Bâtınîlik, ezoterizm, sembolizm...

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
şirk (ortaklık, allah'a ortak koşma) konusunu nasıl anlaman gerektiğini bu açıdan izah edemem ama kelimeleri dış anlamlarının ötesinde nası anladığına bir örnek verebilirim.

cehennem konusunu tartışmaya açmıştım ve sen de orada benim yorumuma yakın yorumlar yazmıştın. orada cehennemi alevler vb ile değil, insanların dünyadaki hayatlarında işlediği büyük veya küçük hataları, suçları veya kötülükleri nedeniyle (bunların herkes tarafından bilinecek olmasının da etkisiyle) utanç içine girecekleri bir yer olarak ele almıştım.

evet bu tedebbür bu batınilik değil ki? Sonuç çıkarmak, ayetlerin ortaya koyduğu anlatımı ancak doğru parçaları birleştirdiğinde anlayabilirsin. Kitap sürekli ikaz eder onlar müteşabihe sarılır. Cümlenin arkasından gelen bir anlatım vardır yada kelimenin göründüğünün dışında başka bir anlatımı vardır bu anlatımı görmek(aslında orada anlattığı tek şey vardır ama insanların ne biliyor ise onu o şekilde sembol ederek anlamaya çalışır bir kelimenin birden fazla anlamı olduğunu düşünmez ilk anlamına sarılır ve ne anlattığına bakmaz bakma gereği duymaz çünkü yüzeysel bir bakış ile görmek istediğini görüp işte bu deyip işi geçiştirmek ister oysa sorgulamak ve derinlemesin analiz gerekir) için parçaların birleştirilmesi gerekir.

kuyumcuda gerdan der kasapta gerdan der muhasebecide mizan dezan Allah 'ın kitabıda mizan der. Kelimenin kullanılığı yer ve ne için kullanıldığı çok önemlidir.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
şirk (ortaklık, allah'a ortak koşma)

kelime tek başına anlatmak ve öğretmek için yeterli değil bunu örnekler ile yaşamada nasıl uyguladığı gösterildiğinde anlam kazanır.

Allah 'a ortak koşmak nasıl olur!! başka bir ilah olduğunu iddia etmek ile mi? kimse ben şirk işliyorum demiyor zaten :) para 'nın bir ilah olduğu kitapta yazmıyor bunu kitabın içinden çıkarmak batınilik değil ki? Kitabın verilerini kullanmak ile kitabın verileri dışında bir veriler oluşturup ona uymak arasından dağlar kadar fark vardır.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
kitap sana bir kalıp verir ve o kalıp ile sana gelen bilgileri ölçer biçersin kalıba uygunluğuna göre hareket edersin. Kalıba uyanı alırsın uymayanı ise red edersin.

Mesela kitap diyorki. Kuran 'a temiz olanlar dokunur bunu nasıl açıklayabilirsin!! Yani her okuyan anlamaz temiz olanlar okur anlar bunun için herkes abdest alıp okuyor ama yinede farklı anlıyorlar?
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
evet bu tedebbür bu batınilik değil ki? Sonuç çıkarmak, ayetlerin ortaya koyduğu anlatımı ancak doğru parçaları birleştirdiğinde anlayabilirsin. Kitap sürekli ikaz eder onlar müteşabihe sarılır. Cümlenin arkasından gelen bir anlatım vardır yada kelimenin göründüğünün dışında başka bir anlatımı vardır bu anlatımı görmek(aslında orada anlattığı tek şey vardır ama insanların ne biliyor ise onu o şekilde sembol ederek anlamaya çalışır bir kelimenin birden fazla anlamı olduğunu düşünmez ilk anlamına sarılır ve ne anlattığına bakmaz bakma gereği duymaz çünkü yüzeysel bir bakış ile görmek istediğini görüp işte bu deyip işi geçiştirmek ister oysa sorgulamak ve derinlemesin analiz gerekir) için parçaların birleştirilmesi gerekir.

kuyumcuda gerdan der kasapta gerdan der muhasebecide mizan dezan Allah 'ın kitabıda mizan der. Kelimenin kullanılığı yer ve ne için kullanıldığı çok önemlidir.

