"ÖrtÜ kadina erkeklerİn kendİnİ haramdan korumasi İÇİn emredİlmemİŞtİr"

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0
"ÖrtÜ kadina erkeklerİn kendİnİ haramdan korumasi İÇİn emredİlmemİŞtİr"

"ÖRTÜ KADINA ERKEKLERİN KENDİNİ HARAMDAN KORUMASI İÇİN EMREDİLMEMİŞTİR"



Geçenlerde birgün sohbet ortamında otururken arkadaşımın söylediği bir cümle kulağım da yankılanıverdi;bir din aliminin konuşması sırasında kullandığı bir cümle ; "ÖRTÜ KADINA ERKEKLERİN KENDİNİ HARAMDAN KORUMASI İÇİN EMREDİLMEMİŞTİR"

Senelerdir örtünüyorum ve hep örtüme vahiyce Rabca manalar yükleyerek anlamaya kavramaya çalıştım buna rağmen bu cümle pek bir farklı gelmişti bana;sanki ayrı bir değer ; sanki daha örtümü benimseyecek bir duygu his etttim içimde;şöyle bir düşündüm...

Toplumda kadın zihinlerine bakıyorum; verilen düşünce yada kadınların çoğunun örtüye bakış açısı; örtü kadına erkekler tahrik olmasın erkekler harama girmesin diye kadın için değil de erkek için kadına verilmiş bir görev bir yük ...algı bu ...Ama şaşırmıyorum bu algıya siz de şaşırmayın;kendimin bile bir parça böyle düşündüğünü hissettim biran...Sebebini anlamak zor değildi
Asrı saadet döneminden sonra kuran erkek merkezli bir kitap haline getirldi;ibadetten taata ödüle cennete varana kadar din erkek üstünden yorumlandı ve hurafeler din diye topluma empoze edildi ;koşulsuz şartsız erkeğe itaat Allaha değildi verilen.. halbuki Allah cinsiyet ayırt etmez onun hitabı insandı...

Bayanlarla yaptığımız söyleşilerdeki cümleler aklıma geldi "hocam kocama şunu yapmam gerekiyormuş yoksa cennette giremezmişim kocama şöyle dersem cehhennemlik olurmuşum karşı gelirsem cezası bu ; itaat edersem ödülü bu ..."" kullandıkları cümlelerde bile Allaha itaat yada karşı gelmek değil erkeğe karşı gelmek yada itaat kullanılıyordu" çünkü bu kadınların zihnine din diye bunlar işlenmişti.Hele birtanesinin söylediği hala kulaklarımda çınlıyor " herşey erkek için herşey erkek üzerinden dünya ahiret herşey ona bağlı ; cennete bile o izin verirse gidecekmişim hocam günaha girmezsem birşey soracam acep ALLAH ta erkek mi ki ? ""

Okuyunca kızmayın öyle masumca sorulan bir soru ki ; o kadına din diye bu öğretilmiş ve zulum haksızlık yada herşeye rağmen erkeğe sabır etmek yada katlanmak din adına yapılıyor öyle ya ?! bunu Allah istiyor çünkü onun zihninde ve onun bildiği din bu !! kadının yaratılması dünyaya gelişi bile erkek için ...Öyle yaranlanmıştı ki içim kimin ne hakkı vardı ki kadınlara kadın olmak çok kötü birşey gibi his ettirmeye ; bunu din diye pazarlamaya; Allahın bile erkek olduğunu düşündürtecek kadar can yakmaya ...Bunu yapan erkekler kadınlar insanlar toplum alimler vs vs vs vs...Konu cinsiyettten erkekten okadar öte ki ...O yüzden örtüyü de sanki Allah erkekler için kadına emretmiş gibi düşünülmesi çok normaldi.Erkek üstünlüğünün ve kadın ezilmişliğinin ikinci sınıflığının senelerce yaşandığı ve bir parça hala yaşınıyor olduğu bir toplumda normaldi...

