Peygamberin Örnekliği Zamanla Sınırlı Mıdır?

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
dadaş kardeşim de benim sorumu sormuş. Evet red cevabınızı merakla bekliyoruz.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Ayrıca redin dediğini ilerde Kuran için diyenlere nasıl dur diyeceğiz. Domuz eti illete mebni yasaklardandır. Yani şartların gereği getirilen yasaklardır. İllet kalkarsa yasak da kalkar. diyen birine ne cevap verilir?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Ya da 4 eş alma durumu var. Biri kalkar da kafasına göre o dönem savaşlarda erkekler ölüyordu kadınlar boşta kalıyordu. Şimdi böyle durum yok artık 4 eş almak haramdır diyen biri çıkar mı? Çıkar.
 

gunduzalp

Kısıtlı Erişim
Kısıtlı Erişim
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
2,954
Tepkime puanı
33
Puanları
0
Aynalar vardır ya hani baktığında olduğundan farklı gösteren aynalar, hah işte...

Tıyneti bozuk o şahsa söyleyin üslubunu düzeltmediği sürece kendisini asla muhatap almayacağım.

Cahil, beni muhatap alsan ne olacak almasan ne olacak. Kedi daga küsmüş dagın haberi olmamış. Beni 5 kere banlanan birisi zannedip bunun üzerinden senaryo üreten tuhaf kişiliğin sözü mu muteber olur ?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Hatta faiz için de denilebilir. Adamın biri çıkar o dönem enflasyon yoktu, kişilerin parası erimiyordu. Bu devirde ise enflasyon var ve paramızın alım gücünü korumak için faiz helaldir derse ne yapacaksın?
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
İddia sahiplerinin (savunucularının ve reddiyecilerinin) ilimle açıklaması gereken en mühim meselelerden bence.

Ukalalık olmasın biz bunu açıklamaya üstelik ilmi delillerle de ortaya koymaya hazırız. Tek şartla, itham olmayacak, her iki taraf ön yargılarını bir kenara bırakacak. Kuran'ı hakem Sünneti de yan hakem olarak kabul edecek. Saha Hakemi kırmızı kartı çıkardığında "yok efendim ben birşey yapmadım numara yapıyor" şeklinde itirazlar getirilmeyecek.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Ukalalık olmasın biz bunu açıklamaya üstelik ilmi delillerle de ortaya koymaya hazırız. Tek şartla, itham olmayacak, her iki taraf ön yargılarını bir kenara bırakacak. Kuran'ı hakem Sünneti de yan hakem olarak kabul edecek. Saha Hakemi kırmızı kartı çıkardığında "yok efendim ben birşey yapmadım numara yapıyor" şeklinde itirazlar getirilmeyecek.

kabul, buyrun bekliyoruz.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Ayrıca redin dediğini ilerde Kuran için diyenlere nasıl dur diyeceğiz. Domuz eti illete mebni yasaklardandır. Yani şartların gereği getirilen yasaklardır. İllet kalkarsa yasak da kalkar. diyen birine ne cevap verilir?

Yahu lafons, hadislerden bahsediyoruz ayetten değil. Domuz etini Allah haram kılmış, nokta. İşte Allah'ın yanına Peygamberi de haram-helal kılmaya ortak edersen kim haram kılmış, kim helal kılmış birbirine karıştırırsın.

İşte bu vahim durum "Allah ve Peygamber tasavvurunuzun " ne kadar çarpık olduğunu göstermesi açısından ibretliktir.

Bir de kalkmış "kabul, buyur" diyorsun, kusura bakma ama olmaz.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Yahu lafons, hadislerden bahsediyoruz ayetten değil. Domuz etini Allah haram kılmış, nokta. İşte Allah'ın yanına Peygamberi de haram-helal kılmaya ortak edersen kim haram kılmış, kim helal kılmış birbirine karıştırırsın.

İşte bu vahim durum "Allah ve Peygamber tasavvurunuzun " ne kadar çarpık olduğunu göstermesi açısından ibretliktir.

