adams77
Kanalizasyoncu
mevazan : tarti . cogul olmali yani tartilar. Sevaplar diye cevrilmis cogu yerde.
Dediğim gibi bir muhasebeciden çok güzel öğrenebilirsin? tartı anlamı da çıkar ama görsel olarak görmek net anlamını sağlar.
mevazan : tarti . cogul olmali yani tartilar. Sevaplar diye cevrilmis cogu yerde.
bu işler anlatmak ile olur mu? bende anlatayım mı!!! Sen sen ol bu dünya 'da işine sağlam tut.
Şüphesiz ayetlerimizi yalanlayanlar ve onlara karşı büyüklenenler, onlar için göğün kapıları açılmaz ve halat (ya da deve) iğnenin deliğinden geçinceye kadar cennete girmezler. Biz suçlu-günahkarları işte böyle cezalandırırız. A'raf 40
hadi buyurun bir deve bakın birde iğne deliğine
Resit Riza meseleyi guzel ozetliyor, lutfen dikkatli okuyalim, bakin ne diyor;
“Bugün müslümanların çoğunun inancı budur: Diyorlar ki:’Büyük günâh işleyen müslüman, ya şefaatle, ya keffâretle veya Allah’ın lütuf ve rahmetiyle kurtulacaktır. Günâhı kadar cehennemde
yanacak, sonra çıkıp cennete girecektir. Fakat diğer din mensupları, durumları ve amelleri ne olursa olsun ebedî olarak cehennemde kalacaklardır .’
Oysa Kur’ân, herhangi bir dine mensub olmağa değer vermiyor;
bu ayette ne anlatiliyor dikkat ettin mi? Ayet yalanlamak inkar olur, bu ayette müminler mi kast ediliyor?
Ayette kast edilenlerin kafirler oldugu yönünde bir cok görüs var. Müminler icinoldugunu söyleyene de rastlamadim simdilik.
bu ayette ne anlatiliyor dikkat ettin mi? Ayet yalanlamak inkar olur, bu ayette müminler mi kast ediliyor?
Ayette kast edilenlerin kafirler oldugu yönünde bir cok görüs var. Müminler icinoldugunu söyleyene de rastlamadim simdilik.
Her yalanlama inkar seklinde tezahhur etmez bazen.
"Namaz'i inkar etmiyorum ama kilmiyorum da" gibi. Bir gunahta israr onu inkar gibidir. Bir farzi surekli terk onu inkar gibidir.
i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
...
Ayrica @kilicarslan kardesim Bakara suresi 81. ayeti, hic bir supheye mahal birakmayacak netlikte meseleyi ortaya koymaya yetiyor da artiyor bile;
"Hayır! Kim bir kötülük eder de kötülüğü kendisini çepeçevre kuşatırsa işte o kimseler cehennemliktirler. Onlar orada devamlı kalırlar."
Daha baska ayetler de var ki, biraz uzun oldugundan simdilik bu aciklamarla yetinelim.
i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
küfür yani kefere daha doğrusu Allah 'ın ayetlerin karşı saygı , ilgi ve özeni göstermeyip kulak vermeyip dikkate almayıp vurdum duymaz yaşamak çok tehlikeli bir durum.
Tehlikeli mi? En hafif tabirle munafikliktir bu munafiklik.
i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(Ey insanlar!) Sizden cehenneme varmayacak hiç kimse yoktur. Rabbin için bu, kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir.
Sonra Allah’a karşı gelmekten sakınanları kurtarırız da zalimleri orada diz üstü çökmüş hâlde bırakırız.
(Ey insanlar!) Sizden cehenneme varmayacak hiç kimse yoktur. Rabbin için bu, kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir.
Sonra Allah’a karşı gelmekten sakınanları kurtarırız da zalimleri orada diz üstü çökmüş hâlde bırakırız.
66. İnsan, “Öldüğümde gerçekten diri olarak (topraktan) çıkarılacak mıyım?” der.
67. İnsan, daha önce hiçbir şey değil iken kendisini yarattığımızı düşünmez mi?
