Kapitalizm Ölüm Saçıyor

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
Allah şahit sizin için akıl istedim.
ben de size anlattım.
ortada bir tarih yok kemikleriniz toprakla karışınca mı
olmayan bir tarih te olmayan bir olay için bu ne gurur kibir.
haklı olmak sizin için bu kadar mı önemli.
peygambirimizin davası haklılık davası mı idi.
hak davası mı.
veya ekonomik sistem davası mı:)
Allah şahitki ben NİZAMA teslimiyetimle aklımı ispat ettim:Cool:
PEYGAMBERİMİZ hak davasında haklı çıkmıştır :Cool:
VE DAVASI: ekonomi hukuk eğitim vs hayata dair herşeyi kaplayan kapsayıcı bir davadır:Cool:
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
sizin için üzgünüm ama var malesef :(
RabbilNe arana ben girmiyorum kapitalizm ve liberalm giriyor :Cool:

o zaman bırakın o benim Rabbimle aramdaki kişisel mesele olsun, EN NEFRET ETTİĞİM HUSUS BAŞKALARININ BİR BAŞKA MÜSLÜMANIN GÜNAHKAR OLDUĞUNU İDDİA ETMESİDİR.
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
leylinur;
DUR ŞUNU BAŞTAN ALALIM,
LİBERALİZM DEYİNCE NE ANLIYORSUN?
AMA SAKIN KONUYU BAŞKA SAFLARA FİLAN ÇEKMEYE, NE OLDUĞUNU KENDİN BİLE BİLMEDİĞİN İÇİN İÇİNİ DOLDURAMADIĞIN EKONOMİ POLİTİKANDAN BAHSETMEYE BAŞLAMA YİNE, SADECE LİBERALİZMDEN NE ANLADIĞINI, NEYİ ELEŞTİRDİĞİNİ SÖYLE.
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
Allah şahitki ben NİZAMA teslimiyetimle aklımı ispat ettim:Cool:
PEYGAMBERİMİZ hak davasında haklı çıkmıştır :Cool:
VE DAVASI: ekonomi hukuk eğitim vs hayata dair herşeyi kaplayan kapsayıcı bir davadır:Cool:

hala aynı lakırdı.
aklınızı değil kopyala yapıştırcılığınızı ispat ettiniz
ne anayasanız anayasa
ne kurumlarınız kurum
ne de sizin tek bir sözünüz doğru
yalan dolan
sen yeme ben yiyeyim türü bir fantaziniz ortada sadece
bilmediğiniz konuda son lafı söylemek uğruna bile selametle deyip geçiştiriyorsunuz.

ne benim ne de kafadar ın tek soruna cevap vermiş değilsiniz.
işiniz gücünüz cak cuk
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
leylinur;
DUR ŞUNU BAŞTAN ALALIM,
LİBERALİZM DEYİNCE NE ANLIYORSUN?
AMA SAKIN KONUYU BAŞKA SAFLARA FİLAN ÇEKMEYE, NE OLDUĞUNU KENDİN BİLE BİLMEDİĞİN İÇİN İÇİNİ DOLDURAMADIĞIN EKONOMİ POLİTİKANDAN BAHSETMEYE BAŞLAMA YİNE, SADECE LİBERALİZMDEN NE ANLADIĞINI, NEYİ ELEŞTİRDİĞİNİ SÖYLE.
kardeşim sen islamdan ne anlıyosun :thinking::confused1:nesini eksik görüyosunda başka bir politikaya ihtiyaç duyuyorsun:Cool:
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
hala aynı lakırdı.
aklınızı değil kopyala yapıştırcılığınızı ispat ettiniz
ne anayasanız anayasa
ne kurumlarınız kurum
ne de sizin tek bir sözünüz doğru
yalan dolan
sen yeme ben yiyeyim türü bir fantaziniz ortada sadece
bilmediğiniz konuda son lafı söylemek uğruna bile selametle deyip geçiştiriyorsunuz.