şimdi sen cehennemin kitaplarda yazan anlamını yeterli bulup kabul etmiyorsun, değil mi? yani cehennem denilen yerin, alevler içinde, insan bedenlerinin sürekli cayır cayır yandığı ve insanların sürekli çığlıklar attığı bir yer olduğunu düşünmüyorsun herhalde. veya cennetin de somut pınarlar akan, hurilerle ve gılmanlarla dolu bir yer olduğunu düşünmüyorsun sanırım.

o şekilde düşünenler haricî oluyor sanırım. kelimesi kelimesine alıp kabul ediyorlar ve hükme varıyorlar.

oysa sen (ben de) bunları mecazî ifadeler olarak alıp yorumluyorsun. bu ifadelerin mecaz olduğunu düşünmek daoğrudan batınîliğe girmiyordur. ama sanırım, daha özel, daha sırlı ifadelerin olduğunu ileri sürüyorlar batınîler. yani sen şimdilik batınî değilsin. :)

mesela kuran'da geçen idris peygamberin bir yıldıza yükseltilmesiyle ilgili ayet bu gizli ifadelerden birisini oluşturuyormuş. mevlana, bir şiirinde buna daha açık değiniyor. kuran'da bu bir ayette üstü kapalı biçimde geçiyor.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Mesela kitap diyorki. Kuran 'a temiz olanlar dokunur bunu nasıl açıklayabilirsin!! Yani her okuyan anlamaz temiz olanlar okur anlar bunun için herkes abdest alıp okuyor ama yinede farklı anlıyorlar?

buradaki "temizlik", daha önce de tartıştığımız gibi, zihin temizliği gibi bir anlama sahip olabilir.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
şimdi sen cehennemin kitaplarda yazan anlamını yeterli bulup kabul etmiyorsun, değil mi? yani cehennem denilen yerin, alevler içinde, insan bedenlerinin sürekli cayır cayır yandığı ve insanların sürekli çığlıklar attığı bir yer olduğunu düşünmüyorsun herhalde. veya cennetin de somut pınarlar akan, hurilerle ve gılmanlarla dolu bir yer olduğunu düşünmüyorsun sanırım.

o şekilde düşünenler haricî oluyor sanırım. kelimesi kelimesine alıp kabul ediyorlar ve hükme varıyorlar.

oysa sen (ben de) bunları mecazî ifadeler olarak alıp yorumluyorsun. bu ifadelerin mecaz olduğunu düşünmek daoğrudan batınîliğe girmiyordur. ama sanırım, daha özel, daha sırlı ifadelerin olduğunu ileri sürüyorlar batınîler. yani sen şimdilik batınî değilsin. :)

mesela kuran'da geçen idris peygamberin bir yıldıza yükseltilmesiyle ilgili ayet bu gizli ifadelerden birisini oluşturuyormuş. mevlana, bir şiirinde buna daha açık değiniyor. kuran'da bu bir ayette üstü kapalı biçimde geçiyor.

Batıni olmak yanlış bir şey değil bunu önce bir yere koyalım. Önemli olan doğru olarak kullanmaktır.

Güzel abim cehennem ve cennet görünmüş bir yer değil kimse görmüşte değil. Şimdi buranın böyle olduğunu ve anlatımına nasıl inanacağız. Biz zamana tabiyiz. Şimdi birileri kelimelerin anlamlarını kaydırıp kendi hegomanyasını kurmuş olabilir. Yanlış 'ın karşısından doğru haricidir. beyaz ile siyah, firavun ile musa , mekkeli müşrikler ile muhammed vs vs önemli olan doğru hangisi bunu anlamak.

Bir kere cehennemin öyle bir yer olmadığına kanaati akli bir yorum ile vermiyorum ki!! Allah 'ın ayetlerini ve sünnetullah 'ı inceleyerek elde ediyorum. Çünkü bir sonuca ulaşıyor isem bunun bir delil ve kanıtı olması gerek kendimce kendimi mutmain etmek açısından benim başkalarını mutmain etmek gibi bir sorumluluğum zaten yok. Ben böyle inanıyorum bitti.


Kafirler üstünü örter sonra hak gelir üstü örtülmüş olanı ortaya çıkarmak ister bu sefer kafirler tarafından batıl damgası yer çünkü kafir kendini hak olarak görür.

aslında mecazi ifadeler ile yorumlamıyoruz anlayabileceğimiz şekli şuan bu bu yüzden kendimizi ifade etmek için benzer kelimeleri kullanıyoruz.

