Ayet getirseler de!!

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Alıntıma ilgisiz ve alakasız yazmışsın

Allahın yarattığı herşey mucize /ayettir

İşine gelmeyince bağlantıları göremiyorsun demi?

Düşünmüyormusun görmüyormusun duymuyormusun bunları Allahın ayetleri ile yapıyorsun acep vahiymi aldın?

Cevap olmayınca bocalama sıvama hız sınırını aşma yürü kim tutar seni husmen ağa
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Nisa 3. Ayet çok farklı bir şey anlatır ama bizimkiler ayeti anlamak yerine mütevatire bakar sonra ahkam keser mütevatiri daha sağlam ve korunmuş olarak görür nedense ben bir tane ayet görmedim sağlam mütevatire göre amel edebilirsin onlar kuran ayetlerinden daha sağlamdır ve korumalıdır :)
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
senin Bu görüşüne göre kuranda muhkem ayetler dışında kalanlar ayetler ayet değildir

bence sen yanılgı içindesin

Allahtan inen elçilere indirilen tum haberler vahiydir ayettir

Allahın bi sözünün öenmi diğer sözünden daha az veya daha çok olamaz

Fesubhanallah, Nerden çıkardın acaba bu fikri?
Ben şimdi kıymetli-kıymetsiz yargısı çıkardım mı buradan?
Ben Allah'ın peygamberine bildirdiği şeyler başka bir yerden mi geliyor dedim, tabi ki Allah'tan geliyor.
Tüm ümmet için Allah adına kesin olarak haram helal koyma yetkisi sadece Allah'a aittir.
Geri kalan uygulama muamelata ait olup, içtihada ve şuraya muhtaçtır.

Ne oldu ayeti duydun, peygamber hevasında mı dönüyomuş Beytullah'a-Kudüse, demek ki nereye dönmesini gerektiğini
Allah O ayete kadar bildirmemiş değil mi? O da sormamış Cebraile, öyle mi?
Sonra Allah bu işten sıkılıp daraldın, bu konu ile ilgili vahiy bekliyorsun
o zaman hoşnud olduğun bir haber geldi yüzünü mescid-i haram'a dön diyor değil mi?




Ayetler önemli önemsiz diye bir çıkarıma nereden gittin, senin kendi içinde oluşturduğun,
beni şekillendirdiğin kalıba göre konuşuyorsun, ama böyle olmadığını gördün, ısrarla da devam ediyorsun.
Bilakis hüküm inşaa etmeye binaen inen ayetlerin çokluğuna,
bir de dini olgunun yerleşmesi, şirk, küfür gibi tanımların yapıldığı ayetlere bak hangisi daha fazla...
Tabiki dini argümanları tanımlaya ilişkin ayetler daha fazla.
Hüküm ayetleri ne kadar ki, Kur'anın büyük kısmında şirk ve küfür olgusunu yıkma adına derinden insanları
etkilemeye yönelik ayetler, hatta olduğu gibi bütünüyle sureler var.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
@bi husben

Her seferinde güya aklından insanları sünnet inkarcısı diye bodoslama yaftalıyorsun sen cevap ver bakalım o halde.
Geleneksel söylem üzere,

-Hadis ile Kur'anda mevcut bir ayetin nesh edildiği, edilebileceği kavramı'na ne diyorsun?
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Fesubhanallah, Nerden çıkardın acaba bu fikri?
Ben şimdi kıymetli-kıymetsiz yargısı çıkardım mı buradan?
Ben Allah'ın peygamberine bildirdiği şeyler başka bir yerden mi geliyor dedim, tabi ki Allah'tan geliyor.
Tüm ümmet için Allah adına kesin olarak haram helal koyma yetkisi sadece Allah'a aittir.
Geri kalan uygulama muamelata ait olup, içtihada ve şuraya muhtaçtır.

Ne oldu ayeti duydun, peygamber hevasında mı dönüyomuş Beytullah'a-Kudüse, demek ki nereye dönmesini gerektiğini
Allah O ayete kadar bildirmemiş değil mi? O da sormamış Cebraile, öyle mi?
Sonra Allah bu işten sıkılıp daraldın, bu konu ile ilgili vahiy bekliyorsun
o zaman hoşnud olduğun bir haber geldi yüzünü mescid-i haram'a dön diyor değil mi?