ne benim ne de kafadar ın tek soruna cevap vermiş değilsiniz.
işiniz gücünüz cak cuk
veri senin limitin doldu:Cool:
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
[sıze=3]kardeşim sen islamdan ne anlıyosun :thinking::confused1:nesini eksik görüyosunda başka bir politikaya ihtiyaç duyuyorsun[/sıze]:cool:

islamdan ne anladığımı sorgulamak ne senin nede kimsenin haddine değil, bi kere olsun soruma yanıt ver olurmu, başka bişey söylemene filan gerek yok sadece soruma yanıt ver. liberalizmden ne anlıyorsun, sence liberalizm nedir
 

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
sence liberalizm nedir
madem internette geziniyorsunuz googleden arayıverin. değil mi yani:)
lisede ticaret hukuku dersinde solcu ayaklarıyla çıkıp sınıfa anlatmıştım.
aklımda kaldığı kadarıyla Liberalizm, Adams Smith'in kısaca bırakın yapsınlar, bırakınız etsinler mantığıyla ifade ediliyordu.
Liberalizm devletin, piyasaya, işçi ve işveren ilişkilerine müdahalede bulunmasına karşıdır.Liberalizme göre devletin tek görevi, girişimciye para - sermaye temin etmek, fabrika/işletmesini açabilmesi için her türlü kolaylığı sağlamak, kanunların kapitalist sınıfın lehine düzenlemeleri içermesi, devletin sadece savunma ve iç güvenlik işlerine bakan kurumlar dışında diğer hizmet ve yatırımlardan elini çekmesi talepleri sistemin temel özellikleri arasında gösterilebilir.
Liberalistler aynı zamanda sosyal darwinist akımında savunucularıdır. C.Darwin'in doğadaki güçsüz ve hasta canlıların sert mücadele koşullarına dayanıksız oldukları bu nedenle elendikleri, yerlerine daha güçlü ve sağlıklı nesillere bıraktığı şeklindeki tezleri aynen sosyal hayata ve ekonomiye uyarlamışlardır.
Kapitalist sisteme zamanla kapitalist teoriyenler yeni fikirler ve yeni uygulamalar kazandırmışlardır. Ve her yeni tanım (teori) ve uygulama (pratik) farklı ülkelerde farklı şekilde uygulamaya sokulmuştur. Kapitalizmin bünyesinden liberalizmi ayıklayarak, kapitalist sisteme büyük ölçüde işlerlik kazandıran üretim ve tüketim kredlerini faizlendirme çarkını ortadan kaldırarak, devletin etkin bir denetim mekanizması altında yolsuzluk ve usulsuzluklerin önüne geçilerek kapitalizm islami bir devlet içinde uygulanabilir. İran, Endonezya, Arap yarımadasında ekonomik ilişkiler bu şekilde zaten yürümüyor mu?
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
madem internette geziniyorsunuz googleden arayıverin. değil mi yani:)
al bendende o kadar şimdi tarifi alcam koycam aslında öyle değil şöyledir diye fikri ortaya koyandan çok savunacak,fikri ortaa çıkaran bile bu ne diyo dicek:Cool:hayır sen ben ne anlıyoruz çok önemli sanki:thinking: önemli olan islam ile uyuşmuyor olması:thinking: müslümanın kendi ekonomi politikası dururken böyle politikaları islama uygunmuş gibi göstermesi islama olan güvensizliğin neticesidir:Cool:kardeş rica ediyorum şu liberalizme yorduğun kafanı bir de islama yor emin ol islamın ekonomi politikası daha tatmin edici..:Cool:
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
Allah şahitki ben NİZAMA teslimiyetimle aklımı ispat ettim:Cool:
PEYGAMBERİMİZ hak davasında haklı çıkmıştır :Cool:
VE DAVASI: ekonomi hukuk eğitim vs hayata dair herşeyi kaplayan kapsayıcı bir davadır:Cool:

Birşey sorucam

Peygamberimiz sav zamanında oluşan ticari Deve Kervanları bugünkü sosyal ismi ile Hangi Tür Şirket oluyor ?
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
Birşey sorucam