Şuan istediklerimiz elde etmek huzurlu ve refah içinde bir yaşamım olsa idi cennette olduğumu söylerdim ama bu gerçek cennetin böyle bir yer olduğu anlamına gelmez sadece bir yorum bir his yada duygu bu yüzden insan için hisler ve duyguların ne kadar önemli olduğu gösteriyor.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
buradaki "temizlik", daha önce de tartıştığımız gibi, zihin temizliği gibi bir anlama sahip olabilir.

bu batınilik o zaman :) herkesin anladığının dışında bir anlam çıkarıyorsun ama sen parçaları birleştirerek hareket ediyorsun. Kitap sana bilgiyi veriyor sen işliyorsun ve sonuçta bir kanıya varıyorsun. delil ve kanıt
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
bu batınilik o zaman :) herkesin anladığının dışında bir anlam çıkarıyorsun ama sen parçaları birleştirerek hareket ediyorsun. Kitap sana bilgiyi veriyor sen işliyorsun ve sonuçta bir kanıya varıyorsun. delil ve kanıt

sen bana "kelimelerin dış anlamlarının ötesinde anladığım bir tane örnek kelime istiyorum." demiştin, ben de cehennem örneğini verdim. sen doğru olarak, cehennemi alevler vb olarak yorumlamıyorsun. bunun yanlışlığını görebiliyorsun. oysa o tartışmada pek çok forum üyesinin tepki gösterdiğini hatırlarsın.

mesela kuran'da hz muhammed'in burak adlı atıyla göğe yükselmesinden söz edilir. ortaasya türk mitolojilerinde de atla göğe yükselme olayı vardır. ortak bazı işaretler görülüyor. buradaki at, sembolik dile örnek olarak gösteriliyor.

yoksa göğe yükselmek için ata ne gerek var, değil mi?

 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars


yoksa göğe yükselmek için ata ne gerek var, değil mi?


Sen kelimenin aklında sembolleşmiş resmini göz önüne getirdiğin için böyle düşünüyorsun oysa biz ne demiştik görüntüye değil ne anlattığına bakacağız yani sonuç!! Önemli olan görünen değildir anlattığıdır.

Ata ne gerek mi var!! insanın bir binek kullanması gerekiyor galiba bunun bizim bildiğimiz yeryüzünden yaşayan hızlı koşan yeleleri olan bir hayvan olmadığını zaten kavrayabiliyorsun.

Ben doğa üstü bir güç ile cehenneme bir yorum getirmiyorum gittim gördümde demiyorum yada gizli güçlerim rüya rabıta felan filanda demiyorum. Görebileceğim anlayabileceğim Allah 'ın kitabını okuyarak böyle bir sonuç çıkarıyorum. Kısasa kısas uyguluyorum. Yani Allah bana cehennemi göstermemiş fakat bana cehannemden bahsediyor ise bana nasıl bir yer olduğunu şuanki yaşamım içinde anlayabileceğim ayetleri ile anlatıyor. İnsan herşeyi içinde yaşar cehennemi dışarıda değil içeride bir yanma olarak düşünmeli :)
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Sen kelimenin aklında sembolleşmiş resmini göz önüne getirdiğin için böyle düşünüyorsun oysa biz ne demiştik görüntüye değil ne anlattığına bakacağız yani sonuç!! Önemli olan görünen değildir anlattığıdır.

Ata ne gerek mi var!! insanın bir binek kullanması gerekiyor galiba bunun bizim bildiğimiz yeryüzünden yaşayan hızlı koşan yeleleri olan bir hayvan olmadığını zaten kavrayabiliyorsun.

Ben doğa üstü bir güç ile cehenneme bir yorum getirmiyorum gittim gördümde demiyorum yada gizli güçlerim rüya rabıta felan filanda demiyorum. Görebileceğim anlayabileceğim Allah 'ın kitabını okuyarak böyle bir sonuç çıkarıyorum. Kısasa kısas uyguluyorum. Yani Allah bana cehennemi göstermemiş fakat bana cehannemden bahsediyor ise bana nasıl bir yer olduğunu şuanki yaşamım içinde anlayabileceğim ayetleri ile anlatıyor. İnsan herşeyi içinde yaşar cehennemi dışarıda değil içeride bir yanma olarak düşünmeli :)

doğru... dışında değil, içinde yanma... güzel...

