Ayet getirseler de!!

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
İşte burada anlaşamıyoruz. Kuranda açıklanmamış bir fiil varsa sünnette açıklanmıştır. Sünnette de birebir o fiil açıklanmamışsa ona benzer fiillerde resul nasıl bir yol izlemişse o yol hiç işlenmemiş olan o yeni fiille kıyas edilerek çözüme ulaştırılmıştır.

Bizim ehli sünnette hüküm

Kurandan

Sünnetten

Kıyastan

İcma-i ümmet dediğimiz olgulardan çıkar.

Ve cümle müslümanlar buna uyagelmiştir. Bundan sonra uymayanlar ümmeti bölmeye çalışanlardır.
Peki mesela ehliyet alma şartlarını da fukaha mı belirleyecekmiş, ya da örneğin bir ilçede imar planı yaparken buna fukaha mı karar verecekmiş.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Cümle müslümanlar diyorsun tüm İslam Alemi diyorsun bunlar senin ütopyaların, sahabenin oluşturduğu çekirdek İslam topluluğu hariç hiçbir devlette bu kıyas, icma birliği yok, ne zaman oluşmuş bu cümle müslüman birliği, Osmanlı, Suudi Arabistan, Afganistan, İran mesela birbiri ile örtüşüyor mu icma/kıyas hükümleri?
Yoksa bırak her devletin her mezhebin bile içinde onlarca çatlak içtihad vardır, şahsı ile çıkardıkları her karara içtihad deniliyor, tabi içtihad sen yaptın çünkü senin kararın.
Müslüman alemi ne zaman birleşip bir konsensüs imzalamış, ne zaman ulema birliği gibi bir şey kurulmuş, hep curcuna. O ona reddiye, bu buna reddiye. Nerde bu İcma nerede kayıtlı, tarihte böyle bir vakıa mı var, yazılı olmasa da var diyeceksiniz. İşine gelen bu konuda icma var der işin içinden çıkar, itiraz eden alimi alimden saymaz, neden seninki sarıklı da bu zünnarlı mı? Hep filim, fırıldak...
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Peki mesela ehliyet alma şartlarını da fukaha mı belirleyecekmiş, ya da örneğin bir ilçede imar planı yaparken buna fukaha mı karar verecekmiş.


Arkadaş neden bu kadar zorlanıyorsun sana basit bi soru soroyor lanfos
ayrıca peygamberin hukum haram koyma yetkisi ayetle sabıttır kur'an diyorsunuz kur'an peygambere haram yetkisi vermiştir
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,961
Tepkime puanı
2,074
Puanları
113
Konum
Mars
Arkadaş neden bu kadar zorlanıyorsun sana basit bi soru soroyor lanfos
ayrıca peygamberin hukum haram koyma yetkisi ayetle sabıttır kur'an diyorsunuz kur'an peygambere haram yetkisi vermiştir

Allah 'ın bildirdiği haram ve helal için yetkisi var!! düşün hüsmen ağa düşün

elçi kendi kafasına göre helal haram koyabilir mi? Melekler bile senin bize bildirdiklerin dışında biz birşey bilmeyiz diyor!!
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Peki mesela ehliyet alma şartlarını da fukaha mı belirleyecekmiş, ya da örneğin bir ilçede imar planı yaparken buna fukaha mı karar verecekmiş.

Kanuni Sultan Süleyman, Topkapı Sarayının bahçesindeki meyve ağaçlarına zarar veren karıncaların itlaf edilmesinin dinen caiz olup olmadığını Şeyhülislâm Ebussuud Efendi’ye sorar.

Dırahta ger ziyan etse karınca Günâhı var mıdır ânı kırınca? (Eğer karınca ağaca zarar veriyor, onu kurutuyorsa, karıncayı yok etmenin bir günahı var mıdır?)
Koca Kanuni karınca için bile Şeyhulislam'a soruyor.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Yarın Hakk’ın dîvânına varınca Süleyman’dan hakkın alır karınca.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Tevbe Suresi 29 da “Allah ın ve Rasulunun Haram koyma yetkisinin”
مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ olduğu bildirilmektedir.

 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Allah 'ın bildirdiği haram ve helal için yetkisi var!! düşün hüsmen ağa düşün

elçi kendi kafasına göre helal haram koyabilir mi? Melekler bile senin bize bildirdiklerin dışında biz birşey bilmeyiz diyor!!



mumkunse sen bana yazma ne dediğini bilmiyorusn
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Arkadaş neden bu kadar zorlanıyorsun sana basit bi soru soroyor lanfos
ayrıca peygamberin hukum haram koyma yetkisi ayetle sabıttır kur'an diyorsunuz kur'an peygambere haram yetkisi vermiştir
Peygamberin haram helal koyma yetkisi yoktur, Allah'ın koyduğu haram ve helali tebliğ etme yetkisi vardır. Peygambere ittiba ayetlerinin tamamı Allah'ın indirdiğine kasıtla itaat ayetleridir.
Hadis konusunda siz birbiriniz ile çatışıp durursunuz. Allah'ın kitabını ağzınla geri itersiniz bu durumda.