Peygamberimiz sav zamanında oluşan ticari Deve Kervanları bugünkü sosyal ismi ile Hangi Tür Şirket oluyor ?
islamda şirketleşme;
İSLÂM'DA ŞİRKET
Lügatta şirket; Biri diğerinden ayırt edilemeyecek şekilde iki veya daha fazla hissenin birbirine karışmış olmasıdır.
Şeriata göre şirket: İki veya daha fazla kişinin, kazanç sağlamak amacı ile mâli bir iş yapmak üzere aralarında yaptıkları bir akittir (sözleşmedir).
Diğer sözleşmeler gibi şirket sözleşmesi de “icab” ve “kabul”ün bir arada bulunmasını gerektirir. “İcab” ortak olacaklardan birisinin diğerine; “Şu hususta seninle ortak oldum” demesidir. “Kabul” ise, diğerinin “Kabul ettim” demesidir.
Ancak bu lafızların aynen söylenmesi gerekmez. Önemli olan manadır. Yani ortaklardan birisinin icab ve kabul anlamını ifade edecek şekilde sözlü veya yazılı bir davranış içerisinde olmalarıdır. Bu nedenle sadece ortaklık yapmak üzere anlaşmaya varmak akit sayılmaz. Aynı şekilde ortaklık için malın ödenmesi de akit sayılmaz. Sözleşme, bir nesne üzerinde ortaklık anlamını içermelidir. Şirket sözleşmesinin sahih olmasının iki şartı vardır.
a- Üzerinde sözleşilen husus “tasarruf” olmalıdır.
b- Bu tasarruf, vekil edinmeye elverişli olmalıdır. Böylece aralarında tasarruftan ortaklaşa istifade etme imkanı bulunsun.
Şirket şeran caizdir. Çünkü peygamber olarak gönderildiğinde insanların ortaklaşa iş yapmalarına şahit olan Allah'ın Rasülü (sas) onların bu davranışlarına ses çıkarmadı. Dolayısıyla Allah'ın Rasülünün herhangi gibi bir şey hakkındaki ikrarı, yapılan işin şer'i açıdan caiz olduğunun delilidir.
Buhari, Ebu el-Minhâl'in şöyle dediğini rivayet eder: “Ben ve benim ortağım peşin ve veresiye bir şey aldık. Bize Berâe b. Azib geldi. Ona bunu sorduk. Bunun üzerine şöyle dedi: Ben ve ortağım Zeyd b. Erkam da aynı şekilde ticaret yapıyorduk Bu faaliyetimiz hakkında Nebi (sas)'e sorduğumuzda bize şöyle dedi:
“Peşin olanı alın, veresiye olanı geri verin.”
Ebu Hureyre Nebî (sas)'in şöyle dediğini rivayet eder:
“Yüce Allah şöyle buyuruyor: Bir diğerine ihanet etmediği sürece, ben iki ortağın üçüncüsüyüm. Birisi ihanet edince ben aralarından çıkarım.”
Müslümanın Müslümanla, zımminin zimmiyle, Müslümanların zimmilerle şirketleşmeleri caizdir. Bir Müslümanın Hıristiyan, Mecusi veya diğer dinlerden olan zimmilerle ortaklaşa iş yapmaları caizdir. Abdullah b. Ömer'den: “Rasulullah (sas) Hayber halkı ile -ki onlar Yahudi idiler- Hayber'in meyva ve ekinlerinin yarısına karşılık anlaşma yaptı.”
Aişe (r.anha)'dan: “Rasulullah (sas) bir Yahudiden yiyecek satın aldı ve ona zırhını rehin olarak verdi.”
İbn Abbas (ra)'tan: “Nebî (sas) zırhını ailesi için almış olduğu yirmi ölçek yiyecek karşılığı rehin vermiş olduğu halde vefat etti.”
Aişe (r.anha)'dan: “Rasulullah (sas) bir Yahudiye, bedelini vaktinde ödemek üzere iki takım elbise ısmarladı.”
Bu hadislere göre; Yahudi, Hıristiyan ve diğer zımmilerle ortaklık yapmak caizdir. Çünkü yukarıdaki delillerde de görüldüğü gibi zımmilerle muamelede bulunmak caizdir. Ancak Müslümanlarla ortaklık halindeyken zımmilerin şarap ve domuz gibi haram kılınmış şeylerin alım-satımını yapmaları caiz değildir. Fakat Müslümanlarla ortak olmadan önce şarap ve domuz satmışsa, karşılığında almış olduğu bedeli şirkete koyması caizdir. Ancak caiz tasarrufta bulunması halinde şirket sahih olur. Çünkü şirket, malda tasarrufa dayalı olarak yapılan bir sözleşmedir. Malda tasarrufta bulunması kendisine caiz olmayan kişi ile şirket kurulması sahih olmaz. Bu nedenle hacr altına alınan (tasarruftan men edilen) kimseler ve tasarrufta bulunmaları caiz olmayan kimselerle şirket kurulması caiz değildir.
Şirket, ya emlak şirketi olur ya da akit şirketi olur. Emlâk şirketi aynı zamanda mal şirketidir. İki adamın miras düşen veya satın aldıkları veya birisi tarafından bunlara hediye edilmesi gibi bir “ayn”da ortak olmaları şeklindeki ortaklıklar.
Mülkün geliştirilmesi ile ilgili konularda ise akit şirketi söz konusu olur. İslâm'daki akit şirketleri, bunlarla ilgili şer'i hükümler ve şer'i deliller derinlemesine incelendiğinde akit şirketlerinin beş gruba ayrıldığı görülür.
1- İnân Şirketi,
2- Ebdân Şirketi,
3- Mudarebe Şirketi,
4- Vücuh Şirketi,
5- Mufavaze Şirketi.