ama konuyu fazla dağıtmadan sürdürelim. "at" sembolik bir ifade oluyor. yani burada duralım. fazla hızlı geçip gitmeyelim. çünki konumuzla doğrudan alakalı.

ortaasya türk mitolojisinde de olan, kuran'da da olan, belki başka uygarlıkların dilinde de olan bir ortak nokta varsa bunun üzerinde durmak gerekir. tıpkı türkleri ve romalıları esenliğe kavuşturan kurt gibi...

veya buzağı... bu da sembolik bir ifade.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
doğru... dışında değil, içinde yanma... güzel...

ama konuyu fazla dağıtmadan sürdürelim. "at" sembolik bir ifade oluyor. yani burada duralım. fazla hızlı geçip gitmeyelim. çünki konumuzla doğrudan alakalı.

ortaasya türk mitolojisinde de olan, kuran'da da olan, belki başka uygarlıkların dilinde de olan bir ortak nokta varsa bunun üzerinde durmak gerekir. tıpkı türkleri ve romalıları esenliğe kavuşturan kurt gibi...

veya buzağı... bu da sembolik bir ifade.

abi sembol değil bu sembollere neden bu kelimeleri kullandığına bakmalısın. At'ı yaratan ona bir fıtrat veriyor bizlerde bu fıtratı okuayarak ona bir isim takıyoruz bu isim süs olsun diye verilmiyor yada sembol olsun diye değil. Bir özelliği bir işlevi olduğu için değil mi?

Senin açından baktığımızda evet semboller var ama sembollere verilmiş manalarda var. Hintlilerde halen ineğe tapanlarmı desem saygı duyanlar mı desene bilemiyorum. Kelime kaydığında işte bize nasıl bir görüntü çizdiğine dair bir örnek senin sembol dediğin kelimelerinde böyle sabit bir yere kayması sonucunda böyle bir hikaye ortaya çıkıyor.

Aslında bir kurt bir insan ile nasıl konuşacak, yol gösterecek kurt doğası gereği aç kaldığında insana zarar verir ama Allah dilerse diye bir sihirli kelime var o zaman olayın boyutu değişiyor.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
doğru... dışında değil, içinde yanma... güzel...

Dıştan içe giren içte yaşanır ve dışa yansıtılır. Yani aslında ayetleri ilk önce içimizde yaşayıp anlamamız gerekli çünkü dışarı yansıyandan sorumluyuz.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
abi sembol değil bu sembollere neden bu kelimeleri kullandığına bakmalısın. At'ı yaratan ona bir fıtrat veriyor bizlerde bu fıtratı okuayarak ona bir isim takıyoruz bu isim süs olsun diye verilmiyor yada sembol olsun diye değil. Bir özelliği bir işlevi olduğu için değil mi?

Senin açından baktığımızda evet semboller var ama sembollere verilmiş manalarda var. Hintlilerde halen ineğe tapanlarmı desem saygı duyanlar mı desene bilemiyorum. Kelime kaydığında işte bize nasıl bir görüntü çizdiğine dair bir örnek senin sembol dediğin kelimelerinde böyle sabit bir yere kayması sonucunda böyle bir hikaye ortaya çıkıyor.

Aslında bir kurt bir insan ile nasıl konuşacak, yol gösterecek kurt doğası gereği aç kaldığında insana zarar verir ama Allah dilerse diye bir sihirli kelime var o zaman olayın boyutu değişiyor.

sembolizmi böyle anlamıyorum ben. sembolik dil ne zamanlar devreye girer? neden buna başvurmaya gere duyulur? bunlar üzerinde yoğunlaşıyorum ve düşünüyorum. henüz başındayım. umarım devam ettirebilirim. diller zaten ilgimi çekiyor. gizli dil de ilginç geliyor.

dede korkut hikayeleri, mevlana'nın şiirleri, yunus emre'nin şiirleri vb... bunlarda bu sembolik dilin örnekleri varmış. bunları ayrıntılı olarak incelemek istiyorum. mesela mevlana'nın cehennem ve cennetle ilgili çok ilgi çekici dizeleri var. akşama aktarabilirim.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
sembolizmi böyle anlamıyorum ben. sembolik dil ne zamanlar devreye girer? neden buna başvurmaya gere duyulur? bunlar üzerinde yoğunlaşıyorum ve düşünüyorum. henüz başındayım. umarım devam ettirebilirim. diller zaten ilgimi çekiyor. gizli dil de ilginç geliyor.

dede korkut hikayeleri, mevlana'nın şiirleri, yunus emre'nin şiirleri vb... bunlarda bu sembolik dilin örnekleri varmış. bunları ayrıntılı olarak incelemek istiyorum. mesela mevlana'nın cehennem ve cennetle ilgili çok ilgi çekici dizeleri var. akşama aktarabilirim.