Sana haram diye şerhi yapılan bir hadisi kaldıran ya hut uygulamasını değiştiren başka bit hadis olup olmadığının, bunun sana ulaştığının garantisi var mıdır?
Vardır diyen Vallahi, Bİllahi yalan söylüyordur. O halde birbirinden katlarca farklı sayılarda hadis külliyatı nasıl olur? Bunlar Allah Resulunun tüm söylediklerini, yaptıklarını size getirdik iddiasında değiller ki? Ulaşabildiklerini derlemişler, nitekim Buhari ömrü yettiği kadar yaptığını söylüyor, size ulaşmayan bir hadis olmadığına nasıl emin olup, bu Allah'ın haramıdır, ya da helalidir diyorsunuz?

Peki o halde şu sahih hadisi bana açıklayın @bi husben, @lafons7275

Allah’ın kitabında helal kıldığı helal, haram kıldığı haramdır. Hakkında sustuğu ise serbesttir. Allah’ın serbest bıraktıklarını kabul edin ve bilin ki Allah hiçbir şeyi unutucu değildir.*
Ebu Davud K. Etime 39/Tırmizi K. Libas 6 İbni Mace K. Etime 60/ El-Müracaat sayfa 20*

Bu peygamberin sözü olduğu için yazdım, yoksa 4 halifenin uygulmalarını da yazarım isterseniz hadisle ilgili?
4 Halife döneminden aktarılan hadis sayısı 500 civarı, onlarda halifelerin izni olmadan aktarılmış, Halifeler bu dini sizin kadar sahiplenmiyorlar mıydı da bir hadis kaynağı yazıp derletmediler, cevap?
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Fasil : HUDUD BÖLÜMÜ

Konu : Zina Haddi

Ravi : Vail İbnu Hucr İbni Rebia


Hadis : Resulullah (sav)`ın sağlığında, namaz kılmak maksadıyla bir kadın evinden çıkmıştı. Yolda ona bir erkek rastladı. Kadına çullanıp ihtiyacını giderdi. Kadın bağırdı, adam ise sıvıştı gitti. (Çığlığı üzerine) kadına bir erkek uğramıştı. Ona başından geçeni anlatıp, bir adam bana böyle böyle yaptı dedi. Sonra, bir grup muhacire rastladı, başından geçeni onlara da anlatıp: "Bir adam bana böyle yaptı!" dedi. Hep beraber yürüyüp, kadının kendisine Tecavüz ettiği kimseyi yakalayıp kadına getirdiler. Kadın: "Evet bu odur?" dedi. Sonra adamı Hz. Peygamber (sav)`in yanına götürdüler. Resulullah adamın recmedilmesini emrettiği sırada, kadına Tecavüz etmiş olan kimse kalkıp: "Ey Allah`ın Resulü, suçlu benim!" diye itirafta bulundu. Resulullah (sav) kadına: "Git. Allah günahlarını affetti" dedi. Zan altında kalmış olan kimseye de güzel sözler söyleyip (gönlünü aldı). Mütecavizin recmedilmesini emretti ve recmedildi. Sonra Resulullah şunu söyledi: "Bu adam öyle bir tevbe ile tevbe etti ki, böyle bir tövbeyi Medine ahalisi yapsaydı kabul edilirdi." (Tirmizi şu ziyadede bulunmuştur: Vail (ra) Hz. Peygamber (sav)in kadına mehir takdir edip etmediğini zikretmedi.")
HadisNo : 1596
Sahabeye küfürbaz dedim diye yaygara koparanların şu an farkında olmadan sahabeyi Tecavüzcü Coşkun'dan beter ettiklerinin farkında mıdır acaba? Yolda yürüyen kadının üserine çuvallanıp ihtiyacını gidermek ne demek yahu?!
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,961
Tepkime puanı
2,074
Puanları
113
Konum
Mars
mumkunse sen bana yazma ne dediğini bilmiyorusn

he mümkünse sen bana yaz ne dediğini biliyorsun lafontenden masallar ile gelme bana hüsmen ağa

sizin gibi saman altından su yürütmüyorum gizli işlerinizi kendinize saklayın sevdiceğinide al konudan uzaklaş o zaman
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Ayrıca ben hadisleri kaldırıp çöpe atalım demiyorum ki, bir kaynak olarak kullanalım, ama ana referansımız Kur'an olmalı.
Yoksa her türlü cemaat, oluşum kendine hadislerden kaynak üretir kendine, mihenk kur'andır nasıl yönetmelik Kanunun aslına ters olur, ya da kanun ile yazılı maddeyi yönetmelik değiştir mi, insanlar bile bunları şartlara, usule bağlamış, siz Allah'ın kitabını ikinci plana atıp, kafanıza göre hadis seçip din icad edemezsiniz
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir


sahabeyi Tecavüzcü Coşkun'dan beter ettiklerinin farkında mıdır acaba? Yolda yürüyen kadının üserine çuvallanıp ihtiyacını gidermek ne demek yahu?!

