Mezheplere düşman gençler yetiştiriliyor

Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
itikadda mezheb vardır...Maturidi ve Eş ari, Ehli sünnetin 2 mezhebidir... aralarındaki fark, feri meselelerdir,, Ana meselerde fark yoktur..
İmam-ı Matüridi ve imam-ı Eşari hazretleri ayrı bir mezhep kurmamışlar, Eshab-ı kiramın, Tâbiinin, dört mezhep imamının ve sonra Ehl-i sünnet âlimlerinin nakil ve tevatür yolu ile bildirdikleri iman ve itikad bilgilerini açıklamışlar, anlaşılmasını kolaylaştırmak için kısımlara bölmüşler ve herkesin anlayabileceği şekilde yaymışlardır. Bunlardan imam-ı Eşari, imam-ı Şafi hazretlerinin talebe zincirinde bulunmaktadır. İmam-ı Matüridi ise imam-ı a’zam hazretlerinin talebe zincirindedir.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
İmam-ı Matüridi ve imam-ı Eşari hazretleri ayrı bir mezhep kurmamışlar, Eshab-ı kiramın, Tâbiinin, dört mezhep imamının ve sonra Ehl-i sünnet âlimlerinin nakil ve tevatür yolu ile bildirdikleri iman ve itikad bilgilerini açıklamışlar, anlaşılmasını kolaylaştırmak için kısımlara bölmüşler ve herkesin anlayabileceği şekilde yaymışlardır. Bunlardan imam-ı Eşari, imam-ı Şafi hazretlerinin talebe zincirinde bulunmaktadır. İmam-ı Matüridi ise imam-ı a’zam hazretlerinin talebe zincirindedir.

fer i meselelerde fark varmı yok mu...
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
İtikadda ictihad!? Vay anasini, su hale bakin, peaahhhhh
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
İtikadda ictihad!? Vay anasini, su hale bakin, peaahhhhh
Yav adamlarla daha şirk konusunda anlaşamıyoruz, mezhep mi kaldı :)

Şirkin mezhebi olur mu? Dedesinden ne gördü ise, nasıl doğdu ise kucağında bulduğu ilmilah kitabına mezhep diyor işte.

İtikadda mezhebim şu, söze bakar mısın?
Sabah akşam İmamı Azam ile yatar kalkar ama itikadda imam-ı Azamı beğenmez, İmamın nesini beğenmedin de Maturidi oldun? Ne biliyim atam dedem öyle dedi.

Kuran kursuna giden 5 yaşında çocuğa ilk gidiş itikadda mezhebiimm maturidi, amelde hanefi diye papağancılık öğretiyorlar. Bu çocuk sonra Maturidilik de ne yaa demeyi dinsizlik sanar tabi.

Tüm mezheplerin hükme bağladıkları nasları ortada, bunlardan araştırıp hakka en yakın olana kani olanını alan mezhepsiz mi olur, dininde daha hassaslık göstermiş olur?

Bunlardan sadece biri hakka yakın hüküm vermiş olabileceği gibi hiç biri de isabet etmemiş olabilirler, nitekim birinin vacip dediğine diğernin mekruh dediği, birinin küfür dediğine diğerinin ne alakası var dediği yüzlerce hadise var.

Yahu 20 yıl namaz kıldırmış Resulullah, binlerce sahabinin şahid olduğu bu olayda bile 4 mezhebin 4 üde farklı, çelişkili 90 hadis var, biri elleri salmak Allah'ın sevmediği fiil derken, diğeri bağlamak mekruhdur diyor, hakeza sahabi hanımları belki onlarca yıl toplum içinde bunundular peçe, yüzün kapanması şart mı değil mi o bile ihtilaflı.
Alın size aynı sahabe zamanında yaşadığınızı iddia ettiğiniz ilmihal. 30 yıl binlerce sahabi içinde yaşanan olayı doğru aktaramayan ihmilah arızi durumları nasıl tam aktarır.

Nakil ile gelen bilgiler inanılmaz çelişkili.
Fon eşliğinde sahabi hayati vaizlerinden Ali ve Fatıma R.a hikayelerini bir dinlersin dersin ki bin yılın aşkı, evlerinde ekmek tuz yok, karınlarında taş,...
Siyere gelirsin cariye kısmına bakarsın Ali sahabenin en zühd ehli kişisi idi onun bile 17 odalık cariyesi vardı, Fatımanın üzerine başka bir hanım nikahlamak için izin isteyince kopan fırtınayı okursun, hani karınlarına yapışmış mideyle birbirlerine ey gülüm, hayatım filan anlatımlar diyorsun :)

Neyse dağıtmayayım konuyu, bu zatlar hakkı bulmak yerine kendi dinlerini kendi pencerelerinden gördükleri ile inşa etmek istiyorlar.
İçtihad, istişareye ve şuraya sonuna kadar evet, koyun sürüleri gibi A sürüsü B sürüsü diye mukallid gruplara ayrılıp güdülmeye, sonu --çilik ile biten tüm kavramlara hayır.