Sen bunları anlamak ile sorumlu değilsin değerli zamanını sorumlu olduğu şey ile harcasan daha güzel bir iş yapmış olursun.

Allah 'ın ayetlerini okumak daha mantıklı değil mi çünkü doğrular O 'nda diğer kitapların sana sunduğu sorunlar ortada iken onları anlamak için çaba sarf etmek bana mantıklı gelmiyor. Birde onlarda bizim gibi insanlardı Allah 'ın ayetlerinden anladıklarını insan diline yani kendi kullandıkları dil ile bizlere kadar ulaştırmaya çalıştılar ama yanına sözlük koymayı düşünmediler işte bunu düşünmene bir şey demem ama doğruluk bakımından Allah 'ın kelimelerinden daha doğru ne var?
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Sen bunları anlamak ile sorumlu değilsin değerli zamanını sorumlu olduğu şey ile harcasan daha güzel bir iş yapmış olursun.

Allah 'ın ayetlerini okumak daha mantıklı değil mi çünkü doğrular O 'nda diğer kitapların sana sunduğu sorunlar ortada iken onları anlamak için çaba sarf etmek bana mantıklı gelmiyor. Birde onlarda bizim gibi insanlardı Allah 'ın ayetlerinden anladıklarını insan diline yani kendi kullandıkları dil ile bizlere kadar ulaştırmaya çalıştılar ama yanına sözlük koymayı düşünmediler işte bunu düşünmene bir şey demem ama doğruluk bakımından Allah 'ın kelimelerinden daha doğru ne var?

insanoğlu bir kere başlayınca düşünmeye ve sorgulamaya bir yerde kesemeyebiliyor. özellikle devamında hâlâ heyecan verici bir aralık görüyorsa... bu nedenle zamanımı bu işe ayırmam gayet doğal. sorularımın bir kısmına belki biraz cevap bulabileceğimi düşünüyorum bu şekilde.

kuran'da somut ve doğrudan mesajlar da var. gündelik hayatın idamesiyle ilgili, toplum kurallarıyla ilgili olanlar böyle. ama arada bazı özel, gizli ve sembolizmle örtülmüş mesajlar olduğu da görülebiliyor.

örnekler vermeye başladıkça daha anlaşılır olacaktır. idris peygamberin yıldıza (göğe, uzaya) yükseltilmesiyle ilgili olan böyle bir örnek.

insan, kendi hayatına, kişilliğine, dünyaya bakışına, duruşuna, hayat felsefesine, insanlarla ve dünyayla ilişkisine düşünerek ve sorgulayarak doğru bir yön verebilir. kendi iç ruhsal dünyasını daha sağlıklı bir temele oturtabilir. o zaman pek çok şeyin kendiliğinden düzeldiğini, sağlıklı ve olumlu bir seyre geçildiğini görecektir.

bazı şeyleri kelimelerle değil, sadece bir bakışıyla, duruşuyla, karşısındakilere yayacağı bir pozitif enerjiyle çözebileceğini görecek. belki de pek çok şeyin temeli buna dayanıyor. iyi insan olmak, iyi ve doğru şeyleri söylemek değil, öyle yaşamak olarak algılanırsa çok daha doğru olur.

karşındakini anlayan, dediklerinin altında yatan asıl kastettiğini anlayan, ondaki sorunu sezen, o sorunun çözümünü bilen, yol gösteren biri en temel sorunları çözen biri olabilir. tartışma dili de buna göre olmalı, sohbet dili de. kutuplaştırıcı dil hatalı insanların dilidir.

yalnız, okuduğuma göre, artık insanlık algılamada düşüş sürecini yaşıyormuş. yani eski, antik çağların algılama düzeyi artık giderek düşmüş ve düşecekmiş. bu nedenle eskinin değerleri artık sadece batıl inanç, kocakarı ilacı, basit adetler vb olarak yaşıyormuş. mesela ağaca çaput bağlamak, kara kediden korkmak, kahve falına bakmak gibi...

