Şefaat ya Rasullallah! Demek caiz mi?

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
Yazının yarısını okudum..

“Ya Resûlellah sana şefâat yetkisi verilecek beni de unutma”, anlamıdır. bu cümle ile yorumlamış ama yanlış yorumlamış...

Şefaat bağışlanma talebinde bulunmaktır evet Peygambere hadislerle şefaat verilmiştir bunu inkar eden yok,ama şefaate nail olmak başka bir durum,şefaat ya rasul diyerek beni bağışlat veya bağışla demek başka bir durum...

Şefaatin manasını farklı vermiş her mana bakış açısı değiştirir aslını kuran sünnetten öğreniyoruz.Dua edilir Allahtan istenir,Peygambere dua edilmez(yani mağfiret peygamberden istenmez) medet umulamayacağı gibi...
Hadislerle şefaat yetkisi verilmiştir diyorsun ama ayetlerle şefaat yetkisi verilmiş mi bir de ona baksan....
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul

Hadislerle şefaat yetkisi verilmiştir diyorsun ama ayetlerle şefaat yetkisi verilmiş mi bir de ona baksan....
[/QUOTE

ayetlerde şefaatin kime verildiği söylenmemiş.Dilediği dışında şefaat edecek yoktur diye geçer.Hatırladıklarımdan biri de secde süresi dördüncü ayet..
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Hadislerle şefaat yetkisi verilmiştir diyorsun ama ayetlerle şefaat yetkisi verilmiş mi bir de ona baksan....

Aslanlara sordunmu bu konuda ne diyorlar Red Baron :) diyeceksin bu aslan muhabbetini amma uzattın fakat senin o saçma mantığını gözler önüne sermek istiyorum..
Ayetlerde bazı kullara şefaat etme izni verileceğinden bahseder..Ayrıca Peygamberimize(sav) Makam-ı Mahmud verildiğinden bahsedilir.. Hadis-i şerifler de bunları açıklayarak Peygamberimize(sav) ve bazı izin verilen kullara şefaat etme izni verileceğini açıklar beyan eder..Bu kadar basit..Fakat sen aklını aslanlara göre ayarladığından anlaman zor oluyor farkındayım..
 

ufukyakin

Üye
Katılım
26 Ağu 2011
Mesajlar
75
Tepkime puanı
7
Puanları
0

Hadislerle şefaat yetkisi verilmiştir diyorsun ama ayetlerle şefaat yetkisi verilmiş mi bir de ona baksan....

Selamun Aleykum Kardesim, Sefaat ile ilgili konu bildiginiz gibi Sahih Hadisi Seriflerden bu günümüze ulasmistir, siz bunu Kurana Arz edelim diyorsunuz o zaman öncelikle Kuran ile ne kadar icli disli oldugunuzu merak ettim hakkinizi helal ediniz, zira sorunuzun cevabi Kuranda yine acik ve net vardir buyurun bakalim ins.:

''Resul size ne verdiyse alınız,neyide yasakladıysa kaçınınız'',
''De ki Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki Allah'ta sizi sevsin'',
''Kim resule itaat ederse Allah'a itaat etmiş olur''


Üstte verdigim üc Ayeti Kerime Resulullah sav den bize gelen Sefaat ile ilgili meseleyi tastiklemektedir, Zira Resullahin misyonlarinda sunlar mevcuttur, yasaklama, izin verme ve müjdeleme, o zaman, iste üstteki Ayetler Kurandan delil istediginizin, delilidir...

Ayrica sizlere sunuda hatirlatmadan gecemiyecegim..