Ayetler önemli önemsiz diye bir çıkarıma nereden gittin, senin kendi içinde oluşturduğun,
beni şekillendirdiğin kalıba göre konuşuyorsun, ama böyle olmadığını gördün, ısrarla da devam ediyorsun.
Bilakis hüküm inşaa etmeye binaen inen ayetlerin çokluğuna,
bir de dini olgunun yerleşmesi, şirk, küfür gibi tanımların yapıldığı ayetlere bak hangisi daha fazla...
Tabiki dini argümanları tanımlaya ilişkin ayetler daha fazla.
Hüküm ayetleri ne kadar ki, Kur'anın büyük kısmında şirk ve küfür olgusunu yıkma adına derinden insanları
etkilemeye yönelik ayetler, hatta olduğu gibi bütünüyle sureler var.

senin açıklamalardançıkan sonuca göre soyleyeceklerimi söylüyorum

sen ne dedin Peygamberlerin kendilerine inen kıtaplar harıcınde ki vahiy ümmetlerini bağlamaz dedin

bende sana örnek gösterdim kıtap hz musaya ınmeden git firavunu uyar ayeti ınıyor tabı bu ayet senin görüşüne gore bağlayıcı değil hatta hz musa ona destek olmak için yardım istiyro Allahta hz harunu destekleyıcı olarak peygamberlik vererek tayın edıyor tabı buda ummet için baglayıcı değil senın gorusune gore

beytullahla ilgili ayet ile ilgili düşüncelerin seni bağlar ümmet beytullaha yonelmeden önceki kıbleye yonelişi peygambere inen vahıyle gerçekleştirildiğini biliyor.Ayetle sabıt olduğu üzere peygamber hevasına uymaz o kararıda kendisi vermemiştir emirle yonelmiştir taki kıble ayetı inenen kadar

peygamberin kuran dışında aldığı vahiy yine kuran ayetlerinde yapılan çıkarımlarla sabitliğini kanıtlamıştır

kuranın beyanı gorevı peygambere verilmiştir peygamberde vahıy ışığında kuranı açıklamıstır bız bunlara sunnet diyoruz hadıs dıyoruz

konuya örnek olarak tahrim 3 ayetini verebilirz.

Peygamber, eslerinden birine gizlice bir söz söylemisti. Fakat esi, o sözü baskalarina haber verip Allah da bunu Peygamber'e açiklayinca , Peygamber (esine) bir kismini bildirmis bir kismindan da vazgeçmisti. Peygamber bunu ona haber verince esi: "Bunu sana kim söyledi?" dedi. Peygamber "Bilen, her seyden haberi olan Allah bana söyledi." dedi. [66-TAHRIM: 3]

Buradaki önemli gerçek, Allah tarafından Hz. Peygamber'e (s.a) gönderilen vahiylerin sadece Kur'an ile kayıtlanmış olmadığıdır.

Yani Hz. Peygamber'e Kur'an'ın dışında da vahiy geldiği bir gerçektir. Nitekim bu surenin üçüncü ayeti, bu konuda bir delildir. Bu ayete göre, Hz. Peygamber, hanımlarından birine bir sır vermiş ama O, bu sırrı Hz. Peygamber'in (s.a.) bir başka hanımına daha açıklamıştır.

Bunun üzerine Allah Teâlâ'da bu haberi Rasulü'ne bildirince, hanımı "bunu sana kim haber verdi" diye sorar. Rasulüllah, "Bunu bana Alim ve Habir olan Allah haber verdi" şeklinde cevaplar.

"Ey peygamber! hanımın senin kendisine verdiğin sırrı filan kimseye söyledi" biçiminde bir ayet Kur'an'ın neresinde kayıtlı bulunuyor

Şayet Kur'an'da böyle bir ayet yoksa - ki yoktur -, Bu; Hz. Peygamber'e (s.a.) Kur'an'ın dışında vahiy indiği gerçeğini kanıtlamaktadır
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
peygamberin kuran dışında aldığı vahiy yine kuran ayetlerinde yapılan çıkarımlarla sabitliğini kanıtlamıştır

kuranın beyanı gorevı peygambere verilmiştir peygamberde vahıy ışığında kuranı açıklamıstır bız bunlara sunnet diyoruz hadıs dıyoruz

konuya örnek olarak tahrim 3 ayetini verebilirz.

Peygamber, eslerinden birine gizlice bir söz söylemisti. Fakat esi, o sözü baskalarina haber verip Allah da bunu Peygamber'e açiklayinca , Peygamber (esine) bir kismini bildirmis bir kismindan da vazgeçmisti. Peygamber bunu ona haber verince esi: "Bunu sana kim söyledi?" dedi. Peygamber "Bilen, her seyden haberi olan Allah bana söyledi." dedi. [66-TAHRIM: 3]

Buradaki önemli gerçek, Allah tarafından Hz. Peygamber'e (s.a) gönderilen vahiylerin sadece Kur'an ile kayıtlanmış olmadığıdır.