Soru 1: Sahabe kime denir?

Soru 2: Sahabe günah işlemekle sahabelikten çıkar mı?

Soru 3: Hz. Vahşi ra. sahabe midir?
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
ayıp ettin dostum ya lafons bu formun ehli sünneti kılıçdır hüsmen ağada yardımcısı
Kraldan daha kralcı gestapolarımız vardır bizim. Adamın biri cennete girmiş. Orada da namaz kılmak isteyince şu nida gelmiş ''başımıza Allah mı olacaksın ulan''. Tabi bu fıkra Bektaşimeşrep tarzda bir hakikati gösterir ama perdeye takılan sinekler bu ne biçim bir hitaptır, ne biçim bir fıkradır diye kasap olurlar. Oysa naklettikleri hadislerle sahabeye ne ettiklerinin farkında değillerdir.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Ayrıca ben hadisleri kaldırıp çöpe atalım demiyorum ki, bir kaynak olarak kullanalım, ama ana referansımız Kur'an olmalı.

Kuran ile sünneti ayrı düşünmen problemdir. Resul dini konularda sahabeye şunu yapın şunu da yapmayın dediği zaman sahabe resulun dediğini Allah demiş gibi kabul eder ve uygulardı.

Kuran ve Sünnet diyorsak Kuran sonra Sünnet demiyoruz iyi anlaşılsın aksine Kuran ve Sünnet kendi başlarına hüccettir demek istiyoruz, Çünkü Kuran kendi başına nasıl hüccetse, sünnet de o şekilde hüccettir, aralarında bir ayrım olmadığı için önce Kuran sonra sünnet denilmez.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Soru 1: Sahabe kime denir?

Soru 2: Sahabe günah işlemekle sahabelikten çıkar mı?

Soru 3: Hz. Vahşi ra. sahabe midir?
O manzarayı düşün, o toplum yapısını düşün. O kadının bir kocası, bir abisi, bir kardeşi, bir babası var. Bunları unutma, empati yap. Bazen diyorum ki keşke zaman makinası olsa da şu Asrı Saadet fetişistlerini oraya postalasak. Ne gibi olur biliyor musun: Tıpkı IŞİD'e katılıpta pişman olup dönemiyen, sonra da kaçarken yakalanıp kurşuna dizilen toy mizaçlar gibi olurduk. Şimdi ''gideyim Resulullahı göreyim de recmedilirsem edileyim'' diyen çok olacaktır. Keşke nefsinizi tanısanız da nefsinizin sizi aldattığını kabul etseniz. Kendinizi kandırıyorsunuz... Her zamanın ruhu kendisine aittir. Ne oradan kimse buraya gelebilir, ne de buradan kimse oraya gidebilir. Geçti gitti artık. Geri dönüp o dönemin şartlarına göre bir dünya düzmeye kalkmayın, hayal etmeyin. Ütopya içinde boğulmayın yeter artık.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Kuran ile sünneti ayrı düşünmen problemdir. Resul dini konularda sahabeye şunu yapın şunu da yapmayın dediği zaman sahabe resulun dediğini Allah demiş gibi kabul eder ve uygulardı.

Kuran ve Sünnet diyorsak Kuran sonra Sünnet demiyoruz iyi anlaşılsın aksine Kuran ve Sünnet kendi başlarına hüccettir demek istiyoruz, Çünkü Kuran kendi başına nasıl hüccetse, sünnet de o şekilde hüccettir, aralarında bir ayrım olmadığı için önce Kuran sonra sünnet denilmez.
Allah’ın kitabında helal kıldığı helal, haram kıldığı haramdır. Hakkında sustuğu ise serbesttir. Allah’ın serbest bıraktıklarını kabul edin ve bilin ki Allah hiçbir şeyi unutucu değildir.*
Ebu Davud K. Etime 39/Tırmizi K. Libas 6 İbni Mace K. Etime 60/ El-Müracaat sayfa 20*

İyi açıkla o zaman bu hadisi..
Burada Allahın kitabından kasıt Buhari değil herhalde değil mi?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
İbn Kesîr , Tefsîrul Kuranil Azim adlı eserinin Mukaddime kısmında şunları söylüyor:

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: "أَلَا إِنِّي أُوتِيتُ الْقُرْآنَ وَمِثْلَهُ مَعَهُ"

Resulullah(sav) şöyle dedi : Bilin ki , bana Kuran ile beraber bir misli de verildi.(İmam Ahmed ve Ebu Davud nakletti)

يَعْنِي: السُّنَّةَ

(Bir misli verildi)'den maksat Sünnettir.

وَالسُّنَّةُ أَيْضًا تَنْزِلُ عَلَيْهِ بِالْوَحْيِ، كَمَا يَنْزِلُ (2) الْقُرْآنُ

Sünnet de Efendimiz(sav)'e Kuranın Vahy ile indirildiği gibi inmiştir.


 
Üst