“Benim hadisim kendisine ulasinca -koltuguna yaslanmis olarak- (biz bu hükmü Kuranda bulamiyoruz) diye konusan herhangi birinizi görmemeyim. Dikkat edin! Bana Kuran ve onunla birlikte onun misli de verildi.”
( Tirmizi ilim, bap: 10 h. 2663-2664; Ebu Davud Sünnet 5 h. 4605, imare bap: 33 h.3050; ibn Mace Mukaddime 2 h. 12-13; Darimi Mukaddime 49 h. 592; Ahmed b. Hanbel Müsned 2 h. 2/367, 4/131-132, 6/8 )

Selametle
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
Selamun Aleykum Kardesim, Sefaat ile ilgili konu bildiginiz gibi Sahih Hadisi Seriflerden bu günümüze ulasmistir, siz bunu Kurana Arz edelim diyorsunuz o zaman öncelikle Kuran ile ne kadar icli disli oldugunuzu merak ettim hakkinizi helal ediniz, zira sorunuzun cevabi Kuranda yine acik ve net vardir buyurun bakalim ins.:

''Resul size ne verdiyse alınız,neyide yasakladıysa kaçınınız'',
''De ki Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki Allah'ta sizi sevsin'',
''Kim resule itaat ederse Allah'a itaat etmiş olur''


Üstte verdigim üc Ayeti Kerime Resulullah sav den bize gelen Sefaat ile ilgili meseleyi tastiklemektedir, Zira Resullahin misyonlarinda sunlar mevcuttur, yasaklama, izin verme ve müjdeleme, o zaman, iste üstteki Ayetler Kurandan delil istediginizin, delilidir...

Ayrica sizlere sunuda hatirlatmadan gecemiyecegim..

“Benim hadisim kendisine ulasinca -koltuguna yaslanmis olarak- (biz bu hükmü Kuranda bulamiyoruz) diye konusan herhangi birinizi görmemeyim. Dikkat edin! Bana Kuran ve onunla birlikte onun misli de verildi.”
( Tirmizi ilim, bap: 10 h. 2663-2664; Ebu Davud Sünnet 5 h. 4605, imare bap: 33 h.3050; ibn Mace Mukaddime 2 h. 12-13; Darimi Mukaddime 49 h. 592; Ahmed b. Hanbel Müsned 2 h. 2/367, 4/131-132, 6/8 )

Selametle

Resulun bize verdiği Kurandır.Kuranın Allah kelamı olduğu kesidir ama hadisler için böyle bir şey sözkonıusu değildir...Sahih hadis diyorsunuz ama sahihliğini kim söylüyor?Nerden biliyorsunuz?Birileri bu hadis sashihtir diyince sahşh mi oluyor?
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Resulun bize verdiği Kurandır.Kuranın Allah kelamı olduğu kesidir ama hadisler için böyle bir şey sözkonıusu değildir...Sahih hadis diyorsunuz ama sahihliğini kim söylüyor?Nerden biliyorsunuz?Birileri bu hadis sashihtir diyince sahşh mi oluyor?
Kuranın Allah kelamı olduğuna nasıl kesin diyorsun ? Kuranı Kerimin sahih olduğunu nasıl biliyorsun ? Kuranı Kerim korunmuştur ayeti var dersen, bu ve benzeri ayetlerin sahih ve kesin olduğunu nerden biliyorsun ?

bunları sormamdaki amaç sahih doğru nakle itibar edildiğini göstermek içindir..Zira Kuran korunmuştur, fakat neyle korunmuştur hangi vesile ile korunmuştur ? elbetteki ümmetin alimleri vasıtasıyla korunmuştur, gökten melekler inip Kuranın etrafını çevirip "biz bunu koruyoruz" diye zahiri bir sebep olmamıştır.. Alimlerin nakline itibar esastır..Böyle olduğu gibi hadis alimlerinin de , din alimlerinin de hadis-i şerifler konusundaki nakline itibar esastır..aksi düşünülemez..