Tek isim var Müslüman, tek oluşum var İslam, mezheplere ve fırkalara sonuna kadar hayır.
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,221
Tepkime puanı
175
Puanları
63
hayırdı yahay niye slogan atıyon
mezhepler bir ekoldür
pratikte bir baksana kaç kişi mezhebinin genel esaslarını biliyor
dışarıda en temel islami şeylerde habersiz milyarlar var
sadece türkiyede düzenli namaz kılanların oranı ne
içkti tüketimi yüzde kaç
faize girmeyen Müslüman sayısı kaç
her mesele bitti mezhebi mesele ediyorsunuz
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
mesala İmam Eşariye göre Müminmisin sorusuna;İnşallah müminim Maturidi'ye göre elbette müminim denir.Bu fark bir ayrılık değildir.Özü bozmaz değiştirmez.Bunun gibi değer bazı ictihat farkları esaslarda değil feri meselerdedir.
Ferinin manası:Fer' sözlükte; ayrıntı, bir asıldan ayrılan kolların herbiri ve şu'be, esas olmayıp ikinci derecede önemli olan şey anlamlarına gelir.

Istılahta asli olmayan usulud dinden olmayan meseleler demektir.
Fer’i meseleler asıl olmayan demektir.
Ağacın gövdesi asıl dalları ise ferdir.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Sayin Basbakan, sayin vali, sevgili Ahmed, Mehmet Bey !!!

Muhammed, Ebubekir, Omer, Osman, Ali ?????
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
hayırdı yahay niye slogan atıyon
mezhepler bir ekoldür
pratikte bir baksana kaç kişi mezhebinin genel esaslarını biliyor
dışarıda en temel islami şeylerde habersiz milyarlar var
sadece türkiyede düzenli namaz kılanların oranı ne
içkti tüketimi yüzde kaç
faize girmeyen Müslüman sayısı kaç
her mesele bitti mezhebi mesele ediyorsunuz
Şimdi mezhebi mesele eden ben mi olmuş oldum :) Nasıl bir dünyan var senin ya hu :)
Mezhepsiz kavramını üreten insanlar Mezhebe takmış olmuyor da, fıkhı araştıran mı Mezhebe takmış oluyor :)
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,221
Tepkime puanı
175
Puanları
63
Şimdi mezhebi mesele eden ben mi olmuş oldum :) Nasıl bir dünyan var senin ya hu :)
Mezhepsiz kavramını üreten insanlar Mezhebe takmış olmuyor da, fıkhı araştıran mı Mezhebe takmış oluyor :)

sen de çok alıngan oldun şu günlerde :)
benim sözüm tüm mezhepsizlereydi
günümüzde mezhebi tartışmak çok lüks hele bundan Müslümanlar arasında itilaf çıkarmaya çalışmak trajedi
dışarda milyarlar islamdan habersiz yaşıyor beyefendiler mezhep fantazisi yaşamaya çalışıyor
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Bu fark gibi görünen meseleler,mezheb içinde ictihad farklarıdır.Mesala Hanefi Mezhebinde,İmamı Azam Ebu Hanife,İmamı Yusuf,İmamı Muhammed,İmamı zuferin bazı meselerde farklı ictihatta bulunması gibidir.

güzel kardeşim bizde farklı bir şey dememişiz değilmi...ilk mesajını , cevabımı alıntılamadan yazsaydın, buna gerek kalmayacaktı... farklı düşünmüyoruz...
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
​İhtilaf "ehil"den zuhur ediyorsa, sizleri bilmem ama onlar benim için berekettir. Valla büyük bir aşk ve sevgiyle o bereketten yararlanıyorum. Ne kadar güzel!
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Yav adamlarla daha şirk konusunda anlaşamıyoruz, mezhep mi kaldı :)

Şirkin mezhebi olur mu? Dedesinden ne gördü ise, nasıl doğdu ise kucağında bulduğu ilmilah kitabına mezhep diyor işte.

İtikadda mezhebim şu, söze bakar mısın?
Sabah akşam İmamı Azam ile yatar kalkar ama itikadda imam-ı Azamı beğenmez, İmamın nesini beğenmedin de Maturidi oldun? Ne biliyim atam dedem öyle dedi.