Yani Hz. Peygamber'e Kur'an'ın dışında da vahiy geldiği bir gerçektir. Nitekim bu surenin üçüncü ayeti, bu konuda bir delildir. Bu ayete göre, Hz. Peygamber, hanımlarından birine bir sır vermiş ama O, bu sırrı Hz. Peygamber'in (s.a.) bir başka hanımına daha açıklamıştır.

Bunun üzerine Allah Teâlâ'da bu haberi Rasulü'ne bildirince, hanımı "bunu sana kim haber verdi" diye sorar. Rasulüllah, "Bunu bana Alim ve Habir olan Allah haber verdi" şeklinde cevaplar.

"Ey peygamber! hanımın senin kendisine verdiğin sırrı filan kimseye söyledi" biçiminde bir ayet Kur'an'ın neresinde kayıtlı bulunuyor

Şayet Kur'an'da böyle bir ayet yoksa - ki yoktur -, Bu; Hz. Peygamber'e (s.a.) Kur'an'ın dışında vahiy indiği gerçeğini kanıtlamaktadır

Sünnet’in vahiy kaynaklı olduğunu ortaya koyan bir diğer ayet de 8/el-Enfâl, 7 ayetidir:

“Hatırlayın ki Allah size, iki taifeden birinin sizin olduğunu vahyediyordu. Siz de kuvvetsiz olanın sizin olmasını istiyordunuz…”



Burada geçen “iki taife”den biri, Ebû Süfyân idaresinde Şam’dan gelmekte olan ticaret kervanı, diğeri ise Ebû Cehil komutasındaki Kureyş ordusudur. Ayetin konumuz açısından önem arz eden yeri, iki taifeden birinin Mü’minler’e daha önce vaat buyurulduğunu belirtmesidir. Oysa Kur’an’ın hiçbir ayetinde böyle bir vaat yer almamaktadır. Dolayısıyla söz konusu vaat, Kur’an dışı bir vahiyle Efendimiz (s.a.v)’e iletilmiş o da ashabına bildirmiştir.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Sünnet’in vahiy kaynaklı olduğunu ortaya koyan bir diğer ayet de 8/el-Enfâl, 7 ayetidir:

“Hatırlayın ki Allah size, iki taifeden birinin sizin olduğunu vahyediyordu. Siz de kuvvetsiz olanın sizin olmasını istiyordunuz…”



Burada geçen “iki taife”den biri, Ebû Süfyân idaresinde Şam’dan gelmekte olan ticaret kervanı, diğeri ise Ebû Cehil komutasındaki Kureyş ordusudur. Ayetin konumuz açısından önem arz eden yeri, iki taifeden birinin Mü’minler’e daha önce vaat buyurulduğunu belirtmesidir. Oysa Kur’an’ın hiçbir ayetinde böyle bir vaat yer almamaktadır. Dolayısıyla söz konusu vaat, Kur’an dışı bir vahiyle Efendimiz (s.a.v)’e iletilmiş o da ashabına bildirmiştir.

Vahiy nedir?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
senin açıklamalardançıkan sonuca göre soyleyeceklerimi söylüyorum

sen ne dedin Peygamberlerin kendilerine inen kıtaplar harıcınde ki vahiy ümmetlerini bağlamaz dedin

bende sana örnek gösterdim kıtap hz musaya ınmeden git firavunu uyar ayeti ınıyor tabı bu ayet senin görüşüne gore bağlayıcı değil hatta hz musa ona destek olmak için yardım istiyro Allahta hz harunu destekleyıcı olarak peygamberlik vererek tayın edıyor tabı buda ummet için baglayıcı değil senın gorusune gore

beytullahla ilgili ayet ile ilgili düşüncelerin seni bağlar ümmet beytullaha yonelmeden önceki kıbleye yonelişi peygambere inen vahıyle gerçekleştirildiğini biliyor.Ayetle sabıt olduğu üzere peygamber hevasına uymaz o kararıda kendisi vermemiştir emirle yonelmiştir taki kıble ayetı inenen kadar

peygamberin kuran dışında aldığı vahiy yine kuran ayetlerinde yapılan çıkarımlarla sabitliğini kanıtlamıştır

kuranın beyanı gorevı peygambere verilmiştir peygamberde vahıy ışığında kuranı açıklamıstır bız bunlara sunnet diyoruz hadıs dıyoruz

konuya örnek olarak tahrim 3 ayetini verebilirz.