İnan Şirketi
İnan şirketi, iki bedenin mallarıyla ortaklaşmalarıdır. Yani iki kişinin bedenleriyle çalışmak ve kazancı aralarında paylaşmak üzere ortaya koydukları malda ortaklaşmalarıdır

Ebdân Şirketi
Bu şirket, ortaya mal koymaksızın iki veya daha fazla kişinin sadece bedenleriyle yani elleriyle yani emekleriyle kazanmak hususunda belli bir işi yapmak üzere ortaklık kurmalarıdır.
Mudarebe Şirketi
“Kırad” şeklinde de isimlendirilen bu şirket, beden ve malın ortaklığı anlamına gelmektedir. Yani bir kişinin bir başka kişiye ticaret yapması, elde edilen kazancın da aralarındaki anlaşmaya göre paylaşılması için mal vermesidir. Ancak mudarebe şirketinde zarar ortakların anlaşmalarına göre değil, şeriatın belirttiği hususa göredir. Bu türlü şirkette zarar, özel olarak malın üzerinde olur. Mal sahibi ile çalışan kendi aralarında kâr ve zarar üzerinde ittifak etmiş olsalar da zarar çalışana değil mala yüklenir.
Vücuh Şirketi
Bu şirket, iki bedenin kendileri dışında bir başka birisine ait mal ile ortaklaşmasıdır. Yani bir kişinin malını iki ya da fazla kişiye mudarib (çalışan ortakları) olarak vermesidir. Böylece iki mudarib (çalışan ortak) başkasının malı ile elde edilecek olan kârda ortak olurlar.
Şeriatın ortaklarda aradığı şartlar şunlardır :
a-
Mal ortaklığı
b- Beden ortaklığı (emek)
c- Doğrulukla hasıl olan ticarî güvenle aldığı malı işletmeye bizzat katılması.
Mufavada Şirketi
Mufavada şirketi, yukarıda adı geçen inan, ebdan, mudarabe, ve vucuh şirketlerinin tümünü bir araya getiren şirkete denir. Buna göre; bir kişinin çalışmalarını ve mallarını katacak olan iki mühendise, konutlar yapıp satmaları için mudarebe ortaklığı ile mal verir. Mühendisler ise aralarında, ellerindeki sermayenin üstünde bir gayretle çalışmak üzere ittifak ederler ve tüccarların kendilerine olan güvenine binaen bedelini ödemeden mal almaya başlarlar. Bu şekilde faaliyet gösteren bir şirket mufavada şirketi olur.