Kuran kursuna giden 5 yaşında çocuğa ilk gidiş itikadda mezhebiimm maturidi, amelde hanefi diye papağancılık öğretiyorlar. Bu çocuk sonra Maturidilik de ne yaa demeyi dinsizlik sanar tabi.

Tüm mezheplerin hükme bağladıkları nasları ortada, bunlardan araştırıp hakka en yakın olana kani olanını alan mezhepsiz mi olur, dininde daha hassaslık göstermiş olur?

Bunlardan sadece biri hakka yakın hüküm vermiş olabileceği gibi hiç biri de isabet etmemiş olabilirler, nitekim birinin vacip dediğine diğernin mekruh dediği, birinin küfür dediğine diğerinin ne alakası var dediği yüzlerce hadise var.

Yahu 20 yıl namaz kıldırmış Resulullah, binlerce sahabinin şahid olduğu bu olayda bile 4 mezhebin 4 üde farklı, çelişkili 90 hadis var, biri elleri salmak Allah'ın sevmediği fiil derken, diğeri bağlamak mekruhdur diyor, hakeza sahabi hanımları belki onlarca yıl toplum içinde bunundular peçe, yüzün kapanması şart mı değil mi o bile ihtilaflı.
Alın size aynı sahabe zamanında yaşadığınızı iddia ettiğiniz ilmihal. 30 yıl binlerce sahabi içinde yaşanan olayı doğru aktaramayan ihmilah arızi durumları nasıl tam aktarır.

Nakil ile gelen bilgiler inanılmaz çelişkili.
Fon eşliğinde sahabi hayati vaizlerinden Ali ve Fatıma R.a hikayelerini bir dinlersin dersin ki bin yılın aşkı, evlerinde ekmek tuz yok, karınlarında taş,...
Siyere gelirsin cariye kısmına bakarsın Ali sahabenin en zühd ehli kişisi idi onun bile 17 odalık cariyesi vardı, Fatımanın üzerine başka bir hanım nikahlamak için izin isteyince kopan fırtınayı okursun, hani karınlarına yapışmış mideyle birbirlerine ey gülüm, hayatım filan anlatımlar diyorsun :)

Neyse dağıtmayayım konuyu, bu zatlar hakkı bulmak yerine kendi dinlerini kendi pencerelerinden gördükleri ile inşa etmek istiyorlar.
İçtihad, istişareye ve şuraya sonuna kadar evet, koyun sürüleri gibi A sürüsü B sürüsü diye mukallid gruplara ayrılıp güdülmeye, sonu --çilik ile biten tüm kavramlara hayır.

Tek isim var Müslüman, tek oluşum var İslam, mezheplere ve fırkalara sonuna kadar hayır.

sonunda ne oldun....postacı peygamber, günahkar Peygamber, insanların yapabileceğini Allah tan istenmez inancı... bizmi, çok şükür Mukallidiz...
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
"Postacı Peygamber"le ne denmek isteniyor? BİRİSİ bir iki cümleyle anlatabilir misin?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,170
Tepkime puanı
3,188
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
namazda konuşmanın namazı bozacağı konusunda bir saatlik sohbet dinledim bir ara :D
yok bu kitap bunu demiş bu mezhep bunu demiş
kafam şişti
yani bu mu din

ben de en son dayanamayıp
yahu hocam konuşma namazı bozar de ve geç


dini zorlaştırmanın mantığı ne anlamıyorum

mezhepler bazan faydalı olurken
bazan da fena kokutmuşlardır

mesela mezhebin birinde oruclu kimsenin dışarıya fırlayan makadını
tekrar yerine sokması orucunu bozar (affınıza sığınarak)
yada ıslak parmağını .......

başka bir mezhepte oruçlu kimsenin çubukla kulağını karıştırması orucu bozar

tabi herşeye rağmen mezhepler asli görevlerini ifa ederlerse sorun olmaz
ama dinin dinamik yapısına ket vururlarsa
işte bu dine ve müslüman aklına zarar eriştirir
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
namazda konuşmanın namazı bozacağı konusunda bir saatlik sohbet dinledim bir ara :D
yok bu kitap bunu demiş bu mezhep bunu demiş
kafam şişti
yani bu mu din

ben de en son dayanamayıp
yahu hocam konuşma namazı bozar de ve geç


dini zorlaştırmanın mantığı ne anlamıyorum

mezhepler bazan faydalı olurken
bazan da fena kokutmuşlardır

mesela mezhebin birinde oruclu kimsenin dışarıya fırlayan makadını
tekrar yerine sokması orucunu bozar (affınıza sığınarak)
yada ıslak parmağını .......

başka bir mezhepte oruçlu kimsenin çubukla kulağını karıştırması orucu bozar

tabi herşeye rağmen mezhepler asli görevlerini ifa ederlerse sorun olmaz
ama dinin dinamik yapısına ket vururlarsa
işte bu dine ve müslüman aklına zarar eriştirir

boşuna, bizim gibi ilmihal müslümanı ol demiyoruz... herkezin kaldırabileceği değil, ilim sahibi olmak...
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
sonunda ne oldun....postacı peygamber, günahkar Peygamber, insanların yapabileceğini Allah tan istenmez inancı... bizmi, çok şükür Mukallidiz...