Kardeşim bugün hadis için bunu yapanları örnek alan yeni nesil Kuran için de aynını yapar. Kim durduracak.

Şimdi lütfen hadislerdeki yasakların nasıl illete mebni olduğuna karar verdiğini bize açıkla.
 

DADAS

Yeni
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
1,651
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Ukalalık olmasın biz bunu açıklamaya üstelik ilmi delillerle de ortaya koymaya hazırız. Tek şartla, itham olmayacak, her iki taraf ön yargılarını bir kenara bırakacak. Kuran'ı hakem Sünneti de yan hakem olarak kabul edecek. Saha Hakemi kırmızı kartı çıkardığında "yok efendim ben birşey yapmadım numara yapıyor" şeklinde itirazlar getirilmeyecek.

Tamamdır, Bu konuda araştırmalarımı yapıp, materyallerimi topladıktan sonra bu başlık altında münazaraya davet ediyorum sizi.

Not: Özellikle ilmi bir münazara olması rica olunur. Ki bilgi kalabalığı olmasın.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,958
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
Ya hemen kızma takılayım dedim işte, ayıp ediyon ha seni kırar mıyım hiç

Valla daha nasıl açık anlatırım bilmiyorum ki.

Peki öyle olsun bu ikinci es geçişin beni haberin ola bir daha izin vermem
Adım çıktı 9 inmez 8 e tam marslı oldum sayende :)
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Arkadaşlar,
Ben size çok önemli bir şey söylim mi? Bir defa günümüzde müslümanım diye geçinip te peygamberimizi (s.a.v.) hayatlarından öyle veya böyle bir şekilde çıkaranlar ve hadislerini müşrikler gibi inkar edenler var ya işte bunlar çok iyi bilinsin ki, doğru-dürüst ne dua etmesini bilirler ve ne de ibâdet etmesini !.. Bunlar böyle, bu dünyaya odun gelmiş-moloz giden tiplerdir. Bunların semtine dahi yaklaşmayın diyorum.

:rtfm:
 

gunduzalp

Kısıtlı Erişim
Kısıtlı Erişim
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
2,954
Tepkime puanı
33
Puanları
0
Hatta faiz için de denilebilir. Adamın biri çıkar o dönem enflasyon yoktu, kişilerin parası erimiyordu. Bu devirde ise enflasyon var ve paramızın alım gücünü korumak için faiz helaldir derse ne yapacaksın?

Kardeşim bunların usulü falan yok. Yani bizden bekliyorlar ki, bunların dediklerine onay verelim. Gerçi o zümrede kimin ne dediği net değildir. İs sadece hadisle de bitmiyor. Zira Kuran'ın anlaşılması hüküm çıkarılması, uygulanisi gibi mevzularda efkârları birbirini tutmaz. Ama sorsan hepsi Kuran'a uydum der. Ondan sonrada ihtilaf kalkmış ittifak gelmiş gibi, kendi yorumunu Kur'an nezdinde Allah'a onaylattiklarini vehmederler.

Ciddi dikkat edilirse, Ehl-i Sünnet'i hadisle amel ettigi için zann'a tabi olmak ile itham edenlerin, bütün ortaya koydukları şey külliyen bir " zan"'dir. Adam kendi kafasından taksimat yapıyor, yok bu tarihsel, bu o zamana ait, su bilmem ne, budaya budaya dini oyuncağa çevirince buyur sana Kur'an müslümanlığı !

Haramlik ifade eden rivayetlere bakilirsa, bunun geçici bir fetva olmadıgı görülür. Son asrın büyük usulcusu İbn Asur diyor ki:


Yasama (Teşrî)
Hz.Peygamber’in sünnetinin büyük bir çoğunluğu bu kısma dahildir. Çünkü Hz.Peygamber’in amacı insanlara uymaları gereken ahkamı (hükümleri) bildirmektir. Hz.Peygamber’in “Haccın nasıl yapılacağını benden öğrenin”, “Namazı ben nasıl kılıyorsam öyle kılın” sözleri bu kısma giren sünnetlerdir. Ahkam konusunda Hz.Peygamber’e uymak zorunludur.

