diyarbekri
Paylaşımcı
- Katılım
- 24 Eki 2007
- Mesajlar
- 132
- Tepkime puanı
- 3
- Puanları
- 0
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ
إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ
هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ
''Bir gece, kendisine ayetlerimizden bir kısmını gösterelim diye (ruh ve cesedden ibaret Muhammed) kulunu Mesci-i Haram'dan, çevresini mubârek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götüren Allah, noksan sıfatlardan münezzehtir.O, gerçekten işitendir, görendir.''[el-İsrâ'-1]
...
Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem'in ubudiyet makamına yirmi işaret verilmiştir:
...
20-İsrâ' sûresinin birinci ayetinde Zât-ı Akdes Teâlâ Kendi ismini gizlediği gibi Habîb-i Kibriyâ'nın ismini de gizlemiştir.Bunda, sevilen ismin yüceltilmesi edeblerini öğretmeye işaret vardır.
O halde Habîb-i Kibriyâ'nın çağırılmasında ''Yâ Muhammed'' sallallâhu aleyhi ve sellem diyerek bizzat ismini değil, ancak sıfatlarını meselâ ''Yâ Habîballah'' dememiz edebi öğretilmiştir.Bu edeb burada işareten emrolunduğu gibi, el-Hucurat sûresinin 2'nci ayetinde sarahaten emredilmiştir.
Müezzinlerin minarelerde; şairlerin şiirlerinde; mealcilerin ''Ey Muhammed'' demeleri hatadır ve edebe aykırıdır.Çünkü hiçbir ayette ''Ya Muhammed'' denilmemiştir.
Üstaz Fakih Şeyh İsmail Çetin-Ehli Sünnetin Nazarı İtikadın Ölçüsüdür
إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ
هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ
''Bir gece, kendisine ayetlerimizden bir kısmını gösterelim diye (ruh ve cesedden ibaret Muhammed) kulunu Mesci-i Haram'dan, çevresini mubârek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götüren Allah, noksan sıfatlardan münezzehtir.O, gerçekten işitendir, görendir.''[el-İsrâ'-1]
...
Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem'in ubudiyet makamına yirmi işaret verilmiştir:
...
20-İsrâ' sûresinin birinci ayetinde Zât-ı Akdes Teâlâ Kendi ismini gizlediği gibi Habîb-i Kibriyâ'nın ismini de gizlemiştir.Bunda, sevilen ismin yüceltilmesi edeblerini öğretmeye işaret vardır.
O halde Habîb-i Kibriyâ'nın çağırılmasında ''Yâ Muhammed'' sallallâhu aleyhi ve sellem diyerek bizzat ismini değil, ancak sıfatlarını meselâ ''Yâ Habîballah'' dememiz edebi öğretilmiştir.Bu edeb burada işareten emrolunduğu gibi, el-Hucurat sûresinin 2'nci ayetinde sarahaten emredilmiştir.
Müezzinlerin minarelerde; şairlerin şiirlerinde; mealcilerin ''Ey Muhammed'' demeleri hatadır ve edebe aykırıdır.Çünkü hiçbir ayette ''Ya Muhammed'' denilmemiştir.
Üstaz Fakih Şeyh İsmail Çetin-Ehli Sünnetin Nazarı İtikadın Ölçüsüdür