Halbu ki ben Rabbimin ayetiyim ; ben değerliyim ; Rabbim onu ben değerli olduğum için emretmişti beni ayeti ile sarmıştı bürüşmüştü; kimse için değildi benim içindi ; KURANIN TABİRİ İLE "(örtü), onların (temiz kadınlar olarak) tanınmaları ve rahatsız edilmemeleri için en uygun olandır (ahzap 59 )
örtü benim içindi.. erkek için değil ! bunu algılayınca rabbinin gözü ile kendine bakınca insan daha bir değerli his ediyor kendini :) erkekler kardeşlerimizin bunu anlaması biraz zor elbet kadın dünyasından penceresinden çok farklı ...BU düşünceyi sevmek erkek düşmanlığı değil haşa ümmetim muhammedin erkeklerini çok seviyorduk ama bunda bambaşka bir anlam vardı...Örtü daha bir güzelleşti gözümde daha da çok sevdim daha da benimsedim kendimi daha da özel ve kıymetli Rabbimin dili ile ""ZİNET"" hiss ettim.
insan rabbi ile konuşmaya başladımı vahiyle nefes aldımı tüm herkesin sana verdiği manaları anlamları bir yana atıp sana senin için değerli olduğun için verilen bir hediye olduğunu görüyor ""örtünün"" ...

müslüman temiz bir kadının herşeyden cinsiyet ayırt etmeksizin herkesten korunması ve tanınması için "ben Rabbine sığınmış müslüman bir kadınım mesajını vermek için Rabbimin ayeti olan bir *MUCİZE* örtü .. mesala ;RABBİNİN EMRİNE GÖRE HAKKI İLE ÖRTÜNMÜŞSÜN BİR AYET OLMUŞSUN !!! ve dünyanın neresinde olursan ismin cismin dilin ırkın hiçbirşeyin bilinmesin bir toplulukta direk VERDİĞİN MESAJ ŞU ; YADA KARŞININ BAKIŞI ... O BİR MÜSLÜMAN :) O RABBİNE SIĞINMIŞ BİR MÜSLÜMAN KADIN :) yada ""BEN BİR MÜSLÜMANIM" bu kadına verilmiş müthiş bir MUCİZEDİR ve bunu başka hiçbir ibadet yada her hangi birşey ilk bakışta sağlayamaz ... SADECE ÖRTÜ

Ve ÖRTÜ : müslüman kadının en büyük değeri ve farkı olmasa bugün eğitim ve öğretim kamusal vs toplumun bir çok alanında ÖRTÜ yasak olurmuydu ??? VE kadın toplumun dinin mihenk taşıdır ; çünkü kadın annedir çünkü kadın eştir çünkü herşey kadının tornasından çıkar ..." Bir erkeği eğitirseniz bir insanı eğitmiş olursunuz bir KADINI eğitirseniz toplumu eğitmiş olursunuz"" onun için kadın eşinden çoçuğundan ve yuvasından ASLINDA dininden ve örtüsünden koparıldı ; koparılıyor

Daldığım düşünceler öyle farklı yerlere götürdü ki beni hepsinin bir zincrin halkası olduğunu fark ettim ; ve örtüm sancaktı... sancak düştü mü bilin ki ! kale işgal edilmiştir...Ayakta durmanın en büyük sebebinin sancağım olduğunu fark ettim ve birkez daha şükür ettim *** ÖRTÜM SENİ ÇOK SEVİYORUM*** İYİKİ VARSIN VE BENİM İÇİN VARSIN :)

MÜSLÜMAN KIZ KARDEŞLERİM ÖRTÜ BİZİM İÇİN BİZİM KORUNMAMIZ İÇİN ;BAŞKA HİÇ KİMSE İÇİN DEĞİL;KENDİNİZ İÇİN ÖRTÜNÜN

KENDİNİZİN DEĞİRİNİ BİLİN;ÖRTÜNÜZÜ SEVİN...KENDİNİZİ SEVİN...***BIRAKIN BAŞKALARININ SİZE YÜKLEDİĞİ ANLAMLARI*** RABBİNİZİN SİZE YÜKLEDİĞİ ANLAMIN FARKINA VARIN ve lütfen Rabbinizin istediği gibi uygun gördüğü gibi örtünün...

ve ; ÖRTÜNMEK GÜZELDİR
 

ziruh

Kıdemli Üye
Katılım
22 Kas 2007
Mesajlar
5,245
Tepkime puanı
1,279
Puanları
0
BIRAKIN BAŞKALARININ SİZE YÜKLEDİĞİ ANLAMLARI*** RABBİNİZİN SİZE YÜKLEDİĞİ ANLAMIN FARKINA VARIN ve lütfen Rabbinizin istediği gibi uygun gördüğü gibi örtünün...


Allah razı olsun
güzel bir konuya değinmişiniz

Rabbim bizleri ne yaptığının bilincinde olan kullarından eylesin...
amin
 

efnan

Paylaşımcı
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
164
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Konum
İstanbul
Web sitesi
sevdambirinci.blogspot.com
Tesettürü Kimler İnkâr Ediyor ?