Peygamber, eslerinden birine gizlice bir söz söylemisti. Fakat esi, o sözü baskalarina haber verip Allah da bunu Peygamber'e açiklayinca , Peygamber (esine) bir kismini bildirmis bir kismindan da vazgeçmisti. Peygamber bunu ona haber verince esi: "Bunu sana kim söyledi?" dedi. Peygamber "Bilen, her seyden haberi olan Allah bana söyledi." dedi. [66-TAHRIM: 3]

Buradaki önemli gerçek, Allah tarafından Hz. Peygamber'e (s.a) gönderilen vahiylerin sadece Kur'an ile kayıtlanmış olmadığıdır.

Yani Hz. Peygamber'e Kur'an'ın dışında da vahiy geldiği bir gerçektir. Nitekim bu surenin üçüncü ayeti, bu konuda bir delildir. Bu ayete göre, Hz. Peygamber, hanımlarından birine bir sır vermiş ama O, bu sırrı Hz. Peygamber'in (s.a.) bir başka hanımına daha açıklamıştır.

Bunun üzerine Allah Teâlâ'da bu haberi Rasulü'ne bildirince, hanımı "bunu sana kim haber verdi" diye sorar. Rasulüllah, "Bunu bana Alim ve Habir olan Allah haber verdi" şeklinde cevaplar.

"Ey peygamber! hanımın senin kendisine verdiğin sırrı filan kimseye söyledi" biçiminde bir ayet Kur'an'ın neresinde kayıtlı bulunuyor

Şayet Kur'an'da böyle bir ayet yoksa - ki yoktur -, Bu; Hz. Peygamber'e (s.a.) Kur'an'ın dışında vahiy indiği gerçeğini kanıtlamaktadır


Vahiy nedir? Elçi vahyi kimden alır?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Bu kadar basma kalıp bir yol izlenmez ki ayetler arası bir bağlam yok çek al copy paste bitti

Kendisiyle Allah'ın konuşması, bir beşer için olacak (şey) değildir; ancak bir vahy ile ya da perde arkasından veya bir elçi gönderip kendi izniyle dilediğine vahyetmesi (durumu) başka. Gerçekten O, yücedir, hüküm ve hikmet sahibidir.

hadi buyurun? açıklayın bakalım!! @lafons7275 @bi husben
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
adamlar ayeti kişiselleştirdiler neden kelimelere verdikleri mana bu şekilde bir yol çiziyor. Çıkardığı sonuç ise Allah 'ın kuran dışında elçiye vahyetmişmidir? güzel kardeşim kuran nedir kitap nedir?

Sizce bu ayet nesh olmuşmudur?

Bir kere şunu düşünün peygamber aldığı vahyi kitaba yazdırmış ona ne bildirildi ise tebliğ etmiş gizlememiş ki? Peki sizin iddia ettiğin diğer vahiyler nerede ? kitabın neresinden biz neden göremiyoruz?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
elçi nedir? Nebi nedir?

Cebrail 'e nasıl düşman oluyorsun? Senin cebrail ile olan bağlantın nedir?

Yahu sizler bakkalden şeker almıyorsunuz hayatınız ile oynuyorsunuz bu kadar basit bir yöntem ile ahkam kesilir mi?

ne oldu sorular gelince sus pus cevap yok şimdi çıkar iki babayiğit ingiliz mingiliz kuraniyyuncu cart curt fart furt eder ikide güzel söz ile süsler oldu bitti maşallah
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
@bi husben, @lafons7275

Siz ne yazıyorsunuz ya hu.
Ben Hz Meryem'i direkt Allah'ın yönlendirdiğini yazıyorum, siz Kur'an dışı vahiy diyorsunuz.
Resulullah, Kur'an ayetlerini alması dışında Cebrail ile görüşmedi diyen oldu mu size, hala aynı şeyleri yazıp duruyorsunuz. Arı da yaratıldığı ilk andan sona kadar ne yapacağını kimse öğretmeden biliyor, hareket ediyor Arı'da sizin anladığınız manada vahiy mi alıyor.
Siz Ayat ile vahyi birbirine karıştırıyorsunuz tamamen. Derinlemesine düşünmüyorsunuz.