68. Rabbine andolsun, onları şeytanlarla beraber mutlaka haşredeceğiz. Sonra onları kesinlikle cehennemin çevresinde diz üstü hazır edeceğiz.
69. Sonra her bir topluluktan, Rahman’a karşı en isyankâr olanları mutlaka çekip çıkaracağız.
70. Sonra, oraya girmeye en lâyık olanları muhakkak ki en iyi biz biliriz.
71. (Ey insanlar!) Sizden cehenneme varmayacak hiç kimse yoktur. Rabbin için bu, kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir.
72. Sonra Allah’a karşı gelmekten sakınanları kurtarırız da zalimleri orada diz üstü çökmüş hâlde bırakırız.
73. Âyetlerimiz kendilerine apaçık bir şekilde okunduğu zaman, inkâr edenler, inananlara, “İki topluluktan hangisinin bulunduğu yer daha hayırlı meclis ve mahfili daha güzeldir?” dediler.[349]
Böyle oku daha anlaşılır ve kafa karıştırmıyor!!! hele hele cımbızcı seni
@RedveKabul Allah razi olsun bu ayeti paylasman iyi oldu .
Tefisirede baktim. Günah isleme ve günaha bulanma durumunun aciklamasi .
81-Ey Muhammed, sen onlara şöyle söyle ve de ki; Siz, bu konuda Allah'dan bir ahd, bir söz mü aldınız? Eğer öyle ise, Allah ahdini bozmaz, verdiği sözden dönmez. Yoksa bilemiyeceğiniz bir şeyi Allah'a iftira ederek söyleyiveriyor musunuz? Hayır, mesele onların dediği gibi değil, her kim bir seyyie kazanır, bir fenalık yapar ve yaptığı fenalık kendisini her tarafından kuşatırsa; içini ve dışını, kalbini, dilini ve diğer azalarını tamamen kaplarsa, kötülüğü alışkanlık haline getirir ve bir de helal görmeye başlarsa İşte bunlar ateş ehli, ateş ashabıdırlar, onlar o ateşte süresiz kalıcıdırlar. Öyle onların umduğu ve iddia ettiği gibi, yedi günde, kırk günde değil, hiçbir zaman o ateşten çıkıp kurtulamazlar, hep orada kalırlar, orası ebedilik âlemidir. Ve bunlar o âleme günaha batmış olarak, kötülüğe bulanmış olarak ve temiz hiçbir yanları kalmamış olarak gitmişler ve artık fenalık onların ebedî hasleti ve genel özelliği olmuştur. İnsanı kuşatan bir tek kötülük böyle sonuç verirse birçok kötülüğe bulaşmış olanların halleri artık kıyas edilsin. Demek olur ki, günah her tarafını kaplamamış olanlar, cehennem ateşinde ebedî kalacaklardan değiller. Kalbinde zerre kadar imanı kalabilenler, günahı günah bilenler ve ona helal demeyenler hakkında hulûd (ebedî azap) yoktur. Sayılı günler aslında bunlar için tasavvur olunabilir.
Mavili kisma dikkat. Zerre kadar iman bulunmasi noktasinda tam olarak günaha bulanmanin gerceklesmedigi bu nedenle bu ayet kapsamina mümin sahsin girmedigi yönünde izahat yapiliyor. Bu dogru bir görüs degil midir?
Fırının önünde duran birini kurtarmak olur mu?
İçindekini kurtar.
Nasıl ama?
Ayrıca zalimleri kapının önünde bırakmanın mantığı ne?
Aç kapıyı at içeri.
Bu nasıl ama?
hey gidi hey yok öyle hadi gir içeri ne yaptın ne ettin bir bir hardal tanesi kadar bir ayrıntı kalmadan hesabını vereceksin hemen gir içer neden niçin niye cart curt mu dinleyecek zebaniler
Başlığı görünce "mahşerin dört atlısı" diyesim geliyo =)
72. Sonra Allah’a karşı gelmekten sakınanları kurtarırız da zalimleri orada diz üstü çökmüş hâlde bırakırız.