@
RedveKabul kardeşim...Allah taala borçlanmada yazılmayı emrediyor.Biz bırak hadisleri yazmayı ,kulakdan dolma uyduruk senetlerle peygamber söyledi diye delil kabul diyoruz.bunun islamda hiç yeri yok........Kuran konusunda,şunu söyliyim,o ister gökten küt diye düşsün istersede peygamber aracılığıyla gelsin,ne şekilde gelirse gelsin,önemli olan onun bize seslenişi bizim buna verdiğimiz tepki..İster inanır istersen inanmazsın!..........................Kuranın sahabeyle işi çoktan btiti.sıra bizde!..
Evet Kuran'ın sahabeyle işi çoktan bitti ama bizim sahabeyle işimiz bitmedi ve bitmeyecek. Allah'ın onlardan razı onların da Allah'tan razı olduğu bir topluluğun örnekliği, vahyi anlayışı ve yaşayışı bizim için her zaman örnek olmaya devam edecektir.
Kuran'ı bize Muhammed (a.s) aracılığıyla gönderen Allah, tabii ki onun bu Kuran'ı en iyi anlayan, algılayan ve özümseyen olmasını da dilemiştir doğal olarak. Yani ayaklı Kuran olan Peygamberimizin (a.s)'in sözleri bu anlamda bizim için bağlayıcıdır. Şu toptancılıktan vazgeçin. Uydurma rivayetler var diye sünnet reddedilmez.
Rasulullah'ta müminler için usvetun basene (takipedilmesi, sürdürülmesi zorunlu olan iyi örnekler) olduğunu söyleyen ayetleri ısrarla neden görmezden geliyorsunuz?
"Andolsun Allah'ın elçisinde sizin için Allah'a ve ahiret gününe kavuşmaya inanan ve Allah'ı çok anan kimseler için (uyulması gereken) güzel bir örnek vardır" (33/Ahzab,21)
Allah'ın Rasulü sadece nakledip tebliğ eden biri değil, tebliği ettiğini öğretip şahitliğini de yapan biri olduğu için, onun meseleleri çözüm tarzı bağlayıcıdır. Çünkü o hem Rasul hem de insandır. Hem tebliğci hem de tatbikçidir.
Velhasıl; Sahih hadisler, Kuran'ın üzerine indiği şahsın hayatından enstantaneler sunan, bu dinin her zaman faydalanılan ve inkarı mümkün olmayan mirasıdır. Rasulullah'a itaat farzdır. Fakat bu itaat ilahı kaynaklı ilkelere olduğu için, itaatin meşruiyetinin kaynağı yine Kuran'dır. Siz bu mirası reddetmekle zemininizin kaydığının farkında değilsiniz.
İfrattan kaçarken tefrite tutulmamalıyız. Kuran temel kaynaktır, tek kaynak değil.
Yeri gelmişken bize hadis inkarcısı diyenler bu vesileyle aradaki farkı görsünler lütfen. Sapma samanı karıştırmayalım.