sizin için özetledim geniş bilgi için;
http://www.rasidihilafet.org/kitaplar/Ekonomik_Sistem/index.htm
unutulmamalıdır ki: bu gün islam devleti olmasada namaz kılıyor oruç tutuyorsak şirketleşme konusundada Allah'ın naslarına göre hareket etmeliyiz...sadece şirket değil hayata dair bir çok konunun şeriatta yerini olduğunu unutmamalılıyız..,imza ile işlerin yürüdüğü günümüzde attığımız imzaların islamdaki yerini mutlaka araştırmalıyız:thinking::confused1::Cool:
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
[ı][sıze=3]al bendende o kadar şimdi tarifi alcam koycam aslında öyle değil şöyledir diye fikri ortaya koyandan çok savunacak,fikri ortaa çıkaran bile bu ne diyo dicek:cool:hayır sen ben ne anlıyoruz çok önemli sanki:thinking: önemli olan islam ile uyuşmuyor olması:thinking: Müslümanın kendi ekonomi politikası dururken böyle politikaları islama uygunmuş gibi göstermesi islama olan güvensizliğin neticesidir:cool:kardeş rica ediyorum şu liberalizme yorduğun kafanı bir de islama yor emin ol islamın ekonomi politikası daha tatmin edici..:cool:[/sıze][/ı]

cahilsin işte, tek bir soruma yanıt vermedin, veremedin. ne anladığını, hangi noktayı eleştirdiğini söyle. verdiğin örneklere bakacak olursak (kumar-alkol-eşcinsellik) hiç bi halt anladığın yok, üstelik ekonominin ne olduğunuda bilmiyorsun. bilsen bu örnekleri bi ekonomi politikasını eleştirirken vermezdin. korkaksın, sorularımı yanıtlamaktan, yanıtlayamamaktan korkuyorsun!!!
 

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
madem internette geziniyorsunuz googleden arayıverin. değil mi yani:)
siz merak buyurmayın ben gayet iyi biliyorum, sorumun maksadından bi haber arada 3. Olmayın
cahilsin işte, tek bir soruma yanıt vermedin, veremedin.
:D madem internettesiniz googleden arayıverin demem seni bayağı kızdırmış.
arada 3. olma, cahilsin bilmem neler,
bu yaptığın doğru mu şimdi?
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
:D madem internettesiniz googleden arayıverin demem seni bayağı kızdırmış.
arada 3. olma, cahilsin bilmem neler,
bu yaptığın doğru mu şimdi?

cahilsin sana değil leylinur'a yazılmış bi mesaj. kendisi sorduğum hiçbir soruya yanıt veremediği için bu sıfatı hak etmiştir kanımca.
internetten araştır mesajına tepki gösterdim çünkü soruyu hangi maksatla sorduğumu göz ardı edip yazdınız o mesajı.
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
muhammedkafadar:bu gün bir çok kavram için o öyle değil böyledir denilerek islamla bağdaştırma çabaları sürmektedir sen mesajlarımı hiç okumuyosun galiba...dedim daha önceden bu gün "demokrasi islamdandır"gibi fasit bir fikrin yayılma sebebi demokrasi için bir değil bir çok tarifin yapılmasındandır,müslüman laik olabilir gibi bir safsatanın yayılması laikliğin kişilerin kafalarında değişmesidir..liberalizmde aynı şekildedir onun için senin sınırsız sorunu sınırlandırmak gerekir,cevabı onun için vermiiyorum,ben buraya bir tarif koysam ve o tarifin islam ile bağdaşmayan yerini söylesem,liberalizm bu değildir diye çıkışabilirsin...onun için sorunu sınırlandıralım sen tarifi yap islama uygun mu değil mi delilleriyle tartışalım .cahil falan demene gerek yok ben araştırmacıyım bilmediğim konu olursa araştırır öğrenir doğruya tabi olurum...yaftalamaya gerek yok.:Cool:sorusunu düzgünce sorana cevap veriyorum şirketleşme ile ilgili cevapta olduğu gibi :)islam ekonomi politikasınıda özetledim birisi dedi bu kapital ideoloji :(ama islam tüm izm'lerden öncedir :)
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
leylinur;
peki tamam sorumu sınırlandırarak soruyorum.
kumar, alkol ve eşcinselliğin serbest ekonomi politikası ile ne gibi bir ilişkisi var?
liberalizm SİSTEMİ mi gidin bu günahlara girin diyor.
liberalizmin uygulandığı bir ülkede bu haramlar olmasa bu sistem liberalizm olmaktan mı çıkacak?
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
al bendende o kadar şimdi tarifi alcam koycam aslında öyle değil şöyledir diye fikri ortaya koyandan çok savunacak,fikri ortaa çıkaran bile bu ne diyo dicek:Cool:hayır sen ben ne anlıyoruz çok önemli sanki:thinking: önemli olan islam ile uyuşmuyor olması:thinking: müslümanın kendi ekonomi politikası dururken böyle politikaları islama uygunmuş gibi göstermesi islama olan güvensizliğin neticesidir:Cool:kardeş rica ediyorum şu liberalizme yorduğun kafanı bir de islama yor emin ol islamın ekonomi politikası daha tatmin edici..:Cool:

İran, Endonezya, Arap yarımadasında ekonomik ilişkiler bu şekilde zaten yürümüyor mu?
bir de yazıları okusan
veya yazılanı anlayabilsen
bugünlük ağlaman bu kadar yeter gari.
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
leylinur;
peki tamam sorumu sınırlandırarak soruyorum.
kumar, alkol ve eşcinselliğin serbest ekonomi politikası ile ne gibi bir ilişkisi var?
liberalizm SİSTEMİ mi gidin bu günahlara girin diyor.
liberalizmin uygulandığı bir ülkede bu haramlar olmasa bu sistem liberalizm olmaktan mı çıkacak?
evet bunlar daha sınırlı sorular teşekkürler...
asıllara gidermisiniz burdan bilmiyorum cevabınızla göreceğiz:Cool: yinede ben liberal ekonomiyi tarif ederek başlamınızı isterdim :(
şimdi cevap lara geçelim;
1. ekonomi politikaları için fayda ve zarar tarifi ile bütçe önemlidir,ve içerilikleri ekonomik gelişme için gereklidir...
islam ne kadar para getirirse getirsin bütçesine kumarhanenin vergisini içki fabrikalarının yada dükkanlarının vergisini eşcinsellerin kuracağı kuluplerin vergisini yada fuhuş evlerinin vergilerini bütçesine katmaz ...fayda ve zarar şari tarafından belirlenir.ve müslüman olarak bizler buna iman ederiz.doğal olarak böylesi yerlerin liberalizmde bütçeye katkısından dolayı yeri olsada islamda yeri yoktur...:Cool:
2.liberal sistem gidin bu günahlara girin demez ama vergisini verdiği süece bu günahlara girenlere engel olmaz...mülkiyet özgürlüğü ile değerlendirerek bilakis bunların açılmasını getirdiği gelir oranında faydadan görür..islam ise geliri ne olursa olsun bunlara izin vermez...:Cool:
3.bu haramların uygulanmadığı ülkede; kumarhane yada içki fabrikası talebi olduğu halde bu karşılanmazsa liberalizmin politikasına aykırı davranmış olursunuz..çünkü fertleri mülkiyette özgür bırakmamış olursunuz.mesela islam devletinin olduğu toplumlarda hiristiyan ve yahudiler olabilir bunların sayısı çokta olabilir ama içkilerini temin edecekleri bir dükkanları yada fabrikalarının olmasına islam izin vermez ..amma liberalizm için böyle değildir yoksa yanılıyormuyum :confused1::Cool:
dünyada hiç bir ülkede ekonomik politika islama göre düzenlenmiyor,kısmi olarak islami özellikler uygulansada tam anlamıyla islam ekonomi politikasının uygulandığı ülke yada ülkeler yoktur vesselam....

veri sende limitini zorlama hizbutçu deme bilgilerimi seninlede paylaşayım eminim öğrenecek çok şeyin varr:):Cool:
 
Üst