Red baron ne zaman bunlardan vazgeçeceksin, aynı saçma mantığın etrafında yıllardır dönüp duruyorsun yazık değil mi kendine ? bak seni yıllar önce de forumda epey rezil hale getirmiştik, niçin bu rezilliği kendine reva görüyorsun..bu bayram bari bunu yapma :)
 

ufukyakin

Üye
Katılım
26 Ağu 2011
Mesajlar
75
Tepkime puanı
7
Puanları
0


Birileri bu hadis sashihtir diyince sahşh mi oluyor?
birileri derken herhalde kendinizi Buhari ile kiyaslayacak kadar aciz degilsiniz, Imam Buhari sizin gibi Kurani ters anlamadigi ve yorumlamadigi icin, Buhari olmustur, ve bütün gerek Müffesir, Muhaddis ve diger ilimler ile ugrasanlarin itifaki ile örnek alinmistir...

sizin mantiginiza göre o zaman sizde bana Kurani Kerimin bugünümüze hic degismeden geldigini ispatlamaniz lazim, ? simdi bana sunu getirmeyiniz "Bu, onurlu bir Kuran'dır. Korunmuş bir kitaptadır. Vakia 77.. ayetini delil getirirseniz bende size Oryantalistlerin sacma sapan Kuranda ekleme cikarma gibi delillerini getiririm..

La Havle vele Kuvvete ilah billah,
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Kesinlikle caizdir... Aziz Bayındır dan etkilendiniz galiba.. ! :)

Ne münasebet söylediğiniz şahsı tanımıyorum bile,belki görsem tanırım isim yabancı geldi...

Biz ,yeterince anlaşılır konuştuğumuzu düşünüyorum.Rabbim dilerim niyetlerimizle yargılasın,Rasulun şefaatine nail eylesin(Amin)
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
birileri derken herhalde kendinizi Buhari ile kiyaslayacak kadar aciz degilsiniz, Imam Buhari sizin gibi Kurani ters anlamadigi ve yorumlamadigi icin, Buhari olmustur, ve bütün gerek Müffesir, Muhaddis ve diger ilimler ile ugrasanlarin itifaki ile örnek alinmistir...

sizin mantiginiza göre o zaman sizde bana Kurani Kerimin bugünümüze hic degismeden geldigini ispatlamaniz lazim, ? simdi bana sunu getirmeyiniz "Bu, onurlu bir Kuran'dır. Korunmuş bir kitaptadır. Vakia 77.. ayetini delil getirirseniz bende size Oryantalistlerin sacma sapan Kuranda ekleme cikarma gibi delillerini getiririm..

La Havle vele Kuvvete ilah billah,

Kuranı çok iyi anladığını iddia ettiğin Buhari Kurandan biraz nasiplenseydi aşağıdaki sözleri Peygamberimz söyledi diye yazarmıydı?
Bunlardan hangisi Kurana uygun?

Ebû Hûreyre (R) şöyle demiştir: Ölüm meleği Mûsâ Peygamber’e gönderildi. Melek Mûsâ’ya gelince, Mûsâ, meleğe bir tokat vurdu. Melek Rabb’ına döndü ve:
- Sen beni ölmek istemeyen bir kula gönderdin, dedi.
Allah, meleğe gözünü iâde etti ve tekrar Mûsâ’ya dön (dedi)..........
(Buhâri, Kitâbu’l-Cenâiz 95 C.3 S.1261 Ötüken 1987. )


375-........... Peygamber’in zevcesi Ümmü Seleme’den (o şöyle demiştir): Rasûlullah (S) şöyle buyurdu: “Gümüş kaptan bir şey içen kişi var ya, muhakkak o kişi karnına ancak (curp curp diye) cehennem ateşini göndermektedir”. (Buhâri, Kitâbu’l-Eşribe H.57 C.12 S.5678 Bâb 27 Ötüken 1988. )

376-.............. Enes ibn Mâlik(R)’ten: Peygamber (S)’in su bardağı kırıldı, akabinde kırık yerine gümüşten bir bardak edindi dediğini tahdis etti.
Râvi Âsım el-Ahvel: Ben bu kadehi gördüm ve (teberruken içine su koyup) ondan su içtim, demiştir. (Buhâri, Kitâbu’l-Humus H.18 C.6 S.2895 Bâb 5 Ötüken 1987.)

"Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir" (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).

"Uğursuzluk üç şeydedir, at, ev ve kadın" (Buhari 76/53).

"Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi" (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113).


 
Üst