Fetva (el-Fetvâ)
Dini konularda kendisine sorulan sorulara verdiği cevaplar bu kısma dahildir. Örneğin, Veda haccında gelip KURBAN kesmeden traş olduğunu veya şeytan taşlamadan kurban kestiğini söyleyenlere böyle yapmalarının hacca zarar vermeyeceğini söylemesi bu kısma örnek verilebilir. Hz.Peygamber’in verdiği fetvalar bağlayıcıdır.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Allah ve Resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü’min erkek ve hiçbir mü’min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur. Kim Allah’a ve Resûlüne karşı gelirse, şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Soru: Allahu Teala Efendimize sav. sadece Kuran ayetlerini tebliğ etmesini mi emretti? Yoksa sahabelerin bir sıkıntısı olduğunda Efendimiz sav. onlara kendi içtihadını da söyleme yetkisini verdi mi?

Cevap: evet Efendimize sav. bu yetki verildi.

Soru: Deliliniz nedir?

Cevap:

Hani sen Allah’ın kendisine nimet verdiği, senin de (azat etmek suretiyle) iyilikte bulunduğun kimseye, “Eşini nikâhında tut (onu boşama) ve Allah’tan sakın” diyordun.


Böyle bir yetkisi olmasaydı, Efendimiz Zeyd'e bekle de vahiy gelince sana ne yapacağını söylerim derdi. Ama demedi. O anda yetkisini kullandı ve Zeyd'e vahiy gelmeden fetvayı verdi.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Soru: Peygamberimiz sav. sıradan bir insan mıdır?

Cevap: Yeme, içme, evlenme konularında evet bizim gibi insandır. Ama farkı şu ayette vurgulanmıştır:

(45-46) Ey Peygamber! Biz seni bir şahit, bir müjdeleyici, bir uyarıcı; Allah’ın izniyle kendi yoluna çağıran bir davetçi ve aydınlatıcı bir kandil olarak gönderdik.

47: Mü’minlere kendileri için Allah’tan büyük bir lütuf olduğunu müjdele.

Peygamber bizim için büyük lütufmuş.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
dönüyoruz dolaşıyoruz hep aynı yer...İman ehli olmayanlara, işkembesinden sallayanlara, çorba mezhebli olanlara Allah tan hidayet gelmedikten sonra bir şeyi kabul ettiremeyiz...görmüyormusunuz Adam Peygamber öldü gitti diyor daha bağlamaz diyor ben iman etmem diyor cümle aralarında.. kanmayın süslü sözlere satır aralarında gizli sapkınlıkları..... yahu derdimiz yetmiyor birde bunlarla uğraşıyoruz...
 

DADAS

Yeni
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
1,651
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Bunun dışında iddia edildiği gibi bir takım haram kılmaları ki biz buna yasaklamaları demeyi doğru buluyoruz, illete mebni yasaklardır. Yani şartların gereği getirilen yasaklardır. İllet kalkarsa yasak da kalkar. Mesela, eşek eti'nin yasaklanması, altının yasaklanması, sakal tavsiyesi, resmin yasak oluşu vs.

Araştırmalarım sonucunda iddia edilen bu kısımda kelime ve mantık oyunlarının olduğu aşikardır.. Oysa haram nedir? Yasak olan şey demek değil mi? Yasak olan şey nedir? O da haramdır.

“İllet” meselesindeki sözler de tamamen “kıyas”la alakalı hususlardır. Usûl-i fıkıhta “illet”, kıyasın rükünlerinden biridir, ayrı bir bahistir. Şâri’ ile yani şeriat koymakla / hüküm vaz’etmekle doğrudan bir ilişkisi olan mesele değildir. Bunlar, kafa ve gönül bulandırmak ve bilmeyenleri yanıltmak için yapılmış mantık oyunlarıdır. Ayrıca hâs hükümleri / istisnai halleri de âm / umûmi hükümlerle karıştırmamak gerekir.

Vesselam.
 
Üst