abdullah birisi
Kıdemli Üye
Itikatta mezhep varmıdır ?
itikadda mezheb vardır...Maturidi ve Eş ari, Ehli sünnetin 2 mezhebidir... aralarındaki fark, feri meselelerdir,, Ana meselerde fark yoktur..
Itikatta mezhep varmıdır ?
İmam-ı Matüridi ve imam-ı Eşari hazretleri ayrı bir mezhep kurmamışlar, Eshab-ı kiramın, Tâbiinin, dört mezhep imamının ve sonra Ehl-i sünnet âlimlerinin nakil ve tevatür yolu ile bildirdikleri iman ve itikad bilgilerini açıklamışlar, anlaşılmasını kolaylaştırmak için kısımlara bölmüşler ve herkesin anlayabileceği şekilde yaymışlardır. Bunlardan imam-ı Eşari, imam-ı Şafi hazretlerinin talebe zincirinde bulunmaktadır. İmam-ı Matüridi ise imam-ı a’zam hazretlerinin talebe zincirindedir.itikadda mezheb vardır...Maturidi ve Eş ari, Ehli sünnetin 2 mezhebidir... aralarındaki fark, feri meselelerdir,, Ana meselerde fark yoktur..
İmam-ı Matüridi ve imam-ı Eşari hazretleri ayrı bir mezhep kurmamışlar, Eshab-ı kiramın, Tâbiinin, dört mezhep imamının ve sonra Ehl-i sünnet âlimlerinin nakil ve tevatür yolu ile bildirdikleri iman ve itikad bilgilerini açıklamışlar, anlaşılmasını kolaylaştırmak için kısımlara bölmüşler ve herkesin anlayabileceği şekilde yaymışlardır. Bunlardan imam-ı Eşari, imam-ı Şafi hazretlerinin talebe zincirinde bulunmaktadır. İmam-ı Matüridi ise imam-ı a’zam hazretlerinin talebe zincirindedir.
Bu fark gibi görünen meseleler,mezheb içinde ictihad farklarıdır.Mesala Hanefi Mezhebinde,İmamı Azam Ebu Hanife,İmamı Yusuf,İmamı Muhammed,İmamı zuferin bazı meselerde farklı ictihatta bulunması gibidir.fer i meselelerde fark varmı yok mu...
Yav adamlarla daha şirk konusunda anlaşamıyoruz, mezhep mi kaldıİtikadda ictihad!? Vay anasini, su hale bakin, peaahhhhh
Şimdi mezhebi mesele eden ben mi olmuş oldum Nasıl bir dünyan var senin ya huhayırdı yahay niye slogan atıyon
mezhepler bir ekoldür
pratikte bir baksana kaç kişi mezhebinin genel esaslarını biliyor
dışarıda en temel islami şeylerde habersiz milyarlar var
sadece türkiyede düzenli namaz kılanların oranı ne
içkti tüketimi yüzde kaç
faize girmeyen Müslüman sayısı kaç
her mesele bitti mezhebi mesele ediyorsunuz
Şimdi mezhebi mesele eden ben mi olmuş oldum Nasıl bir dünyan var senin ya hu
Mezhepsiz kavramını üreten insanlar Mezhebe takmış olmuyor da, fıkhı araştıran mı Mezhebe takmış oluyor
Bu fark gibi görünen meseleler,mezheb içinde ictihad farklarıdır.Mesala Hanefi Mezhebinde,İmamı Azam Ebu Hanife,İmamı Yusuf,İmamı Muhammed,İmamı zuferin bazı meselerde farklı ictihatta bulunması gibidir.
Yav adamlarla daha şirk konusunda anlaşamıyoruz, mezhep mi kaldı
Şirkin mezhebi olur mu? Dedesinden ne gördü ise, nasıl doğdu ise kucağında bulduğu ilmilah kitabına mezhep diyor işte.
İtikadda mezhebim şu, söze bakar mısın?
Sabah akşam İmamı Azam ile yatar kalkar ama itikadda imam-ı Azamı beğenmez, İmamın nesini beğenmedin de Maturidi oldun? Ne biliyim atam dedem öyle dedi.
Kuran kursuna giden 5 yaşında çocuğa ilk gidiş itikadda mezhebiimm maturidi, amelde hanefi diye papağancılık öğretiyorlar. Bu çocuk sonra Maturidilik de ne yaa demeyi dinsizlik sanar tabi.