Tesettürü Kimler İnkâr Ediyor ?


Kur’ana inanmadıkları halde, (Yalnız Kur’an) diyen yalancılarla, On dokuzculuk bâtıl dinine sarılanlar, tesettürü inkâr ediyorlar. Halbuki Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, görünen kısmı hariç, ziynetlerini göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar örtsünler!) [Nur 31]

Bu âyette bazı hususlar açık değil. Mesela kadın, gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat ne? Kına, sürme mi, altın, gümüş mü, küpe, kolye, bilezik mi? Bu hususlar tam açık değildir, bunlar hadis-i şerifle açıklanarak bildirilmiştir. Allahü teâlâ, (Resule itaat Allah’a itaattir) ve (Sana indirdiğim Kur’anı, anlamaları için insanlara açıkla) buyuruyor. (Nahl 44)

Resulullah efendimizin açıklamaları ile âyetin manası şöyle oluyor:
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini [yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, [Kolye, küpe, bilezik, kına, sürme gibi] ziynetlerini [ve ziynet taktıkları baş, kulak, kol ve ayaklarını] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31] (Celaleyn, Medarik)
Mecmaul-enhür’deki, (Kadının [yüz ve iki eli hariç] bütün bedeni avrettir) hadis-i şerifi de tesettürü açıklıyor. Hz. Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve iki eli hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)

Hz. Âişe validemiz de bildiriyor ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti gelince, emri geciktirmemek için hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu. (Buhari, Nesai) [Hz. İbrahim de, sünnet ol emrini geciktirmemek için, bıçak, doktor aramadan, hemen hazırdaki balta ile kendini sünnet etmişti.]

Dinimizde iki çeşit kadın kıyafeti vardır: Hür ve cariye [köle] kıyafeti.
Cariyeler başlarını örtmezlerdi, örtmek zorunda da değillerdi. Kapanma mecburiyeti hür kadınlara idi. Tesettür âyeti gelmeden önce hür kadınlar da başları açık gezerdi. Münafıklar, cariyelere sarkıntılık ederdi. Bu arada açık olan hür kadınlara da sataşırlardı. Olay duyulunca, (Biz bunu cariye sandık) derlerdi. Allahü teâlâ, (Hür kadınlar cariyeler gibi giyinmesinler, vücutlarını tamamen örtsünler, böylece cariye olmadıkları da meydana çıksın ve münafık erkekler tarafından da sarkıntıya maruz kalmasınlar) buyurdu. Bu âyetin meali şöyledir:
(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] dış elbiselerini giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemeleri için en uygun kıyafettir.) [Ahzab 59]

Bazı mezhepsizler, “Hayzdan kesilmiş, yaşlı kadınların saçlarını göstermeleri günah olmaz” diyorlar. Ama Kur’anda mealen buyuruluyor ki:
(Evlenme arzusu bile kalmayan ihtiyar kadınların ziynetlerini [ziynet yerlerini, baş, kulak, boyun, kol ve ayaklarını] göstermemek şartı ile, dışa giydikleri [manto gibi] elbiselerini çıkarmalarında bir vebal yoktur. Ama sakınmaları daha iyi olur.) [Nur 60]

Dikkat edilirse, kuyumcuda teşhiri, satılması serbest olan ziynetlerin bile kadında olunca, gösterilmesi yasaklanıyor. Müminlerin anneleri için bile, (Siz diğer kadınlar gibi değilsiniz, [yabancılarla] yumuşak konuşmayın, kalbinde fesat bulunanlar, kötü ümide kapılır. Evlerinizde oturun, eski cahiliye kadınları gibi açılıp saçılmayın) buyuruluyor. (Ahzab 32-33)