Israrla iftira üstüne iftira ediyorsun, bunda da ısrar edeceğim diyorsun.

1) Peygamber postacı değil Ahlakı Kur'an'dan ibaret en mütekamil örnektir.

2) Peygamber günahkar değil, günahkar günahı bile isteye işleyen ve devam ettirene denir, peygamber insani olarak hataya açık, ancak bu hataları dine matuf işler ise münhasıran vahiy ile düzeltilme, desteklenme özelliğine sahip yegane kişidir,

3) Her şey, her istek her dua yalnızca Allah'tan istenir. Rızık da Allah'tan istenir ama ekmek fırıncının eli ile ile sana ulaşır. Bu sünnetullah dairesinde bir vesiledir, Ama asla Allah'ın benim dunumdan dediği alt katlarından, yaratılmışlardan olan bir varlıktan darda da olsan, patlasan sa çatlasan da istenmez, dua edilmez,

Bir fırıncı sana sünnetullah çerçevesinde yaptığı ekmeği verir, bu sünnetullah çerçevesindedir, peki sen sana Uçağın düşerken yetiş ya Gavs, sensin benim efendim, senden isterim diye imadada çağırdığın Allah'ın ortağının rüzgarlar mı emrinde, hava mı, yoksa yer çekimi mi?
Sen bana düşen uçağa Gavs'ının nasıl müdahele ettiğini açıklar mısın?


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
namazda konuşmanın namazı bozacağı konusunda bir saatlik sohbet dinledim bir ara :D
yok bu kitap bunu demiş bu mezhep bunu demiş
kafam şişti
yani bu mu din

ben de en son dayanamayıp
yahu hocam konuşma namazı bozar de ve geç


dini zorlaştırmanın mantığı ne anlamıyorum

mezhepler bazan faydalı olurken
bazan da fena kokutmuşlardır

mesela mezhebin birinde oruclu kimsenin dışarıya fırlayan makadını
tekrar yerine sokması orucunu bozar (affınıza sığınarak)
yada ıslak parmağını .......

başka bir mezhepte oruçlu kimsenin çubukla kulağını karıştırması orucu bozar

tabi herşeye rağmen mezhepler asli görevlerini ifa ederlerse sorun olmaz
ama dinin dinamik yapısına ket vururlarsa
işte bu dine ve müslüman aklına zarar eriştirir

Bak güzel kardeşim bunun adı Yahudileşmek başka bir şey değil.
Buzağı sarı mı, siyah mı böyle bir şey.
El bağlama konusunda 100 civarı hadis var, hepsi tezat.
Ömer RA ruk'ü da bile ellerini salarmış diye bir sahih hadis nakleder biri sana bu yalanlanmamış, eleştiri konusu yapılmamış, dışlanmamış, başka bir hadiste bağlardı, başkasında salardı, başka bir hadiste yahudiler böyle yapardı diye hapmazdı vs derken...
Deki bu konuda kendi tefrite kaçmadan makul hareket etmek koşulu ile mümin serbesttir de geç...

MÜ'minin okuduğu fatihanın bir ayetinden haberi yok, elimi bağlarken üç parmak yukarı, diğer iki parmak birbirine değmeyecek, oturunca şöyle dik olacak, bu yarım olacak diye çocuğuna, talebeye günlerce anlatır.
Bir Allah'ın kulu bak evladım, fatiha tekrarlanan suredir, Allah şunu diyor,
her kıyama durduğunda ihlas ile Allah'a fatiha ile yaklaş, Fatiha ile hayatına şekil ver demez, namazından gafil olmadan okuduğunu anlamaya çalış demez.
Bu ne beyinsizliktir, bu ne aymazlıktır.
İşte çul çaput, ot böcek ile uğraştırken morfini damara zerkedip uyutmak bu demek,

Neden İslam alemi, neden halifemiz yok ağlaşır dururuz.
herşeyimiz çin malı yahu yeminle.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Üst