Tüm mezheplerin hükme bağladıkları nasları ortada, bunlardan araştırıp hakka en yakın olana kani olanını alan mezhepsiz mi olur, dininde daha hassaslık göstermiş olur?
Bunlardan sadece biri hakka yakın hüküm vermiş olabileceği gibi hiç biri de isabet etmemiş olabilirler, nitekim birinin vacip dediğine diğernin mekruh dediği, birinin küfür dediğine diğerinin ne alakası var dediği yüzlerce hadise var.
Yahu 20 yıl namaz kıldırmış Resulullah, binlerce sahabinin şahid olduğu bu olayda bile 4 mezhebin 4 üde farklı, çelişkili 90 hadis var, biri elleri salmak Allah'ın sevmediği fiil derken, diğeri bağlamak mekruhdur diyor, hakeza sahabi hanımları belki onlarca yıl toplum içinde bunundular peçe, yüzün kapanması şart mı değil mi o bile ihtilaflı.
Alın size aynı sahabe zamanında yaşadığınızı iddia ettiğiniz ilmihal. 30 yıl binlerce sahabi içinde yaşanan olayı doğru aktaramayan ihmilah arızi durumları nasıl tam aktarır.
Nakil ile gelen bilgiler inanılmaz çelişkili.
Fon eşliğinde sahabi hayati vaizlerinden Ali ve Fatıma R.a hikayelerini bir dinlersin dersin ki bin yılın aşkı, evlerinde ekmek tuz yok, karınlarında taş,...
Siyere gelirsin cariye kısmına bakarsın Ali sahabenin en zühd ehli kişisi idi onun bile 17 odalık cariyesi vardı, Fatımanın üzerine başka bir hanım nikahlamak için izin isteyince kopan fırtınayı okursun, hani karınlarına yapışmış mideyle birbirlerine ey gülüm, hayatım filan anlatımlar diyorsun
Neyse dağıtmayayım konuyu, bu zatlar hakkı bulmak yerine kendi dinlerini kendi pencerelerinden gördükleri ile inşa etmek istiyorlar.
İçtihad, istişareye ve şuraya sonuna kadar evet, koyun sürüleri gibi A sürüsü B sürüsü diye mukallid gruplara ayrılıp güdülmeye, sonu --çilik ile biten tüm kavramlara hayır.
Tek isim var Müslüman, tek oluşum var İslam, mezheplere ve fırkalara sonuna kadar hayır.
"Postacı Peygamber"le ne denmek isteniyor? BİRİSİ bir iki cümleyle anlatabilir misin?
namazda konuşmanın namazı bozacağı konusunda bir saatlik sohbet dinledim bir ara
yok bu kitap bunu demiş bu mezhep bunu demiş
kafam şişti
yani bu mu din
ben de en son dayanamayıp
yahu hocam konuşma namazı bozar de ve geç
dini zorlaştırmanın mantığı ne anlamıyorum
mezhepler bazan faydalı olurken
bazan da fena kokutmuşlardır
mesela mezhebin birinde oruclu kimsenin dışarıya fırlayan makadını
tekrar yerine sokması orucunu bozar (affınıza sığınarak)
yada ıslak parmağını .......
başka bir mezhepte oruçlu kimsenin çubukla kulağını karıştırması orucu bozar
tabi herşeye rağmen mezhepler asli görevlerini ifa ederlerse sorun olmaz
ama dinin dinamik yapısına ket vururlarsa
işte bu dine ve müslüman aklına zarar eriştirir
sonunda ne oldun....postacı peygamber, günahkar Peygamber, insanların yapabileceğini Allah tan istenmez inancı... bizmi, çok şükür Mukallidiz...
namazda konuşmanın namazı bozacağı konusunda bir saatlik sohbet dinledim bir ara
yok bu kitap bunu demiş bu mezhep bunu demiş
kafam şişti
yani bu mu din
ben de en son dayanamayıp
yahu hocam konuşma namazı bozar de ve geç
dini zorlaştırmanın mantığı ne anlamıyorum
mezhepler bazan faydalı olurken
bazan da fena kokutmuşlardır
mesela mezhebin birinde oruclu kimsenin dışarıya fırlayan makadını
tekrar yerine sokması orucunu bozar (affınıza sığınarak)
yada ıslak parmağını .......
başka bir mezhepte oruçlu kimsenin çubukla kulağını karıştırması orucu bozar
tabi herşeye rağmen mezhepler asli görevlerini ifa ederlerse sorun olmaz
ama dinin dinamik yapısına ket vururlarsa
işte bu dine ve müslüman aklına zarar eriştirir