Ben söylediğim tek bir şey var, haramı/helali subutunda kanunu Allah koyar, bunu yazılı vahyine ekler,
gerisi nizama tealliktir, tarihsel olabilir, içtihada ve şuaraya muhtaçtır.
Bana getirdiğin örnekten sana anlamak için verdim ama malesef yine tık yok,

"İsrailoğullarını çağır, onlara neler haram edilmiş tevratı açıp sana göstersinler" diyor, Musa'nın hadislerini de getirin diyor mu,
ya da aranızda neyleri de haram/helal ettiniz onlarıda getirin diyor mu, tevrat ile neyi haram kılmış Allah getirin gösterin diyor Kur'an.
Bundan bile delil olarak bir şey çıkaramıyorsunuz.

Musa A.S'a Allah'ın peygamberi olarak inandıktan sonra bir şahıs tabi ki onunla birlikte hareket edecek onu destekleyecek,
bunun aksini inkar eden mi var, söylediklerin bağlam manasında birbirinden kopuk. Salavat ayeti başlı başına Resulullah'ın canla, malla desteklenmesi gerektiğinin emridir, sana ölmeni gerektirecek bir emir de verse cihad için öleceksin, bunu gerektirir.

Bak gördün mü kibrine yenik düşüp, ortada ayet ile besbelli olan namazda yönünü dönmesini olayını bile nasıl hasır altı edebiliyorsunuz.
Hemen Hev'asına uymaz ayetini anlamlı, anlamsız yapıştırıyorsunuz, O ayet Kur'ana Muhammedin Hevası diyenlere karşı Allah'ın kullandığı bir argüman,
siz bunları peygamber uygulamalarının tamamının vahiy olduğuna getiriyorsunuz.

Her tarafınız çelişki...

Alın size bir sahih hadis,

"Falancayı bulursanız ateşte yakın, dedim. Ama, önce öldürün, sonra yakın. Çünkü, ateşte yakma cezasını, yalnızca ateşi yaratan verebilir. (Ebu Davud, Cihad/122, hadis 2673)

"Size, onları bulursanız, ikisini de yakın, dedim, ama yakmayın. Çünkü, ateşte yakma cezasını yalnızca Allah verir. Siz bu iki kişiyi yakalayıp öldürün yalnızca. (Buhari, Cihad/107,149; Ebu Davud, Cihad/122, hadis 2674; Tırmizi, Siyer/20, hadis 1571)

Şimdi önce peygamber şu şu adamları yakın demiş....
Sonra kararını düzeltip yakmayın sadece öldürün, bir diğer rivayette önce öldürün sonra yakın demiş.
Bunların hangisi doğru, bu hükmü kendine inen vahiy ile mi yapmış?
Siz sünnet/hadis/mütevatir haber konularının zerre anlamışsınız, araştırdığınızı da düşünmüyorum korkunuzdan.
Çünkü çelişkiler yumağı kucağınıza düşüverir, korkudan delil araştırmazsınız, bir kalkan edinmiş o kalkanın altına gizlenmişsiniz,
gerçeğe açık değilsiniz.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Bırakmıyorlar ki kullanalım :)
Gerçeten de fırsatını buldumu kapıyorlar.

Bu arada nebi ve resul arasında ne fark var? Nebi din getiriyor, Resul ise o dinle beraber ekstra bir şeriat mı getiriyor acaba? Caşiye 18'de buna işaret var. Burada şu soru geliyor akla: Tevhid akidesi bozulunca peygamber geliyor, bunu anladık. Peki ne bozulunca şeriat geliyor? Muhtemelen zulüm olunca, cahiliyye adetleri kültürleşince şeriat geliyor. Ama başlı başına zulüm, bir peygamberin gelmesini tetiklemiyor. Asıl sebep tevhid olacak.

