Mesih’ten sonra bir başka peygamberin gelmesiKutsal Kitap’a ters düşüyor.
Çünkü İncil’in ve önceki peygamberlerin bildirdiğigibi, Tanrı İsa Mesih aracılığıyla bütün insanlar için tam bir kurtuluşsağladı. Dolayısıyla Tanrı’nın başka bir peygamber aracılığıyla yeni bir vahiy indirmesiya da farklı bir yol göstermesi çelişki yaratır ve aslında Mesih’in mesajınıgeçersiz kılmış olur (bkz. İbraniler 1:1-8, Vahiy 22:18).
Sonuç olarak, İncil Hz. Muhammed’in gelişine ilişkin tek birsöz bile söylemiyor. Eğer Tanrı böyle bir peygamberin geleceğini bildirmekisteseydi, tek bir ya da iki yerde zor anlaşılan ipuçları vermekle kalmazdı.Tevrat ve Zebur’un İsa Mesih hakkında yaptığı gibi, birçok yerde binlerce barizve olağanüstü işaretler belirtirdi.
Türkçeincilblog
İŞTE BARNABAS İNCİLİ BU YÜZDEN ÇOK ÖNEMLİ.
Tahrif edilmemiş tek incil ve peygamberimizden bahsettiği için.