tıpkı mevlevî semazenlerinin taklidlerinin artık turistik gösterilerde, çocukların sünnet düğünlerinde döndürülmeleri gibi...
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
insanoğlu bir kere başlayınca düşünmeye ve sorgulamaya bir yerde kesemeyebiliyor. özellikle devamında hâlâ heyecan verici bir aralık görüyorsa... bu nedenle zamanımı bu işe ayırmam gayet doğal. sorularımın bir kısmına belki biraz cevap bulabileceğimi düşünüyorum bu şekilde.

kuran'da somut ve doğrudan mesajlar da var. gündelik hayatın idamesiyle ilgili, toplum kurallarıyla ilgili olanlar böyle. ama arada bazı özel, gizli ve sembolizmle örtülmüş mesajlar olduğu da görülebiliyor.

örnekler vermeye başladıkça daha anlaşılır olacaktır. idris peygamberin yıldıza (göğe, uzaya) yükseltilmesiyle ilgili olan böyle bir örnek.

insan, kendi hayatına, kişilliğine, dünyaya bakışına, duruşuna, hayat felsefesine, insanlarla ve dünyayla ilişkisine düşünerek ve sorgulayarak doğru bir yön verebilir. kendi iç ruhsal dünyasını daha sağlıklı bir temele oturtabilir. o zaman pek çok şeyin kendiliğinden düzeldiğini, sağlıklı ve olumlu bir seyre geçildiğini görecektir.

bazı şeyleri kelimelerle değil, sadece bir bakışıyla, duruşuyla, karşısındakilere yayacağı bir pozitif enerjiyle çözebileceğini görecek. belki de pek çok şeyin temeli buna dayanıyor. iyi insan olmak, iyi ve doğru şeyleri söylemek değil, öyle yaşamak olarak algılanırsa çok daha doğru olur.

karşındakini anlayan, dediklerinin altında yatan asıl kastettiğini anlayan, ondaki sorunu sezen, o sorunun çözümünü bilen, yol gösteren biri en temel sorunları çözen biri olabilir. tartışma dili de buna göre olmalı, sohbet dili de. kutuplaştırıcı dil hatalı insanların dilidir.

yalnız, okuduğuma göre, artık insanlık algılamada düşüş sürecini yaşıyormuş. yani eski, antik çağların algılama düzeyi artık giderek düşmüş ve düşecekmiş. bu nedenle eskinin değerleri artık sadece batıl inanç, kocakarı ilacı, basit adetler vb olarak yaşıyormuş. mesela ağaca çaput bağlamak, kara kediden korkmak, kahve falına bakmak gibi...

tıpkı mevlevî semazenlerinin taklidlerinin artık turistik gösterilerde, çocukların sünnet düğünlerinde döndürülmeleri gibi...

Önce kitap ile KUR'AN arasındaki farkı çözmelisin. Okuduğunun elinde olanın kitap olduğunu fark etmelisin
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
arama yaptım ama bulamadım. tek bir yerde açılmış ama pek tartışılmadan kapanmış konu. o nedenle ayrı konu olarak açtım.

katkılarınızı bekliyorum. :)

İyi yaptınız, genelde konu içerisinde değinilirdi fakat ayrı bi başlık olması güzel oldu..

Bu arada evet Adams'da da batınılik var gibi gibi =)
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
İyi yaptınız, genelde konu içerisinde değinilirdi fakat ayrı bi başlık olması güzel oldu..

Bu arada evet Adams'da da batınılik var gibi gibi =)

tedebbür 'ü kabul ederim aslında batıniliği de kabul ederim lakin sizin anladığınız gibi değil.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Bâtın; gizli olan, bir şeyin gerçeği, iç yüzü anlamına gelir.

gerçek kafirlere gizlidir. Bilgide gizli olabilir.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Bâtın; gizli olan, bir şeyin gerçeği, iç yüzü anlamına gelir.

gerçek kafirlere gizlidir. Bilgi de gizli olabilir.

gerçek sadece "kafirlere" değil, insanların çoğuna gizlidir.

artık insanların daha da çoğuna gizli olarak kalmak durumundadır gerçek.

bilgiyi neden gizlemek zorunda kalmış olabilir, düzenleyici?

neden metinlere, cümlelere, görünenin altında, ayrıca başka bir bilgiyi, örtülü biçimde vermek gereği duymuş olabilir?
 
Üst