DİNİMİZCE TESETTÜR FARZDIR: Sual: Dinimiz, kadının nasıl kapanacağını açıkça bildirdiğine göre bunun tartışması niçin yapılıyor? Tesettürü inkâr eden dinden çıkmaz mı?
CEVAP:
Kadınların tesettürü kesin olarak açıklanmıştır. Tesettürle ilgili âyet-i kerimeleri Peygamber efendimiz açıklamış.
Kur'an-ı kerimde genel olarak her şey, kısa olarak bildirilmiştir. Bunları Peygamber efendimiz açıklamış, o günden beri uygulanmıştır.
Kur'an-ı kerimde mealen, (Sakın ana-babana öf deme) buyuruluyor. (İsra 23)
Bir kimse, ana-babasına öf demese, fakat sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demediğim için, Kur'anın emrine uydum) dese, bu kimse Kur'ana uymuş mu oluyor? Âyet-i kerimenin manası, (Ana-babanızı üzmeyin hatta onlara öf bile demeyin) demektir. (Beydavi)
Bunun için Kur'an-ı kerimdeki bir âyetin hükmünü öğrenmek için Kur'an tercümesine bakmak çok yanlış olur. Herkes Kur'an-ı kerimden hüküm çıkarabilseydi, hadis-i şerifler lüzumsuz olurdu.
Hırsızlık suçtur. Bir hakim, kanunları esas almadan, sırf Anayasaya göre bir hırsıza ceza veremez. Çünkü hırsızlığın cezası açıkça Anayasada bildirilmemiştir. Birçok hükümler kanunlarla açıklanmıştır.

Bunun gibi, dinimizin bir hükmünü öğrenmek için herkes Kur'an-ı kerime bakıp anlayamaz. Kur'an-ı kerim, hadis-i şeriflerle açıklanmıştır. Hadis-i şerifleri de anlamak büyük ilim işidir. Bunları da İslam âlimleri açıklamıştır. Onun için hiç kimseye Kur'an tercümesi okumasını tavsiye etmiyoruz. Bir okuyucu "Kur'an tercümesi, okuyarak dinsiz oldum" diye acı bir itirafta bulunmuştu.
Tıp kitabı okuyarak, ilaç yapmak ve hastaya teşhis koymak yanlıştır. Kur'an tercümesinden hüküm çıkarmak bundan daha büyük yanlıştır. Çünkü yanlış ilaç kullanan ölebilir. Fakat yanlış hüküm çıkaran imanını kaybedip, sonsuz azaba düşebilir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur'anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.) [Nesai]
(Kur'anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur.) [Mekt.Rabbani]
Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [Saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]
Bu âyet-i kerimeden kadınların başörtüsünü sadece yakasına örteceği, baş ve vücudunun diğer yerlerini örtmenin gerekmediği anlaşılabilir. Gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat nedir? Kına, sürme boya mıdır, altın, gümüş gibi ziynetler midir? Bu hususlar açık değildir, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Bir âyet-i kerime meali de şöyle:
(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] cilbablarını [dış kıyafetlerini] giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemelerine daha uygundur.) [Ahzab 59]

Bu tercümeye bakıp "Kadın, tanınıp eza edilmemesi için dış elbise giyer. Tanınıp eza edilmezse, çıplak gezebilir" diyenler çıkmıştır. Bu âyetleri Resul aleyhisselamın nasıl açıkladığına bakmalıdır.

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kadının [yüz ve iki elinden başka] bütün bedeni avrettir.) [Mecmaul-enhür, El-mugni]
Bu hadis-i şerifte kadının tesettürü açıkça bildiriliyor. Kur'an-ı kerimin 17 yerinde Resulullaha (De ki, bana tâbi olun) buyuruluyor. Allahü teâlânın Resulüne tâbi olup Onun bildirdiği şekilde tesettüre riayet etmelidir!
Hz. Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve elleri hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)

Hz. Âişe validemiz buyurdu ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti inince, hemen futalarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu. (Buhari, Nesai)

Kadın avrettir, tesettürü farzdır. Âyet-i kerimeyi kendi görüşüne göre tefsir edip bu farzı inkâr etmek küfürdür.
Bir kadın açık gezse kâfir olmaz. Fakat kapanmanın lüzumsuz olduğunu söylerse kâfir olur. Günah ile küfür farklıdır.

Sual: "Teferruat" diyerek saçları açmak uygun mu? Sokağa çıkarken peruk takabilir miyim?
CEVAP
“Teferruat” diyerek saçları açmak haramdır. Hele kapanmaya önem vermeyenin imanı gider. Sokağa çıkarken peruk takmak zaruretsiz caiz değildir. Erkekler arasında başını açmak zarureti olduğu zaman, kadının peruk kullanması caiz ve lazım olur. Zaruret, başka çare bulamamak demektir. Sadece zaruret halinde peruk takabilirsiniz.
 

halidali

Asistan
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
487
Tepkime puanı
3
Puanları
0
"Güzellik esrardır, Onun içindir ki güzel, peçe altındadır"

N.Fazıl Kısakürek
 
Üst