O halde herhangi bir toplum düşünelim. Bu toplum putlara tapıyor. Ama bununla birlikte birbirleri arasında adil bir geleneğe sahipler, insanı merkeze alan bir gelenek hakim. Bana öyle geliyor ki bu tip toplumlara sadece nebiler gelmiş, tevhidi bırakıp gitmişler. Geleneklerinde cahiliyye adeti ve tauti düzen olmayanların şer'i meseleleriyle Allah ilgilenmemiş diyebilir miyiz? Şeriat nedir ve neyi amaçlar? Hz. Ömer, Irak ve Şam diyarını bir hamlede fethedince ganimetle ilgili ayeti askıya almış ve o bölgenin halklarını köle hükmüne sokmamış, mallarını gaspedip sahabeye paylaştırmamış. Sahabe buna çok itiraz etmiş, Ya ömer sen Allah'ın hükmüne karşı mı geliyorsun, demişler. Hz. Ömer, İslam dini insanları köleleştirmek için gelmemiştir, demiş, genimet ayetini askıya almıştır. Böyle bir manzara karşısında şeriatin ne olduğunu tekrar gözgen geçirmek gerekmez mi? Statükonun ve şartların değişime uğraması, zaman ve teknolojik faktörlerin gelişmesiyle şeriat yeri gelince zulme dönüşebiliyor demek ki? O halde ana gaye nedir? Bir dogma mıdır yoksa evrensel hukuk anlayışı mıdır? Bu noktada önce şu soruyu cevaplamak gerekiyor: Şeriat insan için mi, insan şeriat için midir? Önce bunun cevabını bulmak gerek. Neyle bulacağız? Akılla, aklın geliştireceği usûllerle (felsefe)...
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars

Gerçeten de fırsatını buldumu kapıyorlar.

Bu arada nebi ve resul arasında ne fark var? Nebi din getiriyor,

Alakası yok. Şeriat biraz olsun bir kenara koysan çok güzel şeyler göreceksin aslında lakin takmışsın bir kere bir gün dene lütfen
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Ben söylediğim tek bir şey var, haramı/helali subutunda kanunu Allah koyar, bunu yazılı vahyine ekler,
gerisi nizama tealliktir, tarihsel olabilir, içtihada ve şuaraya muhtaçtır.
Bana getirdiğin örnekten sana anlamak için verdim ama malesef yine tık yok,

Bir adamın torunuyla evlenmesi helal mi? Kuran buna müsade ediyor mu?

Ayete bakalım:

Nisa 23-24:


Size (şunlarla evlenmeniz) haram kılındı.

1.Analarınız,

2.kızlarınız,

3.kızkardeşleriniz,

4.halalarınız,

5.teyzeleriniz,

6.erkek kardeşin kızları,

7. kızkardeş kızları,

8. sizi emzirmiş olan (süt) anneleriniz,

9.süt anneden kızkardeşleriniz,

10. kadınlarınızın anneleri,

11. kendileriyle birleştiğiniz kadınlarınızdan olup, evlerinizde bulunan üvey kızlarınız. Fakat eğer onlarla henüz birleşmemişseniz, o taktirde (onlarla evlenmenizde) sizin üzerinize bir günah yoktur.

12. Ve sizin sulbünüzden gelen oğullarınızın eşleri (kadınları) ve

13. iki kızkardeşi bir arada (nikâh altında) toplamanız. Geçmişte olanlar hariç. Muhakkak ki, Allah Gafur'dur, Rahîm'dir.


14. Ve evli kadınlarla evlenmeniz (haram kılınmıştır), elinizin altında bulunan (harp esirleri) cariyeler müstesna. (İşte bunlar) Allah'ın size yazdıklarıdır (farz kıldığı hükümlerdir). Ve bunların dışında olanlar, iffetli olmak ve zina yapmamak şartıyla mallarınızla istemeniz size helâl kılındı.



eğer yahayyın dediği "haramı/helali subutunda kanunu Allah koyar, bunu yazılı vahyine ekler," cümlesinde samimi ise bir adamın torunuyla evlenmesi Kurana göre helal olmasını gerektirir.

Bakalım yahayy bu konuda neler söyleyecek...
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Alakası yok. Şeriat biraz olsun bir kenara koysan çok güzel şeyler göreceksin aslında lakin takmışsın bir kere bir gün dene lütfen
Güzel şeyler yok şu an, milyonlarca göçmen var, yüzbinlerce ölü, binlerce köleleştirilmiş müslüman kadın erkek var. Ne adına? Şeriat adına...
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars

Güzel şeyler yok şu an, milyonlarca göçmen var, yüzbinlerce ölü, binlerce köleleştirilmiş müslüman kadın erkek var. Ne adına? Şeriat adına...

şeriat 'ı yanlış tanımlarsan olacağı budur.

Bak arkadaş yukarıda ayet vermiş? Kiminle evlenmek haram diye bir erkek babası ile evlenebilir mi?

kelimeleri kitabi manasından anlamayınca ortaya böyle anlamsız sonuçlar çıkar sonra bunu şeriat ile bağdaştırarak ahkam keserler. Sonra adam şeriatı esas alır ve torunu ile evlenmesi helal mi diye sorar çünkü şeriat ona bir çizgi çekmiştir dışına çıkarsa keser!!

önce doğru anlam vereceksin sonra
 
Üst